علت داغ شدن گوشی آیفون چیست؟ ۱۰ راه حل کاربردی

تمامی گوشی های آیفون در حین استفاده داغ می کنند. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که بیش از اندازه از گوشی آیفون استفاده کرده باشید. مدل های جدید آیفون معمولا در دمای ۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد کاکرد بدون نقصی دارند اما در صورت استفاده طولانی مدت دمای آنها بالا می رود.

داغ شدن آیفون موجب عملکرد نادرست آن می شود و حتی ممکن است باعث آسیب رساندن به این اسمارت فون شود. مشکل داغ شدن گوشی آیفون در تمامی مدل ها حتی در آیفون ۱۴ نیز وجود دارد، بنابراین حل این مشکل برای کاربران آیفون امری ضروری است که می تواند از ایجاد خسارت جبران ناپذیری جلوگیری کند. حال این سوال برای شما پیش خواهد آمد که در چنین مواقعی چه اتفاقی برای گوشی خواهد افتاد و چکار کنیم تا گوشی خنک شود؟

تیم آترین کالا در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهد داد و با ارائه ۱۰ ترفند ساده به شما کمک می کند تا مشکل داغ شدن iphone را برطرف کنید. اگر می خواهید بدون آسیب رساندن به گوشی در چنین مواقعی سریع مشکل را بر طرف کنید این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

آتش گرفتن گوشی آیفون در دست

دلیل داغ شدن گوشی آیفون چیست؟

اجرای برنامه ها و بازی های سنگین باعث افزایش دمای پردازنده اصلی می شود و از آنجایی که بر روی پردازنده آیفون خنک کننده ای وجود ندارد در نتیجه موجب داغ شدن گوشی آیفون می شود. علاوه براین دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است موجب افزایش دمای گوشی آیفون شود که از جمله آنها می توان به موارد پایین اشاره کرد.

  • قرار گرفتن گوشی آیفون در زیر نور خورشید
  • استفاده از آیفون در حال شارژ شدن
  • بازیابی فایل های بک آپ
  • استفاده از برنامه های گرافیکی
  • استفاده از GPS در مدل های قدیمی آیفون

آنچه که باید از داغ شدن گوشی های آیفون بدانیم

نکته مهم این است که تمامی گوشی های آیفون حتی مدل های جدید نیز در اثر استفاده بیش از حد داغ می شوند. بنابراین داغ شدن آیفون مخصوصا در مدل های جدید یک مشکل اساسی است و با توجه به قیمت گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس که آخرین نسخه موجود در بازار است و گرانترین مدل نیز بوده در صورت دچار چنین مشکلی، ممکن است خسارات جبران ناپذیری متحمل شوید.

دمای مجاز گوشی های آیفون چقدر است؟

مدل های جدید گوشی آیفون در دمای بین صفر تا ۳۵ درجه سانتی گراد بهترین عملکرد را دارند و در صورت عدم استفاده نیز در دمای -۲۰ تا ۴۵ درجه مشکلی نخواهند داشت. در شرایط رطوبتی نیز بنابه ادعای شرکت اپل، گوشی های آیفون در رطوبت ۵ تا ۹۵ درصد عملکردی بدون مشکل و نرمال را خواهند داشت.

دمای مجاز گوشی های آیفون چقدر است؟

عواقب داغ شدن گوشی آیفون

در صورت داغ شدن آیفون پیغامی بر روی صفحه نمایش آن نمایش داده می شود که به شما می گوید دمای گوشی بیش از حد بالا رفته و باید آن را در جای خنک نگه دارید. در این مواقع اگر سریعاً و با استفاده از راه حل هایی که در ادامه آن را بیان می کنیم دمای گوشی را کاهش دهید مشکل برطرف می شود اما در غیر اینصورت ممکن است گوشی آیفون شما آسیب ببیند.

ده راه حل کاربردی در زمان داغ شدن گوشی آیفون

۱- درآوردن قاب یا محافظ گوشی اولین ترفند برای خنک کردن آیفون

درآوردن قاب گوشی در هنگام داغ کردن آن یک راه حل اساسی است و بدون شک جواب می دهد. به همین دیل اگر از قاب محافظ استفاده می کنید پیشنهاد می شود در چنین مواقعی اولین کاری که باید بکنید درآوردن محافظ گوشی است.

۲- با جدا کردن گوشی از شارژ سریع آن را خنک کنید

داغ کردن گوشی آیفون ممکن است در زمان اتصال به شارژ نیز رخ بدهد. بنابراین در چنین مواقعی اولین کاری که باید انجام دهید جدا کردن گوشی از شارژ است. با قطع شارژ گوشی دمای آن کاهش پیدا می کند و در کمترین زمان به حالت معمولی باز می گردد.

۳- آیفون خود را آپدیت کنید تا داغ نکند

کمپانی اپل به روزرسانی های مکرری را انتشار می دهد که باعث رفع مشکلات گوشی می شود و بعضا این آپدیت ها به مشکل داغ کردن گوشی نیز کمک می کنند. بروزرسانی گوشی آیفون یکی دیگر از راه های خنک کردن آن است که شما می توانید از طریق تنظیمات گوشی نسبت به آپدیت و ارتقاء آیفون خود اقدام کنید.

با آپدیت گوشی آیفون خود از داغ شدن گوشی جلوگیری کنید

۴- بیرون بردن گوشی از ماشین ترفندی برای جلوگیری از داغ کردن

گذاشتن گوشی موبایل داخل ماشین و مخصوصا در صندلی جلو کار درستی نیست زیرا باعث داغ شدن آن می شود. به همین دلیل به کاربران پیشنهاد می شود که حتی در صورت باز بودن در نیز گوشی خود را داخل ماشین نگذارند.

۵- قرار ندادن آیفون در معرض نور مستقیم خورشید ترفندی برای خنک ماندن

شما همیشه در سایه نیستید و گاهاً پیش میاد که در زیر نور آفتاب قرار بگیرید. در چنین مواقعی حتماً گوشی آیفون را داخل جیب و یا در داخل کیف و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. در غیر اینصورت نور خورشید باعث افزایش دمای گوشی شده و در نتیجه به سرعت داغ می شود. اگر در چنین مواقعی گوشی داغ کرد آن را در یک محیط خنک یا زیر سایه قرار دهید تا خنک شود.

آتش گرفتن گوشی آیفون در اثر قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید

۶ – بازی کرن به مدت طولانی دلیل اصلی داغ شدن آیفون

یکی دیگر از عواملی که موجب بالا رفتن دمای آیفون می شود، بازی کردن به مدت طولانی است. گوشی Iphone در هنگام بازی مخصوصا بازی های گرافیک بالا به طور چشمگیری داغ می شود و در نتیجه گوشی هنگ و یا با کندی روبه رو می شود. پیشنهاد می شود به هیچ عنوان از گوشی آیفون برای گیم مخصوصا در طولانی مدت استفاده نکنید. البته مدل های پرومکس کمتر متوجه این خطر هستند و از این رو خرید نسخه های پرومکس پیشنهاد می شود و خرید قیمت ایفون ۱۳ پرومکس نیز از مدل های قیمت مناسبی است که در آترین کالا می توانید برای خرید آن اقدام کنید.

۷ – روشن ماندن مکان نما از عوامل رایج گرم کردن گوشی iphone

مکان نما به طور چشمگیری از آیفون کار می کشد بنابراین روشن ماندن آن به صلاح گوشی نیست. از دیگر مواردی که در هنگام داغ کردن گوشی آیفون باید مدنظر داشته باشید، چک کردن GPS گوشی است. به این منظور که در صورت روشن بودن باید فوراً آن را خاموش کنید.

۸- بستن برنامه های پس زمینه راه حلی دیگر برای خنک کردن آیفون

وجود برنامه های فعال در پس زمینه ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد گوشی iphone شود. یکی از مواردی که در هنگام داغ شدن گوشی باید بررسی شود وجود برنامه های فعال در پس زمنیه گوشی است که در اولین قدم باید آنها را غیر فعال کنید. با این کار تا حدودی به آیفون کمک خواهدی کرد تا خنک شود.

۹- حالت Airplane mode را فعال کنید

حالت Airplane mode یک ترفند ساده اما کاربردی است. با فعال کردن این قابلیت تمامی برنامه ها و امکانات حیاتی گوشی از جمله آنتن دهی، وای فای و بلوتوث غیر فعال می شوند و در نتیجه از فعالیت گوشی کاسته می شود. بنابراین اگر احساس کردید که دمای آیفون داره بالا می رود و ممکن است داغ کند حتما این گزینه را امتحان کنید.

۱۰ – خاموش کردن آیفون، راه حل نهایی

اگر تمامی موارد بالا را رعایت کردید و بازهم مشکل داغ شدن گوشی آیفون برطرف نشد به عنوان راه حل نهایی به شما پیشنهاد می دهیم گوشی خود را خاموش کنید. گوشی را خاموش کرده و آن را در محیطی با دمای مناسب قرار دهید تا به صورت کامل خنک شود.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات