آموزش فعال سازی و غیر فعال کردن حالت Data Saver در اندروید

آموزش فعال سازی و غیر فعال کردن حالت Data Saver در اندروید

در برخی مواقع متوجه می شویم که بسته اینترنتی که به تازگی خریداری کرده ایم زود تمام شده است. شاید علت این امر این باشد که برنامه هایی که حتی بسته اید در پس زمینه از اینترنت شما استفاده می کنند. خوشبختانه در گوشی و تبلت های اندرویدی می توان از این مصرف اینترنت جلوگیری کرد. 🛑 در آموزش فعال سازی و غیر فعال کردن حالت Data Saver در اندروید ما به شما کمک خواهیم کرد تا از مصرف بیش از حد اینترنت خود جلوگیری کنید و کمتر برای خرید بسته اینترنتی هزینه کنید.

آموزش غیر فعال سازی و فعال سازی Data Saver اندروید

How to Turn On /Off Data Saver Mode on Android

اکثر ما برای انجام کارهای روزانه خود به دیتای تلفن همراه خود متکی هستیم. دستگاه های اندرویدی قابلیتی دارند که به شما امکان می دهد بعد از مدت زمان مشخص؛ محدودیتی برای میزان دیتای اندروید که می توانید استفاده کنید، تعیین کنید. این کار از استفاده بیش از حد اینترنت گوشی جلوگیری می کند. در نتیجه استفاده از دیتای گوشی محدود می شود و شما می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. حالت Data Saver یکی از محبوب ترین ویژگی هایی است که در این راه به شما کمک خواهد کرد.

Data Saver در اندروید چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم دلیل مصرف زیاد اینترنت در گوشی شیائومی ، سامسونگ و غیره وجود برنامه هایی است که در پس زمینه اینترنت مصرف می کنند. با  Data Saver می توانید از این مصرف جلوگیری کنید. اما Data Saver در اندروید چیست؟ Data Saver در واقع یک ویژگی است که در گوشی های اندروید تعبیه شده است که وقتی به Wi-Fi متصل نیستید میزان دیتایی که برنامه های شما می توانند در پس زمینه استفاده کنند را محدود می کند.

وقتی Data Saver فعال است اگر برنامه ای در پس زمینه اجرا شود نمی تواند به اینترنت وصل شود. این بدان معناست که بروزرسانی نمی شوند، اعلاناتی برای شما ارسال نمی شود و هیچ دیتایی استفاده نمی کند. اگر مقدار زیادی از دیتای ماهانه خود را مصرف کرده باشید فعال سازی Data Saver اندروید عالی است.

همچنین اگر باتری کمی دارید این ویژگی کمک کننده خواهد بود. بروزرسانی های کمتر برنامه ها در پس زمینه، به معنای مصرف انرژی کمتر است که باعث می شود باتری گوشی شما مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.

برخی از برنامه هایی که فعالانه از آنها استفاده می کنید هم ممکن است کمتر به اینترنت متصل شوند. برای مثال برخی از برنامه ها ممکن است تا زمانی که روی آنها ضربه نزنید اطلاعات را لود نکنند و به شما نمایش ندهند.

نحوه فعال سازی Data Saver در سامسونگ ، شیائومی و هر گوشی اندرویدی دیگر

Data Saver کجاست؟ برای فعال کردن Data Saver شیائومی ، سامسونگ و سایر دستگاه های اندروید باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و روی Network & internet و بعد Data Saver تپ کنید.

روی گزینه Use Data Saver موجود در بالای صفحه تپ کنید تا فعال شود. برای غیر فعال کردن حالت Data Saver در اندروید کافیست که روی این سوئیچ دوباره تپ کنید تا غیر فعال شود.

نحوه فعال سازی Data Saver در سامسونگ ، شیائومی و هر گوشی اندرویدی دیگر

در برخی دیگر از دستگاه های اندروید به جای این مسیر باید به  Settings بروید و بعد SIM card & Mobile Data را انتخاب کنید. سپس گزینه های Data Usage و بعد Data Saving را انتخاب کنید. در پنجره نمایش داده شده روی Turn on تپ کنید.

رفع محدودیت اینترنت گوشی و استفاده از Data Saver

قبلا در انزل وب به بررسی ۱۰ دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی پرداختیم. برخی از برنامه ها برای عملکرد صحیح خود نیاز به دسترسی دائمی به اینترنت دارند. به همین دلیل Data Saver به شما امکان می دهد که برای رفع محدودیت اینترنت گوشی برای استفاده از برخی برنامه ها اقدام کنید.

برای اینکه برنامه ها حتی در زمانی که Data Saver فعال است از دیتا استفاده کنند به منوی Data Saver برگردید و روی Unrestricted data تپ کنید. لیستی از همه برنامه های نصب شده در گوشی به شما نمایش داده می شود، برنامه های مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آن تپ کنید تا سوئیچ کنار آنها فعال شود.

رفع محدودیت اینترنت گوشی و استفاده از Data Saver

غیر فعال کردن حالت Data Saver در اندروید

در برخی مواقع ما مجبور به غیر فعال کردن حالت Data Saver خواهیم بود. به طور مثال اگر این ویژگی فعال باشد و بخواهید از هات اسپات گوشی خود استفاده کنید با خطاهایی مواجه خواهید شد. برای مثال برای رفع مشکل Can’t Use Mobile Hotspot While Data Saver Is On شما باید این ویژگی را غیرفعال کنید. به طور کلی برای اینکار باید مجددا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و روی Network & internet و بعد Data Saver تپ کنید. روی گزینه Use Data Saver موجود در بالای صفحه تپ کنید تا غیرفعال شود.

غیر فعال کردن Data Saver در سامسونگ

برای غیر فعال کردن Data Saver در سامسونگ کافیست که تنظیمات گوشی خود را باز کنید و به مسیر Connections > Data Usage > Data Saver بروید. روی Data Saver ضربه بزنید.

غیر فعال کردن Data Saver در سامسونگ

در صفحه Data Saver گزینه Turn On Now را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن Data Saver در سامسونگ

اگر می خواهید به برنامه های خاصی اجازه دهید که از دیتا شما استفاده کنند در حالی که این ویژگی برای برنامه های دیگر فعال است می توانید برنامه های خود را به لیست استثنا اضافه کنید. برای انجام این کار در صفحه Data Saver روی Allowed to Use Data While Data Saver is On را تپ کنید.

غیر فعال کردن Data Saver در سامسونگ

در صفحه بعد برنامه هایی که می خواهید از دیتا استفاده کنند را انتخاب کنید و سوئیچ کنار آنها را فعال کنید.

غیر فعال کردن Data Saver در سامسونگ

غیر فعال کردن Data Saver در گوگل پیکسل

برای غیر فعال کردن Data Saver در گوگل پیکسل وارد تنظیمات گوشی خود شوید و بعد به مسیر Network and Internet > Data Saver بروید. در اینجا گزینه Use Data Saver را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن Data Saver در گوگل پیکسل

اگر می خواهید به برخی از برنامه ها اجازه استفاده از دیتا را بدهید کافیست که به مسیر Settings > Network and Internet > Data Saver > Unrestricted Data بروید. در اینجا برنامه های خود را انتخاب کنید و سوئیچ کنار آنها را فعال کنید.

غیر فعال کردن Data Saver در گوگل پیکسل

غیر فعال کردن Data Saver در گوشی وان پلاس

برای غیر فعال کردن Data Saver در گوشی وان پلاس وارد تنظیمات گوشی خود شوید و مسیر به Wi-Fi & Network > SIM & Network > Data Saver را طی کنید. در اینجا Data Saver را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن Data Saver در گوشی وان پلاس

در صفحه Data Saver گزینه Use Data Saver را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن Data Saver در گوشی وان پلاس

برای اینکه به برنامه های خاص اجازه استفاده از دیتا را بدهید، در صفحه Data Saver روی Unrestricted Data ضربه بزنید و بعد سوئیچ کنار برنامه هایی که می خواهید از دیتا استفاده کنند را فعال کنید.

غیر فعال کردن Data Saver در گوشی وان پلاس

نحوه غیر فعال کردن Data Saver Mode در برنامه های اندرویدی

برخی از برنامه های اندروید یک حالت Data Saver داخلی ارائه می کنند که به صرفه جویی در مصرف دیتا توسط یک برنامه خاص کمک خواهد کرد. اگر این حالت را فعال کرده اید باید به صورت دستی آن را در برنامه های خود غیر فعال کنید.

برای مثال برای Spotify می توانید به تنظیمات بروید و Data Saver یا Audio Quality را غیر فعال کنید.

نحوه غیر فعال کردن Data Saver Mode در برنامه های اندرویدی

به طور مشابه برای برنامه توییتر می توانید به تنظیمات گوشی خود بروید و به مسیر Privacy > Accessibility, Display and Languages > Data Usage بروید و Data Saver را غیر فعال کنید.

اگر نمی توانید گزینه Data Saver را در تنظیمات برنامه خود پیدا کنید جستجو در اینترنت می تواند به شما کمک کند.

نحوه غیر فعال کردن Data Saver Mode در برنامه های اندرویدی

در نهایت اگر از حجم اینترنت زیادی استفاده می کنید ممکن است با خطای Data usage warning اندروید مواجه شوید. برای رفع این ارور می توانید از ۵ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش فعال سازی و غیر فعال کردن حالت Data Saver در اندروید ما سعی کردیم به شما کمک کنیم تا در هزینه های خرید بسته های اینترنتی خود صرفه جویی کنید. نمایش میزان مصرف اینترنت در گوشی می تواند به شما کمک کند تا روی حجم مصرفی خود نظارت داشته باشید. اگر نکته ای وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره نکردیم یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات