ارزان ترین لپ تاپ گیمینگ

معرفی ارزان ترین لپ تاپ گیمینگ در برندهای مختلف

برندهای مختلفی در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ فعالیت می‌کنند و هر برند چندین مدل لپ تاپ مخصوص بازی دارد و همین موضوع سبب می‌شود کاربران با وجود دانستن قیمت لپ تاپ نتوانند به سادگی یک مدل مشخص را انتخاب کنند. در ادامه به چهار مدل لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت از لپ تاپ های برند ایسوس و انواع لپ تاپ های لنوو می‌پردازیم و نگاهی هم به دو مدل از ایسر و اچ‌پی خواهیم داشت.

ایسر Nitro5 An515-55-53e5

این مطلب را با لپ تاپی از ایسر آغاز می‌کنیم. بد نیست در همین ابتدا اشاره کنیم که همان طور که احتمالا شما هم می‌دانید لپ تاپ‌های گیمینگ الزاما فقط برای گیمرها نیستند و هر کاربری که به نمایشگر و سخت افزاری بسیار خوب نیاز داشته باشد می‌تواند این دسته لپ تاپ‌ها را برای خرید در نظر بگیرد.

لپ تاپ‌های گیمینگ عموما ظاهر بسیار متفاوتی نسبت به لپ تاپ‌های معمولی دارند و شما از ظاهر آن‌ها می‌توانید به گیمینگ بودن این لپ تاپ‌ها پی ببرید. این مدل از ایسر وزنی ۲.۵ کیلوگرمی و ضخامتی ۲۷ میلی متری دارد که باعث می‌شود از نظر امکان حمل و نقل عالی نباشد ولی در حقیقت بد هم نیست. این لپ تاپ ظاهری بسیار جذاب دارد و از رنگ قرمز در طراحی آن استفاده شده است.

نمایشگر این محصول اندازه‌ی ۱۵.۶ اینچی داشته و از نوع IPS است و رزولوشن FHD برای آن انتخاب شده و مهم‌تر از همه این که این پنل از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند که یک اتفاق بسیار جذاب است. این نرخ نوسازی باعث می‌شود همه چیز کاملا روان‌تر و سریع‌تر به نظر برسد و لذت بازی کردن بیشتر شود.

بخش سخت افزاری این لپ تاپ را پردازنده مرکزی مدل Intel Core i5 10300H و پردازنده گرافیکی مدل NVIDIA Geforce rtx 3050 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی تشکل می‌دهد. در کنار این موارد شاهد حضور ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت SSD هستیم. این مجموعه هم برای اجرای بازی‌ها توان کافی دارد و هم می‌تواند کارهای روزمره را با سرعت بسیار خوبی انجام دهد و از پس برنامه‌هایی مانند فوتوشاپ و ادیت ویدئو نیز بربیاید. کارت گرافیک این مدل در مقایسه با قیمت لپ تاپ بسیار عالی است و کمتر می‌توان چنین گرافیکی را در این بازه قیمتی پیدا کرد.

دو درگاه USB 3.0، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB Type C پورت‌های ورودی این لپ تاپ هستند و از دیگر مشخصات کلیدی آن می‌توان به باتری چهار سلولی ۵۷ وات ساعت، کیبورد با نور پس‌زمینه قابل تنظیم اشاره کرد.

ایسوس مدل tuf gaming f15 fx506lh-us53

ایسوس مدل tuf gaming f15 fx506lh-us53

اگر بودجه محدودی برای خرید لپ تاپ گیمینگ دارید یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل tuf gaming f15 fx506lh-us53 از بین لپ تاپ های برند ایسوس است. این محصول طراحی جذابی دارد و وزن آن حدود ۲.۳ کیلوگرم است که برای یک لپ تاپ گیمینگ عدد مناسبی به حساب می‌آید.

این دستگاه نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD دارد و خوشبختانه با وجود قیمت نه‌چندان زیاد از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند که مزیت بسیار خوبی است و باعث می‌شود تا بازی‌ها روان‌تر اجرا شوند و حس سریع‌تری در منوها و هنگام وب‌گردی داشته باشید.

پردازنده مرکزی یا CPU در نظر گرفته شده برای این مدل Core i5 10300H اینتل با محدوده سرعت ۲.۵ تا ۴.۵ گیگاهرتز است و حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 آن را همراهی می‌کند. کارت گرافیک این لپ تاپ گیمینگ هم GEFORCE GTX1650 Nvidia با حافظه اختصاصی ۴ گیگابایتی از نوع GDDR6 است و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD NVMe این مجموعه را تکمیل می‌کند.

قدرت سخت افزاری این لپ تاپ عالی نیست که ولی این مدل به خوبی می‌تواند از پس کارهای مختلف بربیاید و بازی‌ها را با گرافیک و فریم ریت مناسب به اجرا در بیاورد. این لپ تاپ گیمینگ یک باتری سه سلولی با ظرفیت ۴۸ وات ساعت دارد و از ویندوز ۱۱ به صورت پیش فرض استفاده می‌کند که این نکته یک مزیت حتمی خواهد بود و باعث می‌شود شما بدون هیچ دردسری از ابتدا بتوانید با لپ تاپ کار کنید و همچنین از ویندوز اورجینال بهره‌مند شوید.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad gaming 3-15IHU6

یکی از خوش‌قیمت‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ مربوط به برند لنوو است که قیمت مناسب آن در کنار مشخصات خوب ارزش خرید آن را بالا می‌برد. این محصول ۲.۲۵ کیلوگرمی از پردازنده مرکزی Core i5 11300H استفاده می‌کند که قدرت مناسبی برای لپ تاپی در این بازه قیمتی دارد و می‌تواند تا حد قابل قبول و خوبی از پس کارهای مختلف بربیاید.

پردازش‌های گرافیکی به عهده نویدیا GeForce GTX 1650 با ۴ گیگابایت ظرفیت اختصاصی است و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و همچنین ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 بخش سخت افزاری این لپ تاپ را کامل می‌کنند تا شما بتوانید نیم نگاهی نیز به بازی‌های جدید داشته باشید.

این لپ تاپ نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS LCD دارد و خوشبختانه از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. کیفیت و روان بودن این پنل برای این بازه قیمتی بسیار خوب و رضایت بخش است. در اطراف این محصول دو درگاه USB-A، یک درگاه USB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، LAN و درگاه HDMI دیده می‌شود.

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion 15-dk0056wm

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion 15-dk0056wm

اگر به دنبال لپ تاپی هستید که خوش قیمت باشد و از طرفی بتواند از پس کارهایی مانند برنامه نویسی یا بازی‌ها بربیاید و اولویت شما هم برند HP است، بد نیست نگاهی به این لپ تاپ داشته باشید. این مدل که وزنی ۲.۲ کیلوگرمی دارد از طراحی کاملا گیمینگ بهره می‌برد و رنگ سبز پس‌زمینه کیبورد جلوه خاصی به آن بخشیده است؛ چرا که همیشه به دیدن رنگ قرمز در این مدل لپ تاپ‌ها عادت کرده بودیم.

نمایشگر این لپ تاپ طبق انتظار رزولوشن FHD دارد و از نوع IPS LCD است و با داشتن اندازه مرسوم ۱۵.۶ اینچی محتوا را با کیفیت مناسبی به نمایش درمی‌آورد. نرخ نوسازی این پنل ۶۰ هرتز معمول است و اچ‌پی از نرخ نوسازی ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتزی استفاده نکرده و همین باعث می‌شود صفحه نمایش در سطح پایین‌تری در مقایسه با مدل‌های بالا قرار بگیرد.

نماینده HP از پردازنده مرکزی اینتل Core i5 9300H استفاده می‌کند و کارت گرافیک آن نیز نویدیا GTX 1650 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است. بخش سخت افزاری را ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 تکمیل می‌کند. پردازنده مرکزی پردازنده مرکزی این مدل در مقایسه با Core i5 11300H لپ تاپ بالا حدود ۲۵ درصد در پردازش‌های تک هسته‌ای ضعیف‌‌تر است و این اختلاف در پردازش‌های کلی به ۲۷ درصد می‌رسد. به‌علاوه ۱۱۳۰۰H جدیدتر است و همچنین از PCI Express نسخه ۴.۰ پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصات این لپ تاپ می‌توان به ویندوز ۱۰، حافظه Cache 8 مگابایتی و باتری ۵۲.۵ وات ساعت اشاره کرد.

جمع بندی

در این مطلب چهار لپ تاپ گیمینگ خوش قیمت را از بین لپ تاپ های برند ایسوس، انواع لپ تاپ های لنوو، اچ‌پی و ایسر معرفی کردیم که قیمت لپ تاپ در این مدل‌ها بالا نیست ولی ارزش خرید زیاد است. اگر برای شما کارت گرافیک اهمیت دارد ایسر Nitro5 An515-55-53e5 می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

اگر به پردازنده مرکزی اهمیت زیادی می‌دهید لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad gaming 3-15IHU6 از بین انواع لپ تاپ های لنوو می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. به‌طور کلی تصمیم با شما خواهد بود ولی برخی برندها با قیمت برابر امکانات بیشتری را در اختیار قرار می‌دهند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×