معرفی لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513IE-HN060

ایسوس از برندهای خوب در تولید انواع لپ‌تاپ و تبلت، در سری ROG Strix چندین نمونه محبوب را عرضه کرده است. ROG Strix همیشه در بین گیمرها محبوب بوده است. گرچه تمام لپ‌تاپ‌های ROG Strix محبوب هستند، اما ROG Strix G513IE-HN060 یکی از بهترین‌های این سری است. ROG Strix G513IE-HN060 دارای کاربری‌های متعددی است و با ویژگی‌های خاص خود توانایی‌های خود را بیشV از آنچه که هست اثبات کرده است. این توانایی‌ها شامل ویژگی‌های متعددی است که ما در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

ویژگی‌های مثبت لپ تاپ ROG Strix G513IE-HN060

برخی از ویژگی‌های مثبت لپ تاپ ROG Strix G513IE-HN060 عبارت است از:

پردازنده پیشرفته

برای بسیاری از کاربران، پردازنده و نوع آن مهم‌ترین قطعه لپ تاپ است. بر این اساس پردازنده ROG Strix G513IE-HN060 از نوع Ryzen 7 4800H است که متعلق به شرکت AMD است. محدوده سرعت پردازنده نیز ۲.۸ گیگاهرتز و فرکانس پردازنده ۲.۹-۴.۲ گیگاهرتز است. پردازنده‌های رایزن ۷ دارای ۸ هسته پردازشی هستند و علاوه بر گیمینگ برای برخی از کارهای مهندسی نیز مناسب هستند. علاوه بر این پردازنده‌های رایزر ۷ سرعت بالایی دارند و از این جهت نیز برای گیمینگ گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند.

کارت گرافیکی

کارت گرافیکی لپ تاپ از نوع انویدیا RTX 3050Ti همراه با ۴ گیگابایت حافظه است. پردازنده‌های RTX 3050Ti نیز معمولا برای گیمینگ هستند و از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند.

حافظه و رم

معمولا کاربرانی که به نصب برنامه‌های متعدد علاقه دارند و یا فایل‌های زیادی در لپ تاپ خود ذخیره می‌کنند، به حافظه و رم لپ تاپ اهمیت زیادی می‌دهند. بر این اساس لپ تاپ ROG Strix G513IE-HN060 دارای ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD است. حافظه قابلیت ارتقا دارد.

رزولوشن

لپ تاپ ROG Strix G513IE-HN060 دارای رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و به نوعی Full HD است. این رزولوشن نیز بهترین انتخاب برای بازی‌های گیمینگ است. نوع صفحه نمایش نیز IPS level panel است که امکان نمایش تصاویر با محدوده گسترده‌‌ای از رنگ‌‌ها و روشنایی را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های مربوط به صدا

برخورداری از دو اسپیکر ۲ بلندگو ۱.۵ وات جز دیگر ویژگی‌های خوب لپ تاپ ROG Strix G513IE-HN060 است که باعث بالا رفتن کارکرد آن شده است. این بلندگوها به Dolby Atmos مجهز شده است که منجربه ایجاد صدای سه بعدی می‌شود. لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513IE-HN060 همچنین از یک جک ۳.۵ میلیمتری برخوردار است که امکان استفاده از هدفون به لپ تاپ را میسر کرده است.

درگاه‌های ارتباطی

لپ تاپ ROG Strix G513IE-HN060 دارای درگاه‌های ارتباطی USB، LAN، Wifi، HDMI و بلوتوث است. این لپ تاپ همچنین دارای ۳ پورت USB 3.0 و ۱ پورت Type-C است.

خنک کننده هوشمند ROG

لپ تاپ ROG Strix G513IE-HN060 از یک ویژگی اختصاصی به نام خنک کننده هوشمند ROG نیز برخوردار است. این خنک کننده در داخل لپ تاپ به کار رفته است و بر روی CPU قرار گرفته است. خنک کننده هوشمند ROG دمای لپ تاپ را تا ۱۶ درجه سانتیگراد پایین می‌آورد و مانع گرم شدن آن می‌شود.

کیبورد

کیبورد نیز از اجزای مهم لپ تاپ است. اگر با لپ تاپ خود به صورت مکرر استفاده می‌کنید و یا از کیبورد آن برای بازی و سایر کارهای دیگر استفاده می‌کنید باید به ویژگی‌های کیبورد لپ تاپ توجه زیادی داشته باشید. ROG Strix G513IE-HN060 به گفته سازندگانش به گونه‌ای طراحی شده است که توانایی تحمل ۲۰ میلیون ضربه را دارد. علاوه بر این کیبورد این لپ تاپ دارای نورپردازی است که علاوه بر زیبایی امکان استفاده از آن را نیز آسان‌تر کرده است.

ویژگی‌های ظاهری: وزن و طراحی

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513IE-HN060 2.1 کیلوگرم است. گرچه لپ تاپ‌هایی با وزن کمتر از ۲.۱ کیلوگرم در بازار موجود است؛ اما این وزن نیز جز گزینه‌های سبک و استاندارد برای لپ تاپ‌ها محسوب می‌شود. از نظر اندازه و صفحه نمایش نیز اندازه این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچ است و ابعاد آن ۳۵۴x۲۵۹x۲۵.۹ میلی‌متر است. استفاده از فناوری Adaptive Sync از دیگر ویژگی‌های خوب این لپ تاپ است که به ایجاد تصویری بدون پارگی کمک زیادی می‌کند. این ویژگی در مانیتورهای گیمینگ بسیار کاربردی و مهم است.

قیمت مناسب

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513IE-HN060 با کارکردهای خوب خود از نظر قیمت در رده متوسط قرار دارد. البته قیمت تعیین شده برای این لپ تاپ ممکن است از نظر برخی از کاربران کمی بالا باشد؛ اما اگر این لپ تاپ را با نمونه‌های مشابه مقایسه کنیم قیمت آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است. البته در صورتی که قیمت این لپ تاپ یا سایر لپ تاپ‌های مورد نظر برایتان بالا باشد می‌توانید از گزینه لپ تاپ قسطی استفاده کنید.

ویژگی‌های منفی

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513IE-HN060 علیرغم تمام ویژگی‌های مثبت خود دارای چند ویژگی منفی دارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پنل غیرلمسی، عدم مجهز بودن به درایو نوری و وبکم اشاره کرد.

باتری

باتری لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513IE-HN060 از نوع ۴ سلولی با ۵۶ وات ساعت است. گرچه باتری‌های ۴ سلولی کارکرد خوبی از لحاظ نگهداری انرژی ذخیره شده دارند؛ اما برخی معتقدند این نوع باتری‌های برای گیمینگ مناسب نیستند.

سخن نهایی

لپ تاپ ایسوس یک گزینه مناسب برای کاربری‌های گیمینگ، مولتی مدیا و روزمره است. به طور کلی لپ‌تاپ‌های گیمینگ به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از نظر فنی و سخت افزاری دوام بالایی داشته باشند. با این حال تمام لپ تاپ‌های گیمینگ و یا لپ تاپ‌هایی که مورد استفاده زیاد قرار می‌گیرند در معرض آسیب هستند. از این رو در مراقبت از این لپ تاپ‌ها باید با حساسیت بیشتری دنبال شود. با این حال برای آنکه از هزینه‌ها و دردسرهای خرابی لپ تاپ در امان باشید بهتر است از همان ابتدا لپ تاپ خود را بیمه کنید. برای این منظور بیمه کالای دیجیتال که شامل انواع کالاها از جمله لپ تاپ و انواع کامپیوترها است می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات