آموزش کار با نرم افزار بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز 11 و ویندوز 10

آموزش کار با نرم افزار بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰

برای سیستم عامل ویندوز همیشه آپدیت هایی منتشر می شود تا هر گونه باگ و مشکل را برطرف کند. با وجود این آپدیت های مکرر باز هم برخی از کاربران فکر می کنند که به روزرسانی ها کافی نیست. به همین دلیل مایکروسافت برنامه PC Manager 🔧 را منتشر کرده است تا کاربران بتوانند ویندوز خود را بهتر مدیریت کنند. در این مطلب از انزل وب به آموزش کار با نرم افزار بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ میپردازیم.

آموزش دانلود و نصب Microsoft PC Manager روی ویندوز

?How to Manage Windows Better with Microsoft’s Pc Manager

اگر می خواهید به بهینه سازی ویندوز برای بازی و… بپردازید و فکر می کنید که آپدیت هایی که منتشر می شود برای این کار کافی نیست، می توانید از نرم افزار بهینه سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب نصب روی Microsoft PC Manager ویندوز ۱۱ و ۱۰ را آموزش می دهیم.

نحوه نصب Microsoft PC Manager

برای نصب روی Microsoft PC Manager ویندوز ۱۰ و ۱۱ ابتدا باید آن را دانلود کنید. برای دانلود Microsoft PC Manager به سایت مایکروسافت بروید و روی Download بزنید.

بهینه سازی ویندوز 10

پس از دانلود روی فایل MSPCManagerSetup.exe کلیک کنید. تیک End User License را بزنید و سپس روی Install کلیک کنید.

بهینه سازی ویندوز 10

حال مراحل را تایید کنید تا فرایند نصب آغاز شود.

بهینه سازی ویندوز 10

چگونه با Microsoft PC Manager کار کنیم؟

در این بخش به آموزش کار با Microsoft PC Manager ویندوز ۱۰ ۱۱ می پردازیم. نرم افزار بهینه سازی ویندوز ۱۱ و ۱۰ می تواند در موارد زیادی به شما کمک کند. شما می توانید با استفاده از آن عملکرد ویندوز را بهتر کنید. سلامت ویندوز را بررسی کنید. حافظه سیستم خود را مدیریت کنید. برنامه ها را کنترل کنید و بخش استارت آپ و امنیت ویندوز را چک کنید. در ادامه نحوه کار با تمام این بخش‌ها را آموزش می دهیم.

بهینه سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ با Microsoft PC Manager

در این برنامه قسمتی برای بهینه سازی عملکرد ویندوز وجود دارد. برنامه را باز کنید و سپس روی Boost کلیک کنید. با این کار فورا فایل های موقت پاک میشود و حافظه سیستم کمی سبک می شود. علاوه بر این برنامه های غیرضروری و سنگینی که در پس زمینه باز هستند هم بسته می شوند. با این کار حداقل ۲۰ درصد فضا را خالی می کنید و سرعت سیستم بالا می رود.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

آموزش کار با Microsoft PC Manager و چک کردن سلامت سیستم

از دیگر بهترین ویژگی های این برنامه امکان چک کردن سلامت دستگاه است. این برنامه فایل های بیهوده، کش، لاگ ها و بخش فایل های اخیرا باز شده را پیدا می کند. سپس در صورت نیاز می توانید این فایل ها را حذف کنید. علاوه بر این، می توانید از وجود مشکلات احتمالی با خبر شوید و ببینید مشکل از کجاست. همچنین می توانید برنامه های مشکل ساز در استارت آپ را شناسایی و در صورت نیاز غیرفعال کنید.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

کار با Microsoft PC Manager برای مدیریت حافظه

در بخش Storage Management می توانید حافظه سیستم خود را به خوبی تمیز و مرتب کنید. این برنامه تمامی فایل ها را بررسی می کند و موارد بیهوده و موقت، خراب شده و همه آنهایی را که بهتر است پاک کنید، شناسایی می کند. شما هم می توانید تمامی این فایل های بیهوده را پاک کنید و با خالی کردن حافظه، سرعت ویندوز را بیشتر کنید.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

علاوه بر این، می توانید فایل های بسیار بزرگی را که حجم زیادی را اشغال کرده اند، پیدا کنید.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

برای دانلود بهترین برنامه های نصب درایور در ویندوز، مطلب دانلود برنامه نصب درایورهای کامپیوتر ویندوز ۱۰ ، ۱۱ و را مطالعه کنید.

مشاهده عملکرد برنامه ها با Microsoft PC Manager

با این برنامه می توانید کارهای تسک منیجر را انجام دهید و میزان درگیر شدن ویندوز با هر برنامه را مشاهده کنید. در نتیجه، برنامه هایی را که ویندوز را زیادی درگیر کرده اند، رم، CPU و… را اشغال کرده اند، می توانید غیرفعال کنید. کافی است روی End جلوی هر برنامه را بزنید تا متوقف شود.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

غیرفعال کردن برنامه های استارتاپ با Microsoft PC Manager

در بخش Startup apps می توانید به سادگی برنامه هایی را که در بوت شدن سیستم اختلالی ایجاد می کنند، غیرفعال یا فعال کنید. هر بار که وارد ویندوز خود می شوید و آن را روشن می کنید، این برنامه ها فعال می شوند. شما به بسیاری از آنها نیازی ندارید و آنها صرفا سرعت ویندوز را پایین می آورند. کافی است هر برنامه را که نیاز ندارید OFF کنید تا هر بار فعال نشوند. برای فعال کردن هم کافی است دکمه را روی حالت ON قرار دهید.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

بهینه سازی ویندوز ۱۱ برای گیم و… و کنترل امنیت و آپدیت های موردنیاز با Microsoft PC Manager

در بخش Security می توانید کامپیوتر خود را اسکن سریع کنید تا هر گونه بدافزار شناسایی شود. استفاده از این بخش بسیار ساده است.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

در قسمت Windows Update هم می توانید آخرین آپدیت های موردنیاز برای ویندوز را پیدا کنید و هر کدام را که می خواهید نصب کنید.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

با فعال کردن Browser protection می توانید در زمان وب گردی و کار با مرورگرها از سیستم خود حفاظت کنید.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

با غیرفعال کردن Pop-up management هم می توانید پاپ آپ ها را مسدود کنید تا از نمایش بیهوده آن ها جلوگیری شود.

بهینه ساز Microsoft PC Manager ویندوز

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب آموزش کار با Microsoft PC Manager ویندوز ۱۱ و ۱۰ پرداختیم. شما از کدام روش برای بهینه سازی ویندوز ۱۱ و ۱۰ استفاده می کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

۱۱ تا از قویترین نرم افزار های پاکسازی و بهینه سازی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در اندروید
آموزش ۶ روش کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در اندروید
4 روش سریع برای بهینه سازی و کاهش حجم عکس
۴ روش سریع برای بهینه سازی و کاهش حجم عکس
انزل وب
طبیعت برترین مهندس جهان: ۹ ترفند طراحی الهام گرفته شده از زیست شناسی

نظرات