هزینه حق الوکاله وکیل گمرکی و شماره تماس وکیل متخصص گمرک

هزینه حق الوکاله وکیل گمرکی و شماره تماس وکیل متخصص گمرک

وکیل گمرک در مجموعه وکلای دیوان یک متخصص حقوقی است که به افراد در مسائل مربوط به گمرک و تجارت بین المللی کمک می کند. حوزه حقوقی که به امور گمرکی و تجارت بین المللی می پردازد، حقوق گمرکی نامیده می شود. قانون گمرک مجموعه ای پیچیده از قوانین است که جابجایی کالا بین کشورهای مختلف را تنظیم می کند. اگر درگیر واردات یا صادرات کالا هستید، ممکن است نیاز به استخدام یک وکیل گمرکی داشته باشید تا به شما در رعایت مقررات گمرکی کمک کند. وکیل گمرک نیز می تواند در صورت مواجهه با اختلافات در امور گمرکی به شما کمک کند.

بهترین وکیل دعاوی گمرک

وقتی نوبت به یافتن بهترین وکیل دعاوی گمرک می رسد، باید مطمئن شوید که فردی با تجربه و آگاه در این زمینه را پیدا می کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که فردی را استخدام کنید که با قوانین گمرکی آشنایی داشته باشد، زیرا در غیر اینصورت در دراز مدت ممکن است هزینه و زمان بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

برای یافتن بهترین وکیل دعاوی گمرک برای نیازهای خود، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. به دنبال وکیلی باشید که تجربه کار با قوانین گمرکی را داشته باشد. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که با تکیه بر قوانین و مقررات مربوطه به پرونده رسیدگی می کند.
  2. حتماً از قبل در مورد هزینه های وکیل سؤال کنید. شما نمی خواهید از صورتحساب بسیار بالاتر از آنچه انتظار داشتید غافلگیر شوید.
  3. از سایر مشاغل یا افرادی که در گذشته از خدمات وکیل استفاده کرده اند، درخواست راهنمایی کنید. این به شما ایده بهتری در مورد انتظارات از خدمات وکلا می دهد.
  4. قبل از تصمیم گیری نهایی، بررسی آنلاین خدمات وکیل را بررسی کنید. این به شما ایده می دهد که دیگران درباره تجربه کار با وکیل چه فکری کرده اند.

اعتراض به ضبط کالا توسط گمرک

اگر قربانی توقیف و ضبط کالا توسط گمرک شده اید، ممکن است بتوانید نسبت به مصادره اعتراض کنید. اعتراض به مصادره ممکن است به این دلایل زیر اقامه شود:

  1. در اثر تخلف

کالایی که ورود آن ممنوع است یا طبق مقررات صادرات و واردات غیرمجاز باشد، گمرک باید از ترخیص آن خودداری و به صاحب کالا یا نماینده وی به صورت کتبی اخطار دهد که حداکثر ظرف ۳ ماه با انجام کلیه تشریفات آن کالا را از کشور خارج کند.

  1. در اثر قاچاق

واردات و صادرات اجناس مجاز بدون پرداخت عوارض گمرکی در دسته قاچاق عوارض گمرکی جای می گیرد. چنانچه دستور ضبط کالا در اثر قاچاق توسط گمرک صادر گردد، صاحب کالا می‌تواند با ارائه دلایل ، ‏اعتراض خود را به ضبط کالا توسط گمرک در دادسرای انقلاب مطرح کند.

در صورت موفقیت در اعتراض، کالای ضبط شده به شما مسترد خواهد شد. اگر اعتراض شما ناموفق باشد، می توانید به دادگاه اعتراض کنید و جهت پیشبرد اعتراض به ضبط کالا توسط گمرک به وسیه وکیل اقدام کنید.

برای شکایت از ترخیص کار گمرک به کجا مراجعه کنیم؟

‏ ترخیص کاردر گمرک به شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) اطلاق می ‏گردد که تشریفات گمرکی کالای متعلق به شخص دیگری را به وکالت از آن شخص در گمرک ‏انجام بدهد. ‏

در حال حاضر برای ترخیص کالا از گمرک دو روش وجود دارد

  • فرد یا شرکت ترخیص کار با استفاده از کارت بازرگانی خود یا کارت های بازرگانی که در اختیار دارد، فرایند ترخیص کالا را از گمرک انجام می دهد و با مشتری خود بر مبنای قیمتی که از قبل مورد توافق قرار گرفته است تسویه حساب می کند. در این حالت مشتری امکان اطلاع از ریز هزینه ها را نخواهد داشت و سازمان گمرکی کشور صاحب کالا را صاحب کارتی که به وسیله آن ترخیص از گمرک انجام شده است می شناسد. در این روش اگر اتفاقی برای محصول بیفند و یا هر گونه مشکلی پیش آید، مشتری امکان شکایت را ندارد به این خاطر که صاحب کالا شناخته نمی شود. اما مزیت این روش در این است که فرایند ترخیص کالا معمولا سریع تر انجام می شود و مشتری بدون دغدغه انجام کارهای پیچیده اداری محصولات خود را دریافت خواهد کرد.
  • روش دوم روش حق العملکاری است. در این حالت فرآیند ترخیص بر روی کارت بازرگانی مشتری انجام می شود و ترخیص کار موظف است تمامی ریز هزینه ها را به صاحب بار اعلام نماید. در این حالت از منظر قانونی صاحب بار خود مشتری می باشد چون ترخیص بر روی کارت بازرگانی خودش انجام شده است. در این حالت ترخیص کار پس از اعلام ریز هزینه ها مبلغی را تحت عنوان کارمزد از مشتری دریافت می نماید. این حالت بسیار قانونی تر، رسمی تر و شفاف تر می باشد. فلذا شرکت هایی که به صورت رسمی و قانونی فعالیت می نمایند و کلیه تراکنش های خود را به اداره دارایی و مالیات نشان می دهند از این حالت در ترخیص خود استفاده می کنند.

در صورت اعتراض به روند ارائه خدمات گمرکی می توانید به سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک به آدرس http://club.irica.co مراجعه نمایید. جهت ثبت الکترونیکی شکایت از گمرک،  صاحب کالا یا ترخیص کار می تواند با ورود به سامانه و ثبت ‏نام در آن اقدام نماید

  • شکایت الکترونیکی از گمرک با شماره سریال اظهارنامه: با ورود به بخش اظهارنامه شکایت خود را ثبت می نمایید.
  • شکایت الکترونیکی از گمرک بدون شماره سریال اظهارنامه: با وارد کردن نام گمرک شکایت خود را ثبت مینمایید

سپس یک کد رهگیری دریافت می نمایید و پس از اینکه مدیریت شکایت ارسال شده را بررسی کرد به سامانه داخلی گمرک آن را ارجاع می دهد و در صورت پاسخ دهی به شکایت، وضعیت شکایت بروز می شود.

مشاوره امور گمرکی

در مشاوره امور گمرکی به کمک بهترین وکیل در زمینه دعاوی گمرک، ما تیمی از وکلای متخصص و با تجربه در امور گمرک داریم که می توانند در زمینه طیف گسترده ای از مسائل مربوط به گمرک به شما کمک کنند. چه در زمینه واردات یا صادرات کالا، رعایت مقررات گمرکی یا حل اختلاف با گمرک به کمک نیاز داشته باشید، ما می توانیم به شما کمک کنیم.

خدمات مشاوره گمرکی ما عبارتند از:

-مشاوره در مورد مقررات گمرکی و رعایت آنها

-کمک به واردات و صادرات کالا

-تهیه و تکمیل مدارک مورد نیاز

– اعلام وکالت از مراجعین در اختلاف با گمرک

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×