آموزش 14 روش حل مشکل ماندن گوشی روی لوگو سامسونگ

آموزش ۱۴ روش حل مشکل ماندن گوشی روی لوگو سامسونگ

اگر بعد از روشن کردن گوشی سامسونگ خود متوجه شدید که در صفحه لوگو گیر میکند و روشن نمیشود 📴 میتوانید این مشکل را با چند روش حل کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۴ روش حل مشکل ماندن گوشی روی لوگو سامسونگ میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

رفع مشکل گیر کردن گوشی روی لوگوی سامسونگ

?How to Fix Phone Stuck on Samsung Logo

مشکل ماندن گوشی اندروید روی لوگو دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. زمانی که شما با این مشکل مواجه میشوید با چند روش ساده و متنوع میتوانید این مشکل را حل کنید. در ادامه دلایل و روش های رفع مشکل هنگ گوشی سامسونگ روی لوگو را بررسی میکنیم.

در صورتی که گوشی اندرویدی شما کند است میتوانید مطلب ۱۵ دلیل و روش جدید حل مشکل کند شدن گوشی اندروید را مطالعه کنید.

برای رفع مشکل ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ دکمه پاور را طولانی فشار دهید

گوشی های هوشمند به دلایل مختلفی با مشکلات جزئی بسیاری مواجه میشوند. گاهی این مشکلات جزئی میتوانند باعث کار نکردن قسمتی از گوشی های هوشمند ما شوند. به عنوان مثال باعث میشود که گوشی روی لوگو سامسونگ هنگ کند. در این شرایط یکی از راحت ترین و سریعترین روش هایی که میتوانید برای از بین بردن مشکلات جزئی گوشی استفاده کنید خاموش کردن آن است. برای این کار دکمه پاور گوشی را ۱۰ ثانیه فشار دهید. با این کار گوشی شما خاموش میشود. بعد از خاموش شدن گوشی مدتی صبر کنید و مجددا دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود.

ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

در صورتی که دکمه پاور گوشی شما کار نمیکند میتوانید مطلب آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن دکمه پاور گوشی اندروید را مطالعه کنید.

راه اندازی گوشی در حالت ایمن برای حل گیرکردن گوشی روی لوگوی سامسونگ

گوشی های هوشمند قابلیتی به نام حالت ایمن یا Safe Mode دارند. راه اندازی گوشی در Safe Mode باعث میشود تا گوشی بدون تاثیر پذیری از تنظیمات یا برنامه های نصب شده اجرا شود و کار کند. این باعث میشود تا اگر مشکلی به دلیل نصب یک برنامه مشکل ساز رخ داده از بین برود و گوشی شما بدون مشکل کار کند. زمانی که گوشی سامسونگ شما روی لوگو سامسونگ گیر میکند میتواند به دلیل یکی از برنامه هایی که اخیرا نصب کردید باشد. برای اینکه بفهمید مشکل از برنامه ای است یا خیر گوشی خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید.

مشکل ماندن روی لوگوی سامسونگ

برای راه اندازی گوشی در Safe Mode دکمه کاهش صدا گوشی را فشار دهید. این دکمه را ۱۰-۱۵ ثانیه نگه دارید تا گوشی در حالت ایمن راه اندازی شود. زمانی که گوشی وارد این حالت میشود در پایین گوشی Safe Mode نوشته میشود. اکنون شما میتوانید بررسی کنید ببینید آیا این مشکل به دلیل یکی از برنامه های نصب شده است یا خیر.

راه اندازی گوشی با استفاده از Recovery برای حل مشکل هنگ روی لوگو سامسونگ

زمانی که نرم افزار گوشی با مشکل مواجه میشود و باعث میشود تا گوشی در صفحه لوگو گیر کند شما میتوانید گوشی را با استفاده از ریکاوری راه اندازی کنید. این کار روی اطلاعات گوشی شما تاثیری ندارد و فقط نرم افزار گوشی را ریست میکند. برای راه اندازی گوشی در حالت Recovery ابتدا دکمه افزایش صدا و کاهش صدا را فشار دهید. همزمان با دکمه افزایش و کاهش صدا دکمه پاور را نیز فشار دهید. بسته به مدل گوشی صفحه ای که برای شما باز میشود میتواند متفاوت باشد.

اگر از گوشی روت نشده استفاده میکنید در صفحه باز شده با استفاده از دکمه های افزایش و کاهش صدا Reboot System Now را هایلایت کنید و با استفاده از دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

رفع مشکل گیر کردن گوشی روی لوگوی سامسونگ

در صورتی که از گوشی روت شده استفاد میکنید گزینه Reboot و بعد از آن Recovery را انتخاب کنید.

ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

برنامه های نصب شده علت ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

در صورتی که متوجه شدید که مشکل به دلیل نصب یک برنامه است میتوانید برنامه مورد نظر را حذف کنید. زمانی که شما برنامه ای را از منبع معتبر دانلود نمیکنید ممکن است فایل برنامه مشکلی داشته باشد و با نصب آن عملکرد گوشی شما دچار مشکل شود. بنابر این در این شرایط برنامه مورد نظر را حذف کنید و مجددا آن را از یک منبع معتبر دانلود کنید. برای حذف برنامه در گوشی سامسونگ در صورتی که گوشی شما روشن میشود، ابتدا Settings را باز کنید. در صفحه اصلی تنظیمات وارد بخش Apps یا Application manager شوید.

گیرکردن گوشی روی لوگوی سامسونگ

در صفحه ای که برای شما باز میشود تمام برنامه های نصب شده بر روی گوشی خود را میتوانید ببینید. در لیست برنامه ها بگردید و برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

علت ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

حالا در صفحه اطلاعات برنامه گزینه Uninstall را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. انتخاب گزینه Uninstall باعث حذف برنامه میشود.

هنگ روی لوگو سامسونگ

حل مشکل هنگ گوشی سامسونگ روی لوگو با استفاده از دستورات ADB

یکی دیگر از راه هایی که میتوانید برای رفع مشکل از آن استفاده کنید استفاده از دستورات ADB است. این روش حدود ۵۰-۶۰% احتمال دارد که مشکل شما را حل کند. برای استفاده از این دستورات ابتدا Samsung USB driver را روی کامپیوتر خود دانلود کنید. پس از اتمام دانلود Samsung USB driver را نصب کنید. همچنین باید ADB drivers را دانلود و نصب کنید.

علت ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

بعد از دانلود و نصب موارد بالا گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر باید Command prompt را باز کنید. در قسمت جست جو ویندوز Command prompt را تایپ کنید. زیر نتیجه آن روی Run as Administrator کلیک کنید. بعد از باز شدن Command prompt دستور adb devices را برای بررسی وضعیت ADB تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. با وارد کردن دستور بالا دستگاه های متصل باید نشان داده شود. در صورتی که نشان نداد Command prompt را ببندید و گوشی را جدا کنید سپس آن را دوباره متصل و Command prompt را باز کنید. در صورتی که گوشی شما را شناسایی کرده بود دستور adb reboot را وارد کنید. با این کار گوشی شما راه اندازی میشود.

مشکل ماندن روی لوگوی سامسونگ

باتری را به طور کامل خالی کنید برای حل مشکل قفل شدن روی لوگوی سامسونگ

زمانی که با مشکل قفل شدن روی لوگوی سامسونگ مواجه شدید و نمیتوانید گوشی را خاموش و یا ریستارت کنید میتوانید بگذارید باتری به صورت کامل خالی و گوشی خاموش شود. این روش به این دلیل که باتری ممکن است پر باشد و طول بکشد تا خاموش شود کمی طولانی است. بنابر این اگر به دنبال روش های سریعتر هستید میتوانید سایر راه ها را امتحان کنید. همچنین از طرفی مشکل میتواند به دلیل خالی بودن باتری باشد. در این شرایط گوشی را شارژ کنید و یا شارژر خود را تغییر دهید.

چرا گوشی سامسونگ روی لوگو مانده است؟ به دلیل کارت SD

در صورتی که از کارت SD استفاده میکنید ممکن است به دلیل ویروسی شدن SD یا به دلیل با مشکل مواجه شدن کارت SD گوشی در صفحه لوگو گیر میکند. بنابر این برای رفع مشکل کارت SD را خارج کنید.

ریست فکتوری کردن گوشی

Wipe Cache Data Partition برای رفع مشکل ماندن روی لوگوی سامسونگ

زمانی که شما گوشی را راه اندازی میکنید و در زمان روشن شدن در صفحه لوگو سامسونگ هنگ میکند میتوانید از حذف کش اندروید استفاده کنید تا مشکل شما حل شود. در این روش تمامی اطلاعات شما پاک نخواهند شد. برای حذف کش اندروید از طریق Recovery Mode، گوشی خود را باید خاموش کنید. برای خاموش شدن گوشی دکمه پاور را فشار دهید. بعد از چند ثانیه چند گزینه به شما نمایش داده میشود. روی Power Off ضربه بزنید تا حذف شود.

ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

بعد از خاموش شدن گوشی دکمه پاور به همراه دکمه افزایش صدا را فشار داده و نگه دارید تا وارد Recovery Mode شوید. در صورتی که دکمه های گفته شده کار نکرد میتوانید مدل گوشی خود را جست جو کنید و دکمه های مربوط به Recovery Mode را پیدا کنید. بعد از آن در صفحه باز شده با دکمه های افزایش و کاهش صدا گزینه Wipe cache partition را هایلایت کنید. با دکمه پاور این گزینه را انتخاب کنید. در آخر گوشی خود را روشن کنید.

گیرکردن گوشی روی لوگوی سامسونگ

حذف برنامه ها با استفاده از ADB

اگر نمیتوانید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و برنامه هایی که مشکل ساز هستند و نصب آن ها باعث مشکل شده است را پاک کنید میتوانید از ADB برای حذف برنامه ها استفاده کنید. برای این کار در صورتی که ADB drivers را روی کامپیوتر نصب نکردید، نصب کنید.

علت ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

در گوشی سامسونگ شما گزینه Developer Option باید از قبل فعال باشد.  برای فعال کردن این گزینه وارد Settings شوید. روی About ضربه بزنید. در صفحه جدید گزینه Build Number را پیدا کرده و ده بار روی آن ضربه بزنید. با این کار در دستگاه شما Developer Option فعال میشود. بعد از فعال کردن این گزینه USB Debugging را نیز در تنظمیات فعال کنید. این گزینه بعد از فعال شدن Developer Option به تنظمیات شما اضافه میشود.

هنگ روی لوگو سامسونگ

حالا گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و پسورد آن را وارد کنید تا قفل گوشی باز شود.

هنگ گوشی سامسونگ روی لوگو

در قسمت جست جو ویندوز Command prompt را تایپ کنید. زیر نتیجه آن روی Run as Administrator کلیک کنید. بعد از باز شدن این ابزار دستور adb devices را وارد کنید. بعد از آن دستور am force-stop package name یا pm disable-user package name را وارد کنید. به جای Package name نام برنامه مورد نظر را باید وارد کنید. با این کار برنامه حذف میشود.

قفل شدن روی لوگوی سامسونگ

حل مشکل ماندن روی لوگوی سامسونگ با استفاده از Samsung SmartSwitch

Samsung SmartSwitch یکی دیگر از ابزار هایی است که میتوانید برای رفع مشکل گیر کردن لوگو در سامسونگ از آن استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار ابتدا Samsung SmartSwitch را برای مک و یا ویندوز خود دانلود کنید. پس از دانلود آن را نصب کنید.

علت ماندن گوشی سامسونگ روی لوگو

بعد از آن با استفاده از کابل گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر در بخش More options گزینه Emergency Software Recovery را انتخاب کنید. درصورتی که مراحل را طی کردید اما مشکل گوشی شما حل نشد میتوانید روش زیر را تست کنید.

ماندن روی لوگو سامسونگ

در صورتی که با SmartSwitch از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کرده باشید میتوانید این قسمت را نیز امتحان کنید. در غیر اینصورت اطلاعات شما پاک خواهد شد. بعد از تهیه نسخه پشتیبان با SmartSwitch با فشار دادن دکمه های کاهش صدا، افزایش صدا و دکمه پاور گوشی را در حالت Download mode قرار دهید. گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.

علت ماندن گوشی سامسونگ روی لوگو

مجددا در بخش More options گزینه Emergency Software Recovery را انتخاب کنید. سپس روی Device Installation کلیک کنید. شماره مدل گوشی و S/N خود را تایپ کنید. S/N را میتوان پشت گوشی و یا روی جعبه گوشی پیدا کرد.

ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

بعد از این کار به طور خودکار برنامه آخرین ورژن نرم افزار دستگاه را پیدا کرده و بروز میکند. سپس SmartSwitch  را مجددا راه اندازی کنید. Restore را انتخاب کنید. نسخه پشتیبان را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید تا بازیابی شود.

چرا گوشی سامسونگ روی لوگو مانده است

رفع مشکل قفل شدن روی لوگوی سامسونگ با فایل Flash Boot.img و استفاده از ODIN

ابتدا Samsung USB driver و ODIN software همچنین Samsung Galaxy A51 firmware را دانلود کنید.

قفل شدن روی لوگوی سامسونگ

برای ساخت فایل Boot.tar باید ۷Zip-ZS و LZ4 را دانلود و نصب کنید. با ۷Zip-ZS فایل ها را استخراج کنید. اکنون باید چهار فایل داشته باشید. روی AP File مجددا کلیک کنید و آن را استخراج کنید.

مشکل ماندن روی لوگوی سامسونگ

Boot.img.lz4 را در پوشه LZ4 Installed کپی کنید. فایل img. را بکشید و روی Lz4 رها کنید تا Lz4 به img. تبدیل کنید. سپس با استفاده از برنامه ۷ZIP فایل img. را به tar. تبدیل کنید. فایل tar. را کپی کنید.

ماندن روی لوگو سامسونگ

بعد از ساخت Boot.tar گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. گوشی خود را خاموش و مانند روش قبل وارد حالت دانلود شوید. برنامه Odin را روی کامپیوتر خود راه اندازی کنید. روی PDA/PA/AP کلیک کنید و TWRP را از جایی که در کامپیوتر ذخیره کردید دریافت کنید. سپس به سراغ گزینه ها بروید و تیک Auto-Reboot را بزنید. روی Start کلیک کنید. در آخر دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

گیر کردن روی لوگوی سامسونگ

رفع مشکل قفل شدن روی لوگوی سامسونگ توسط Tenorshare’s ReiBoot

ابتدا Tenorshare’s ReiBoot را دانلود کرده و روی کامپیوتر نصب کنید. برنامه را باز کنید و گوشی را به کامپیوتر متصل کنید، سپس روی Repair Android System کلیک کنید.

ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

در صفحه بعد Repair Now را انتخاب کنید.

چرا گوشی سامسونگ روی لوگو مانده است

حالا تمام اطلاعات خواسته شده مانند مدل گوشی، شماره سریال، کشور و… را وارد کنید و روی Next برای ادامه کلیک کنید.

علت ماندن گوشی سامسونگ روی لوگو

بعد از دانلود پک های مورد نیاز روی Repair Now و Continue کلیک کنید.

مشکل ماندن روی لوگوی سامسونگ

بعد از اتمام فرایند مشکل شما حل خواهد شد.

علت ماندن گوشی سامسونگ روی لوگو

بازگشت به تنظیمات کارخانه برای حل مشکل ماندن گوشی روی لوگوی سامسونگ

اگر هنوز با مشکل گیر کردن لوگو سامسونگ مواجه هستید میتوانید تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه بازگردانید.

در این روش تمامی اطلاعات شما حذف خواهد شد.

برای ریست فکتوری گوشی، گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی خاموش شود. زمانی که لوگو اندروید را مشاهده کردید دکمه ها را رها کنید. با استفاده از دکمه های کاهش و افزایش صدا و دکمه پاور Factory Reset را انتخاب کنید.

گیر کردن روی لوگوی سامسونگ

گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید

اگر با انجام تمامی مراحل نتوانستید مشکل ماندن روی لوگوی سامسونگ را حل کنید میتوانید گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید تا گوشی شما را تعمیر کند.

ریست فکتوری کردن گوشی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به علت ماندن گوشی سامسونگ روی لوگو و چند روش برای رفع مشکل ماندن روی لوگو سامسونگ صحبت کردیم. آیا شما با روش های بالا توانستید مشکل گیر کردن روی لوگوی سامسونگ را حل کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه علت ماندن گوشی سامسونگ روی لوگو در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

رفع مشکل گیر کردن لپ تاپ و کامپیوتر در حالت Hibernating ویندوز 10
۱۰ روش رفع مشکل گیر کردن لپ تاپ و کامپیوتر در حالت Hibernating ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات