خرید بلیط هواپیما برای سفر به استانبول

خرید بلیط هواپیما برای سفر به استانبول

استانبول یکی از شهرهای مهم در منطقه است که نیمی از آن در اروپا و نیم دیگرش در آسیا قرار دارد. این شهر که در طول تاریخ نقش مهمی را ایفا کرده است، امروزه گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. ایرانیان زیادی نیز همواره به منظور تفریح، گردشگری، یا کار بلیط هواپیما به مقصد استانبول را خریداری و به این شهر سفر می کنند. در این مطلب قصد داریم به سفر به استانبول بپردازیم.

آشنایی با استانبول

شهر استانبول در طول تاریخ، نام های زیادی را بر خود دیده است. از جمله این نام ها می توان به آگوستا آنتونینا، نوا روما، بیزانس و قسطنطنیه اشاره کرد. استانبول در کنار تنگه بسفر واقع شده است و هفتصد سال پیش از میلاد مسیح به تصرف یونانی ها درآمد. رومیان در اواخر قرن دوم میلادی استانبول را فتح کردند و نام آن را به کنستانتین تغییر دادند.

امروزه استانبول پرجمعیت ترین منطقه شهری اروپا با بیش از ۱۵ میلیون نفر ساکن محسوب می‌شود و اقتصاد به سرعت در حال رشدی دارد. جمعیت آن از اواسط قرن بیستم به سرعت رشد کرده که عمدتاً ناشی از مهاجرت داخلی از مناطق روستایی ترکیه بوده است. یکی از چالش های اصلی شهر، مقابله با پیامدهای این رشد و اسکان ساکنان جدید آن با حفظ دسترسی به فضای سبز، منابع آبی و کیفیت بالای زندگی است.

اگر قصد سفر به این شهر را دارید، برای خرید بلیط تهران استانبول و همچنین رزرو هتل خارجی می توانید به فلای تودی مراجعه کنید.

میراث فرهنگی استانبول

با سفر به استانبول می توانید با میراث فرهنگی غنی این شهر آشنا شوید. قدمت برخی بناهای دیدنی آن به دوران رومیان باز می گردد؛ اما به طور کل، می توان گفت تعداد ساختمان‌ های مربوط به دوران بیزانس و عثمانی بیشتر است. ایاصوفیه به عنوان بزرگترین کلیسای جامع شهر در سال ۵۳۷ پس از میلاد ساخته و بعدها به مسجد تبدیل شد. مسجد سلیمانیه و مسجد آبی، دو بنای مهم تاریخی هستند. از دیگر نقاط دیدنی دوران عثمانی می توان به کاخ توپکاپی اشاره کرد که برای قرن ها محل سکونت و مرکز اداری سلاطین عثمانی بود. اگر قصد بازدید از این جاذبه های استانبول را دارید، می‌توانید برای رزرو بلیط تهران استانبول و رزرو هتل خارجی به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید.

آب و هوای استانبول

پیش از سفر به استانبول بهتر است با آب و هوای آن آشنا شوید. استانبول یک شهر چند اقلیمی است؛ به عبارت دیگر، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، آب و هوای متفاوتی دارد. در نقاط مختلف این شهر آب و هوای گرمسیری مرطوب، آب و هوای مدیترانه ای و آب و هوای اقیانوسی را می توان مشاهده کرد. به طور کلی، می توان گفت استانبول در تابستان گرم و خشک است و در زمستان در برخی روزها سرد، یخبندان و مه آلود خواهد بود.

سفر کاری به استانبول

از آن جایی که بازار کار در استانبول از ثبات نسبتا خوبی برخوردار است، بسیاری از ایرانیان برای کار به آن سفر می کنند. به همین دلیل، امروزه ایرانیان زیادی در استانبول مشغول کار و زندگی هستند. برای کار در ترکیه نیاز به سفارش کار از سوی یک کارفرما خواهید داشت. در این صورت، می توانید به مدت یک سال مجوز کار دریافت کنید و پس از آن با تایید کارفرما، دو سال دیگر اقامت خود را تمدید کنید. پس از پنج سال، می توانید درخواست اقامت دائم بدهید.

سفر تفریحی به استانبول

یکی از دلایل سفر به استانبول تفریح و گشت و گذار است. استانبول یکی از شهرهای توریستی در منطقه به شمار می رود که درصد بالایی از اقتصادش بر پایه گردشگری است. گفته می شود سالانه بیش از ۲۳ میلیون نفر از استانبول دیدن می کنند. در این شهر، هم می توان به تفریحات لوکس و هم به تفریحات کم هزینه تر دسترسی پیدا کرد. بسیاری از مردم برای استفاده از سواحل زیبای استانبول به آن سفر می کنند.

خرید بلیط تهران استانبول

خرید بلیط تهران استانبول

بهترین روش برای خرید بلیط استانبول و همچنین رزرو هتل خارجی استفاده از وب سایت فلای تودی است. در فلای تودی می توانید از بین شرکت های هواپیمایی و ایرلاین های مختلف، بلیط مناسب را انتخاب کنید. اگر می خواهید هزینه کمتری برای سفر به استانبول بپردازید، توصیه می کنیم سرویس قیمت لحظه ای فلای تودی را فعال کنید. به این ترتیب، می توانید از پایین آمدن قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید. به یاد داشته باشید که در فلای تودی می توانید بلیط خود را کنسل کنید.

جمع بندی

شهر استانبول یکی از مراکز توریستی مهم در منطقه به شمار می رود. این شهر سالانه پذیرای ۲۳ میلیون گردشگر است که بخشی از آن را ایرانیان تشکیل می دهند. با سفر به استانبول هم از جاذبه های تاریخی می توانید دیدن کنید و هم جاذبه های تفریحی. برای خرید بلیط هواپیما نیز کافی است از طریق وب سایت فلای تودی و از میان انواع ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

منبع

http://www.worldcitiescultureforum.com/cities/istanbul

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات