آموزش کامل روت اندروید نسخه های جدید با برنامه Magisk

آموزش کامل روت اندروید نسخه های جدید با برنامه Magisk

برنامه های مختلفی برای روت اندروید با کامپیوتر و گوشی 👺 وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید و گوشی خود را روت کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل روت اندروید نسخه های جدید با برنامه Magisk میپردازیم.

آموزش روت اندروید با مجیسک

?How to Root Android via Magisk Patched Boot

نرم افزار های مختلفی برای روت گوشی اندروید وجود دارند که میتوانید از آن ها استفاده کنید. برنامه مجیسک یکی از بهترین نرم افزار هایی است که میتوانید برای روت اندروید ۱۰ و… استفاده کنید. این به این دلیل است که برنامه Magisk بدون ایجاد تغییر در پارتیشن بندی دستگاه اقدام به روت اندروید ۱۱ میکند و دستگاه شما را روت میکند. همچنین این برنامه میتواند روت گوشی اندروید را مخفی کند. این باعث میشود بتوانید از برنامه های بانکی استفاده کنید. این برنامه ها در گوشی هایی که از سایر برنامه ها برای روت اندروید ۱۰ استفاده کردند باز نمیشوند. در ادامه مطلب به آموزش روت با مجیسک شیائومی و سامسونگ میپردازیم.

استفاده از نرم افزار روت اندروید برای روت گوشی ممکن است باعث شود تا گارانتی گوشی شما لغو شود و دیگر نتوانید از گارانتی آن استفاده کنید. انزل وب هیچگونه مسئولیتی در مورد مشکلات احتمالی پیش آمده نمی پذیرد. در صورتی که تخصص برای انجام اینکار را ندارید حتما از یک شخص آگاه کمک بگیرید.

آموزش روت اندروید با Magisk نسخه ۱۱ اندروید

برای روت اندروید ۱۱ با Magisk ابتدا باید Factory Images (رام رسمی اندروید مخصوص گوشی شما)را برای نسخه اندرویدی که دارید بر روی کامپیوتر دانلود کنید. شما میتوانید برای دانلود Factory Images مدل گوشی و نسخه اندروید خود را در اینترنت جست جو کنید. برای دانلود Factory Images Pixel Devices میتوانید از Pixel Devices استفاده کنید. بعد از دانلود، فایل زیپ را استخراج کنید. پوشه را باز کنید و فایل زیپ که با image- شروع میشود را باز کنید. در فایل باز شده، فایل ایمیج Boot.img را پیدا کنید و روی دسکتاپ استخراج کنید.

روت اندروید 10

با استفاده از کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. فایل Boot که تازه استخراج کردید را به گوشی منتقل کنید و در پوشه Downloads آن را قرار دهید. سعی کنید برای انتقال فایل Boot و متصل کردن گوشی به کامپیوتر از اتصال فیزیکی و کابل استفاده کنید. آپلود این فایل در فضای ابری ممکن است به آن آسیب بزند. حالا باید به سراغ نصب Magisk بروید.

آموزش نصب Magisk در اندروید برای روت گوشی

برای دانلود Magisk روت روی لینک این برنامه ضربه بزنید. پس از دانلود مجیسک وارد برنامه شوید. در بالای صفحه روی Install ضربه بزنید. برای دسترسی دادن روی Allow ضربه بزنید.

روت اندروید 11

در صفحه بعد هر دو گزینه Preserve را فعال کنید و Recovery Mode را غیر فعال کنید و روی Next ضربه بزنید تا به صفحه بعد بروید.

برنامه Magisk چیست

گزینه Select and Patch a File را فعال کنید. با این کار یک صفحه جدید باز میشود. در صفحه جدید فایل Boot.img را که در پوشه Downloads قرار داده بودید انتخاب کنید.

دانلود مجیسک

مجددا به صفحه Install باز میگردید. در صفحه Install روی Next ضربه بزنید تا به صفحه بعد بروید. سپس روی Let’s go ضربه بزنید.

آموزش روت اندروید با Magisk

در این صفحه منتظر بمانید تا در آخر پیام ها، پیام !All done ظاهر شود.

روت اندروید 11 با Magisk

گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و Patched Boot Image که در پوشه Downloads قرار دارد را به دسکتاپ منتقل کنید.

باز کردن قفل Bootloader برای روت اندروید ۱۲ و…

بعد از دانلود برنامه مجیسک روت و نصب آن شما برای روت اندروید ۱۱ باید Bootloader را باز کنید. این کار باعث پاک شدن تمامی اطلاعات گوشی میشود. بنابر این پس از بکاپ گرفتن از رام اصلی گوشی اندروید وارد Settings شوید. به بخش About Phone بروید. صفحه را به سمت پایین بکشید و هفت بار روی Build number ضربه بزنید. پس از آن باید OEM Unlocking را فعال کنید. برای این مجددا وارد Settings شوید و به بخش System بروید. Advanced را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. در صفحه Advanced گزینه OEM unlocking را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید. یک کادر برای شما باز میشود. در کادر باز شده پسورد را وارد کنید و روی Enable ضربه بزنید تا کار شما تایید شود و OEM unlocking فعال شود.

آموزش روت با مجیسک شیائومی

پس از فعال کردن OEM Unlocking برای روت گوشی هواوی ، شیائومی و.. اندروید باید گوشی را در حالت Fastboot راه اندازی کنید. برای راه اندازی گوشی در حالت Fastboot باید گوشی خاموش شود. دکمه پاور گوشی را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید. چند گزینه به شما نمایش داده میشود. روی Power off ضربه بزنید تا گوشی خاموش شود. پس از اینکه گوشی به طور کامل خاموش شد دکمه پاور و دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا صفحه حالت Fastboot Mode را نشان دهد.

روت اندروید با برنامه

اکنون باید Platform-tools را دانلود کنید. سپس ADB و Fastboot را برای کامپیوتر نصب کنید. زمانی که Platform-tools را دانلود کردید آن را از پوشه زیپ خارچ کنید. در صورتی که از سیستم عامل لینوکس برای روت گوشی شیائومی اندروید استفاده میکنید کافیست دستور sudo apt install adb fastboot را در Command Prompt وارد کنید.

باز کردن Platform-tools در Command Prompt ویندوز برای روت اندروید با برنامه مجیسک

پس از نصب Platform-tools روی کامپیوتر شما باید Command Prompt را باز کنید تا از دستورات استفاده کنید. این دستورات باعث میشوند تا کامپیوتر و گوشی شما در حالت Fastboot به درستی با یک دیگر ارتباط بگیرند. در قسمت جست جو ویندوز Command Prompt را تایپ کنید و روی Run as administrator کلیک کنید تا باز شود.

پس از باز شدن Command Prompt تغییر مسیر دهید و به پوشه ای که فایل Platform-tools در آن جا قرار دارد بروید. برای تغییر مسیر در Command Prompt مطلب آموزش کامل تغییر مسیر در CMD را میتوانید مطالعه کنید. روی Enter ضربه بزنید. در آخر دستور fastboot flashing unlock را تایپ کنید و روی Enter ضربه بزنید. پس از آن گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید. سپس دستور fastboot devices را در Command Prompt تایپ کنید. حالا باید سریال گوشی خود را ببینید. دستور fastboot flash boot را تایپ کنید و یک فاصله بگذارید. دکمه Enter از روی کیبورد را فشار ندهید و فقط یک فاصله بگذارید. فایل Patched_magisk را بکشید و روی صفحه دستور ها رها کنید تا مسیر پوشه شما به صورت خودکار نوشته شود. سپس برای بار گذاری فایل ایمیج روت شده ساخته شده توسط مجیسک ابتدا دستورات بخش “لود فایل ایمیج روت شده اندروید بر روی رام اصلی با دستورات Fastboot ”  این آموزش را دنبال کنید.

آموزش نصب Magisk

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که روت گوشی سامسونگ و.. با کامپیوتر را تایید کنید. برای این کار نرم افزار روت گوشی با کامپیوتر Magisk را باز کنید. در این برنامه شما باید الان Status: Normal را مشاهده کنید. هر برنامه روت که میخواهد را دانلود کنید و بر روی Grant ضربه بزنید.

آموزش کار با مجیسک

آموزش کار با برنامه Magisk در اندروید ۱۳

ابتدا Android SDK را که توسط گوگل ارائه شده است دانلود کنید. پس از دانلود، آن را در پوشه دلخواه استخراج کنید. سپس باید USB Debugging و OEM Unlocking را در گوشی خود فعال کنید. فعال کردن USB Debugging باعث میشود گوشی شما توسط کامپیوتر در حالت ADB قابل تشخیص باشد. بعد از آن، این امکان را برای شما میگذارد تا گوشی خود را در حالت Fastboot راه اندازی کنید. همچنین فعال کردن OEM Unlocking برای باز کردن قفل بوت لودر لازم است. برای فعال کردن گزینه ها Settings را باز کنید. وارد بخش About Phone شوید. هفت بار روی سریال ساخت گوشی ضربه بزنید. مسیر Settings> System> Advanced> Developer Options را طی کنید. USB Debugging و OEM Unlocking را فعال کنید.

دانلود برنامه مجیسک روت

بعد از آن مراحل قبل برای باز کردن قفل بوت لودر را طی کنید. سپس مانند اندروید ۱۱ فایل Boot.img را برای گوشی خود دانلود کنید. بعد از دانلود مجیسک اندروید در برنامه Magisk آن را باز کنید. آموزش کار با مجیسک و تغییر فایل در این برنامه بالاتر گفته شده است. سپس در کامپیوتر و پوشه Platform-tools آن را انتقال دهید. نام آن را به Magisk_patched تغییر دهید. سپس دستورات بخش “لود فایل ایمیج روت شده اندروید بر روی رام اصلی با دستورات Fastboot ”  این آموزش را دنبال کنید.

دانلود مجیسک

بعد از انجام دستورات بخش مورد نظر برای دائمی کردن روت موقت، برنامه Magisk را باز کنید. روی Install ضربه بزنید و گزینه Direct Install (Recommended) را فعال کنید. سپس گزینه Let’s Go را انتخاب کنید. در آخر بعد از اتمام کار از پایین صفحه روی Reboot ضربه بزنید. اکنون دستگاه شما با موفقیت روت شده است.

دانلود مجیسک اندروید

بخش لود فایل ایمیج روت شده اندروید بر روی رام اصلی با دستورات Fastboot 

در قسمت جست جو ویندوز Command Prompt را تایپ کنید و روی Run as administrator کلیک کنید تا باز شود. بعد از آن برای راه اندازی گوشی در حالت Fastboot دستور fastboot devices را وارد کنید و Enter را فشار دهید.

روت Magisk دانلود

دستور fastboot boot magisk_patched.img را وارد کنید. با این کار دستگاه شما با روت موقت بوت میشود.

روت اندروید با کامپیوتر

برای ریستارت شدن دستگاه و لود در حالت عادی دستور fastboot reboot یا ./fastboot reboot وارد کنید.

دانلود برنامه روت اندروید TWRP

برنامه TWRP یکی از روش های قدیمی برای روت اندروید با برنامه است و به همین دلیل ممکن است روی برخی از گوشی ها به درستی کار نکند. باز با این حال میتوانید از TWRP برای روت گوشی اندروید ۱۳ استفاده کنید. برای استفاده از این برنامه ابتدا آن را دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید. بعد از آن باید Developer Options را فعال کنید. برای فعال کردن Developer Options ابتدا Settings را باز کنید. وارد بخش About Phone شوید. هفت بار روی سریال ساخت گوشی ضربه بزنید. با این کار Developer Options فعال میشود.

دانلود برنامه مجیسک روت

مسیر Settings> System> Advanced> Developer Options را طی کنید. USB Debugging و Android debugging را فعال کنید.

آموزش نصب Magisk

با کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید و از طریق گوشی اجازه دسترسی کامپیوتر به گوشی را بدهید. سپس در Command Prompt ویندوز دستور adb reboot bootloader را وارد کنید. ممکن است سیستم از شما بخواهد به USB debugging مجددا دسترسی بدهید. این کار را انجام دهید تا بوت لودر مجددا راه اندازی شود. سپس دستور fastboot flash recovery twrp-X.X.X.XXX.img را وارد کنید. در آخر برای ریبوت گوشی از دستور fastboot reboot recovery استفاده کنید.

آموزش روت اندروید با مجیسک

در صورتی که با مشکل روت نشدن گوشی اندرویدی مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۷ روش حل مشکل روت نشدن گوشی اندروید را مطالعه کنید.

سوالات متداول

برنامه Magisk چیست و چه کاربردی دارد؟

برنامه مجیسک یکی از نرم افزار هایی است که میتوانید به وسیله آن گوشی خود را روت کنید. این برنامه مزایایی برای روت مانند مخفی کردن روت، تغییر ندادن پارتیشن بندی و… دارد. آموزش نصب Magisk و نحوه کار با آن برای نسخه های مختلف اندروید بالاتر داده شده و میتوانید از آن استفاده کنید.

آیا روت اندروید با برنامه باعث پاک شدن اطلاعات میشود؟

خیر، روت اندروید با برنامه اطلاعات گوشی شما را پاک نمیکند. باز با این حال برای روت اندروید با برنامه شما نیاز دارید که قفل بوت لودر را باز کنید. باز کردن قفل بوت لودر باعث پاک شدن اطلاعات شما میشود بنابر این باید از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب راجع به روت گوشی سامسونگ با کامپیوتر و استفاده از برنامه مجیسک صحبت کردیم. ایا شما توانستید از روش های بالا برای روت اندروید با برنامه استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه روت گوشی هواوی اندروید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش جدید نحوه نصب کاستوم رام Lineage OS
آموزش جدید نحوه نصب کاستوم رام Lineage OS
ADB در اندروید چیست؟ آموزش نصب ADB
ADB در اندروید چیست؟ آموزش نصب ADB در ویندوز و مک
آموزش تصویری ۳ روش نصب کاستوم ریکاوری TWRP در اندروید
قفل OEM چیست و چگونه آن را دستگاه اندروید حتی در صوت نبود OEM Unlock فعال کنیم؟
قفل OEM چیست و چگونه OEM اندروید را حتی در صورت نبود OEM Unlock فعال کنیم؟

نظرات

  • omid says:

    واقعا ممنونم از سایت عالیتون هر چی درمیارین حلالتون باشه من از طریق سایت شما تونستم اندرویدم رو از ۱۲ به ۱۰ برگردونم و خیلی راضیم ازش

  • عماد says:

    سلام یه برنامه پی دی اف میخام برا اندروید که بشه چندتا تب فایل باز کرد همزمان مثل adobe acrobat ویندوز