دلایل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون

دلایل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون

عدم شناسایی سیم کارت باعث می شود گوشی شما قابلیت مهم خود را از دست بدهد و این مشکل مهمی است که باید به راه حل آن پرداخت. اگر اتصال گوشی آیفون شما از شبکه تلفن همراه قطع شود، دیگر نمی توانید هیچ تماسی را دریافت کنید و به اینترنت دسترسی داشته باشید.

اگر گوشی اپل شما چنین مشکلی پیدا کرده و سیم کارت را شناسایی نمی کند، امکان دارد به دلیل آسیب قطعات داخل گوشی یا یک ناهماهنگی کوچک باشد. البته اگر این مشکل دلایل سخت افزاری دارد، باید از یک کارشناس متخصص تعمیرات گوشی اپل کمک بگیرید. ما در این مقاله به دلایل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید.

دلایل شناسایی نشدن سیم کارت در گوشی آیفون

شما وقتی از عدم شناسایی سیم کارت در آیفون باخبر می شوید که پیامی تحت عنوان نصب سیم کارت در گوشی دریافت کرده یا نقطه های سیگنال حامل با عبارت No SIM یا Searching را مشاهده کنید. اغلب این مشکل، به دلیل درست جا نخوردن سیم کارت شما می باشد ولی عدم شناسایی سیم کارت در آیفون می تواند براساس دلایل گوناگونی باشد که عبارتند از:

  • فرسودگی یا خراب شدن سیم کارت
  • نصب اشتباه سیم کارت
  • نصب بدافزارها
  • ویروسی شدن گوشی
  • پانچ اشتباه سیم کارت و ایجاد اختلال در آن
  • مشکلات سخت افزاری آیفون
  • عدم تنظیم صحیح شبکه ارتباطی
  • عدم ریجستری قانونی سیم کارت گوشی آیفون
  • استفاده کردن از اپلیکیشن های مسدود کننده

 راه های رفع مشکل شناسایی نشدن سیم کارت در آیفون

اختلالاتی که مربوط به عدم شناسایی سیم کارت در گوشی است را می توان با راهکارهای زیر رفع نمود.

ری استارت کردن گوشی

در مرحله اول ما به شما پیشنهاد می کنیم که گوشی اپل خود را روشن و خاموش کنید. ۳۰ ثانیه منتظر بمانید و سپس دوباره گوشی تان را راه اندازی کنید. در برخی اوقات با انجام این کار، مشکل خوانده نشدن سیم کارت در آیفون رفع می شود.

آپدیت سیستم عامل   iOS

برا اینکه با مشکل شناسایی نشدن سیم کارت در آیفون رو به رو نشوید، حتما از آپدیت بودن سیستم عامل گوشی اپل اطمینان داشته باشید. به همین دلیل به قسمت تنظیمات یا Settings رفته و در بخش General

گزینه Software Update را برگزینید.

در این صورت اگر آپدیتی وجود داشته باشد، با انتخاب گزینه Download and Install می توانید آپدیتی که برای گوشی شما وجود دارد را دانلود و سپس نصب کنید. پس از آپدیت سیستم عامل iOS، گوشی شما خاموش و روشن شده و احتمالا مشکل عدم شناسایی سیم کارت یا پیام No SIM  آیفون رفع می شود.

نصب درست سیم کارت

یکی از راه حل های ساده برای رفع این مشکل، اطمینان از نصب درست سیم کارت در گوشی است. برخی مواقع کاربران به دلایلی سیم کارت خود را از گوشی خارج می کنند و سپس فراموش می کنند که دوباره سیم کارت را وارد گوشی کنند و به همین دلیل با پیغام No Sim روبه رو می شوند.

برای اینکه از نصب درست سیم کارت اطمینان پیدا کنید، با استفاده از سوزن مناسب گوشی، خشاب یا شیار سیم کارت گوشی را باز کرده و سیم کارت داخل آن را مشاهده و بررسی نمایید.

خارج کردن و نصب دوباره سیم کارت در آیفون

خارج کردن و نصب دوباره سیم کارت در آیفون

خارج کردن و دوباره نصب کردن سیم کارت در گوشی می تواند در برخی مواقع مشکل عدم شناسایی سیم کارت را رفع کند. شما می توانید خشاب سیم کارت را خارج کرده و کاملا سیم کارت خود را از آن جدا کنید. بعد از انجام این کار روی خشاب را با پنبه و کمی الکل تمیز کنید و سپس دوباره سیم کارت را وارد خشاب کرده و در گوشی آیفون قرار دهید.

اطمینان از سالم بودن سیم کارت

برای اینکه مطمئن شوید سیم کارت سالم است، آن را از گوشی خارج کرده و در گوشی دیگری نصب کنید. اگر سیم کارت تان در گوشی دیگر کار نکرد، خراب است و باید تعمیر شود ولی اگر کار کرد و شبکه آن شناسایی شد، گوشی تان را تعمیر کنید.

استفاده از حالت هواپیما

روش دیگر برای حل مشکل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون، استفاده کردن از حالت پرواز است. شما می توانید به مدت ۳۰ ثانیه ویژگی حالت هواپیما را فعال و سپس غیرفعال کنید. درواقع با این کار شما سیگنال ها را به سمت دستگاه خود هدایت می کنید.

ریست تنظیمات شبکه

اگر روش های قبلی مشکل شما را رفع نکرد، تنظیمات شبکه گوشی را ریست کنید. انجام این کار در اکثر مواقع مشکل شناسایی نشدن سیم کارت در گوشی اپل را برطرف می کند. برای ریست کردن تنظیمات گوشی تان، به قسمت تنظیمات یا Settings رفته و سپس در قسمت General، گزینه Reset را انتخاب کنید.

بعد از این کار گزینه Reset Network Settings که آبی رنگ است، را انتخاب کنید. در این مرحله، پنجره ای کشویی ظاهر می شود که باید با آن موافقت کنید تا تنظیمات شبکه گوشی شما ریست شود. بعد از انجام تمام این مراحل، گوشی خود را ریستارت کرده و عملکرد سیم کارت خود را بررسی کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به دلایل عدم شناسایی سیم کارت در آیفون و راه های حل این مشکل پرداختیم. اگر مشکل شما رفع نشد، می توانید با نمایندگی اپل آیدی تماس بگیرید. همچنین می توانید برای خرید اپل آیدی از سایت اپل آیدی۲۴ اقدام کنید و مطمئن باشید که از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات