ترفند تبلیغاتی اپل در جام جهانی 2022 قطر

ترفند تبلیغاتی اپل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

شرکت‌های متعددی با هدف افزایش فروش و حرکت به سمت یک برند حرفه‌ای خود را حامی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر معرفی کردند. محبوبیت FIFA World Cup در دنیا نیاز به تعریف ندارد، پس با تکیه بر این رویداد ورزشی به راحتی می‌توان به افزایش آمار مشتریان کمک کرد. فیفا با آگاهی از این قضیه، میدان مسابقات را به یک فرصت تبلیغاتی تبدیل کرده و اتفاقاً به درآمدهای بالایی نیز دست یافته است. آمارها نشان می‌دهد فدراسیون جهانی فوتبال در جام قبلی درآمدی ۲ میلیارد دلاری کسب نموده، به این ترتیب انتظار می‌رود این مبلغ در مسابقات پیش رو افزایش چشمگیری را تجربه کند.

ترفند بازاریابی اپل در جام جهانی ۲۰۲۲

کمپانی اپل یکی از مشهورترین شرکت‌هایی است که تابه‌حال در هیچ یک از جام‌های جهانی نقش اسپانسر را بر عهده نداشته است. جالب‌تر این که این برند کمترین هزینه‌ای بابت تبلیغات به کشور میزبان یا فیفا پرداخت نکرده. با این حال مروری بر آخرین جام جهانی برگزار شده (۲۰۱۸) نتایج متناقضی را آشکار می‌کند. در طول جام روسیه، علی‌رغم عدم سرمایه گذاری اپل برای تبلیغات، این کمپانی بیشترین بازخورد را در میان کمپانی‌ها کسب نموده است. این اثرگذاری زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید اپل نه برای تبلیغات دور زمین و نه برای حق اسپانسری، ۱ دلار هم پرداخت نکرده بود. آن چه به تبلیغات این شرکت کمک می‌کرد، تمایل بازیکنان به استفاده از محصولات اپل بود.

به نظر می‌رسد همین رویه توسط اپل در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز تکرار شود. به احتمال زیاد این برند در ازای پرداخت مبلغی از بازیکنان بخواهد محصولاتشان را تبلیغ نمایند. به این ترتیب اپل به جای سرمایه گذاری در فیفا، روی بازیکنان تمرکز می‌کند. این یک شیوه جدید و صد البته مؤثر برای تبلیغات است. چرا که تماشاگران به دنبال استفاده از محصولاتی هستند که بازیکن مورد علاقه‌شان از آن استفاده می‌کند. با وجود تلاش فیفا برای مخفی کردن لوگوهایی نظیر اپل، باید پذیرفت این روش‌ها از کارایی لازم برخوردار نیستند و ترفند اپل بازخورد خوبی کسب خواهد کرد.

ترفند بازاریابی اپل در جام جهانی 2022

بازاریابی کمین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

بازاریابی کمین یا Ambush Marketing سیاست تبلیغاتی کمپانی بزرگ اپل در این جام جهانی خواهد بود. چنانچه تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این رویداد را با دقت دنبال کنید، احتمالاً ایرپادهای اپل و هدفون‌های بیتس را در گوش بازیکنان محبوبتان خواهید دید. به این ترتیب تمامی رسانه‌ها مجبور به تبلیغ محصولات اپل هستند. این در حالی است که حتی یک دلار بابت این تبلیغات پرداخت نشده است. این روش اپل برای رقابت با رقبای بزرگ خود است. رقابتی که به دلیل عدم استفاده از تبلیغات مستقیم به نظر برنده اصلی آن اپل خواهد بود.

با توجه به تفاوت‌های عمده در شکل و طراحی هدفون‌های بیتس و ایرپادهای اپل، استفاده از پوشش‌های مختلف برای جلوگیری از نمایش لوگو نیز روش مفیدی نیست. اپل به لطف این تکنیک بازاریابی، درآمدهای کلانی در جام‌های قبلی کسب کرده است.

بنابراین این شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز این فرصت را از دست نمی‌دهد و این روش را تکرار می‌کند.

جام جهانی 2022

چگونه تکنیک تبلیغاتی اپل در کسب‌وکارتان اجرا کنید؟

باید پذیرفت امروزه تبلیغات مستقیم تأثیر خود را از دست داده است؛ بنابراین باید به دنبال روش‌های دیگر بازاریابی باشید. یکی از کارآمدترین و مؤثرترین روش‌ها، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. به‌عنوان مثال سفارش تقویم رومیزی و سررسید سال ۱۴۰۲ یک روش تبلیغاتی کم هزینه برای کسب‌وکارتان خواهد بود. به کمک این روش می‌توانید ۳۶۵ روز سال در دید مخاطب خود باشید و برندتان را در ذهن او حک کنید. اگر به فکر چاپ سررسید و تقویم رومیزی ۱۴۰۲ هستید، تیم چاپ و تبلیغات ایران امروز با نیم قرن سابقه در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. ما آماده‌ایم سر رسید و تقویم شما را متناسب با اهداف تجاری برندتان طراحی کرده و به چاپ برسانیم. برای مشاوره رایگان کافی است با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۸۶۰۳۷ تماس بگیرید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

  • آرمین says:

    با سلام و خسته نباشید. من از خواندن این مقاله خوشحال شدم. من با نظر شما در مورد ترفند تبلیغاتی شرکت اپل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موافق هستم. به نظر من اپل یک شرکت خلاق و هوشمند است که با استفاده از روش بازاریابی کمین، توانسته است بدون پرداخت هزینه‌ای به فیفا، برند خود را به صورت غیرمستقیم تبلیغ کند. من دوست دارم که محصولات اپل را ببینم و استفاده کنم. من فکر می‌کنم که اپل با تولید محصولات با کیفیت و زیبا، تاثیر زیادی بر روح و روان بازیکنان و طرف‌داران فوتبال دارد.

    آنچه که من را در مورد ترفند تبلیغاتی اپل جذب می‌کند، این است که اپل به صورت هوشمندانه و ظرافت، بر روی علاقه و سلایق بازار هدف خود حساب باز کرده است. من دیدم که بسیاری از بازیکنان فوتبال، علاقه‌مند به استفاده از هدفون‌های بیتس یا ایرپاد هستند. من فکر می‌کنم که این محصولات علاوه بر داشتن صدای خوب و قابل حمل بودن، دارای طراحی زیبا و شخصی هستند. من خودم چندین بار دیدم که بازیکنان فوتبال، قبل و بعد از بازی، با استفاده از هدفون‌های اپل، به موسیقی گوش می‌کنند یا با خانواده و دوستان خود صحبت می‌کنند. این کار باعث می‌شود که من هم دوست داشته باشم از این محصولات استفاده کنم.

    علاوه بر هدفون‌ها، من همچنین به تلفن‌های همراه و تبلت‌های اپل علاقه دارم. من فکر می‌کنم که این محصولات دارای عملکرد بالا و طراحی شیک هستند. من دوست دارم که با استفاده از این محصولات، به اینترنت بروم، بازی کنم، عکس بگیرم، فیلم ببینم و کارهای دیگر را انجام بدهم. من می‌دانم که اپل با استفاده از سیستم عامل iOS و سرویس‌های iCloud و iMessage، تجربه کاربری راحت و امنی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

    بنابراین، من از شما تشکر می‌کنم که این مقاله را با ما به اشتراک گذاشتید. من از خواندن آن لذت بردم و اطلاعات جدیدی یاد گرفتم. من قصد دارم به سایت شما سر بزنم و بیشتر در مورد ترفند تبلیغاتی اپل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بخوانم. من همچنین به دوستان و همکاران خود توصیه می‌کنم که این مقاله را بخوانند و با استفاده از محصولات اپل، لذت فوتبال را دوچندان کنند.

  • خسرو اموله says:

    در قرعه کشی جام جهانی شرکت میکنم اولین باره پایان هر بازیست نمیدانم به چگونه هستش