آیا ردیابی اکانت توییتر ممکن است؟ نکات مهم برای امنیت اکانت

آیا ردیابی اکانت توییتر ممکن است؟ نکات مهم برای حفظ امنیت اکانت

گاهی زمانی که شما وارد یکی از سرویس های شبکه اجتماعی مانند توییتر میشوید، نگران ردیابی شدن و لو رفتن اطلاعات خود هستید. 🔎 در این مطلب از انزل وب به این سوال پاسخ میدهیم که آیا ردیابی اکانت توییتر ممکن است؟ نکات مهم برای حفظ امنیت اکانت را نیز بررسی میکنیم.

آیا توییتر قابل ردیابی است؟

?Can Your Twitter Account Be Traced

Twitter یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که کاربران زیادی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نظرات خود از آن استفاده میکنند. به دلایل مختلفی ممکن است شما نگران ردیابی شدن اکانت توییتر خود باشید. برای همین در ادامه نحوه ردیابی اکانت توییتر و جلوگیری از آن صحبت میکنیم.

ناشناس بودن در توییتر

در صورتی که از پیام رسان تلگرام استفاده میکنید میتوانید مطلب بررسی تلگرام و راه های مقابله با هک در این برنامه را مطالعه کنید.

در صورت ردیابی اکانت چه چیز هایی قابل مشاهده است؟

اگر کسی به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند و بتواند اکانت توییتر شما را ردیابی کند چند چیز را میتواند مشاهده کند. این موارد شامل:

  • آدرس آی پی: آدرس آی پی مجموعه ای از اعداد است که میتواند مکان تقریبی دستگاه شما را نشان دهد.
  • تاریخچه جست جو: توییتر تمام جست جو های شما را نگه میدارد و از این طریق سعی میکند تا مطالب مورد علاقه شما را به شما نشان دهد. بنابر این بعد از ردیابی اکانت توییتر تاریخچه جست جو شما قابل مشاهده است.
  • آدرس ایمیل و شماره تلفن: از آن جایی که در طول فرایند ثبت نام ایمیل و شماره تلفن خود را وارد میکنید، میتوان آن ها را بعد از ردیابی مشاهده کرد.
  • دستگاه های دیگر: زمانی که شما از یک دستگاه دیگر برای متصل شدن به اکانت توییتر استفاده میکنید، توییتر متوجه میشود.
  • پیام های مستقیم و توییت ها: توییتر بر خلاف واتساپ که از رمز گذاری در چت های خود استفاده میکند توییتر چنین امکانی ندارد و چت ها و توییت های شما بعد از ردیابی قابل مشاهده است.

با این حال یکسری کار ها است که میتواند موارد بالا را مخفی نگه دارد و شما را غیر قابل ردیابی کند. در ادامه این موارد را بررسی میکنیم.

ناشناس بودن در توییتر با استفاده از مرورگرهای امن

در صورتی که میخواهید تا حد امکان از ردیابی اکانت توییتر شما جلوگیری شود میتوانید از مرورگرهای امن مانند Tor استفاده کنید. این مرورگر باعث میشود تا ردیابی آدرس IP توییتر مسدود شود. درست مانند هر مرورگر دیگری شما میتوانید از Tor برای جست و جو در هر سایتی استفاده کنید فقط آدرس آی پی شما مخفی میماند.

اکانت ناشناس در توییتر

همچنین به غیر از مرورگر میتوانید از برنامه های تغییر دهنده آی پی نیز استفاده کنید تا آی پی شما تغییر کند.

آیا توییتر قابل ردیابی است؟ در صورت استفاده از ایمیل قابل ردیابی میشود

یکی دیگر از مواردی که بعد از ردیابی اکانت توییتر شما قابل شناسایی و مشاهده است ایمیل است. بنابر این شما باید از ایمیل ناشناس استفاده کنید. برخی از ارائه دهندگان ایمیل ناشناس عبارتند از:

  • Sigaint: Sigaint یکی از ارائه دهندگان ایمیل ناشناس است که از کاربران خود میخواهد تا از مرورگر Tor استفاده کنند.
  • Riseup: این ارائه دهنده ایمیل ناشناس، به غیر از ایمیل، برنامه های مخفی کردن هویت را نیز ارائه میدهد که کاربران میتوانند از آن استفاده کنند.
  • Protonmail: از آن جایی که Protonmail برای ارائه ایمیل ناشناس کمی اطلاعات مانند شماره تلفن میخواهد بهتر است شماره تلفن ناشناس نیز استفاده کنید.

چه کسانی توییتر ما را چک میکنند

اکانت ناشناس در توییتر با شماره ناشناس

همانطور که گفته شد در ردیابی اکانت تویییتر شماره تماس شما قابل مشاهده است. به غیر از این برای ساخت ایمیل در برخی سایت ها مانند Protonmail نیاز به شماره تماس دارید. بنابر این به غیر از ایمیل ناشناس شما برای ناشناس بودن در توییتر باید از شماره ناشناس نیز استفاده کنید.

شنود توییتر

شنود توییتر با کلیک روی لینک های ناشناس

با رعایت همه موارد بالا شما میتوانید یک اکانت غیر قابل ردیابی بزنید اما ممکن است افرادی که میخواهند شما را ردیابی کنند از راه دیگری وارد شوند. ممکن است آن ها در توییتر با شما دوست شوند و برای شما لینکی ارسال کنند. بعد از کلیک روی لینک باعث هک شدن شما میشود. بنابر این روی لینک های ناشناس کلیک نکنید.

ساخت اکانت توییتر

بعد از ایجاد شماره تماس ناشناس، ایمیل ناشناس و… میتوانید اکانت توییتر خود را بسازید. برای این کار به یک وای فای عمومی متصل شوید و با مرورگر Tor وارد توییتر شوید. پس از وارد شدن به سایت ایمیل نانشاس خود را وارد کنید. سپس گوشی که شماره ناشناس روی آن است را روشن کنید. گوشی را در مکان عمومی روشن کنید که با محل کار یا زندگی شما مرتبط نباشد. بعد از آن کد تایید شماره تماس را وارد کنید. روی Sign up کلیک کنید تا اکانت توییتر شما ساخته شود.

آیا توییتر قابل ردیابی است؟

بعد از ساخت اکانت در توییتر اگر با نحوه کار این برنامه آشنایی ندارید میتوانید مطلب آموزش گام به گام تصویری کار با توییتر را مطالعه کنید.

بالا بردن امنیت توییتر بعد از ساخت اکانت توییتر

بعد از ساخت اکنت توییتر و وارد شدن به توییتر برای بالا بردن امنیت توییتر More را انتخاب کنید.

ردیابی اکانت توییتر

روی Settings and privacy کلیک کنید.

ناشناس بودن در توییتر

سپس Privacy and settings و بعد از آن Audience and tagging را انتخاب کنید.

بالا بردن امنیت توییتر

تیک Protect your Tweets را بزنید.

آیا توییتر قابل ردیابی است؟

برای تایید تغییر تنظیمات روی Protect کلیک کنید.

چه کسانی توییتر ما را چک میکنند

همچنین در Settings and privacy کادر Mark media you Tweet as having material that may be sensitive را فعال کنید. این باعث میشود توییت های شما به عنوان حساس علامت گذاری شود و اکانت شما بسته نشود.

شنود توییتر

 

در تب Direct messages برای افزایش امنیت پیام های خصوصی خود هر سه گزینه آن را فعال کنید.

آیا توییتر قابل ردیابی است؟

پسورد دو مرحله ای از اکانت توییتر شما در برابر هک شدن محافظت میکند. برای فعال کردن آن وارد بخش Settings and privacy شوید. روی Security and account access و بعد Security کلیک کنید.

ناشناس بودن در توییتر

Two-factor authentication را انتخاب کنید.

اکانت ناشناس در توییتر

در صفحه باز شده نوع رمز خود را مشخص کنید و آن را ذخیره کنید.

اکانت ناشناس در توییتر

همچنین مطلب بررسی امکان شنود تماس و چت های واتساپ توسط دیگران میتواند برای شما مفید باشد.

ردیابی نشدن اکانت بعد از ساخت آن

بعد از انجام مراحل بالا شما توانستید یک حساب کاربری ناشناس بسازید اما این تازه اول کار است. شما حین استفاده از توییتر باید غیر قابل ردیابی باقی بمانید. به عنوان مثال به افراد غریبه و غیر قابل اعتماد اطلاعات ندهید، از وای فای عمومی استفاده کنید، با کامپیوتر محل کار یا محل زندگی خود وارد اکانت نشوید، همانطور که گفته شد روی لینک های ناشناس کلیک نکنید. همچنین سعی کنید با زبانی به غیر از زبان معمول خود صحبت کنید تا با تجزیه تحلیل صحبت های شما به شخصیت شما پی نبرند.

سوالات متداول

در صورت نداشتن اکانت در توییتر ممکن است توییتر ما را ردیابی کند؟

در صورتی که شما اکانت توییتر نداشته باشید باز هم توییتر میتواند اطلاعات شما را پیدا کند. این در زمانی اتفاق میوفتد که شما از سایت هایی استفاده کنید که با توییتر همکاری میکنند.

چه کسانی توییتر ما را چک میکنند؟

هر کسی که بتواند توییتر شما را هک کند میتواند اطلاعات شما را مشاهده و از آن ها سو استفاده کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به بالا بردن امنیت توییتر و غیر قابل ردیابی کردن توییتر صحبت کردیم. شما چه نکات دیگری برای ردیابی نشدن توییتر میشناسید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه اکانت ناشناس در توییتر در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه تغییر زبان توییتر یا ایکس
آموزش تصویری نحوه تغییر زبان توییتر یا ایکس
آموزش 5 روش رفع مشکل Rate Limit توییتر
آموزش ۵ روش رفع مشکل Rate Limit توییتر
آموزش جدید و 2 روش سریع نصب گوگل پلی روی ویندوز 11
حل مشکل ساسبند شدن توییتر
آموزش 3 روش ساخت اکانت توییتر بدون شماره تلفن و با شماره
آموزش ۳ روش ساخت اکانت توییتر بدون شماره تلفن و با شماره

نظرات