بررسی گوشی های آیفون از ابتدا تا آیفون ۱۴

بررسی گوشی های آیفون از ابتدا تا آیفون ۱۴

شرکت اپل یکی از بزرگترین شرکت‌های عرصه تکنولوژی است و محصولاتی مانند : گوشی های پرچمدار آیفون ، اپل واچ ، ایرپاد ، مک بوک ، آیپد و …. توسط این برند طراحی و تولید شده است. شرکت اپل ( Apple ) یک شرکت فناوری آمریکایی چند ملیتی است که در ابتدا توسط استیو جابز مدیریت می شد و بعد از مرگ آن ریاست این شرکت به تیم کوک رسید.

بسیاری از افراد که به دنبال خرید گوشی آیفون هستند حتماً درباره کیفیت و عملکرد بی نظیر محصولات اپل با خبر هستند! ما در این مقاله از سایت موبایل استقلال می خواهیم به بررسی گوشی های آیفون از ابتدا تا ایفون۱۴ که از جدیدترین گوشی های اپل است بپردازیم. گوشی های اپل همیشه پرطرفدار بودند زیرا علاوه بر کیفیت دارای عملکردی بسیار خارق العاده هستند. اگر شما هم یکی از طرفداران برند اپل هستید تا انتهای این مقاله از موبایل استقلال با ما همراه باشید تا به بررسی گوشی های آیفون از اولین نمونه تا خانواده آیفون ۱۴ بپردازیم.

اولین گوشی آیفون

اولین گوشی آیفون

همه چیز از سال ۲۰۰۷ شروع شد. اولین گوشی آیفون در ژوئن ۲۰۰۷ پا به بازار گوشی‌های هوشمند گذاشت علامت تجاری دکمه Home ، و همچنین پوشش فلزی به همراه صفحه نمایش ۳.۵ اینچی از ویژگی‌های اولین گوشی اپل بودند. ضخامت این گوشی ۱۱.۶ میلیمتر و فضای ذخیره سازی آن تنها ۱۶ گیگابایت بود. شاید در مقایسه این گوشی اپل با گوشی های جدید فضای ذخیره سازی ناچیزی به نظر برسد اما در سال ۲۰۰۷ ذخیره کردن محتوا تا ۱۶ گیگابایت بسیار زیاد بود.

گوشی آیفون ۳G

بعد از اینکه اولین گوشی اپل مورد استقبال قرار گرفت این شرکت گوشی آیفون ۳G را در تاریخ جولای ۲۰۰۸ منتشر کرد. این گوشی دارای شبکه ۳G بود و فضای ذخیره سازی ۸ گیگابایتی داشت که در مقایسه با نسل قبل خود کوچکتر بود اگرچه در ابتدا با نسخه‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه شد. شرکت اپل حدود یک میلیون از این دستگاه را به فروش رساند.

گوشی آیفون ۴

اپل هر ساله گوشی جدید خود را به کاربران ارائه می داد پس یکسال بعد از گوشی آیفون ۳G (s) اپل گوشی آیفون ۴ را در ژوئن ۲۰۱۰ با ضخامت ۹ ماه ۳ میلیمتر و نمایشگر ۳.۵ اینچ و دوربین ۵ مگاپیکسل راهی بازار کرد. اپل راه پیشرفت خود را هموار تردید و با سرعت به سمت پیشرفت حرکت می کرد و در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۱ یکی از بهترین گوشی های آیفون با عنوان گوشی ۴s را با دوربین ۸ مگاپیکسل و فضای ذخیره سازی ۶۴ گیگابایت حالت فیلمبرداری ۱۰۸۰ p عرضه کرد که توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کرد و توانست ۴ میلیون از این دستگاه را در هفته اول به فروش برساند.

گوشی آیفون ۵

بعد از حرکت موفقیت آمیز اپل یعنی ارائه گوشی آیفون ۴ با کمی تغییر این شرکت دست به تولید گوشی آیفون ۵ در سپتامبر سال ۲۰۱۲ زد که از شبکه LTE یعنی اینترنتی پرسرعت تر و حافظه یک گیگابایت و همچنین کانکتور لایتنینگ بهره مند شده بود. از آنجایی که گوشی های لبنی این برند بسیار پرطرفدار شده بودند بعد از تولید آیفون ۵ در هفته اول نزدیک به ۵ میلیون دستگاه به فروش رفت.

گوشی آیفون ۶

یک قدم بسیار محکم که منجر به محبوبیت بسیار زیاد و فروش محصولات اپل بیشتر توسط این شرکت شد تولید گوشی های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در سپتامبر ۲۰۱۴ بود. یک قدم منحصر به فرد که یکی از بهترین گوشی های ۲۰۱۴ را شرکت اپل به دست کاربرانش رساند. صفحه نمایش Retina HD یکی از بهترین نمایشگر های گوشی در سال ۲۰۱۴ بود به همراه فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی تنها بخشی از ویژگی های آیفون ۶ با آیفون ۶ پلاس بودند.

گوشی آیفون SE

بسیاری از کاربران بعد از شنیدن آوازه گوشی های خوش ساخت و باکیفیت شرکت اپل به فکر خرید گوشی های آیفون بودند اما از آن جایی که قیمت بالایی داشتند نمی توانستند گوشی های آیفون را خریداری نمایند پس شرکت اپل دست به تولید گوشی آیفون SE زد. این سری از گوشی های اپل روز گوشی های آیفون ارزان قیمت بودند که با سرعت فروش آنها در بازار آغاز شد!

گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

یکی دیگر از پیشرفت های چشمگیر اپل در گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بود که در سپتامبر ۲۰۱۶ توسط این برند طراحی و تولید شد. اولین گوشی های آیفون که دارای دوربین دوگانه بودند که فضای ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت ۲۵۶ گیگابایت داشتند.

در سری گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بود که شرکت اپل با سیاست حذف پورت ۳.۵ میلیمتری صدا بر روی این گوشی ها قصه روی کار آوردند و فروش ایرپاد های خود را داشت.

گوشی آیفون ۸ و ۸ پلاس

اپل راه پیشرفت خود را به خوبی یاد گرفته بود و سیستم دوربین های چندگانه بر روی گوشی های آیفون جواب داده بود. این شرکت در سپتامبر سال ۲۰۱۷ گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را کیفیت بی نظیری در عکاسی داشتن ارائه کرد و مانند گوشی آیفون ۷ پورت ۳.۵ میلیمتری صدا را حذف کرده بودند.

گوشی آیفون X

اولین چیزی که در نگاه اول به گوشی آیفون ایکس که در تاریخ نوامبر ۲۰۱۷ توسط شرکت اپل منتشر شده بود نظر بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کرد حذف دکمه هوم از روی این گوشی ها بود.

سری گوشی های آیفون ایکس دارای سه عضو بودند ؛ آیفون X ، آیفون XS و آیفون XS max که دزد به دیگر در ۲۱ سپتامبر سال ۲۰۱۸ عرضه شدند که از نمایشگر Super Retina HD برخوردار شده بودند.

گوشی آیفون ۱۱

شروع دوربین های سه گانه در گوشی های آیفون از گوشی آیفون ۱۱ شروع شد. خانواده پرچم داره گوشی آیفون ۱۱ در سپتامبر ۲۰۱۹ ارائه شدند که می توان این سری از گوشی های اپل را به عنوان یک برنده بی رقیب در سال ۲۰۱۹ دانست! خانواده آیفون ۱۱ در سه عضو ( گوشی آیفون ۱۱ ، گوشی آیفون ۱۱ پرو و گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس ) ارائه شدند.

گوشی آیفون ۱۲

شرکت اپل دست نداشت که میدان را برای رقیبان خود خالی کند پس در اکتبر سال ۲۰۲۰ خانواده پرچمدار گوشی آیفون ۱۲ را منتشر کرد؛ خانواده آیفون ۱۲ دارای چهار عضو ( گوشی آیفون ۱۲ مینی ، گوشی آیفون ۱۲ ، گوشی آیفون ۱۲ پرو و گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس ) بود. این سری از گوشی ها اولین گوشی های پرچمدار اپل بودند که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کردند که سر و صدایی بی نظیر راه انداختند که اکثر کاربران برای تجربه نسل جدید اینترنت هم که شده به فکر خرید گوشی آیفون ۱۲ بودند.

گوشی آیفون ۱۳

گوشی آیفون ۱۳

انقلابی که اپل با آن تمامی رقبا را زمین زد! خانواده آیفون ۱۳ که تقریباً تمامی رقیبان خود را شکست داد. گوشی های پرچمدار آیفون ۱۳ در چهار عضو ( گوشی آیفون ۱۳ مینی ، گوشی آیفون ۱۳ ، گوشی آیفون ۱۳ پرو و گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس ) بود. اولین گوشی هایی که با نمایشگر Super Retina XDR OLED و دوربین بسیار خارق العاده منتشر شده بودند.

گوشی آیفون ۱۴

گوشی آیفون ۱۴

و در انتقاد تولید گوشی آیفون ۱۴ که در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ وارد بازار شدند. گوشی های پرچمدار اپل تحت عنوان خانواده آیفون۱۴ دارای چهار عضو ( آیفون ۱۴ ، آیفون۱۴ پلاس ، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس ) بودند. در خانواده آیفون ۱۴ سری مینی گوشی های اپل حذف و جای خود را به گوشی آیفون ۱۴ پلاس داد که نمایشگر ای بزرگتر و ظرفیت باتری بیشتری دارد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات