آموزش 4 روش کالیبره کردن باتری اندروید

آموزش ۴ روش کالیبره کردن باتری اندروید

زمانی که باتری گوشی 🔋 شما با مشکلاتی مواجه میشود و به درستی کار نمیکند میتوانید برای درست کردن آن، باتری را کالیبره کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۴ روش کالیبره کردن باتری اندروید میپردازیم.

نحوه کالیبراسیون باتری گوشی اندروید

?How to Calibrate the Battery of An Android Phone

باتری گوشی های هوشمند گاهی به دلیل استفاده زیاد و قدیمی بودن با مشکلاتی مواجه میشوند. در این زمان شما با روش های مختلف میتوانید باتری گوشی خود را کالیبراسیون کنید تا مشکل آن رفع شود و به حالت عادی بازگردد. در ادامه مطلب روش های کالیبراسیون بدون برنامه و با بهترین برنامه کالیبره باتری اندروید را بررسی میکنیم.

کالیبره کردن باتری اندروید یعنی چه؟

گاهی درصد گوشی شما هنوز به صفر نرسیده ولی گوشی خاموش میشود. این اتفاق به دلیل خرابی نرم افزار گوشی نیست بلکه به دلیل سن باتری گوشی و خرابی آن، اطلاعات نادرست از میزان شارژ گوشی در صفحه نشان میدهد. کالیبره کردن باتری اندروید در این شرایط باعث میشود تا اطلاعات درستی از میزان شارژ باتری و… در صفحه مشاهده کنید. این کار باعث بهبود عمر باتری نمیشود و فقط باعث میشود اطلاعات درست در گوشی نمایش داده شود.

کالیبره باتری اندروید سامسونگ

چه زمانی میتوان باتری گوشی را کالیبراسیون کرد؟

همانطور که گفته شد کالیبراسیون باعث بهبود باتری نمیشود پس شما نباید به صورت مکرر باتری را کالیبراسیون کنید. باید در زمانی این کار را انجام دهید که باتری شما با مشکلی مواجه شده باشد. برخی از این مشکلاتی که شما میتوانید در مواجه با آن ها باتری خود را کالیبراسیون کنید عبارتند از:

  • زمانی که گوشی به طور ناگهانی خاموش میشود. گاهی گوشی مقداری شارژ دارد اما به طور ناگهانی خاموش میشود. باتری این گوشی به کالیبراسیون نیاز دارد.
  • زمانی که درصد شارژ باتری برای مدت طولانی روی عدد خاصی گیر کرده و کم نمیشود.
  • اگر دستگاه اندرویدی شما قدیمی است و به دلیل قدیمی بودن سطح باتری به طور ناگهانی کم میشود.

کاری که باید قبل از کالیبره باتری گوشی شیائومی، سامسونگ و… انجام دهید

قبل از کالیبره باتری گوشی شیائومی گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید و در صورت امکان باتری را تعویض کنید. اگر از گوشی استفاده میکنید که باتری آن قابل تعویض است نیازی به کالیبره کردن باتری نیست و شما به راحتی میتوانید از یک باتری نو استفاده کنید.

کالیبره باتری اندروید سامسونگ

برای سالم نگه داشتن و مراقبت از باتری گوشی خود میتوانید مطلب نحوه سالم نگه داشتن و افزایش عمر باتری را مطالعه کنید.

نحوه Battery calibration در گوشی های اندرویدی

نحوه کالیبراسیون باتری گوشی های اندرویدی برای همه دستگاه ها یکی است. کافیست برای این کار مراحل آن را به صورت کامل طی کنید. برای کالیبره کردن باتری اندروید ابتدا از گوشی خود استفاده کنید تا شارژ آن به طور کامل تمام و گوشی خاموش شود. بعد از خاموش شدن گوشی، مجددا آن را روشن کنید و مطمئن شوید به دلیل نداشتن شارژ به طور خودکار خاموش میشود. سپس گوشی خود را به شارژ بزنید تا صد در صد شارژ شود. برای کامل شارژ شدن گوشی به حداقل ۶ ساعت زمان نیاز دارید.

 دانلود کالیبره باتری اندروید

گوشی را از شارژر جدا کنید و مجددا میزان شارژ را مشاهده کنید. اگر صد در صد نبود مجددا آن را به شارژ متصل کنید. فقط زمانی گوشی را از شارژر جدا کنید که ۱۰۰% شارژ شده باشد. پس بعد از اطمینان از صد در صد شدن باتری آن را از شارژر جدا کنید و گوشی را روشن کنید. اجازه دهید باتری گوشی تخلیه شود و خاموش شود. مجددا این روند را تکرار کنید. به این ترتیب باتری شما کالیبراسیون میشود.

کالیبره باتری اندروید سامسونگ در دستگاه های روت شده

اگر از دستگاه اندرویدی روت شده استفاده میکنید میتوانید برای کالیبره باتری اندروید سامسونگ وارد Recovery Mode یا حالت بازیابی شوید. برای رفتن به این حالت میتوانید مطلب آموزش ۹ روش خروج و رفتن به حالت Recovery Mode در اندروید را مطالعه کنید. سپس به قسمت Advanced بروید و Wipe Battery Stats را انتخاب کنید. سپس باتری گوشی خود را تخلیه کنید تا خاموش شود. گوشی را به شارژر متصل کنید تا صد در صد شود. مجددا از آن استفاده کنید تا خاموش شود سپس آن را به شارژ بزنید تا ۱۰۰% شارژ شود.

کالیبره باتری گوشی شیائومی

برای کالیبره کردن باتری بدون نیاز به روت میتوانید مطلب ۳ ترفند کارساز کالیبره کردن باتری گوشی اندروید و آیفون بدون نیاز به روت را مطالعه کنید.

AccuBattery بهترین نرم افزار کالیبراسیون باتری اندروید

همچنین شما میتوانید از برنامه کالیبره باتری اندروید استفاده کنید. اپلیکیشن کالیبره باتری اندروید AccuBattery یکی از این برنامه ها است. برای Battery calibration با استفاده از AccuBattery ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. بعد از دانلود کالیبره باتری اندروید گوشی خود را ۱۰۰% شارژ کنید. برنامه را باز کنید و روی Battery calibration ضربه بزنید. اکنون از گوشی خود استفاده کنید تا شارژ آن به طور کامل خالی شود و گوشی خاموش شود. سپس گوشی خود را به شارژر متصل کنید تا باتری آن ۱۰۰% شود.

بهترین نرم افزار کالیبراسیون باتری اندروید

کد کالیبره باتری اندروید چیست؟

برای استفاده از کد کالیبره باتری اندروید ابتدا شارژ گوشی را به ۵% برسانید. سپس وارد شماره گیر گوشی خود شوید. کد کالیبره باتری گوشی سامسونگ #۰۲۲۸#* است، آن را وارد کنید. این کد برای گوشی های هواوی *#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#* و کد کالیبره باتری گوشی شیائومی *#*#۶۴۸۵#*#* است. از منو باز شده Quick Start را انتخاب کنید. صبر کنید تا گوشی ریستارت شود. سپس آن را به شارژ متصل کنید تا ۱۰۰% شود. دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید.

نحوه کالیبراسیون باتری گوشی اندروید

سه بار دیگر این کار را تکرار کنید سپس در شماره گیر گوشی #۹۹۰۰#* را وارد کنید. از منو باز شده Batterystats.bin reset را انتخاب کنید. در آخر برای کالیبره باتری اندروید سامسونگ گوشی خود را ریستارت کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش نحوه کالیبره باتری اندروید سامسونگ  و.. و معرفی بهترین نرم افزار کالیبره باتری اندروید پرداختیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای کالیبراسیون باتری اندروید گوشی خود استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کالیبراسیون مجدد باتری موبایل در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تخصصی و سریع بررسی و تست سلامت باتری آیفون (اکثر مدل ها)
آموزش تخصصی و سریع بررسی تست سلامت باتری آیفون (اکثر مدل ها)
آموزش 3 روش نمایش درصد باتری در ویندوز 11 در تسکبار و..
آموزش ۳ روش نمایش درصد باتری در ویندوز ۱۱ در تسکبار و..
راهنما کامل آموزش 30 روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون
راهنما کامل آموزش ۳۰ روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون
آموزش 11 روش موثر برای کاهش مصرف زیاد باتری در ویندوز 11
آموزش ۱۱ روش موثر برای کاهش مصرف زیاد باتری در ویندوز ۱۱

نظرات