معرفی 11 تا از بهترین ابزار و نرم افزار طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری UI UX

معرفی ۱۱ تا از بهترین ابزار و نرم افزار طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری UI UX

طراحان UI/UX 🎨 تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین و ساده‌ترین راه را برای استفاده از یک محصول پیدا کنند. برای طراحی با این هدف نرم افزارهای مختلفی وجود دارد. در این مطلب از انزل وب به معرفی ۱۱ تا از بهترین ابزار و نرم افزار طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری UI UX میپردازیم.

معرفی و دانلود بهترین نرم افزار UX UI

The Top 11 Tools You Should Master as a UI/UX Designer

نرم افزارهای مختلفی برای طراحی UI وب سایت، بازی و… وجود دارد. با استفاده از بهترین نرم افزار طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری می‌توانید این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. در این مطلب از انزل وب قصد داریم بهترین ابزار مورد نیاز برای UI UX را معرفی کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

نرم افزار طراحی UX و UI فضای ابری Figma

بهترین نرم افزار طراحی رابط کاربری

Figma یک نرم افزار طراحی بر  پایه فضای ابری است. استفاده از این نرم افزار UI UX بسیار ساده است. این ابزار دارای المان‌های از قبل طراحی شده است و شما می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید یا طراحی آنان را به صورت دلخواه خود تغییر دهید. با کمک این برنامه می‌توانید با همکاران خود به صورت همزمان روی یک پروزه کار کنید. این گونه می‌توانید طراحی‌ها را سریع‌تر انجام دهید.

بهترین نرم افزار UI: Sketch

بهترین نرم افزار طراحی رابط کاربری

برنامه Sketch نرم افزار UI UX دیگری است که می توانید استفاده کنید. این برنامه قابلیت های مختلفی دارد و به طراح اجازه می‌دهد تا بتواند ایده های خود را به راحتی اجرا کند. این برنامه نیز المان‌های UI از قبل طراحی شده دارد که طراح می‌تواند برای طراحی کردن از آنها استفاده کند. این برنامه از پلاگین‌ها پشتیبانی می‌کند. این گونه می‌توانید کارکرد برنامه را افزایش دهید.

بهترین نرم افزار طراحی رابط کاربری InVision

بهترین نرم افزار طراحی رابط کاربری

InVision هم برنامه مناسبی برای طراحی UI اپلیکیشن و… است. با این بنرامه می‌توانید طراحی خود را به راحتی تست کنید. این گونه می‌توانید متوجه شوید که آیا واقعا طراحی شما کار را برای کاربران ساده تر می کند یا خیر. با این برنامه می توانید طراحی‌های خود را به راحتی به اشتراک بگذارید و با دیگران همکاری کنید. با این برنامه می‌توانید نسخه‌های مختلف طراحی خود را مدیریت کنید و تغییرات ایجاد شده را بهتر مدیریت کنید.

طراحی UI وب سایت و… با Adobe XD

بهترین نرم افزار طراحی رابط کاربری

Adobe XD برنامه دیگری است که طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری میتوانند از آن استفاده کنند. با این برنامه می توانید پروتوتایپ‌ها، وایرفریم‌ها و… را به سادگی طراحی کنید. این برنامه ابزارهای کاربردی مختلفی دارد. این برنامه دارای کاربران زیادی است که منابع و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند. این برنامه با سایر نرم افزارهای Adobe همخوانی دارد و شما می توانید با برنامه هایی همچون فتوشاپ نیز کار کنید. در نتیجه می توانید طراحی های خود را از برنامه های دیگر به این برنامه منتقل کنید.

ابزار طراحی UI FlowMapp

بهترین نرم افزار طراحی رابط کاربری

FlowMapp یک ابزار قدرتمند است که با کمک آن می‌توانید در زمانی کم دیاگرام‌هایی با جزییاتی زیاد ایجاد کنید که تجربه کاربر را در زمان استفاده از وب سایت یا نرم افزار نشان می دهند. استفاده از این برنامه ساده است و شما می توانید دیاگرام ها را به سادگی ایجاد و ویرایش کنید. ویژگی مثبت این برنامه امکان همکاری با دیگران است. تیم شما می تواند به سادگی و به صورت همزمان روی یک پروژه کار کند.

طراحی UI بازی و… با Proto.io

طراحی UI بازی

برنامه Proto.io ابزاری محبوب در میان طراحان UI/UX است. با کمک این برنامه می توانید پروتوتایپ های مختلفی ایجاد کنید. در این برنامه المان های UI از قبل طراحی شده وجود دارد. امکان ساخت المان های کاستوم هم وجود دارد. امکان همکاری با دیگران هم وجود دارد. علاوه بر این می توانید طراحی های خود را به سادگی با دیگران به اشتراک بگذارید.

برنامه طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری Balsamiq

طراحی UI بازی

Balsamiq ابزاری نام آشنا است که استفاده از آن بسیار ساده است. رابط کاربری ساده این برنامه باعث شده است تا طراحان بتوانند کارهای خود را در زمانی کم ایجاد کنند. این برنامه برای افراد تازه کار نیز مناسب است زیرا به آنها اجازه می‌دهد مراحل کار خود را با دقت بررسی کنند و روند تغییرات را دنبال کنند. در این برنامه نیز المان های از قبل طراحی شده وجود دارد. البته شما هم می توانید المان های خود را ایجاد کنید.

برای آشنایی با برنامه های ساخت لوگو مطلب ۱۵ تا از بهترین سایت های ساخت و طراحی لوگو رایگان را مطالعه کنید.

برنامه طراحی UI/UX: Framer

طراحی UI بازی

Framer یک برنامه قوی است که به کاربران اجازه می دهد طراحی های پیچیده خود را ایجاد کنند. اگر به دنبال برنامه ای برای جایگزین کردن Figma می گردید، می توانید از این برنامه استفاده کنید. با کمک این برنامه می توانید در زمانی کوتاه انیمیشن و اینتراکشن های میکرو ایجاد کنید. در واقع به طراحی های خود جان ببخشید. با وجود حرفه ای بودن، استفاده از این برنامه ساده است و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

نرم افزار طراحی UI برای وب سایت و… Axure

طراحی UI بازی

Axure برنامه محبوب دیگری است که طراحان UI و UX می توانند از آن استفاده کنند. طراحان می توانند با کمک این برنامه وایرفریم، پروتوتایپ و… درست کنند. در واقع می توانند همه این کارها را در یک جا انجام دهند. امکان طراحی جزییات با این برنامه ساده است و شما می توانید کارهای خود را همزان با هم تیمی ها پیش ببرید و با هم همکاری کنید.

نرم افزار طراحی رابط کاربری اندروید و.. Marvel

نرم افزار ui ux

Marvel برنامه ای برای طراحی پروتوتایپ است. با این برنامه می توانید در زمانی کم این کار را انجام دهید و طراحی های خود را به پروتوتایپ تبدیل کنید. علاوه بر اینف می توانید نظر دیگران را درباره طراحی خود بپرسید و آنان را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با هم تیمی های خود روی یک پروژه کار کنید. این برنامه ابزارهای زیادی دارد.

ابزار آنلاین طراحی رابط و تجربه کاربری Wireframe.cc

نرم افزار ui ux

اگر به دنبال ابزاری آنلاین برای طراحی وایرفریم می گردید، می توانید از Wireframe.cc استفاده کنید. این ابزار را در مرورگ خود می توانید استفاده کنید. استفاده از آن نیز رایگان است. رابط کاربری ساده و مینیمال این ابزار به طراح کمک می کند که طراحی های خود را به سادگی انجام دهد. امکان طراحی همزمان نیز وجود دارد. یعنی شما می توانید با هم تیمی ها و همکاران خود روی یک پروژه کار کنید. امکان بررسی و سنجش تجربه کاربری نیز وجود دارد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب بهترین نرم افزار برای طراحی UI UX را معرفی کردیم. شما از کدام برنامه برای این کار استفاده می کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
مجموعه ترفندهای ویندوز ۸ – سری ۱
انزل وب
بررسی و راهنمای کامل استفاده از ویندوز ۸
انزل وب
تازه های ویندوز ۸ – بخش چهارم
انزل وب
محاسبات جادویی:طرحی دیگر برای ایجاد رابط کاربری مجازی

نظرات