ارز دیجیتال QTUM یا کوانتوم چیست؟ تاریخچه و آینده

ارز دیجیتال QTUM یا کوانتوم چیست؟ تاریخچه و آینده

یکی از رفتارهای متداولی که در بازار ارزهای دیجیتال می‌بینیم، ارائه رمزارزهایی توسط بلاک‌چین‌های بزرگ است که در نقش توکن اختصاصی آن‌ها ظاهر می‌شود. یکی از همین بلاک‌چین‌ها که از این قاعده پیروی می‌کند، کوانتوم است. این بلاک‌چین سازگار با موتور مجازی اتریوم (EVM)، مبتنی بر UTXO بوده و از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال QTUM، توکن اختصاصی همین بلاک‌چین، با فناوری نوآورانه خود برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DeFi) و اینترنت اشیا (IoT) بسیار مناسب بوده و امکان مشارکت در سیستم مدیریت این رمزارز، یکی از امتیازهای جالب سرمایه‌گذاران در ارز کوانتوم است. با توجه به توضیحات بالا در رابطه با این بلاک‌چین، در این مقاله تلاش می‌کنیم تا ارز کوانتوم را همراه با تاریخچه، بنیان‌گذاران، هدف ایجاد، ویژگی‌ها، پیش‌بینی قیمت در آینده و صرافی مناسب برای انجام معاملات در آن، معرفی کنیم.

ارز دیجیتال کوانتوم

پروژه کوانتوم در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یک بلاک‌چین تاثیرگذار معرفی شد و توانست با بهره‌مندی از نیروهای متخصص، دو ارز دیجیتال محبوب بیت‌کوین و اتریوم را ترکیب کند. همین امر باعث شد تا ساختار جدیدی برای اجرای قراردادهای هوشمند در اختیار کسب‌وکارها قرار گیرد.

این بلاک‌چین یک پلتفرم عمومی اوپن‌سورس است که از مدل تراکنش‌های بیت‌کوین، با انعطاف‌پذیری بیشتر در معاملات هوشمند استفاده می‌کند. این قابلیت‌ها، بلاک‌چین Qtum را با دنیای واقعی مرتبط و امکان رفع نیاز مشاغل برای توسعه و سفارشی‌سازی آن را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال Qtum، توکن اختصاصی این بلاک‌چین است که برای کمک به امنیت شبکه، انجام معاملات هوشمند و استفاده به‌عنوان ابزاری برای اعطای حق مشارکت در پروژه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارز کوانتوم، QRC-20، ابزاری است که توسط توسعه‌دهندگان و صاحبان کسب‌وکارها در برنامه‌های غیرمتمرکز و معاملات نیازمند کارمزد گس کاربرد دارد.

تاریخچه و هدف از ایجاد ارز کوانتوم

ارز دیجیتال QTUM پروژه‌ای رمزنگاری است که توسط پاتریک دای (Patrick Dai)، نیل ماهی (Neil Mahi) و جردن ارلز (Jordan Earls) پایه‌گذاری شد. این پروژه با هدف استفاده مشترک از بهترین ویژگی‌های دو ارز دیجیتال محبوب بیت‌کوین و اتریوم، جهت راه‌اندازی یک پلتفرم قرارداد هوشمند آغاز به کار کرد.

به‌طور مثال بیت‌کوین از قراردادهای کامل Turing پشتیبانی نمی‌کند، همین موضوع باعث شد که Qtum این نقص را برای ایجاد قابلیت اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز توسط ماشین مجازی اتریوم پُر کند. این درحالی است که همین بلاک‌چین برای امنیت و پایداری حداکثری در شبکه خود، از کد اصلی بیت‌کوین بهره می‌برد.

Qtum همچنین، برای پشتیبانی از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند، تلاش کرد تا ماشین‌های مجازی دیگری را با هم ادغام کند؛ اما یکی از چالش‌هایی که در مقابل راه این شبکه قرار گرفت، ناسازگاری ایجادشده هنگام ادغام برخی از موارد در ساختارهای بیت‌کوین و اتریوم بود. به‌عنوان یک نمونه، بیت‌کوین برای ردیابی مالکیت ارز دیجیتال از یک مدل UTXO بهره می‌برد، درحالی‌که اتریوم مانند بسیاری دیگر از شبکه‌های بلاک‌چین برای سادگی بیشتر از مدل مبتنی بر حساب استفاده می‌کند.

بنیان‌گذاران ارز کوانتوم

بنیان‌گذاران ارز کوانتوم

همان‌طور که گفته‌شد، ارز کوانتوم در سال ۲۰۱۶ توسط پاتریک دای، جردن ارلز و نیل ماهی تاسیس شد. پاتریک دای عضو تیم علی‌بابا بود و پیش از تبدیل‌شدن به رئیس بنیاد Qtum، در شرکت‌های چینی استخراج بیت‌کوین Bitse Group و VeChain مشغول بود. جردن ارلز که از ۱۳ سالگی به توسعه نرم‌افزارها مشغول بوده، رئیس Earl Grey Tech و رئیس صندوق ابتکارات قراردادهای هوشمند است. نیل ماهی نیز که در زمینه توسعه نرم‌افزار ۲۰ سال تجربه دارد، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی است.

گفتنی است که توکن اختصاصی شبکه کوانتوم، اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ و توسط «آنتونی دی یوریو»، بنیان‌گذار ارز اتریوم، معرفی شد و در حال حاضر نیز بنیان‌گذاران ارز Qtum توسط گروه بزرگی از Tencent، Alibaba، Bitcoin، Ethereum و… مورد حمایت قرار می‌گیرند. گفتنی است که این رمزارز ۵ روز پس از انتشار، با ۱۵و۷ میلیارد سرمایه به‌اتمام رسید.

آینده ارز کوانتوم

آینده ارز کوانتوم

در بازار رمزارزها، همواره اطلاع از وضعیت آینده توکن‌ها جذاب است؛ به همین منظور در این مقاله قصد داریم پیش‌بینی‌هایی از تغییرات قیمت این ارز در آینده را بیان کنیم. براساس پیش‌بینی‌ها، ارز دیجیتال QTUM قطعا روندی صعودی را در قیمت خود تجربه خواهد کرد. برای امکان تصمیم‌گیری بهتر در شبکه کوانتوم، با احتمال تغییرات قیمت این رمزارز در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ همراه باشید.

قیمت ارز Qtum تا سال ۲۰۲۲

با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان این سال میلادی باقی نیست و نوسان عظیمی نیز در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده وجود ندارد، احتمالا QTUM نیز تغییر زیادی نخواهد داشت. هرچند که بعضی از کارشناسان معتقدند این ارز ممکن است از مرز ۲۸ دلار عبور کند.

قیمت ارز Qtum تا سال ۲۰۲۳

شبکه قابل اعتماد ایجادشده توسط ارز کوانتوم، قیمت این رمزارز را می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ به بالای ۳۵ دلار برساند.

قیمت ارز Qtum تا سال ۲۰۲۴

پیش‌بینی می‌شود که این ارز تا سال ۲۰۲۴ به ارزش ۴۲ دلاری برسد؛ البته سرمایه‌گذاری شما درصورتی همراه با سود خواهد بود که از همین الان برای خرید آن اقدام کنید.

قیمت ارز Qtum تا سال ۲۰۲۵

اگر پیش‌بینی‌های بلندمدت با توجه به برنامه‌های تیم توسعه QTUM درست پیش برود، احتمالا تا سال ۲۰۲۵ قیمت این رمزارز از ۵۵ دلار عبور می‌کند.

خرید ارز کوانتوم

در بازار ارزهای دیجیتال، هنگام صحبت از هر ارزی موضوع معاملات آن اهمیت بالایی دارد؛ درمورد شبکه کوانتوم نیز همین‌گونه است و مراجعه به صرافی‌های معتبری که هم از این ارز پشتیبانی کنند و هم امکانات کاربری مناسبی داشته‌باشند، بسیار حیاتی است.

کوینکس یک صرافی بین‌المللی است که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، به دلیل داشتن زبان فارسی فاقد تحریم‌های معمول دیگر صرافی‌های خارجی بوده و امکان احراز هویت در ایران را فراهم می‌کند؛ همچنین علی‌رغم تجربه معاملات خود در یک محیط فارسی‌زبان، از کارمزدهای بالای صرافی‌های ایرانی در امان خواهید بود. آموزش ثبت‌نام در کوینکس را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

کلام پایانی

شبکه کوانتوم، به‌عنوان یک بلاک‌چین عمومی متن‌باز، توکن اختصاصی خود را جهت کمک به امنیت شبکه و انجام معاملات هوشمند تاسیس نمود و حق مشارکت در سیستم مدیریت رمزارز را نیز به‌عنوان مزیت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

ارز دیجیتال QTUM را که ترکیبی از مدل معاملاتی UTXO بیت‌کوین و ماشین مجازی اتریوم است، می‌توان یکی از بهترین و امن‌ترین پلتفرم‌ها برای استفاده توسعه‌دهندگان و صاحبان کسب‌وکارها دانست. اگر قصد خرید ارز کوانتوم یا بهره‌مندی از معاملات در سایر رمزارزها را در یک محیط فارسی‌زبان دارید، می‌تواند از صرافی کوینکس استفاده نمایید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×