آموزش 24 روش گرم کردن خود و خانه در هنگام قعطی گاز یا برق

آموزش ۲۴ روش گرم کردن خود و خانه در هنگام قعطی گاز یا برق

اگر برق یا گاز شما برای مدتی در ماه های سرد سال قطع می شود به روشی مطمئن برای گرم کردن خانه خود 🌡️ نیاز دارید. در آموزش ۲۴ روش گرم کردن خود و خانه در هنگام قطعی گاز یا برق امروز انزل وب ما گزینه های متنوعی را به شما معرفی می کنیم که بسته به دسترسی خود می توانید از آنها استفاده کنید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

چگونه بدون وسایل گرمایشی خانه را گرم کنیم؟

How to Keep Your House Warm Without Electricity & Gas

سرما و یخبندان می تواند خطوط برق و گاز را از کار بیاندازند و اغلب منجر به قطعی برق  و گاز می شود. نشستن در دمای بسیار پایین خانه برای مدت طولانی می تواند آزار دهنده باشد و حتی سلامتی شما را به خطر می اندازد. افراد مسن و کودکان در معرض آسیب بیشتری هستند. خوشبختانه روش های مختلفی برای گرم کردن خانه بدون برق و گاز وجود دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

گرم کردن خانه هنگام قطعی گاز با بخاری نفتی

بخش مهمی از آمادگی برای آب و هوای سرد سال این است که بدانید در مواقعی که مشکل پیش می آید (مانند قطعی برق و گاز) چه کاری انجام دهید. هنگامی که این اتفاق می افتد باید برنامه ای برای نحوه گرم کردن خانه خود داشته باشید. نفت سفید یک سوخت سنتی است که سال ها است برای گرمایش استفاده می شود و می تواند جایگزین مناسبی برای گرمایش اضطراری باشد. شما باید یک بخاری نفتی کوچک را انتخاب کنید که برای فضای داخلی شما طراحی شده است. بهتر است بخاری را در کنار پنجره قراری دهید و یک مدل بدون دود را انتخاب کنید.

گرم کردن خانه هنگام قطعی گاز با بخاری نفتی

گرم کردن خود با پوشیدن لباس های ضخیم

وقتی برق یا گز قطع می شود و به گرما نیاز دارید، گرم کردن بدن همیشه کارآمدتر از تلاش برای گرم کردن اتاق است. به همین دلیل مهم است که از اصول اولیه شروع کنیم. از لباس ها و پتو های ضخیم استفاده کنید. هر چیزی که پر کننده طبیعی باشد در گرم نگه داشتن شما نقش دارد. همچنین می توانید دست ها را در جیب کنید یا از دستکش استفاده کنید.

لباس های ضخیم بپوشید

چگونه هوای اتاق را گرم کنیم؟

در زمانی که منبع سوخت در دسترس نیست می توانید اتاقی را انتخاب کنید تا همه بتوانند به راحتی در آن جمع شوند. با بستن دریچه ها، پنجره ها و در با پتو می توانید به گرم شدن اتاق کمک کنید. مطمئن شوید که درزهای اتاق و پنجره ها به خوبی عایق بندی شده اند. می توانید از یک بخاری نفتی استفاده کنید و این اتاق را گرم کنید. در صورت لزوم می توانید از تشک هایی برای گرم نگه داشتن زیر خود استفاده کنید.

چگونه هوای اتاق را گرم کنیم؟

گرم نگه داشتن خانه در زمستان با شومینه یا اجاق پلت

اگر برای مدت طولانی برق یا گاز ندارید اما چوب زیادی برای استفاده به عنوان سوخت دارید می توانید یک شومینه در خانه خود راه اندازی کنید و نکته مهم این است که آن را در کنار پنجره نصب کنید و یک دودکش مطمئن برای آن استفاده کنید تا تمام دود به بیرون هدایت شود. با وجود اینکه این راه اندازی می تواند زمان بر باشد اما یک منبع قابل اعتماد برای گرم کردن و پخت و پز را در اختیار شما قرار خواهد داد.

گرم نگه داشتن خانه در زمستان با شومینه یا اجاق پلت

گرم کردن خانه با شمع

هنگامی که به دنبال راه هایی برای گرم کردن خانه خود در مواقع اضطراری هستید، شمن ها به تنهایی بهترین منبع گرمایشی نخواهند بود. آنها گرمای زیادی تولید نمی کنند و خطر آتش سوزی را به همراه دارد. با این حال، اگر منبع گرمایشی دیگری ندارید و به نوعی بخاری نیاز دارید می توانید یک بخاری شمعی ساده با چند گلدان سفالی بسازید. به خاطر داشته باشید که هنوز هم در معرض خطر آتش سوزی هستید بنابراین شمع ها را دور از دسترس کودکان؛ حیوانات خانگی نگه دارید.

گرم کردن خانه با شمع

گرم کردن خانه در هنگام قطع برق یا بخاری کاتالیزوری / پروپان

بخاری های گازی کاتالیزوری یک المنت را گرم می کنند که به نوبه خود گرما را به یک منطقه خاص می تاباند. مدل های مدرن کارآمدتر هستند و می توانند فضاهای بسته را گرم کنند. با این حال این بخاری ها را کنار یک پنجره قرار دهید تا امنیت بیشتری داشته باشید. توجه داشته باشید که این مدل‌ ها معمولاً برای استفاده مناسب به مخازن پروپان نیاز دارند و مانند کوره‌ ها نیاز به تعمیر و نگهداری مناسب دارند.

گرم کردن خانه در هنگام قطع برق یا بخاری کاتالیزوری / پروپان

قوطی سوخت زیستی یک ترفند برای گرم شدن

قوطی های ژل سوخت چیز جدیدی نیستند اما بسیار دوستدار محیط زیست هستند. برای مواقع اضطراری زمانی که صحبت از گرمای جزئی می شود این قوطی های سوخت مناسب هستند. دودی که تولید می کنند جزئی است و می توانید از آنها برای ایجاد بخاری اضطراری استفاده کنید. همچنین میتوانید از اجاق های الکی نیز استفاده کنید.

گرم کردن خانه بدون گاز با مشعل سوخت زیستی

گرم کردن خانه با ساخت بخاری سنگ صابون

سنگ صابون یک جاذب بسیار مطمئن گرما است. بنابراین یک بلوک سنگ صابون قابل حمل را در کنار منبع گرمایی مانند اجاق گاز یا بخاری قرار دهید، آنها به سرعت گرما را جذب می کنند و سپس این گرما را به بیرون منعکس می کنند. هنگامی که به دنبال راهی برای گرم کردن خانه خود هستید می توانید این گزینه را مد نظر داشته باشید.

چگونه اتاق خود را بدون بخاری گرم کنیم؟ با استفاده از سنگ های داغ

چگونه خانه دوبلکس را گرم کنیم؟ با هییترهای کاتالیستی

هیترهای کاتالیستی برای کار کردن به گاز طبیعی یا پروپان و کاتالیزور نیاز دارند. کاتالیزور معمولاً یک صفحه دارای بار الکتریکی و با پوشش پلاتین است.

در حالی که این بخاری ها از سوخت استفاده می کنند، اما روشی بدون ضایعات برای تولید گرما هستند زیرا هیچ گازی تولید نمی کنند. آنها به جای احتراق سوخت، فقط فرآیند شیمیایی داخل بخاری را تسریع می کنند.  بخاری های کاتالیزوری برای استفاده در داخل ساختمان ایمن هستند زیرا بدون شعله، گرما تولید می کنند. برای ایمنی بیشتر، می توانید آنها را در کنار پنجره نیمه باز قرار دهید.

هنگام استفاده از بخاری های کاتالیزوری در هنگام قطع برق، به خاطر داشته باشید که آنها نیز مانند سایر تجهیزات گرمایشی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند.

چگونه خانه دوبلکس را گرم کنیم؟ با هیترهای کاتالیستی

گرم کردن خانه بدون گاز با مشعل سوخت زیستی

داشتن یک مشعل سوخت زیستی می تواند در هنگام قطع برق و گاز مفید باشد. می توانید از این مشعل برای گرم کردن خانه خود استفاده کنید. با این حال ساخت این مشعل ها ممکن است نیاز به کار دستی داشته باشد و یا کمی دود تولید کند. سعی کنید تمام نکات ایمنی را رعایت کنید و مشعل را دور از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی قرار دهید.

چگونه اتاق خود را بدون بخاری گرم کنیم؟ با استفاده از سنگ های داغ

برای گرم کردن رختخواب یا زیر خود می توانید چند سنگ را جمع کنید و نزدیک آتش قرار دهید. هنگامی که سنگ ها به خوبی گرم شدند آنها را به داخل اتاق خود بیاورید. توجه داشته باشید با دست سنگ ها را لمس نکنید و برای جلوگیری از سوختگی از دستکش یا حوله ضخیم استفاده کنید. سنگ های گرم شده گرما را در اتاق شما پخش خواهند کرد. می توانید از آنها برای گرم کردن رختخواب خود هم استفاده کنید.

چگونه اتاق خود را بدون بخاری گرم کنیم؟ با استفاده از سنگ های داغ

استفاده از کیسه پخت کمپینگ

زمانی که برق یا گاز قطع است و بدون تجهیزات گرمایشی مناسب هستید ممکن است غذای گرم نتوانید آماده کنید. در این سناریو، کیسه پخت کمپینگ را در نظر بگیرید. این کیسه ها می توانند برای جوشاندن آب گرما ایجاد کنند که به نوبه خود به پخت غذا کمک می کنند. این کیسه های پخت را می توان برای درست کردن ماکارونی یا برنجی استفاده کرد.

استفاده از کیسه پخت کمپینگ

چگونه بدون بخاری اتاق را گرم کنیم؟ با عایق کردن خانه

قبل از انتخاب منابع گرمای جایگزین در هنگام قطع برق و گاز، مطمئن شوید که خانه شما به اندازه کافی عایق شده است. حفظ گرما بدون عایق کاری کار بسیار سختی است. برای به حداقل رساندن اتلاف حرارتی از عایق فوم برد روی دیوارهای بیرونی استفاده کنید. درزهایی که هوا به داخل نشت پیدا می کنید را پیدا کنید و آنها را ببندید. همچنین در پایین درب و بین ارسی و چارچوب پنجره یک درپوش قرار دهید.

چگونه بدون بخاری اتاق را گرم کنیم؟ با عایق کردن خانه

لوله های خود را عایق بندی کنید

این روش یک منع گرمای جایگزین را ارائه نمی دهد بلکه یک روش محافظتی در هنگام برق در فصول سرد سال است. لوله های آب خود را عایق بندی کنید. با این کار می توانید از یخ زدن آب و ترکیدن لوله های خود جلوگیری کنید.

لوله های خود را عایق بندی کنید

گرم کردن خانه با بسته نگه داشتن پرده ها در شب

یکی دیگر از روش های گرم کردن خانه با اجاق گاز و یا بدون اجاق گاز این است که پرده های ضخیمی را استفاده کنید و این پرده ها را ببینید. در صورتی که نور آفتاب می تواند از پنجره به داخل بتابد پرده ها را بکشید تا نور آفتاب فضای داخل خانه را گرم کند. موقع شب می توانید پرده ها را ببندید تا هوای گرم در داخل محبوس شود.

بسته نگه داشتن پرده ها در شب

از کیسه خواب استفاده کنید

از آنجایی که کیسه خواب ها برای استفاده در فضای باز طراحی شده اند، نسبت به پتو های استاندارد عایق و گرمای بیشتری را ارائه می دهند. اگر کیسه خواب دارید از آن در هنگام قطع برق یا گاز استفاده کنید.

از کیسه خواب استفاده کنید

حرکات ورزشی انجام دهید

همه می دانند که ورزش دمای بدن را به سرعت و به طور موثر افزایش می دهد. فقط ۵ دقیقه دویدن یا پریدن باعث می شود شما فورا احساس گرما کنید. اگر بچه دارید، بازی های پر انرژی انجام دهید تا همه را گرم نگه دارید.

حرکات ورزشی انجام دهید

برای گرم کردن خود از نوشیدنی های گرم استفاده کنید

چای، قهوه، شکلات داغ و یک کاسه سوپ به گرم نگه داشتن بدن شما کمک می کند. در صورت قطع برق و گاز می توانید از بخاری نفتی یا شومینه استفاده کنید. سعی کنید هر یک یا دو ساعت یکبار یک نوشیدنی گرم مصرف کنید.

برای گرم کردن خود از نوشیدنی های گرم استفاده کنید

در داخل خانه چادر بزنید

اگر تا به حال به یک سفر کمپینگ رفته اید، می دانید که چادرها چقدر سریع گرم می شوند. اگر واقعاً با سرمای خانه خود دست و پنجه نرم می کنید، بستن چادر در خانه را در نظر بگیرید.

در داخل خانه چادر بزنید

گرم کردن خانه با بطری و کیسه آب گرم

اگر می توانید آب را روی یک بخاری گازی یا نفتی یا شمع گرم کنید، آن را در بطری آب بریزید تا منبع حرارتی خود را داشته باشید. شما می توانید همین کار را با کیسه نمک هم انجام دهید.

از کیسه یا بطری های آب گرم استفاده کنید

در ماشین بنشینید

قبلا در انزل وب در مورد نحوه رانندگی در گل و لای صحبت کردیم اما اگر سعی خود را کرده اید که هوای داخل خانه را گرم نگه دارید اما همچنان احساس سرما می کنید سعی کنید در ماشین خود بنشینید. بسیار مهم است که این کار را در گاراژ انجام ندهید زیرا گاز مونوکسید کربن سمی می توانید شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در ماشین بنشینید

موتور برق را در نظر بگیرید

در صورتی که چند ساعت از روز برق یا گاز شما قطع می شود می توانید موتور برقی تهیه کنید و از آن برای استفاده از دستگاه های گرمایشی استفاده کنید.

موتور برق را در نظر بگیرید

گرم کردن خانه با بستن درب اتاق های بدون استفاده

از آنجایی که هوای سرد می تواند از اتاق های بدون استفاده وارد شود می توانید با بسته نگه داشتن درهای اتاق از ورود هوای سرد به اتاق اصلی خود جلوگیری کنید.

درهای اتاق های بلا استفاده را ببندید

چگونه با کرسی خود را گرم کنیم؟

شما می توانید با استفاده از هیتر زیر کرسی خود را گرم کنید. کرسی را در اتاقی که همه می توانند جمع شوند قرار دهید. شما حتی می توانید از زغال یا لامپ برای ایجاد گرما استفاده کنید.

چگونه با کرسی خود را گرم کنیم

علاوه بر روش های اشاره شده در بالا شما می توانید از:

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۲۴ روش گرم کردن خود و خانه در هنگام قطعی گاز یا برق امروز انزل وب ما راه حل های رایجی که می توانید برای گرم کردن خود، اتاق یا خانه استفاده کنید را توضیح دادیم. حالا می دانیم که چگونه کف خانه را گرم کنیم و چگونه از هدر رفتن گرمای اتاق جلوگیری کنیم. اگر راه حل دیگری می شناسید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

اگر حین برف در ماشین گیر افتادیم چکار کنیم؟
اگر حین برف در ماشین گیر افتادیم چکار کنیم؟
بررسی علت و 6 روش حل مشکل روشن نشدن ماشین در هوای سرد و سرما
بررسی علت و ۶ روش حل مشکل روشن نشدن ماشین در هوای سرد و سرما
راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت ، پنجره ای ، پرتابل و...
راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت ، پنجره ای ، پرتابل و…
ترفند های ساده برای افزایش سرما کولر با مصرف کمتر و کاهش هزینه برق
ترفند های ساده برای افزایش سرما کولر با مصرف کمتر و کاهش هزینه برق

نظرات