آموزش 11 روش رفع ارور NVIDIA Installer Cannot Continue

آموزش ۱۱ روش رفع ارور NVIDIA Installer Cannot Continue

اگر شما از کارت گرافیک انویدیا استفاده میکنید ممکن است با ارور NVIDIA Installer Cannot Continue ❌ مواجه شده باشید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۱ روش رفع ارور NVIDIA Installer Cannot Continue میپردازیم.

حل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue ویندوز ۱۰ ، ویندوز ۱۱ و..

Fix Nvidia Installer Cannot Continue Error in Windows 10 and Windows 11

به دلایل مختلفی ممکن است شما با مشکل کارت گرافیک و ارور NVIDIA Installer Cannot Continue در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ مواجه شوید. روش های متنوع و ساده ای وجود دارد که میتوانید از آن ها برای رفع این ارور استفاده کنید. در ادامه روش های رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue را بررسی میکنیم.

حل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue ویندوز 10 ، ویندوز 11 و..

راه اندازی مجدد کارت گرافیک برای رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

گاهی ممکن است مشکلات جزئی برای کارت گرافیک پیش بیاید. این مشکلات جزئی میتوانند باعث کار نکردن آن و ارور NVIDIA Installer Cannot Continue شوند. در این شرایط یکی از سریعترین و راحت ترین راه هایی که میتوانید برای حل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue و رفع مشکلات جزئی کارت گرافیک از آن استفاده کنید راه اندازی مجدد کارت گرافیک است. برای ریستارت کارت گرافیک، کلید های میانبر Windows + R را فشار دهید تا ابزار Run برای شما باز شود. سپس Services.msc را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

صفحه را به سمت پایین بکشید تا سرویس که نام آن با NVIDIA شروع میشود را مشاهده کنید. روی سرویس مورد نظر راست کلیک کنید و Restart را انتخاب کنید. در آخر کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

حل مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA در ویندوز 11

حل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue با آپدیت کردن کارت گرافیک به صورت دستی

برای کارت های گرافیک مانند کارت گرافیک انویدیا مانند هر دستگاه دیگری بروز رسانی هایی قرار میگیرد. این بروز رسانی ها برای بهبود قابلیت ها و رفع برخی مشکلات قدیمی است. بنابر این بسیار مهم است که شما کارت گرافیک خود را به طور مداوم بررسی کنید و آن ها را بروزرسانی کنید. پس بعد از اینکه متوجه شدید نسخه کارت گرافیک قدیمی است آن را آپدیت کنید. آپدیت کارت گرافیک به دو روش قابل انجام است. روش اول دستی است. برای آپدیت کارت گرافیک به صورت دستی ابتدا به سایت NVIDIA بروید و جدیدترین نسخه کارت گرافیک را دانلود کنید. در صفحه باز شده شما باید اطلاعات کارت گرافیک خود را وارد کنید.

رفع مشکل نصب نشدن کارت گرافیک انویدیا

بعد از دانلود آپدیت کارت گرافیک از روی کیبورد خود کلید های میانبر Windows+ X را فشار دهید. با این کار یک منو باز میشود. از منو باز شده Device Manager را انتخاب کنید.

رفع مشکل نصب نشدن درایور کارت گرافیک NVIDIA

در Device Manager روی Display adapters کلیک کنید تا زیر منو های آن را مشاهده کنید. سپس روی کارت گرافیک انویدیا خود راست کلیک کنید. از بین گزینه ها برای آپدیت کارت گرافیک Update driver را انتخاب کنید.

رفع مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA

کادر باز شده نوع آپدیت را از شما سوال میکند. برای آپدیت دستی کارت گرافیک Browse my computer for driver software را انتخاب کنید.

رفع مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA

روی Browse کلیک کنید تا فایل های آپدیت کارت گرافیک را انتخاب کنید. سپس روی Next کلیک کنید. در آخر کافیست سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید. پس از ریستارت ویندوز بررسی کنید مشکل حل شده است یا خیر.

حل مشکل نصب نشدن آپدیت کارت گرافیک NVIDIA

در صورتی که با آپدیت کارت گرافیک انویدیا با مشکل مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۹ روش حل مشکل آپدیت کارت گرافیک Nvidia را مطالعه کنید.

آپدیت کارت گرافیک به صورت خودکار برای حل مشکل نصب نشدن درایور کارت گرافیک NVIDIA

روش بعدی که میتوانید برای آپدیت کارت گرافیک و حل مشکل از آن استفاده کنید آپدیت کارت گرافیک به صورت خودکار است. برای این کار مجددا از روی کیبورد خود کلید های میانبر Windows + X را فشار دهید تا یک منو برای شما باز شود. از منو باز شده گزینه Device Manager را انتخاب کنید. همچنین برای باز کردن Device Manager میتوانید در قسمت جست جو ویندوز Device Manager را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

رفع مشکل نصب نشدن کارت گرافیک انویدیا

گزینه Display adapters را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. پس از نمایش زیرمنو های آن روی کارت گرافیک خود راست کلیک کنید. از منو باز شده Uninstall Device را انتخاب کنید. این گزینه باعث پاک شدن کارت گرافیک شما میشود. پس از حذف کارت گرافیک ویندوز را ریستارت کنید.

رفع مشکل نصب نشدن درایور کارت گرافیک NVIDIA

پس از روشن شدن ویندوز مجددا وارد Device Manager شوید. مجددا روی کارت گرافیک خود راست کلیک کنید و از منو باز شده Update driver را انتخاب کنید.

رفع مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA

در کادر باز شده Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید. این گزینه نسخه های جدید کارت گرافیک را به صورت خودکار جست جو و نصب میکند.

ارور NVIDIA Installer Cannot Continue در ویندوز 10

حل مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue با نصب درایور گرافیک

برای نصب درایور گرافیک کلید های میانبر Windows + R را فشار دهید تا ابزار Run برای شما باز شود. سپس Dxdiag را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

ارور NVIDIA Installer Cannot Continue در ویندوز 10

سپس به تب System بروید و System Model را یادداشت کنید.

حل مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

سپس مدل درایور را یادداشت کنید و در اینترنت جست جو کنید. درایور های آن را دانلود کنید. پس از دانلود آن را نصب کنید و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

مشکل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue

فعال نبودن کارت گرافیک علت مشکل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue

گاهی کارت گرافیک به دلایل مختلفی ممکن است به اشتباه غیر فعال شود. در این شرایط شما با مشکل مواجه میشوید. برای رفع مشکل باید بررسی کنید و در صورتی که کارت گرافیک غیر فعال شده بود آن را فعال کنید. برای فعال کردن کارت گرافیک کلید های میانبر Windows + X را فشار دهید و از منویی که برای شما باز میشود Device Manager را انتخاب کنید.

رفع مشکل نصب نشدن درایور کارت گرافیک NVIDIA

در کادر Device Manager گزینه Display adapters را پیدا کرده و آن را گسترش دهید. روی کارت گرافیک خود راست کلیک کنید. با این کار یک منو برای شما باز میشود. در صورتی که منو باز شده گزینه Enable فعال بود یعنی کارت گرافیک شما غیر فعال است. برای فعالسازی کارت گرافیک روی Enable کلیک کنید. سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. پس از فعالسازی، کارت گرافیک را با روش های قبل آپدیت کنید تا مشکل برطرف شود.

ارور NVIDIA Installer Cannot Continue در ویندوز 11

بستن درایور های کارت گرافیک در Task Manager برای حل مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA در ویندوز ۱۰

یکی از راه هایی که شما میتوانید برای رفع مشکل کار نکردن کارت گرافیک انویدیا استفاده کنید این است که تمام فرآیند های آن را در Task Manager ببندید و مجددا آن را اجرا کنید. برای این کار در قسمت جست جو ویندوز Task Manager را تایپ کنید. روی نتیجه آن کلیک کنید تا Task Manager برای شما باز شود.

حل مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA در ویندوز 10

در کادر باز شده به تب Processes بروید. در این تب تمام فرآیند های مربوط به NVIDIA را پیدا کنید. سپس روی هر کدام از آن ها راست کلیک کنید و End Task را انتخاب کنید. پس از این کار صفحه Task Manager را ببندید و کارت گرافیک خود را مجددا نصب کنید تا بدون مشکل شروع به کار کند.

رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue با آپدیت درایور با پیدا کردن شناسه آن

همیشه احتمال شناسایی اشتباه کارت گرافیک در کامپیوتر وجود دارد. زمانی که سیستم کارت گرافیک را به اشتباه تشخیص دهد با ارور مواجه میشوید. برای رفع این ارور میتوانید به صورت دستی شناسه کارت گرافیک را وارد کنید. برای این کار Device Manager را با فشردن کلید های میانبر Windows + X و انتخاب Device Manager باز کنید.

رفع مشکل نصب نشدن درایور کارت گرافیک NVIDIA

پس از باز کردن Device Manager روی Display Adapters کلیک کنید و روی کارت گرافیک خود راست کلیک کنید. از منو باز شده Properties را انتخاب کنید. در کادر Properties شما میتوانید اطلاعات کارت گرافیک را مشاهده کنید.

حل مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA در ویندوز 11

در کادر Properties به تب Details بروید. در تب Details روی منو کشویی Property کلیک کنید و گزینه Hardware IDs را انتخاب کنید. پس از این کار شناسه دستگاه در بخش Values به شما نمایش داده میشود.

ارور NVIDIA Installer Cannot Continue در ویندوز 10

در این کادر کد بعد VEN کد فروشنده یا Vendor code است. پس از DEV نیز کد دستگاه یا Device code قرار دارد.

ارور NVIDIA Installer Cannot Continue در ویندوز 11

سپس با استفاده از سایت هایی مانند Device Hunt که به شما این امکان را میدهند تا با استفاده از Vendor code و Device code نسخه جدید درایور ها را پیدا کنید، درایور های جدیدتر را دانلود کنید. پس از دانلود برای رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue آن را نصب کنید و درایور را آپدیت کنید.

حل مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA در ویندوز ۱۱ با تغییر شناسه دستگاه در فایل INF

همچنین میتوانید شناسه دستگاه را در فایل INF تغییر دهید. برای این کار وارد سایت NVIDIA شوید و درایور ها را دانلود کنید. بعد از دانلود آن را نصب کنید. پس از نصب به محلی نصبی که در مراحل نصب آن انتخاب کردید بروید. روی فایل INF راست کلیک کنید و Open With بعد از آن Notepad را انتخاب کنید.

حل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue

صفحه را به سمت پایین بکشید تا [NVIDIA_Devices.NTamd64.10.0…۱۴۳۱۰] را مشاهده کنید. یک خط جدید ایجاد کنید. خط اول را کپی و در خط دوم قرار دهید.

حل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue ویندوز 10 ، ویندوز 11 و..

سپس Device Manager را باز کنید. روی کارت گرافیکی خود راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.

رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

به تب Details بروید و منو کشوییProperty را روی Hardware Ids تنظیم کنید. روی خط دوم راست کلیک کنید و Copy را انتخاب کنید.

حل مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

مجددا نوت پد را باز کنید و متن کپی شده را در خط دوم که بوجود آوردید پیست کنید.

حل مشکل نصب نشدن درایور کارت گرافیک NVIDIA

شماره GPU Id را یادداشت کنید.

مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

سپس آن را در قسمت کد دستگاه انویدیا جایگزین کنید.

حل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue ویندوز 10 ، ویندوز 11 و..

حالا GPU Id را کپی کنید و صفحه را به سمت پایین بکشید.

رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

در آخر صفحه یک خط جدید ایجاد کنید و متن کپی شده را پیست کنید و نام GPU را وارد کنید.

رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

بعد از آن کلید میانبر Ctrl + S را فشار دهید تا تغییرات ذخیره شود و صفحه را ببندید. سپس در همان پوشه ای که فایل های INF قرار دارد به سمت پایین بکشید و دوبار روی فایل نصبی کلیک کنید. بعد از آن مراحل نصب درایور را طی کنید.

تغییر نام پوشه کارت گرافیک

برای تغییر نام پوشه کارت گرافیک و رفع ارور NVIDIA Installer Cannot Continue ابتدا File Explorer را باز کنید. وارد درایو C شوید.

حل مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA در ویندوز 10

در درایو C به دنبال پوشه Program Files بگردید. سپس روی آن دوبار کلیک کنید تا وارد پوشه شوید.

رفع مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

اکنون به دنبال پوشه انویدیا بگردید. معمولا این پوشه با نام NVIDIA Corporation ذخیره شده است. پس از پیدا کردن آن روی آن راست کلیک کنید. از منو باز شده Rename را انتخاب کنید. حالا امکان تغییر نام آن پوشه برای شما فعال میشود. شما هر نامی میتوانید برای آن انتخاب کنید. بهتر است نامی وارد کنید که مرتبط با کارت گرافیک شما باشد. در آخر بعد از وارد کردن نام جدید پوشه، روی Enter کلیک کنید.

حل مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA در ویندوز 11

فعال بودن آنتی ویروس دلیل ارور NVIDIA Installer Cannot Continue در ویندوز ۱۰

اگر هنوز با ارور NVIDIA Installer Cannot Continue مواجه هستید و مشکل شما رفع نشده ممکن است به دلیل نرم افزار های آنتی ویروس باشد. نرم افزار آنتی یوروس برای محافظت از سیستم شما در برابر خطرات احتمالی و بد افزار ها است. با این حال گاهی نرم افزار های ویروس کش به اشتباه برخی از برنامه ها و درایور های سالم را تهدید محسوب میکنند و آن ها را غیر فعال میکنند. بنابر این اگر با ارور NVIDIA Installer Cannot Continue مواجه شدید آنتی ویروس را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن آنتی ویروس های سیستم خود در قسمت جست جو ویندوز Task Manager را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

ارور NVIDIA Installer Cannot Continue در ویندوز 10

بعد از باز شدن کادر Task Manager به تب Processes بروید. آنتی ویروس خود را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید و  End Process را انتخاب کنید.

ارور NVIDIA Installer Cannot Continue در ویندوز 11

همچنین اگر آیکن آنتی ویروس در منو Taskbar باشد نیاز به Task Manager نیست. روی آیکن آنتی ویروس در منو Taskbar راست کلیک کنید. از منو باز شده Exit را انتخاب کنید.

حل مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA در ویندوز 10

برای رفع مشکل نصب نشدن درایور کارت گرافیک NVIDIA نرم افزار و درایور اونویدیا را مجددا کامل نصب کنید

برای رفع مشکل کارت گرافیک انویدیا با نصب مجدد درایور های آن ابتدا Display Driver Uninstaller را دانلود کنید. سپس آن را از فایل زیپ خارج کنید. پس از خارج کردن DDU از فایل زیپ روی آن دوبار کلیک کنید تا باز شود. بهتر است درایور را در Safe mode با برنامه DDU حذف کنید. برای باز کردن حالت ایمن یا Safe mode ویندوز میتوانید مطلب آموزش ۶ روش رفتن به حالت Safe Mode ویندوز را مطالعه کنید. در سمت راست صفحه نوع دستگاه که GPU است را انتخاب کنید سپس روی Clean & Restart کلیک کنید.

حل مشکل نصب نشدن درایور کارت گرافیک NVIDIA

پس از اتمام حذف درایور کارت گرافیک، برای حل مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue به سایت NVIDIA بروید و درایور ها را مجددا دانلود کنید.

مشکل NVIDIA Installer Cannot Continue

در صورتی که برنامه Nvidia GeForce Experience با مشکل مواجه است و کار نمیکند میتوانید مطلب ۵ روش رفع مشکل وصل نشدن و کار نکردن برنامه Nvidia GeForce Experience را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به رفع مشکل نصب نشدن کارت گرافیک NVIDIA صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حل مشکل نصب نشدن آپدیت کارت گرافیک NVIDIA استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل نصب نشدن کارت گرافیک انویدیا در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بهترین تنظیمات کارت گرافیک NVIDIA Control Panel برای بازی
بهترین تنظیمات کارت گرافیک NVIDIA Control Panel برای بازی
آموزش 13 روش حل مشکل باز نشدن NVIDIA Control Panel ویندوز
آموزش ۱۳ روش حل مشکل باز نشدن NVIDIA Control Panel ویندوز
آموزش کار با برنامه Nvidia GeForce Experience
آموزش کار با برنامه Nvidia GeForce Experience
آموزش آپدیت و نصب کارت گرافیک در ویندوز 11
آموزش آپدیت و نصب کارت گرافیک در ویندوز ۱۱

نظرات