هاست ابری رانفلر

هرآنچه که باید درباره هاست ابری و مزایای آن بدانید

مفهومی که قرار است درباره آن صحبت کنیم ، برای صاحبان کسب‌ و کار که قصد راه‌ اندازی یک سایت بهینه و مناسب را دارند، بسیار کاربردی است. اصطلاح «هاست ابری» یا Cloud Housting، تکنولوژی جذاب و جدیدی است که وظیفه میزبانی آنلاین وب‌ سایت‌های مختلف را برعهده دارد. این سرویس، با مزیت‌ های فراوانی که دارد، محبوبیت زیادی در بین کاربران دنیای اینترنت کسب کرده است. اگر به دنبال خرید بهترین هاست ابری هستید و یا درباره مفهوم سرویس میزبانی وب ابری، ویژگی‌ها و تأثیر آن روی سئو سایت سؤال دارید نام رانفلر را به خاطر داشته باشید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله، علاوه بر تعریف هاست ابری، به بررسی مزایای آن و نیز انواع هاست ابری لاراول، جنگو و نود جی اس پرداخته‌ ایم تا بتوانید بدون نگرانی، بهترین میزبان وب را برای سایت خود انتخاب کنید. هاست ابری چیست؟

برای آشنایی با هاست ابری ، ابتدا بهتر است با مفهوم «هاست» آشنا شویم. هاست (Host) ، در واقع نوعی میزبان مجازی برای وب‌ سایت‌ های مختلف است که زمینه را برای انتشار وب‌ سایت‌ ها در فضای اینترنت فراهم می‌کند. اگر شما قصد راه‌ اندازی یک سایت را داشته باشید؛ باید ابتدا فضایی را برای ذخیره و پشتیبانی داده‌ های سایت خود فراهم کنید. به این فضا که در یک سرور فیزیکی قرار دارد، هاست می‌گویند. زمانی که یکی از کاربران یا مشتریان، آدرس سایت شما را در مرورگر خود جستجو کند، سرور میزبان، کلیه اطلاعات مربوط به سایت شما را به‌سرعت انتقال می‌دهد تا سایت بارگذاری شود.
یکی از انواع جذاب هاست، هاست ابری یا سرویس ابری است که تکنولوژی جالبی دارد. در این هاست، به‌جای اینکه کلیه اطلاعات سایت روی تنها یک سرور ذخیره و نگهداری شود؛ اطلاعات و پردازش‌ ها بین چندین سرور در موقعیت‌های مکانی مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود. با این کار، مدت زمان آپ تایم (Up Time) سایت افزایش پیدا کرده و سئو سایت بهتر می‌شود. علاوه بر این، احتمال از دسترس خارج‌ شدن سایت نیز به صفر می‌ رسد؛ زیرا در صورت خرابی یا تعمیر یکی از سرورها، بقیه سرورها در حال ارائه خدمات خواهند بود هزینه ی استفاده از این سرویس ها به صورت ساعتی محاسبه می شود به این دلیل این سرویس ها با نام سرور ابری ساعتی در اختیار مشتریان قرار میگیرد . تاکنون شرکت‌ های بزرگی همچون گوگل، از فناوری میزبانی وب ابری استفاده کرده‌اند. گوگل با کمک همین تکنولوژی، همیشه در دسترس کاربران دنیا بوده است.

پروژه رانفلر یکی از پروژه های جدید ابری کشور بوده که توسط شرکت پارس وب سرور  با سابقه ۱۲ ساله ارائه شده است. این سرویس ابری بر بستر کوبرنتیز و سرویس داکر و از تجمیع ۸ سرور مجزا در حال حاضر ساخته شده است. یکی از مزیت‌ های جالب کلاد رانفلر ، امکان انتخاب کلاستر مد نظر هنگام خرید سرویس است.

نحوه عملکرد

اکنون که به مفهوم هاست ابری پرداختیم ؛ ممکن است این سؤال در ذهن شما شکل بگیرد که سرویس ابری چگونه کار می‌کند؟ جالب است بدانید که سرویس ابری برای ارائه خدمات خود از یک نرم افزار مدیریتی استفاده می‌کند. این نرم افزار روی سرورهای فیزیکی نصب می‌شود تا آن‌ها را به هم متصل کرده و سرورهای مجازی را ایجاد کند. هر سرور در هاست ابری، وظیفه خاصی دارد و مجموعه سرورها وب‌سایت‌ها را میزبانی می‌کنند.
سرویس رانفلر تمامی زبان‌ های برنامه‌نویسی و فریم‌ ورک‌ ها، مثل سرویس‌های ابری نود جی اس NodeJS، پایتون Python و لاراول Laravel را پشتیبانی می‌کند. آپلود پروژه در سرویس رانفلر با استفاده از CLI انجام شده که برای آن باید ابتدا باید روی سیستم خودتان Python و pip را نصب داشته باشید. با نصب این برنامه‌ها، توسط مخزن pip به CLI دسترسی داشته و می‌توانید با دستور pip install runflare سرویس CLI رانفلر را نصب کنید.

مزیت‌های منحصر به‌ فرد

شاید بتوان مهم‌ترین مزیت خرید هاست ابری را بهبود سئو سایت (SEO) و استفاده بهینه از منابع سرور دانست. خرید هاست ابری و استفاده از آن، با افزایش Up Time دسترسی مخاطب را به سایت بهبود بخشیده و سرعت بالا آمدن سایت را افزایش می‌دهد. این شرایط، در نهایت باعث بهبود سئو می‌شود. از جمله دیگر مزیت‌های سرویس میزبانی وب ابری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کاهش Downtime سایت (نزدیک به صفر)
جلوگیری از خاموشی منابع سخت‌افزاری و از دسترس خارج‌شدن سایت
تعمیر آسان سرویس‌ها بدون نیاز به از دسترس خارج‌شدن سایت
خدمات‌ دهی سایت حتی در زمان پیک وب‌ سایت (زمانی که بازدیدکنندگان سایت نسبت به دیگر روزها در بیشترین تعداد ممکن است)
بهبود سئو سایت
بهبود پهنای باند شبکه

سرویس ابری رانفلر

معمولاً کسب‌ و کار های با مقیاس بزرگ که مخاطبین زیادی دارند، خریدار عمده سرویس ابری هستند. این کسب‌ و کارها برای راه‌ اندازی سایت خود به سرویسی برای میزبانی نیاز دارند که بتواند پاسخگوی حجم بالای بازدید کننده باشد. همچنین در مواقعی که یکی از سرورها دچار اختلال شد، ارائه خدمات به مشتریان قطع نشود. به همین دلیل سرویس ابری برای این کسب‌ و کارها مناسب است.
علاوه بر این، کسب‌ و کارهایی که احتمال می‌دهند در آینده با توسعه سازمان و افزایش مشتری رو به‌ رو شوند، بهتر است از سرویس ابری استفاده کنند. این سرویس با داشتن قابلیت مقیاس‌ پذیری برای این سایت‌ها بسیار مناسب است. در ادامه به برخی دیگر از کاربرد های سرویس ابری رانفلر Runflare خواهیم پرداخت.

هاست ابری لاراول (Laravel)

استفاده از فریم‌ ورک لاراول، برای بسیاری از برنامه‌ نویسان بسیار مهم است. به همین دلیل این کاربران علاقه دارند تا از یک هاست مطلوب برای این کار استفاده کنند. خرید هاست ابری لاراول به‌ دلیل سرعت و امنیت مناسبی که دارد، نیاز های کار با لاراول را مرتفع می‌سازد. این ویژگی در هاست معمولی وجود ندارد به همین دلیل برنامه‌نویسان به‌منظور دستیابی به قابلیت‌هایی مثل Task Scheduling، می‌توانند با استفاده از سرورهای مجازی سرویس ابری، بدون نیاز به پرداخت هزینه زیاد، از امکانات فریم‌ ورک لاراول استفاده کنند.

هاست ابری جنگو (Django)

قبل از معرفی هاست ابری جنگو، خوب است ابتدا با پلتفرم جنگو آشنا شویم. جنگو در حقیقت یک فریم‌ ورک پیشرفته برای برنامه‌نویسان در پایتون است که به آن‌ها امکان می‌دهد اپلیکیشن‌ های کاربردی را با سرعت بیشتر و روش راحت‌ تری بسازند. برنامه‌ نویسان با خرید هاست ابری جنگو، با کدنویسی کمتری قادر خواهند بود تا یک برنامه کاربردی بسازند. هاست ابری جنگو نیز، مخصوص کار با فریم‌ ورک جنگو طراحی شده و با کمک آن می‌توان فضای ابری مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن‌ های پیچیده را فراهم کرد.

هاست ابری نود جی اس (Node.js)

هاست ابری نود جی اس همچون دو هاست قبلی، برای کار با یک فریم‌ ورک مخصوص ایجاد شده است. این هاست به‌منظور کار با فریم‌ ورک‌ های اندروید و اکسپرس در محیط نود جی اس ایجاد شده است. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از خرید هاست، حتماً نیازها و زمینه فعالیت کاری خود را بررسی کنید.

 

سکوی ابری رانفلر

هاست ابری وردپرس (WordPress)

با گسترش نیاز  به داشتن سایت در بین کسب و کار های سنتی در ایران سیل عظیمی از کاربرانی که قصد طراحی وب سایت را داشتند به سمت سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس کشیده شدن و از ان استفاده می کنند اما از آن جایی که این کاربران خیلی مسلط به موارد فنی و امنیتی نیستنند و از طرفی در هاست معمولی وردپرس، چندین هاست روی یک سرور به‌صورت اشتراکی قرار می‌گیرد امکان هک شدن یا از دسترس خارج شدن در اثر حملات وجود دارد. در همین راستا سرویس های ابری مانند رانفلر اقدام به ارائه سرویسی به نام  هاست ابری وردپرس  کرده تا این مشکلات را بر طرف نماید ضمنا پشتیبانی این سرویس ها به صورت خودکار انجام می شود .

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

  • مرتضی says:

    سلام به نظرم دگ کم کم باید با هاست های فیزیکی خداحافظی کنیم و همه بریم رو ابرا D:

  • محمد غ says:

    من تجربه استفاده از این سرویس رو دارم
    واقعا فوق العادست
    پیشنهاد میکنم حتما ازش استفاده کنید

  • نیما says:

    من پروژه جنگو خودم رو روی این سرویس ران کردم