آموزش کار با برنامه شبکه اجتماعی BeReal

آموزش کار با برنامه شبکه اجتماعی BeReal

BeReal ◼️ یک برنامه جدید اشتراک گذاری عکس است که این روزها توجه خاصی را به خود جلب کرده است. برخلاف شبکه های اجتماعی سنتی این برنامه به کاربران امکان استفاده از فیلتر را نمی دهد و هر روی می توانید تنها یک عکس را پست کنید. اگر دوست دارید از این اپلیکیشن جدید استفاده کنید آموزش کار با برنامه شبکه اجتماعی BeReal امروز انزل وب را دنبال کنید.

برنامه BeReal چیست؟ آموزش کار BeReal

How To Use BeReal , A Complete Guide

اگر از خودتان سوال می کنید که برنامه Be Real چیست ؟ باید بگوییم که BeReal برنامه ای است که به کاربران اجازه می دهد تا تصاویری از خود واقعی شان را بدون استفاده از هیچ فیلتری به اشتراک بگذارند. در حالی که شبکه های اجتماعی مزایای متعددی را به همراه دارند، اکثر عکس هایی که به صورت آنلاین از افراد مختلف مشاهده می کنیم ویرایش شده اند (مخصوصا در اینستاگرام، اسنپ چت).

BeReal که توسط Alexis Barreyat طراحی شده است از کاربران می خواهد که خودشان را همانطور که هستند به دیگران نشان دهند. این برنامه مبتنی بر عکس شامل فیلتر یا ابزار ویرایش نیست تا بتوانید برای خود زاویه فک بسازید یا دندان ها را سفید و چشم های خود را درشت تر کنید.

این برنامه به شما امکان می دهد تا عکس های خود را تنها با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا می توانید اکانت عمومی داشته باشید تا همه کاربران عکس های شما را مشاهده کنند. همچنین می توانید در این برنامه پرسه بزنید و کارهایی که دوستانتان انجام می دهند را مشاهده کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

نحوه کار با BeReal

هر روز شبکه اجتماعی BeReal از شما می خواهد تا در یک بازه زمانی محدود دو دقیقه ای عکس بگیرید. این برنامه به طور همزمان از هر دو دوربین جلو و عقب عکس می گیرد و شما و محیط زندگی تان را نشان می دهد. این اعلان ها تصادفی هستند، بنابراین اگر امروز ساعت ۵ بعد از ظهر درخواست گرفتن عکس را دریافت می کنید ممکن است فردا ساعت ۱۱ صبح این اعلان را دریافت کنید.

اما این کار چه فایده ای دارد؟ شما خودتان و محیط اطراف تان را از قبل برای عکس گرفتن آماده نخواهید کرد. اگر عکس اول را دوست ندارید می توانید دوباره عکس بگیرید اما لازم است توجه داشته باشید که اپلیکیشن ریل تعداد دفعاتی را که دوباره عکس گرفته اید را به دوستانتان اطلاع می دهد. اگر در عرض این ۲ دقیقه عکس خودتان را پست نکنید دوستانتان اعلانی دریافت خواهند کرد، زیرا ممکن است که شما محیط خود را تغییر داده باشید و یا مدتی زمان را صرف رسیدن به خود کرده باشید تا عکس بهتری داشته باشید.

پلتفرم BeReal همچنین به شما امکان می دهد از طریق RealMojis به BeReals دوست خود واکنش نشان دهید. با این حال، برای ثبت واکنش خود باید از خودتان عکس بگیرید نه اینکه فقط ایموجی های معمول را ارسال کنید.

به عنوان مثال اگر دوست شما یک عکس خنده دار از حیوان خانگی خود ارسال می کنید، روی RealMoji تپ کنید و عکسی از صورت خود که در حال خندیدن هستید ارسال کنید. به طور مشابه اگر پستی را دوست دارید می توانید ژست بگرید و به این پست واکنش نشان دهد. شما می توانید واکنش افراد دیگر را در کنار RealMoji خود مشاهده کنید. توجه داشته باشید که اگر شما پستی ارسال نکنید نمی توانید هیچ کدام از پست های دوستان خود را مشاهده کنید.

آموزش کار با بی ریل

از آنجایی که درک برخی از ویژگی های شبکه اجتماعی Be Real ممکن است برایتان دشوار باشد ما در ادامه نحوه کار با بی ریل را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش نصب برنامه BeReal

قبلا در انزل وب ۲۵ برنامه شبیه تیک تاک را به شما معرفی کردیم اما برای شروع استفاده از بی ریل، باید برای دانلود اپلیکیشن BeReal از گوگل پلی استور یا اپ استور اقدام کنید. نحوه انجام این کار ساده است:

بسته به سیستم عامل خود وارد App Store یا Google Play شوید.

در کادر جستجو برای BeReal سرچ کنید.

از نتایج روی مرتبط ترین گزینه تپ کنید.

دکمه Install را انتخاب کنید.

آموزش نصب برنامه BeReal

منتظر بمانید تا فرایند نصب تمام شود. بعد از نصب برنامه روی دکمه Open یا باز شود تپ کنید. همانطور که ملاحظه فرمودید آموزش نصب Be Realهیچ مرحله پیچیده ای ندارد.

آموزش نصب برنامه BeReal

نحوه ثبت نام در BeReal

ساخت اکانت در BeReal هم برای کاربران اندروید و هم برای کاربران آیفون امکان پذیر است. برای ساخت اکانت در BeReal شماره تلفن؛ نام کامل، تاریخ تولد و نام کاربری خود را وارد کنید.

نحوه ثبت نام در BeReal

یک کد تایید برای شماره تلفنی که وارد کرده اید ارسال می شود که برای ادامه ثبت نام خود باید این کد را در برنامه وارد کنید.

نحوه ثبت نام در BeReal

دوستان خود را پیدا کنید

بعد از ثبت نام در بی ریل وارد اکانت خود شوید. برنامه می خواهد که به لیست مخاطبین شما دسترسی پیدا کند تا به شما این امکان را بدهد دوستان تان را از لیست مخاطبین اضافه کنید.

دوستان خود را پیدا کنید

اگر دوست ندارید از لیست مخاطبین خود استفاده کنید می توانید روی Don’t Allow تپ کنید تا از دسترسی برنامه به مخاطبین خود جلوگیری کنید.

دوستان خود را پیدا کنید

ارسال عکس در BeReal

برای گذاشتن پست در بی ریل برنامه از شما می خواهد که بلافاصله بعد از ساخت اکانت عکس بگیرید. برای گرفتن عکس اعلانی برایتان ارسال می شود که باید روی آن تپ کنید و در عرض ۲ دقیقه ۲ عکس از دوبین جلو و پشت بگیرید.

ارسال عکس در BeReal

در اینجا شما دکمه شاتر سفید را مشاهده می کنید که برای گرفتن عکس سلفی روی آن ضربه بزنید.

ارسال عکس در BeReal

بعد از گرفتن سلفی برنامه به طور خودکار به دوربین پشت سوئیچ می کند. برای گرفتن عکس باید دوباره روی دکمه شاتر ضربه بزنید.

ارسال عکس در BeReal

اگر به روشنایی بیشتری نیاز دارید روی آیکن رعد و برق (مشخص شده در تصویر زیر) ضربه بزنید.

سپس باید یک عنوان اضافه کنید و تعیین کنید که می خواهید عکس را به دوستانتان نشان دهید یا همه.

سپس می توانید با انتخاب Share my position موقعیت جغرافیایی خود را به اشتراک بگذارید.

ارسال عکس در BeReal

برای ارسال عکس روی Send تپ کنید. تمام عکس هایی که می گیرید در قسمت Memories قابل مشاهده خواهند بود که با کلیک روی آیکن کاربر در گوشه سمت راست – بالای صفحه اصلی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که این برنامه مانند Snapchat کار نمی کند و اگر روزی عکس پست نکنید نمی توانید BeReals دوستان خود را مشاهده کنید.

می توانید BeReals دیگران را در بخش Discovery برنامه مشاهده کنید. برای واکنش به پست دوستان خود روی ایموجی در گوشه سمت چپ پایین پست تپ کنید.

برای انجام این کار:

پستی که می خواهید به آن واکنش نشان دهید را باز کنید.

دکمه واکنش یا Reaction را از گوشه سمت راست پایین صفحه فشار دهید. نواری از ایموجی ها را خواهید دید.

ارسال عکس در BeReal

روی ایموجی مورد نظر خود ضربه بزنید. آیکن دوربین سلفی ظاهر می شود.

یک سلفی بگیرید و سعی کنید ژست مناسبی بگیرید.

یکی از ویژگی های عالی RealMojis این است که می توانید از همین واکنش برای پست های بعدی هم استفاده کنید. اما هر زمان که می خواهید یک واکنش جدید ایجاد کنید می توانید مراحل بالا را انجام دهید. این برنامه از تمام ایموجی های استاندارد موجود در صفحه کلید شما پشتیبانی می کند.

علاوه بر استفاده از بی ریل در صورتی که به برنامه تیک تاک علاقمند هستید می توانید از ۱۵ ترفند تیک تاکی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

حذف عکس در BeReal

اگر از عکسی که پست کرده اید راضی نیستید می توانید آن را حذف کنید. با این حال، توجه داشته باشید که BeReal به شما اجازه تنها یک عکس در روز را می دهد. روی عکسی که می خواهید پاک کنید تپ کنید و Delete my BeReal را انتخاب کنید (علامت X در گوشه سمت راست بالا). در پنجره بعدی دلیل حذف پست خود را مشخص کنید و Delete را انتخاب کنید.

دیلیت عکس  BeReal

مشخص کردن موقعیت مکانی (اختیاری)

در نهایت اینکه تا جایی که امکان دارد پست های دوستان خود را مشاهده کنید. بعد از نصب BeReal شما می توانید ببینید که دوستان تان در کجای این کره خاکی زندگی می کنند. با این حال، این ویژگی اختیاری است بنابراین تا زمانی که به برنامه اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را ندهید نمی توانید موقعیت مکانی دوستان خود را مشاهده کنید.

زمان بندی پست های BeReal

اما در مورد زمانبندی پست باید بگوییم که شرکت سازنده BeReal زمان هایی که از شما خواسته می شود پست بگذارید را مخفی نگه می دارد. این بدان معناست که هیچ راهی برای فهمیدن اینکه چه زمانی می توانید منتظر اعلان باشید وجود ندارد. با این حال، این برنامه از شما نمی خواهد که در ساعات شبانه زمانی که خواب هستید عکس ارسال کنید. این برنامه از منطقه زمانی  گوشی شما برای محاسبه زمان ارسال اعلانات استفاده می کند.

عدم ارسال به موقع عکس در BeReal

هنگامی که یک اعلان برای آپلود یک عکس در BeReal دریافت می کنید، فقط دو دقیقه فرصت دارید تا دو عکس بگیرید و ارسال کنید. این می تواند حس فوریت را ایجاد کند. اما حتی اگر فورا به اعلان واکنش نشان ندهید، می توانید بعدا عکس ارسال کنید چون بعد از اجرای برنامه تایمر دو دقیقه ای شروع می شود. تنها نکته ای که هست برنامه به دوستان شما اعلام می کند که چقدر تاخیر داشته اید.

انقضای پست بی ریل

تمام پست‌ ها در BeReal دارای انقضاء ۲۴ ساعته هستند. این بدان معنی است که پستی که به اشتراک می گذارید فقط به مدت ۲۴ ساعت در دسترس دوستان شما خواهد بود. البته، اگر شخصی چند ساعت پس از ارسال پست شما، آن را به اشتراک بگذارد، برای مدت ۲۴ ساعت پس از ارسال مجدد، در پروفایل او فعال می‌ماند.

اعلان اسکرین شات مشکل BeReal

اگر نگران این هستید که کسی از پست شما اسکرین شات بگیرد بهتر است بدانید که امکان مشاهده این نوع اطلاعات وجود دارد. با این حال، انجام این کار به این سادگی نیست. در واقع برنامه بلافاصله به شما نمی گوید چه کسی از پشت شما اسکرین شات گرفته است. برای اطلاع از این موضوع باید پست خود را در یک سایت شبکه اجتماعی دیگر، از طریق ایمیل یا هر روش دیگری به اشتراک بگذارید.

یک راه حل برای جلوگیری از اشتراک گذاری پشت شما با دیگران این است که به جای اشتراک گذاری پست در اینستاگرام آن را به آدرس ایمیلی که اغلب از آن استفاده نمی کنید ارسال کنید و یا آن را به عنوان یک فایل برای خود ارسال کنید. بعد از انجام این کار خواهید دید که چه کسی از پست های شما اسکرین شات گرفته است.

گزارش یک پست در BeReal

اگر می خواهید پستی را در BeReal گزارش دهید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

روی آیکن سه نقطه کنار پستی که می خواهید گزارش دهید ضربه بزنید.

دکمه Report را انتخاب کنید.

پست را به عنوان Inappropriate (نامناسب) یا  Undesirable (ناخوشایند) علامت گذاری کنید.

دیلیت اکانت BeReal

اگر به هر دلیلی از شبکه اجتماعی BeReal لذت نمی برید می توانید برای حذف اکانت خود اقدام کنید. مراحل انجام این کار را در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای گوشی های آیفون:

برنامه BeReal را باز کنید.

روی آیکن اکانت خود در بالا – سمت راست تپ کنید.

روی آیکن سه نقطه (منو) تپ کنید.

Help و سپس Contact us را انتخاب کنید.

روی Delete Account ضربه بزنید.

در صورتی که از شما تاییدی درخواست شد روی Yes, I’m sure ضربه بزنید.

برای گوشی های اندروید:

برنامه BeReal را باز کنید.

روی آیکن اکانت خود در بالا – سمت راست تپ کنید.

روی آیکن سه نقطه (منو) تپ کنید.

Contact us را انتخاب کنید.

روی Delete Account ضربه بزنید.

در صورتی که از شما تاییدی درخواست شد روی Yes, I’m sure ضربه بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش کار با برنامه شبکه اجتماعی BeReal امروز انزل وب ما نحوه ساخت اکانت بی ریل، نحوه ارسال عکس و نحوه دیلیت اکانت BeReal را به شما یاد دادیم. چنانچه در این زمینه تجربه ای دارید و یا احساس می کنید که نکته ای وجود دارد که در این مطلب از قلم افتاده است می توانید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات