معرفی 29 تا از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب فارسی و انگلیسی

معرفی ۲۹ تا از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب فارسی و انگلیسی

دانلود کتاب الکترونیکی رایگان 📚 یکی از امکاناتی است که سرویس های ایرانی و خارجی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در اختیار کاربران سراسر جهان قرار می دهد. اگر به دنبال یک بانک کتاب PDF ، EPUB  و.. هستید می توانید مطلب معرفی ۲۹ تا از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب فارسی و انگلیسی امروز انزل وب را دنبال کنید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

معرفی سایت دانلود کتاب رایگان PDF و..

Best Sites to Download Free Persian and English Books

کتاب های الکترونیکی می توانند شما را برای ساعت های طولانی مشغول نگه دارند. اگر به سختی می توانید کتاب های رایگان فارسی و خارجی را پیدا کنید می توانید بهترین سایت هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم را دنبال کنید. یکی از این سایت ها کتاب هایی که می خواهید را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. در ابتدا به معرفی سایت های ایرانی خواهیم پرداخت و بعد از آن به صورت اجمالی به معرفی سایت های خارجی دانلود کتاب PDF خواهیم پرداخت.

معرفی سایت دانلود کتاب کتابراه

اگر به دنبال دانلود کتاب هایی از نویسندگان ایرانی و خارجی هستید می توانید از سایت کتابراه کمک بگیرید. این سرویس آنلاین که یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب دانشگاهی هم می باشد  برای کتاب های خود نقد و بررسی های دقیقی ارائه می دهد و به کاربران اجازه می دهد تا به این کتاب ها امتیاز دهند و برای هر کدام از آنها کامن بگذارند. شما می توانید هنگام انتخاب هر کتاب این موارد را بررسی کنید و کتاب مورد علاقه خود را راحت تر پیدا کنید. اگر حوصله دانلود کتاب PDF را ندارید می توانید از کتاب های صوتی استفاده کنید. بهترین رمان‌ های دنیا از تمام ژانرها را می توانید در این سایت پیدا کنید.

معرفی سایت دانلود کتاب کتابراه

دانلود کتاب رایگان از فیدیبو

سایت دانلود رایگان کتاب فیدیبو یکی دیگر از منابع خارق العاده ای است که به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی مجموعه ای عظیم از کتاب های رایگان را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید کتاب های الکترونیکی و صوتی را به راحتی در این سایت پیدا کنید. شما می توانید به آثار ارزشمندی مانند شازده کوچولوی آنتوان دوسنت اگزوپری، اثر مرکب یا بوف کور صادق هدایت دسترسی پیدا کنید بدون اینکه برای آن کوچکترین هزینه ای پرداخت کنید. از طریق فیلترهایی که در سمت راست سایت قرار داده شده است می توانید کتاب ها را بر اساس ناشر، نویسنده، مترجم فیلتر کنید.

دانلود کتاب رایگان از فیدیبو

دانلود رایگان کتاب انگلیسی و فارسی از تک بوک

اگر به دنبال دانلود کتاب معروف ایرانی و خارجی هستید می توانید آن را به صورت PDF از سایت تک بوک دانلود کنید. در صورتی که کتابی برای قرار دادن در سایت داشته باشید می توانید آن را برای مدیران سایت ارسال کنید. اگر کتابی متعلق به شماست و نمی خواهید روی سایت باشد می توانید درخواست خود را ارسال کنید. برای هر کتاب PDF رمان و غیر رمان نقد زیادی نوشته نشده است اما می توانید مشخصاتی مانند تعداد صفحات، مترجم، نویسنده، حجم فایل، نوع فایل و زبان را مشاهده کنید. اگر به منوی سمت راست سایت نگاهی بیندازید متوجه می شود که تک بوک یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب علمی و غیر علمی است که می توانید از آن استفاده کنید.

دانلود رایگان کتاب انگلیسی و فارسی از تک بوک

دانلود کتاب انگلیسی و فارسی از کتابناک

یکی دیگر از سایت های دانلود رایگان کتاب فارسی و انگلیسی که در اینجا باید به شما معرفی کنیم کتابناک است. دانلود رایگان کتاب های پولی به شما کمک می کند تا در هزینه های خرید کتاب های خود صرفه جویی کنید. در این سایت می توانید کتاب های ادبی، تاریخی، فرهنگی، سیاسی، هنری، عرفانی؛ فلسفی، علوم طبیعی و غیره را پیدا کنید. با کلیک روی هر کتاب می توانید به صورت آنلاین آن را مطالعه کنید و یا اینکه کتاب را روی گوشی یا سیستم خود دانلود کنید. علاوه بر خلاصه ای از کتاب می توانید در مورد فرمت و تعداد صفحات کتاب اطلاعاتی به دست بیاورید. از کامنت های پایین صفحه هم می توانید نظرات کاربران دیگر در مورد کتاب ها را مطالعه کنید.

دانلود کتاب انگلیسی و فارسی از کتابناک

طاقچه یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب و مقاله

برای دانلود رایگان کتاب های پولی می توانید از سایت طاقچه کمک بگیرید. این سایت بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب را به صورت رایگان عرضه می کند و به شما کمک می کند تا به راحتی برای دانلود رایگان کتابهای نایاب PDF در زمینه زندگی نامه و خاطرات، سبک زندگی، علوم انسانی؛ ادبیات، تاریخ ؛ داستان و رمان و غیره اقدام کنید. حتی می توانید برای دانلود رایگان کتاب دانشگاهی PDF روی آن حساب باز کنید. برای دانلود کتاب ایرانی پیام نور؛ کتاب دبستان؛ کنکور ارشد؛ کنکور دکترا، کنکور کاردانی، کارشناسی و متوسطه می توانید دسته بندی درسی و کمک درسی را انتخاب کنید.

طاقچه یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب و مقاله

کافه کتاب یکی از سایت های ایرانی دانلود رایگان کتاب

برای دانلود رایگان کتابهای نایاب  PDF می توانید روی کافه کتاب حساب باز کنید. این سایت یکی از قدیمی ترین پایگاه داده های کتاب است که هزاران جلد کتاب قدیمی و نایاب، خطی و کهنه را در اختیار شما قرار می دهد. از سال ۱۳۹۰ این پایگاه داده به طور متناوب بروزرسانی شده است. برای دانلود رایگان کتاب PDF با لینک مستقیم باید در این سایت ثبت نام کنید.

کافه کتاب یکی از سایت های ایرانی دانلود رایگان کتاب


Overdrive یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب خارجی

Overdrive یکی از بهترین کتابخانه های دیجیتال برای دانلود کتاب خارجی است که نه تنها کتاب های حوزه علمی را ارائه می دهد بلکه جدیدترین کتاب هایی که منتشر شده اند را هم در اختیار شما قرار می دهد. این بانک تاب PDF شامل بیش از ۳۰۰۰۰ کتاب از بیش از ۴۰ کشور مختلف است. پایگاه داده این سایت به صورت هفتگی بروزرسانی می شود، بنابراین جدیدترین کتاب ها را از دست نخواهید داد.

Overdrive یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب خارجی

دانلود رایگان کتاب از آمازون با Library Genesis

یکی از سایت هایی که به شما اجازه دانلود کتاب خارجی به صورت رایگان را می دهد Library Genesis است. این موتور جستجو بیش از ۳ میلیون کتاب الکترونیکی و ۶۰ میلیون مقاله را ایندکس کرده است و کتاب های داستانی و غیر داستانی از ژانرهای مختلف را پوشش می دهد. شما می توانید بعضی از کتاب های پولی آمازون را از طریق این سایت دانلود کنید.

دانلود رایگان کتاب از آمازون با Library Genesis

دانلود بهترین کتاب های جهان از Centsless Books

Centsless Books سایتی است که کتاب های رایگان را جمع آوری می کند و ماموریت آن این است که از کتاب های الکترونیکی رایگان استفاده کنید. توجه داشته باشید از آنجایی که این سایت کتاب های الکترونیکی رایگان آمازون را ردیابی می کند، ممکن است مواردی وجود داشته باشند که از طریق این سایت بتوانید دانلود کنید.

دانلود بهترین کتاب های جهان از Centsless Books

Project Gutenberg یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب لاتین

Project Gutenberg  یکی دیگر از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب لاتین است که فعالیت خود را از طریق جمع آوری کمک های مالی انجام می دهد و هدف آن جمع آوری و ارائه هر چه بیشتر کتاب های با کیفیت بالا است. بیشتر کتابخانه از کتاب های عمومی تشکیل شده است. بیش از ۶۰۰۰۰ کتاب الکترونیکی رایگان با فرمت های EPUB و MOBI را برای دانلود ارائه می دهد.

Project Gutenberg یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب لاتین

دانلود کتاب داستان رایگان  PDF با ManyBooks

ManyBooks یک سایت کوچک و جذاب است که بیش از یک دهه است که ایجاد شده است. هدف آن گردآوری و ارائه کتاب داستان رایگان  PDF برای لذت بردن مردم است. شما می توانید کتاب ها را با ده ها فرمت از جمله EPUB، MOBI و PDF دانلود کنید.

دانلود کتاب داستان رایگان  PDF با ManyBooks

دانلود کتاب خارجی از Feedbooks

Feedbooks مجموعه ای بزرگ از کتاب های الکترونیکی داستانی و غیر داستانی دارای حق چاپ، رایگان و پولی قابل دانلود را ارائه می دهد. بسیاری از کتاب های موجود در این سایت پولی هستند اما هنوز تعدادی کتاب رایگان عالی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. اکثر کتاب ها با فرمت های EPUB، MOBI و PDF در دسترس هستند. حتی با شمارش کلمات تخمینی از زمان مطالعه ارائه می شود که هنگام انتخاب کتاب می تواند به شما کمک کند.

دانلود کتاب خارجی از Feedbooks

سایت کتاب رایگان PDFBooksWorld

اگر به فرمت فایل PDF وفادار هستید می توانید از سایت PDFBooksWorld کتاب های رایگان PDF را دانلود کنید. در حالی که این سایت مجموعه ای کوچک از کتاب ها را جمع آوری کرده است اما همه آنها رایگان هستند. شما می توانید کتاب های کلاسیک ادبی مانند جنایت و مکافات را در این سایت پیدا کنید.

سایت کتاب رایگان PDFBooksWorld

Open Library یکی دیگر از سایت های دانلود رایگان کتاب

Open Library فهرستی از کتاب های الکترونیکی رایگان موجود در آرشیو اینترنت را ارائه می دهد. ممکن است از تعداد کتاب های موجود در این سایت تعجب کنید. کل کتابخانه بیش از ۱.۵ میلیون مورد را در بر می گیرد. به لطف دسته های قابل پیمایش در صفحه اصلی کتابخانه می توانید به راحتی کتاب های مورد علاقه خود را پیدا کنید. علاوه بر کتاب های عاشقانه، تاریخی و کودکانه می توانید از کتاب های درسی هم استفاده کنید. این سایت متن باز بوده و هر کسی می تواند اطلاعات هر کتاب را ویرایش کند.

Open Library یکی دیگر از سایت های دانلود رایگان کتاب

بانک کتاب PDF رایگان Free-Ebooks.net

Free-Ebooks.net هزاران کتاب الکترونیکی رایگان را ارائه می دهد. این کتاب ها به طور کلی به ۶ دسته داستانی، غیر داستانی، عاشقانه، علمی تخیلی، خو دیاری و کسب و کار تقسیم می شوند. برای این که بتوانید کتاب ها را رایگان دانلود کنید باید در سایت ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام می توانید هر ماه حداکثر ۵ کتاب را به صورت رایگان دانلود کنید.

بانک کتاب PDF رایگان Free-Ebooks.net

دانلود رایگان پرفروش ترین کتاب های جهان از International Children’s Digital Library

اگر کودک شما اهل کتاب است می توانید با کمک سایت International Children’s Digital Library در هزینه های خرید کتاب صرفه جویی کنید. این سایت در واقع منبع بین المللی برای کودکان است و کتاب هایی که در آن قرار گرفته است بر اساس سطح دشواری مطالعه سطح بندی شده است. حتی از معیارهایی مانند رنگ جلد که ممکن است کودکان را تحریک کند می توانید کتاب ها را جستجو کنید. گرچه این کتابخانه کوچک به نظر می رسد اما پرفروش ترین کتاب های جهان را می توانید با زبان های مختلفی در آن پیدا کنید (اکثر آنها به زبان انگلیسی هستند).

دانلود رایگان پرفروش ترین کتاب های جهان از International Children's Digital Library

دانلود کتاب رایگان کامپیوتر Free Computer Books

هر کتاب کامپیوتر و زبان برنامه نویسی که فکرش را بکنید در Free Computer Books وجود دارد. برخی از ژانرها عبارتند از کامپیوتر و زبان برنامه نویسی، علوم کامپیوتر، علوم داده، مهندسی کامپیوتر، جاوا، شبکه و ارتباطات. تنها ایرادی که دارد این است که تنوع زیادی برای فرمت های فایل کتاب وجود ندارد.

دانلود کتاب رایگان کامپیوتر Free Computer Books

دانلود رایگان کتاب صوتی از Librivox

اگر به دنبال سایتی عالی برای پیدا کردن کتاب های صوتی رایگان هستید Librivox نقطه شروع خوبی است. این سایت دارای داوطلبان زیادی است که برای انتشار فایل های ضبط شده با کیفیت از کتاب های کلاسیک کار می کنند. همه کتاب ها رایگان است و این خبر خوبی برای آن دسته از کاربرانی است که برای تهیه کتاب صوتی هزینه می کنند. این کتاب های صوتی با چندین زبان مختلف موجود هستند و به طور کلی مجموعه ای بزرگ از کتاب صوتی کودکان را ارائه می دهد.

دانلود رایگان کتاب صوتی از Librivox

دانلود کتاب رایگان کلاسیک و مدرن از Authorama

Authorama مجموعه خوبی از کتاب های رایگان را از نویسندگان مختلفی (چه فعلی و چه کلاسیک) ارائه می دهد. این کتاب ها بر اساس نام خانوادگی نویسنده سازماندهی شده اند و در فرمتی که به راحتی قابل خواندن هستند ارائه می شود. اکثر کتاب ها در اینجا به زبان انگلیسی هستند اما تعداد کمی از کتاب های آلمانی هم می توانید در آن پیدا کنید. این سایت مجموعه خوبی از کتاب های با کیفیت بالا و رایگان را ارائه می دهد که می توانید مستقیماً در مرورگر خود بخوانید و حتی نیازی به هیچ ثبت نامی ندارد.

دانلود کتاب رایگان کلاسیک و مدرن از Authorama

سایت دانلود کتاب Read Print

Read Print یک سایت دانلود کتاب آنلاین متشکل از هزاران عنوان رایگان است. این سایت آثار کلاسیک غیر داستانی؛ داستانی، مقاله، نمایشنامه و شعر را شامل می شود. ثبت نام در آن لازم نیست و می توانید کتاب هایی که مطالعه کرده اید را ردیابی کنید. همچنین به شما امکان می دهد برای کتاب هایی که خوانده اید نقد بنویسید و کتاب هایی را اضافه کنید و به کلوپ و بحث های ایجاد شده ملحق شوید.

اگر کتابی را پیدا کردید که واقعاً دوست دارید و می‌خواهید آن را در کتاب خوان الکترونیکی، تلفن یا تبلت خود دانلود کنید، Read Print لینک به آمازون ارائه می‌کند که در صورت عضویت می‌توانید کتاب را به صورت رایگان دانلود کنید.

سایت دانلود کتاب Read Print

دانلود کتاب انگلیسی از Archive.org’s eBooks and Texts

Archive.org’s eBooks and Texts کتاب های الکترونیکی داستانی، کتاب های کودکان، کتاب های تاریخی و دانشگاهی و غیره را به صورت رایگان ارائه می دهد. می توانید این کتاب ها را بر اساس تعداد بازدید مرتب کنید تا محبوب ترین گزینه ها را مشاهده کنید. علاوه بر این امکان مرتب سازی کتاب ها بر اساس تاریخ انتشار و عنوان هم وجود دارد. اگر نمی خواهید به صورت آنلاین کتاب بخوانید آن را با فرمت های PDF، EPUB و Kindle دانلود کنید.

دانلود کتاب انگلیسی از Archive.org's eBooks and Texts

دانلود کتاب PDF از Wikisource

Wikisource یک کتابخانه آنلاین از محتوای ارسالی و نگهداری شده توسط کاربران است. در حالی که از نظر فنی کتابی در  این سایت پیدا نخواهید کرد، هنوز صدها هزار قطعه محتوا برای مطالعه در دسترس است که برخی از آنها به شکل کتاب الکترونیکی در آمده اند.

دانلود کتاب PDF از Wikisource

دانلود کتاب آشپزی ، رمان ، درسی و.. از Wikibooks

Wikibooks یکی از بهترین سایت های کتاب خارجی است که در آن می توانید کتاب های آشپزی که دستورالعمل هایی را برای غذاهای سراسر جهان ارائه می دهد را پیدا کنید. همچنین این سایت کتاب هایی را برای کودکان ۱۲ سال به پایین ارائه می دهد و حتی دارای انجمن است. بیشتر کتاب های موجود در این سایت درسی بوده و موضوعات مختلف از کامپیوتر و مهندسی گرفته تا علوم و زبان و غیره را پشتیبانی می کند. شما می توانید این کتاب ها را با فرمت PDF دانلود کنید.

دانلود کتاب آشپزی از Wikibooks

بانک کتاب Google Play Books

گوگل بیش از ۱۰۰ کتاب رایگان را در گوگل پلی ارائه می دهد. به راحتی می توانید تمام کتاب های درسی رایگان را پیدا کنید. همچنین آثار کلاسیک محبوب مانند نوشته های اسکار وایلد، چارلز دیکنز، ایدیت وارتون، ادگار آلن پو، جین آستن، اچ‌.جی ولز، هومر و غیره را می توانید پیدا کنید. کتاب هایی که دانلود می کنید در اکانت Google Play Books شما ثبت می شوند، جایی که به صورت آنلاین می توانید از طریق اپلیکیشن گوشی خود مطالعه کنید و حتی اگر بخواهید می توانید آن را با فرمت EPUB دانلود کنید.

بانک کتاب Google Play Books

Sacred Texts و دانلود کتاب رایگان PDF

Sacred Texts یکی از کتابخانه هایی است که حاوی بزرگترین مجموعه کتاب های رایگان دینی، اساطیری، فولکلور و غیره است. می توانید لیستی از کتاب ها را بر اساس عنوان یا نویسنده مشاهده کنید. همچنین می توانید آنها را بر اساس دسته بندی مرور کنید یا عنوان کتاب؛ نویسنده یا موضوع را سرچ کنید.

Sacred Texts و دانلود کتاب رایگان PDF

SlideShare و دانلود کتاب رایگان و پولی

SlideShare یکی دیگر از سایت هایی است که کتاب های رایگان و پولی ارائه می دهد. این سایت در واقع یک انجمن آنلاین است که در آن هر کسی می تواند یک کتاب دیجیتالی را بارگذاری کنید. میلیون ها نفر از SlideShare برای تحقیق؛ به اشتراک گذاری ایده ها و یادگیری در مورد فناوری های جدید استفاده می کنند. این سایت اسناد و فایل های PDF را پشتیبانی می کند و همگی آنها را به صورت رایگان در دسترس شما قرار می دهد.

SlideShare و دانلود کتاب رایگان و پولی

The Online Books Page یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب خارجی

The Online Books Page که توسط دانشگاه پنسیلوانیا نگهداری می شود بیش از ۳ میلیون کتاب رایگان را در ده ها فرمت مختلف برای دانلود ارائه می دهد. می توانید این فهرست کتاب ها را بر اساس نویسنده، عنوان، موضوع مرتب سازی کنید.

The Online Books Page یکی از سایت های دانلود رایگان کتاب خارجی

دانلود کتاب خارجی  از eBooks.com

eBooks.com چند راه برای پیدا کردن کتاب های رایگان ارائه می دهد. می توانید کتاب ها را بر اساس موضوعاتی مانند کامپیوتر یا مذهبی یا تعدادی از زیر مجموعه های داستانی و غیر داستانی فیلتر کنید. همچنین می توانید از فرمت PDF یا EPUB استفاده کنید.

دانلود کتاب خارجی  از eBooks.com

دانلود رایگان کتاب انگلیسی  Scribd

Scribd یکی از بزرگترین منابع محتوای منتشر شده در اینترنت است که مطالب خواندنی را در اختیار کاربران قرار می دهد. شما به صورت رایگان می توانید تا ۳۰ روز از این سایت استفاده کنید. Scribd کتاب، کتاب صوتی؛ اسناد، نت های موسیقی، مجلات و غیره را ارائه می دهد.

دانلود رایگان کتاب انگلیسی  Scribd

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم که مطلب معرفی ۲۹ تا از بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب فارسی و انگلیسی امروز انزل وب به شما کمک کرده باشد تا به دانلود رایگان کتاب از آمازون و گوگل بوک و غیره بپردازید. اگر کتابخانه آنلاین خوب دیگری می شناسید که کتاب های خود را به صورت رایگان ارائه می دهد می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

9 ابزار قوی و سریع ویرایشگر PDF آنلاین (فارسی و انگلیسی)
۹ ابزار قوی و سریع ویرایشگر PDF آنلاین (فارسی و انگلیسی)
آموزش پرینت گرفتن PDF (در همه دستگاه ها)
آموزش پرینت گرفتن PDF (در همه دستگاه ها)
آموزش کامل تنظیمات پرینت PDF : چاپ فایل قفل شده ، چند فایل و..
آموزش کامل تنظیمات پرینت PDF : چاپ فایل قفل شده ، چند فایل و..
آموزش 5 روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل
آموزش ۵ روش قرار دادن فایل پی دی اف PDF در اکسل

نظرات

  • مهدی says:

    این همه سایتی که معرفی کردین اصلا کتاب رایگان نداره همه پولی هستن ، لطفا وقتی میگین کتاب رایگان واقعا سایت های دانلود رایگان کتاب بزارین اینا همشون به جز برخی از سایت های خارجی پولی هستن

  • محمد says:

    سایت متا بوک رو هم بزارین