آموزش 24 روش حل مشکل قطعی واتساپ

آموزش ۲۴ روش حل مشکل قطعی واتساپ

کار نکردن واتساپ 📞 دلایل مختلفی دارد که نیاز به بررسی دارد. خوشبختانه، در اغلب اوقات می توانید سریعا برخی از این مشکلات را رفع کنید. در آموزش ۲۴  روش حل مشکل قطعی واتساپ ما تقریبا تمام نکاتی که به وصل شدن واتساپ شما کمک خواهند کرد را توضیح داده ایم که می توانید دنبال کنید.

رفع مشکل مشکل قطع شدن واتساپ

How to Fix It When WhatsApp Isn’t Working

WhatsApp یک راه عالی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است، اما مشکلاتی وجود دارد که ممکن است هنگام استفاده از آن رخ دهد. اگر پیام های شما ارسال نمی شود، با مشکل قطع شدن تماس واتساپ یا مشکل قطع شدن صدا در واتساپ و غیره مواجه هستید راه حل های زیر را امتحان کنید.

مشکل قطع واتساپ در ایران

قبلا در انزل وب در مورد ۶ روش رفع مشکل اختلال در دسترسی به اینترنت و اتصال به واتس اپ صحبت کردیم اما همانطور که مستحضر هستید دسترسی به واتساپ در داخل کشور نیازمند استفاده از برنامه های تغییر دهنده آی پی است و فعلا به صورت مستقیم نمیتوان از این برنامه استفاده کرد.

اگر سوال شما این است که مشکل قطعی واتساپ کی حل میشود ؟ باید بگوییم هنوز اطلاعات مشخص و دقیقی در این باره منتشر نشده است و باید منتظر ماند.

تغییر برنامه تغییر دهنده آی پی یا سرورهای آن

مشکل قطعی واتساپ امروز شما ممکن است به دلیل از کار افتادن برنامه تغییر دهنده آی پی شما رخ داده باشد. چنانچه برنامه فعلی که استفاده می کنید دارای سرورهایی از کشورهای مختلف هستند ابتدا برای تغییر کشور یا سرور خود اقدام کنید. اگر این کار جواب نمی دهد برای نصب یک برنامه دیگر تلاش کنید.

خرابی سرور علت قطع شدن واتساپ

در اکثر مواقع وقتی برنامه ای برایمان کار نمی کند، گوشی یا سیستم خود را مقصر می دانیم، اما شاید این مشکل محلی نباشد و علت قطع شدن واتساپ به خود برنامه برگردد. یک راه ساده برای اینکه بدانید سرورهای واتساپ کار می کنند استفاده از وب سایت Down Detector است. این سرویس آنلاین در صورت بروز هر گونه مشکل در سرورهای واتساپ به شما اطلاع می دهد. اگر مشکل از سرور باشد باید منتظر بمانید تا مشکلات فنی رفع شوند.

خرابی سرور علت قطع شدن واتساپ

بستن و باز کردن برنامه برای حل مشکل قطع شدن واتساپ

اگر مشکل از سرورهای واتساپ نیست ممکن است اشکال از خود برنامه باشد. یکی از ساده ترین راه حل هایی که می توانید امتحان کنید بستن و باز کردن مجدد برنامه WhatsApp  است. همچنین ممکن است خروج از سیستم و ورود مجدد به سیستم کمک کننده باشد.

حتی ممکن است بخواهید که واتس اپ را حذف کنید و مجددا نصب کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

انگشت خود را روی آیکن برنامه WhatsApp در صفحه اصلی یا در کشوی برنامه ها قرار دهید و انگشت خود را نگه دارید.

حالا حذف یا Uninstall را انتخاب کنید و با انتخاب OK تایید کنید که می خواهید برنامه را حذف کنید. سپس برای نصب مجدد برنامه اقدام کنید.

بستن و باز کردن برنامه برای حل مشکل قطع شدن واتساپ

حل مشکل قطع شدن واتساپ با آپدیت کردن برنامه

گرچه اجرای برنامه های قدیمی تر اغلب مشکلی ایجاد نمی کند، اما گاهی اوقات برخی از عملکردها را مختل می کند. به طور مثال شما ممکن است مشکل قطع شدن صدا در واتساپ را تجربه کنید. در این صورت بروزرسانی برنامه می تواند کمک کننده باشد.

گوگل پلی استور را باز کنید.

روی آیکن پروفایل خود ضربه بزنید.

روی Manage apps & device ضربه بزنید.

Updates available را انتخاب کنید.

گزینه Update all را بزنید یا به دنبال WhatsApp بگردید و Update را انتخاب کنید.

حل مشکل قطع شدن واتساپ با آپدیت کردن برنامه

حتی ممکن است بخواهید که برای آپدیت سیستم عامل گوشی خود اقدام کنید. برای این کار:

وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

System را انتخاب کنید.

روی System Update ضربه بزنید.

Check for update را انتخاب کنید.

حل مشکل قطع شدن واتساپ با آپدیت کردن برنامه

اگر نسخه جدیدتری از سیستم عامل در دسترس باشد به شما اطلاع داده می شود. فقط کافی است که دستورالعمل ها را دنبال کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید

یکی دیگر از کارهای ساده ای که برای حل مشکل قطع شدن واتساپ خود می توانید انجام دهید این است که گوشی خود را ریستارت کنید. گاهی تداخل نرم افزاری می تواند عملکرد برنامه را مختل کنید. برای انجام این کار دکمه پاور را فشار و نگه دارید و در نهایت Restart را انتخاب کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید

مشکل قطع شدن تماس واتساپ به علت مشکلات اینترنت

اگر با مشکل قطع شدن تماس واتساپ مواجه هستید یا صدا انتقال داده نمی شود، این احتمال وجود دارد که اینترنت شما قطع شده باشد. برای اطمینان می توانید از مرورگر وب خود استفاده کنید و به واتساپ وب مراجعه کنید و ببینید که صفحه بارگیری می شود یا نه. اگر موفق به دیدن صفحه واتساپ نمی شوید اتصال اینترنت شما مشکل دارد.

اگر از Wi-Fi استفاده می کنید می توانید روتر را بررسی کنید. اگر سعی کنید روتر را ریستارت کنید ممکن است مشکلتان حل شود اگر از دیتای گوشی استفاده می کنید مطمئن شوید که تنظیمات DATA را فعال کرده اید و بسته اینترنت شما تمام نشده است. برای فعال کردن دیتا مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد Settings یا تنظیمات گوشی خود شوید.

Network & internet را انتخاب کنید.

روی SIMs ضربه بزنید.

Mobile data را فعال کنید.

مشکل قطع شدن تماس واتساپ به علت مشکلات اینترنت

پاک کردن کش برنامه واتساپ

کش یک روش عالی برای بارگیری سریع برنامه ها و صفحات وب است اما داده های قدیمی ممکن است خراب شوند و همین امر علت قطع شدن واتساپ باشد. پاک کردن هر چند وقت یک بار کش می تواند کمک کننده باشد. برای پاک کردن کش در اندروید به صورت زیر عمل می کنیم:

وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

Apps را انتخاب کنید.

برنامه WhatsApp را پیدا و انتخاب کنید.

روی  Storage & cache ضربه بزنید.

Clear Cache را انتخاب کنید.

پاک کردن کش برنامه واتساپ

علت مشکل قطعی واتساپ چیست؟ مجوزهای برنامه

قبلا در انزل وب ۱۰ روش رفع مشکل اتصال و کار نکردن واتس اپ وب (Whatsapp Web) ر ا به شما آموزش دادیم. عدم دادن مجوزهای لازم به واتس اپ می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند. به عنوان مثال اگر مجوز دسترسی به مخاطبین گوشی خود را رد کنید، ممکن است واتساپ مخاطبین شما را نمایش ندهد و همچنین ممکن است داده های پس زمینه را غیرفعال کرده باشید. برای تغییر مجوزهای برنامه می توانید به صورت زیر عمل کنید:

وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

Apps را انتخاب کنید.

برنامه WhatsApp را پیدا و انتخاب کنید.

Permissions را انتخاب کنید.

مطمئن شوید که مجوزهای مورد نیاز خود را فعال کرده اید.

علت مشکل قطعی واتساپ چیست؟ مجوزهای برنامه

آیا واتساپ اکانت شما را حذف کرده است؟

اگر برای مدت طولانی از واتساپ خود استفاده نکرده اید این احتمال وجود دارد که این شرکت اکانت شما را حذف کرده باشد. واتساپ پس از ۱۲۰ روز عدم فعالیت، اکانت ها را حذف می کند. اکانت واتساپ تا زمانی که به اینترنت متصل باشد فعال است. اگر در این  شرایط هستید تنها راه حل شما این است که یک اکانت جدید بسازید.

عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی علت قطع شدن واتساپ

گاهی اوقات وقتی فضای ذخیره سازی گوشی تمام می شود واتساپ برای دانلود کردن محتوا دچار مشکل می شود. اولین کاری که باید امتحان کنید این است که مقداری از فضای ذخیره سازی دستگاه خود را پاک کنید. علاوه بر این، می توانید واتساپ را باز کنید و روی آیکن سه نقطه ضربه بزنید. بعد به مسیر Settings > Storage and data > Manage storage روید و وارد هر چتی که می خواهید بشوید و آنچه مهم نیست را پاک کنید.

عدم وجود فضای ذخیره سازی کافی علت قطع شدن واتساپ

مطمئن شوید Background data فعال است

اگر واتساپ به درستی اعلان های پیام را به شما نمایش نمی دهد، این احتمال وجود دارد که به طور تصادفی Background data را غیرفعال کرده باشید. برای بررسی این موضوع مراحل زیر را دنبال کنید.

وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

Apps را انتخاب کنید.

برنامه WhatsApp را پیدا و انتخاب کنید.

Mobile data & Wi-Fi را انتخاب کنید.

Background data را فعال کنید.

همچنین می توانید Unrestricted data usage را فعال کنید تا به برنامه دسترسی کامل به داده ها (حتی زمانی که در حالت Data Saver است) را بدهد.

مطمئن شوید Background data فعال است

غیر فعال کردن افزونه ها برای حل مشکل قطع شدن واتساپ

اگر WhatsApp Web در حالت خصوصی مرورگر کار می کند، اما در حالت عادی نه، احتمالاً مشکل از افزونه مرورگر است. هر افزونه ای که در مرورگر خود نصب کرده اید را غیر فعال کنید و سپس آنها را یکی یکی دوباره فعال کنید تا زمانی که افزونه مشکل دار را پیدا می کنید.

۷ گزینه حل مشکل قطع شدن واتساپ که باید بررسی کنید

عدم استفاده از نسخه بتای WhatsApp : توصیه می کنیم از نسخه بتا استفاده نکنید. نسخه بتا معمولا برای شناسایی مشکلات برنامه عرضه می شود که منطقی است.

آیا بلاک شده اید؟ اگر نمی توانید با افراد خاصی ارتباط برقراری کنید ممکن است که آنها شما را به لیست مخاطبین بلاک شده خود اضافه کرده باشند.

آیا اعلانات را برای فردی خاص مشاهده نمی کنید؟ گزینه ای برای بی صدا کردن اعلان ها برای مخاطبین خاص وجود دارد. اگر روی این گزینه کلیک کرده باشید، اعلانات ای افراد خاص را نمی شنوید و نمی بینید.

ناپدید شدن پیام های واتساپ: اگر متوجه شدید که چت ها بعد از یک روز ناپدید می شوند، تنظیمات پیام های ناپدید شونده WhatsApp را غیرفعال کنید. این ایراد از برنامه نیست، بلکه در عوض یک تنظیمات حریم خصوصی قانونی است که ممکن است ترجیح دهید آن را غیرفعال کنید.

ریست تنظیمات شبکه را در نظر بگیرید: ریست تنظیمات شبکه به شما کمک می کند تا تنظیمات اشتباهی که ایجاد کرده اید را به تنظیمات کارخانه باز گردانید. برای انجام این راه حل می توانید از مطالب آموزش تصویری نحوه ریست تنظیمات شبکه آیفون و  آموزش کامل ۴ روش ساده و کاربردی ریست تنظیمات شبکه اندروید کمک بگیرید.

از شماره مجازی استفاده کنید: به جای اینکه منتظر زمان وصل شدن واتساپ بمانید می توانید از شماره مجازی برای ساخت اکانت جدید خود استفاده کنید.

گوشی خود را عوض کنید:  دلیل دیگر هم می تواند عدم پشتیبانی واتساپ از گوشی به علت قدیمی بودن سیستم عامل باشد که تنها راه حل آن عوض کردن و خرید گوشی جدید است.

حل مشکل قطع واتساپ وب و کامپیوتر با Task Manager

برای حل مشکل قطع واتساپ وب خود می توانید کلید Win صفحه کلید را فشار دهید. Task Manager را تایپ کنید.

حل مشکل قطع واتساپ وب با Task Manager

به جای این کار می توانید از کلیدهای ترکیبی Alt + Ctrl + Delete استفاده کنید و Task Manager را انتخاب کنید. حالا WhatsApp را انتخاب کنید و End process tree را کلیک کنید.

حل مشکل قطع واتساپ وب با Task Manager

واتساپ را مجدد باز کنید.

حل مشکل قطع واتساپ وب با Task Manager

تعمیر واتساپ

برای تعمیر واتساپ کلیدهای Win و I را فشار دهید.

Apps را انتخاب کنید و بعد Apps and features را کلیک کنید.

تعمیر واتساپ

به WhatsApp اسکرول کنید و Advanced Options را انتخاب کنید.

تعمیر واتساپ

در زیر Reset روی Repair کلیک کنید.

تعمیر واتساپ

منتظر بمانید تا ویندوز عملیات خود را تمام کند.

ریست واتساپ

این روش داده های برنامه را پاک می کند، پس مطمئن شوید که از اطلاعات خود بکاپ تهیه کرده اید.

با فشار دادن کلیدهای Win و I وارد صفحه تنظیمات یا Settings شوید.

Apps را انتخاب کنید و روی Apps and features کلیک کنید.

ریست واتساپ

به WhatsApp اسکرول کنید و Advanced Options را انتخاب کنید.

در نهایت Reset را انتخاب کنید.

ریست واتساپ

عیب یابی و حل مشکل قطع اینترنت واتساپ

اگر اتصال اینترنت واتساپ شما مشکل دارد می توانید از ابزار عیب یابی ویندوز استفاده کنید. برای انجام این کار کلیدهای Win و I صفحه کلید را با هم فشار دهید تا وارد صفحه تنظیمات ویندوز خود شوید.

Update & Security و سپس Troubleshoot را انتخاب کنید.

عیب یابی و حل مشکل قطع اینترنت واتساپ

روی Additional troubleshooters کلیک کنید.

عیب یابی و حل مشکل قطع اینترنت واتساپ

Internet Connections را انتخاب کنید.

عیب یابی و حل مشکل قطع اینترنت واتساپ

دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید و منتظر بمانید تا مراحل عیب یابی کامل شود.

عیب یابی و حل مشکل قطع اینترنت واتساپ

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۲۳ روش حل مشکل قطعی واتساپ امروز انزل وب ما سعی کردیم به حل مشکلاتی مانند قطع شدن اینترنت واتساپ بپردازیم. قطع اینترنت واتساپ در آیفون و اندروید به راحتی از دسترسی شما به اکانت تان جلوگیری می کند. اگر شما راه حل دیگری سراغ دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما قدم به قدم حل مشکل بکاپ واتساپ (آیفون و اندروید)
راهنما قدم به قدم حل مشکل بکاپ واتساپ (آیفون و اندروید)
روش جدید مخفی كردن چت در واتساپ آيفون و اندروید با کد مخفی!
روش جدید مخفی کردن چت در واتساپ آیفون و اندروید با کد مخفی!
آموزش کامل ادیت متن و ویرایش پیام در واتساپ
آموزش کامل ادیت متن و ویرایش پیام ارسال شده در واتساپ
آموزش 20 روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)
آموزش ۲۰ روش حل مشکل تماس واتساپ (صوتی و تصویری)

نظرات

  • محمدالدین says:

    چراواتساپ من وصل نمشه

    • "Dr.Asma "fayeq says:

      چرا این ۷۴۹۴۴۶… ۹۳+ کاربری من مسدود شده لطفآ هر چی زودتر حساب من ره روفع مسدودیت کنید.اگر کدام اشتباه رخ داده از طرف من معذرت میخواهم