آموزش تصویری ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

آموزش تصویری ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام 👆 مناسب افرادی است که قصد سرمایه گذاری در بازار سرمایه را دارند. ممکن است اطلاعات ثبت شده در این سامانه اشتباه باشد یا به در طول زمان برخی از آن ها تغییر کنند. بنابراین کاربران باید بتوانند اطلاعات خود را ویرایش کنند. در این مطلب از انزل وب به آموزش تصویری ویرایش اطلاعات در سامانه سجام می پردازیم.

نحوه ویرایش اطلاعات و شماره تلفن در سجام

?How to Edit Information on Sejam

ویرایش اطلاعات سجام کارگزاری آگاه ، مفید و… می تواند از چند لحاظ اهمیت داشته باشد. گاهی ممکن است اطلاعات را اشتباه وارد کنید یا برخی از اطلاعات شما همچون شماره موبایل، شماره شبا، شماره حساب و… تغییر پیدا کند. گاهی هم ممکن است در هنگام دریافت کد بورسی با خطای اطلاعات هویتی مواجه شوید و امکان انجام دیگر فعالیت‌های بورسی برای شما مقدرو نباشد. در این شرایط باید اطلاعات خود را ویرایش کنید و تغییر دهید. در این مطلب از انزل وب روش های ویرایش سجام شماره تلفن، شماره حساب و… را اموزش می دهیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

ویرایش احراز هویت سجام

برای ویرایش احراز هویت سجام وارد سایت سجام شوید. سپس روی «ویرایش اطلاعات» کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات سجام

حال از شما خواسته می شود شماره موبایل خود را بدون صفر اول آن وارد کنید. باید شماره ای را وارد کنید که در سجام ثبت شده است. سپس کد امنیتی را وارد کنید. روی دریافت کد تایید کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات سجام

کدی به شماره شما ارسال میشود. آن را در کادر کد تایید وارد کنید. سپس نوع مشتری را در کادر بعدی مشخص کنید. در کادر بعدی هم باید ملی را وارد کنید. در آخر روی تایید کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات سجام

حال می توانید تمامی اطلاعات خود را مشاهده کنید و ویرایش کنید.

برای ویرایش اطلاعات هویتی سجام روی دکمه «ویرایش اطلاعات هویتی» کلیک کنید و کادرها را با توجه به مشخصات خود ویرایش کنید.

برای ویرایش اطلاعات ارتباطی هم باید روی دکمه «ویرایش اطلاعات ارتباطی» کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات سجام

در مجموع برای ویرایش هر بخش کافی است روی دکمه ویرایش سمت چپ آن کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات سجام

ویرایش شماره همراه در سجام

برای ویرایش شماره همراه در سجام پس از ورود به سایت و مشاهده اطلاعات هویتی و…، روی ویرایش شماره همراه در سمت راست کلیک کنید. این دکمه به شکل تلفن همراه است.

ویرایش شماره همراه در سجام

در صفحه باز شده روی تغییر شماره تلفن همراه کلیک کنید.

ویرایش شماره همراه در سجام

پیامی مبنی بر هزینه داشتن تغییر شماره تلفن همراه دریافت خواهید کرد. حتما هم بای از شماره ای استفاده کنید که به نام شما و تحت کد ملی ثبت شده در سجام باشد. روی گزینه «بستن» کلیک کنید.

ویرایش شماره همراه در سجام

کد ملی و شماره جدید را وارد کنید. کد امنیتی را وارد کنید و روی گزینه بررسی کلیک کنید.

ویرایش شماره همراه در سجام

حال باید مبلغی را برای تغییر شماره پرداخت کنید. روی پرداخت کلیک کنید. اطلاعات کارت بانکی را وارد کنید و هزینه را بپردازید.

ویرایش شماره همراه در سجام

پس از پرداخت کدی به شماره جدید ارسال می شود. باید آن را در مرحله پس از پرداخت وارد کنید تا هویت شما تایید شود. زین پس می توانید از این شماره برای ورود به سجام استفاده کنید.

راه دیگر این است که وارد سایت سجام شوید. سپس روی گزینه ویرایش موبایل بزنید. پس از آن باقی مراحل را همان گونه که توضیح دادیم، اجرا کنید.

ویرایش شماره همراه در سجام

برای آشنایی با سامانه های مخصوص گم شده ها، مطلب معرفی ۶ تا از بهترین سامانه های اعلام و پیدا کردن گم شده ها را مطالعه کنید.

ویرایش اطلاعات بانکی در سجام

برای ویرایش اطلاعات بانکی در سجام دو حالت وجود دارد:

ویرایش شماره حساب سجام که رایگان است.

اضافه کردن حسابی دیگر یا ویرایش شماره شبا در سجام که رایگان نیست و باید هزینه آن را بپردازید.

برای تغییر شماره حساب همان گنه که توضیح دادیم وارد سامانه سجا شوید. سپس به انتهای صفحه بروید و روی «ویرایش حساب خود» بزنید.

ویرایش اطلاعات بانکی در سجام

حال اطلاعات حساب شما نمایش داده می شود. می توانید هر کادر را ویرایش کنید. در آخر روی دکمه بروزرسانی بزنید.

ویرایش اطلاعات بانکی در سجام

پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ایجاد تغییرات دریافت خواهید کرد. روی بستن کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات بانکی در سجام

نکاتی درباره ویرایش شماره تلفن سجام و…

برای تغییر برخی از اطلاعات در سامانه سجام باید مبلغ ۵۰۰۰ تومان را واریز کنید.

اگر شماره جدید را اشتباه وارد کنید، باز هم باید هزینه را بپردازید تا بتوانید آن را تغییر دهید.

شماره وارد شده باید حتما با کد ملی ثبت شده در سجام تطابق داشته باشد. یعنی شماره باید به نام خود فرد باشد.

شما تنها باید برای تغییر اطلاعات هویتی، شماره تلفن همراه و اضافه کردن حساب بانکی یا تغییر شماره شبا مبلغی پرداخت کنید. باقی موارد رایگان است.

وقتی در سامانه ثبت نام کنید، کد ده رقمی برای شما ارسال می شود. بنابراین تا قبل از دریافت این کد وقت داردید اطلاعات خود را ویرایش کنید. از آن به بعد باید برای موارد ذکر شده مبلغی پرداخت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه ثبت نام در سجام ویرایش اطلاعات قبلی ویرایش تلفن همراه بازیابی کد پیگیری را آموزش دادیم. آیا موفق به ویرایش اطلاعات سجام شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات