مهم¬ترین مزایا و معایب میزبانی سرور مجازی vps چیست ؟

مهم¬ترین مزایا و معایب میزبانی سرور مجازی vps چیست ؟

این روزها میزبانی در سرور مجازی ایران یا سرور مجازی اروپا  در بین صاحبان وب سایت بسیار محبوب شده است. در میزبانی VPS، یک سرور فیزیکی بزرگ به چند سرور مجازی تقسیم می­شود. هر یک از این سرورهای مجازی CPU، RAM و فضای HDD مختص به خود را دارد.

از آنجایی که هر سرور مجازی، مستقل از همتایان خود، محیط خصوصی خود را اجرا می­کند، کارایی یک وب سایت تحت تأثیر وب سایت­های دیگر سرور فیزیکی یکسان قرار نمی­گیرد. علاوه بر این، یک وب سایت VPS بسته به نیازهای کسب­وکارتان، قابلیت انعطاف لازم را جهت تنظیم محیط شما دارد.

میزبانی VPS مزایای میزبانی اختصاصی و اشتراکی را با هم دارد و این روزها به انتخابی بسیار مطلوب و پرتقاضا تبدیل شده است.

بسته به نوع سیستم عاملی که سرورتان از آن استفاده می­کند، میزبانی VPS می­تواند از دو نوع باشد: سرور مجازی لینوکس ایران  و میزبانی VPS ویندوز.

با توجه به تعداد سرویس­ها و خدمات میزبانی موجود در بازار، انتخاب یک میزبانی VPS ویندوز ارزان و معتبر ممکن است سخت باشد. برای انتخاب یک طرح میزبانی مناسب، بایستی درک خیلی دقیقی از مزایا و معایب میزبانی VPS ویندوز داشته باشید.

اجازه دهید این موارد را تک به تک مورد بحث قرار دهیم.

مزایای میزبانی VPS ویندوز

مزایای میزبانی VPS ویندوز

  • راه­حل خوش قیمت و تا حدودی ارزان

همچنانکه سرمایه گذاری تجاری پرخطر شما گسترش پیدا می­کند، ترافیک وب سایتتان بیشتر می­شود و احتمالاً نیاز به ارتقا داشته باشد. ارتقای طرح میزبانی اشتراکی موجودتان زمانی که وب سایتتان رشد کرده است شاید تصمیم خوبی نباشد. اما بعد از آن نمی­خواهید هزینه­ی بیشتری کنید و میزبانی وب سایت خود را روی یک سرور اختصاصی تعیین کنید. وب سایت شما تنها به یک مورد نیاز ندارد.

یک طرح میزبانی VPS ویندوز ارزان قیمت برای وب سایت­هایی مناسب است که در حال رشد هستند. در Go4hosting، طرح­های میزبانی VPS ویندوز ارزانی را ارائه می­دهیم که حداقل قیمت ماهیانه­ی آن INR 1781.81 می­باشد. طرح­های ما برای کسب­وکارهای کوچک تا متوسط عالی است.

  • عدم اشتراک گذاری منابع

یکی از بزرگترین نقاط ضعف میزبانی اشتراکی این است که چندین وب سایت از منابعی یکسان استفاده می­کنند. بنابراین، اگر یک وب سایت در سرور اشتراکی شما افزایش ترافیک ناگهانی داشته باشد، برای مقابله با آن منابع زیادی نخواهید داشت. در نتیجه، سایت شما شاید زمان بیشتری برای بارگذاری لازم داشته باشد، در نتیجه باعث می­شود بازدیدکنندگان شما تجربه­ی کاربری بدی پیدا کنند.

این موضوع به نوبه­ی خود می­تواند ضریب بازگشت یا نرخ دفع کاربر را افزایش دهد و در طولانی مدت، باعث کاهش درآمد شود. بارگذاری کُند وب سایت باعث می­شود تصویر شرکتتان انعکاس ضعیفی داشته باشد.

در میزبانی VPS ویندوز ارزان، وب سایت­های دیگری که همان سرور فیزیکی میزبانشان است، منابع تان را تخلیه نمی­کنند. از آنجایی که هر وب سایت روی یک سرور مجازی میزبانی می­شود که در محیطی جدا اجرا می­شود، وب سایت شما بدون قطعی اجرا می­شود و بازدیدکنندگان تان تجربه­ی کاربری عالی کسب می­کنند.

  • امنیت قوی­تر

در مدل میزبانی اشتراکی، اگر یکی از سایت­هایی که روی سرور شما قرار دارد به بدافزار آلود شود یا اینکه دچار نقض امنیتی شود، می­تواند بر سایت شما نیز تأثیر بگذارد.

در مقابل، در میزبانی VPS ویندوز ارزان قیمت، هر سرور مجازی، محیط خصوصی خودش را دارد. در نتیجه، داده­های واقع روی سرور، از کاربران دیگر به صورت جعبه شنی باقی می­ماند و باعث می­شود انتشار آلودگی در میان کاربران سخت شود.

در Go4hosting، طرح­های میزبانی VPS ویندوز مدیریت شده را پیشنهاد می­دهیم که ویژگی­های اضافی مانند پشتیبان گیری­های از راه دور منظم و فایروال­هایی دارد که تضمین می­کند به تمامی نیازهای امنیتی تان توجه شده است.

  • کنترل بهتر روی سایت

از آنجایی که یک سرور خصوصی مجازی از مستأجرین دیگر مستقل باقی می­ماند، شما کنترل بیشتری روی وب سایت خود پیدا می­کنید. میزبانی VPS به شما اجازه می­دهد به کلیه­ی منابع و فایل­های موجود دسترسی پیدا کنید.

با داشتن میزبانی VPS ویندوز ارزان قیمت، می­توانید سروری داشته باشید که با نیازهایتان تناسب دارد. همچنین می­توانید نرم افزارهای اضافی را به محض نیاز و در صورت ضرورت نصب کنید. در نتیجه، می­توانید سطح کدنویسی پیشرفته را با حداکثر سهولت امتحان کنید.

  • سهولت استفاده

سرورهای بر پایه­ی ویندوز برای صاحبان کسب­وکاری که دانش فنی کمی دارند، واقعاً کاربر پسندتر می­باشد. VPS ویندوز یک رابط کاربری گرافیکی دارد و در نتیجه برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. استفاه و مدیریت رابط و کنترل­هایی که برای مدیریت، انتشار و تغییر مطالب و محتوای سایت استفاده می­شود راحت است.

معایب میزبانی VPS ویندوز

  • نسبت به یک سرور اختصاصی قدرت و استحکام کمتری دارد

یک VPS ویندوز شاید برای وب سایتی که ترافیک متوسط دارد مناسب باشد. اما اگر شما صاحب یک پورتال اینترنتی بزرگ هستید که اکثر مواقع، اپلیکیشن­هایی (برنامه­ها) را اجرا می­کند که منابع زیادی می­طلبند و روزانه صدها ایمیل ارسال می­کند، یک سرور اختصاصی انتخاب بهتری خواهد بود.

  • تخصص فنی لازم دارد

میزبانی VPS ویندوز در مقایسه با میزبانی اختصاصی به تخصص فنی کمتری نیاز دارد. اما هنوز هم شما را مجبور می­کند تا از فوت و فن و دانش فنی لازم جهت اطمینان از مدیریت سرور برخوردار باشید.

  • کاربران دیگر می­توانند سایت شما را تحت تأثیر قرار دهند

در بعضی از سرویس­های میزبانی VPS، منابع به شیوه­ی صحیح تخصیص داده نمی­شوند. اگر یک وب سایت خاص در سطوح اوج از منابع خود استفاده کند این موضوع مشکل ساز باشد. میزبانی VPS شاید فضای سرور را بین تعداد زیادی از کاربران تقسیم کرده باشد، این احتمال هست که کل پهنای باندی که به آنها اختصاص داده شده را استفاده نکنند. اما اگر چنین کنند، وب سایت­های دیگری که روی همان سرور فیزیکی قرار دارند می­توانند تحت تأثیر قرار بگیرند.

کلام پایانی

با رشد و توسعه­ی کسب­وکارتان، ممکن است لازم باشد نیازهای میزبانی خود را دوباره درنظر بگیرید. یک طرح میزبانی VPS ویندوز می­تواند روشی خوش قیمت باشد که چند مزیت مهم دارد. یک VPS ویندوز علاوه بر اینکه امنیت و ایمنی زیادی به همراه دارد، کنترل بهتری بر روی وب سایتتان نیز ارائه می­دهد.

محیطی خصوصی برای شما فراهم می­کند که به شما اجازه می­دهد منحصراً از منابع استفاده کنید. به علت رابط کاربری گرافیکی، مدیریت آن واقعاً ساده است. در طرف منفی قضیه، یک VPS نسبت به یک سرور اختصاصی قدرت و استحکام کمتری دارد و دانش فنی کمتری لازم دارد.

برای سایت خود، به دنبال یک طرح میزبانی VPS ویندوز عالی هستید؟ ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. در Go4hosting طرح­های میزبانی VPS ممتازی پیشنهاد می­دهیم که رقابتی­ترین نرخ­ها را دارند. اگر به یک ماشین مجازی نیاز دارید، می­توانید طرح میزبانی VPS رایگان ما را به مدت سی روز امتحان کنید. با طرح میزبانی VM رایگان ما، می­توانید سیستم عامل­های جدید را امتحان کنید، نرم افزارهای قدیمی را اجرا کنید، اپلیکیشن­های جدید ایجاد کنید، یک سیستم را مدلسازی کنید و موارد زیاد دیگر!

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات