آموزش 4 روش آپلود موزیک در اسپاتیفای گوشی و کامپیوتر

آموزش ۴ روش آپلود موزیک در اسپاتیفای گوشی و کامپیوتر

اگر یک نوازنده یا هنرمند هستید ممکن است بخواهید موسیقی خود را در اسپاتیفای آپلود کنید. 🎵 با این حال؛ بر خلاف Soundcloud، YouTube و بسیاری از رسانه های مصرف کننده، آپلود آثار در Spotify کار ساده ای نیست. در آموزش ۴ روش آپلود موزیک در اسپاتیفای گوشی و کامپیوتر ما قصد داریم به صورت تصویری و مرحله به مرحله نحوه انجام این کار را به شما یاد دهیم.

آموزش آپلود رایگان آهنگ در اسپاتیفای

How To Put Your Music on Spotify for Artists & Labels

قبلا در انزل وب ۲ روش ساخت اکانت اسپاتیفای به صورت رایگان را به شما آموزش دادیم. با آپلود موزیک در اسپاتیفای می توانید آهنگ هایی را به کتابخانه موسیقی خود اضافه کنید که از قبل در سرویس استریم در دسترس نبوده است. Spotify دارای بیش از ۸۰ میلیون آهنگ روی پلتفرم خود است و خوشبختانه شما می توانید فایل های صوتی خود را در Spotify آپلود کنید و این مجموعه را کامل تر کنید. در ادامه نحوه آپلود موزیک در سایت اسپاتیفای را توضیح خواهیم داد تا بتوانید از آهنگ های مورد علاقه خود در هر جایی که هستید لذت ببرید.

آموزش آپلود آهنگ در Spotify با کمک سرویس های توزیع کننده

در ادامه به سوال چگونه در اسپاتیفای آهنگ آپلود کنیم؟ به صورت مرحله به مرحله پاسخ خواهیم داد. اگر نمی توانید وارد اکانت خود شوید می توانید آموزش ۶ روش حل مشکل لاگین اسپاتیفای (Spotify) را دنبال کنید.

در نظر داشته باشید که برای استفاده از اسپاتیفای و یا ورود به سایت آن در ایران، در حال حاظر باید از تغییر دهنده های آی پی استفاده کنید.

آیا شما یک هنرمند مستقل هستید یا یک شرکت ضبط؟

مهم نیست که در کجای صنعت موسیقی هستید، یک توزیع کننده موسیقی می تواند به شما کمک کند تا موسیقی خود را از Spotify دریافت کنید. چندین توزیع کننده مستقیما با هنرمندانی مانند DistroKid یا Record Union کار می کنند در حالی که چندین شرکت دیگر به طور خاص از لیبل ها پشتیبانی می کنند. AMPsuite و SonoSuite نمونه هایی از توزیع کنندگان لیبل خاص هستند.

آیا شما یک هنرمند مستقل هستید یا یک شرکت ضبط؟

با پشتیبانی ارائه دهنده Spotify مشورت کنید

توزیع کننده های موسیقی مختلفی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند موسیقی خود را در Spotify و سایر سرویس های موسیقی آپلود کنید. قیمت این سرویس ها متفاوت است. برخی از سرویس ها به شما امکان می دهند موسیقی خود را به صورت رایگان آپلود کنید اما ممکن است از روی حق اشتراک شما تاثیر بگذارد. سایر سرویس ها به شما امکان می دهد که ۱۰۰% حق امتیاز خود را حفظ کنید اما ممکن است هزینه هایی را به صورت ماهانه دریافت کنند. Spotify با توزیع کنندگان زیادی کار می کند که برخی از آنها را در ادامه معرفی می کنیم:

DistroKid: هنرمندان می توانند حق امتیاز خود را حفظ کنند.

CD Baby: با CD Baby نه تنها می توانید موسیقی خود را در Spotify توزیع کنید بلکه می توانید از طیف وسیعی از ابزارهای بازاریابی توزیع کننده هم بهره مند شوید.

RouteNote: برای هنرمندان تازه کاری که نیاز به یک گزینه مقرون به صرفه هستند کاملا مناسب است.

BBN Music: دارای یک پلن رایگان منحصر به فرد است که پخش موسیقی رایگان را برای هنرمندان و لیبل های سراسر جهان ارائه می دهد.

Record Union: اولین توزیع کننده مستقلی بود که در سال ۲۰۰۹ با Spotify شریک شد و برای هنرمندان مستقل بسیار مناسب است.

با پشتیبانی ارائه دهنده Spotify مشورت کنید

انتشار موزیک در اسپاتیفای با توجه به موقعیت مکانی و مخاطبان هدف

برخی از توزیع کنندگان روی مناطق خاصی از بازار تخصص دارند. به عنوان مثال e-muzyka برای کسانی که به دنبال توزیع عمده در لهستان هستند مناسب است یا Qanawat Music برای کسانی که به مناطق عرب زبان علاقمند هستید توصیه می شود. The Orchard و Believe به طیف وسیعی از مناطق در سراسر جهان دسترسی دارند.

انتشار موزیک در اسپاتیفای با توجه به موقعیت مکانی و مخاطبان هدف

در یکی از سایت های توزیع کننده ثبت نام کنید

برای آپلود ترک در اسپاتیفای بعد از اینکه توزیع کننده موسیقی متناسب با نیازهای خود را شناسایی کردید یک اکانت ایجاد کنید. ایجاد اکانت در این سرویس ها غالبا رایگان است و فقط بعد از شروع آپلود موسیقی و انتخاب پلن باید هزینه را پرداخت کنید.

در یکی از سایت های توزیع کننده ثبت نام کنید

آپلود موسیقی یا پادکست در سایت توزیع کننده

فایل هایی که در سایت توزیع کننده موسیقی آپلود می کنید باید یک فایل صوتی با وضوح بالا باشند، اما نوع فایل بسته به توزیع کننده متفاوت است. اکثر توزیع کنندگان فایل های WAV یا FLAC را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر ممکن است فرمت های MP3, AAC, AIFF و WMA را پشتیبانی می کنند. برخی از پلن های توزیع مقرون به صرفه هم ممکن است فرمت فایل MP3 را بپذیرند.

اگر فایل MP3 آپلود می کنید مطمئن شوید که حداقل کیفیت ۳۲۰ کیلو بیت در ثانیه را پشتیبانی می کند.

برخی از توزیع کنندگان ممکن است حجم فایل ها را برای آپلود محدود کنند. اگر فایل های WAV را آپلود می کنید و به محدودیت اندازه فایل رسیده اید، فایل های WAV خود را به FLAC تبدیل کنید تا فایل های کم حجم تر بدون افت کیفیت تولید کنید.

آپلود موسیقی یا پادکست در سایت توزیع کننده

متادیتاها را در اختیار توزیع کننده موسیقی قرار دهید

وقتی آهنگی را در یکی از سرویس های توزیع کننده موسیقی آپلود می کنید باید اطلاعات بیشتری از نام آرتیست و عنوان آهنگ را ارائه دهید. شما باید اطلاعاتی مانند عنوان آلبوم، شماره تراک، ژانر موسیقی، حق کپی رایت را هم درج کنید. می توانید با استفاده از یک برنامه ویرایشگر صوتی مانند Soundtrap متادیتا را مستقیما به فایل های موسیقی خود اضافه کنید.

ممکن است سرویس توزیع کننده موسیقی شما هم فرمی برای پر کردن در اختیار شما قرار دهد. این فرم ها و تمام متادیتاهای موسیقی خود را تا حد امکان به طور کامل پر کنید.

اگر یک آلبوم یا یک سری آهنگ تک را آپلود می کنید مطمئن شوید که موسیقی های خود را به درستی لیبل گذاری کرده اید تا توزیع کننده موسیقی بتوانید به طور مشابه آن را در Spotify برچسب گذاری کند.

متادیتاها را در اختیار توزیع کننده موسیقی قرار دهید

ارائه آثار هنری به توزیع کننده موسیقی

اگر آلبومی را ضبط کرده اید، باید آثار هنری آلبوم را برای ارائه به توزیع کننده موسیقی در اختیار داشته باشید. اگر هیچ اثر هنری در دسترس نیست سعی کنید عکسی با وضوح بالا از خود یا گروه تان پیدا کنید.

اگر توزیع کنندگان به عکس هایی با فرمت JPG یا PNG با حداقل وضوح ۳۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل نیاز دارند.

بعد از تایید، آپلود پادکست در اسپاتیفای و سایر موزیک استورها و سرویس های استریم صورت می پذیرد. به طور کلی ۱ تا ۲ هفته طول می کشد تا موسیقی در Spotify پخش شود.

ارائه آثار هنری به توزیع کننده موسیقی

آموزش آپلود آهنگ در اسپاتیفای اندروید

فرایند آپلود موسیقی در Spotify از طریق دستگاه شما، آپلود فایل های محلی نامیده می شود. این به Spotify اجازه می دهد موسیقی هایی را که به صورت محلی دانلود کرده اید را روی دستگاه خود مشاهده کنید و به افراد دیگر اجازه نمی دهد تا موسیقی شما را پخش کنند.

اپلیکیشن Spotify را در دستگاه اندروید خود باز کنید. از صفحه اصلی روی آیکن چرخ دنده در گوشه سمت راست رابط تپ کنید تا وارد صفحه تنظیمات یا Settings شوید. اگر در این مرحله نمی توانید کانکت شوید می توانید آموزش ۲۲ روش حل مشکل کانکت نشدن و کار نکردن اسپاتیفای را دنبال کنید.

آموزش آپلود آهنگ در اسپاتیفای اندروید

در صفحه تنظیمات به پایین صفحه اسکرول کنید تا Import را مشاهده کنید. در زیر این بخش باید گزینه Show local audio files را مشاهده کنید. این گزینه را فعال کنید.

آموزش آپلود آهنگ در اسپاتیفای اندروید

اگر موسیقی یا پادکست را در دستگاه خود دانلود کرده اید می توانید آن را در پوشه ای به نام Local Files که در Your Library واقع شده است پیدا کنید.

آموزش آپلود آهنگ در اسپاتیفای اندروید

آپلود اهنگ در اسپاتیفای دسکتاپ

قابلیت پخش فایل های محلی در حال حاضر در نسخه وب Spotify در دسترس نیست با این حال در برنامه اسپاتیفای دسکتاپ امکان پذیر است.

برنامه دسکتاپ Spotify را باز کنید و نام نمایشگر را در در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید. روی تنظیمات یا Settings کلیک کنید.

آپلود اهنگ در اسپاتیفای دسکتاپ

بعد به پایین اسکرول کنید. وقتی به Local Files رسیدید حتما گزینه Show Local Files را فعال کنید.

آپلود اهنگ در اسپاتیفای دسکتاپ

در نهایت، اگر موسیقی شما در پوشه Local Files در سمت چپ نمایش داده نمی شود ADD A SOURCE را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود پوشه حاوی موسیقی دانلود شده خود را پیدا کنید.

آپلود اهنگ در اسپاتیفای دسکتاپ

در نهایت روی Your Library و سپس Local Files کلیک کنید و تراک های ذخیره شده را پخش کنید.

آپلود اهنگ در اسپاتیفای دسکتاپ

آپلود در اسپاتیفای آیفون

اگر به عنوان یک کاربر آیفون سوال می کنید که چگونه در اسپاتیفای آرتیست شویم می توانید جواب سوال خود را در ادامه پیدا کنید. اگر مشترک Spotify Premium هستید، می توانید از طریق برنامه Spotify در تلفن یا تبلت به آهنگ هایی که به صورت محلی در سیستم شما ذخیره شده اند گوش دهید. این با هر دو دستگاه Android و iOS کار می کند، اگرچه ابتدا باید آهنگ ها را در یک لیست پخش کامپایل کنید.

از منوی سمت چپ برنامه دسکتاپ Spotify  گزینه Create Playlist را انتخاب کنید و به لیست پخش یک نام بدهید.

پوشه Local Files را در کتابخانه خود انتخاب کنید و آهنگ‌ ها را از آن به فهرست پخش جدید خود بکشید و رها کنید.

آپلود در اسپاتیفای آیفون

برنامه Spotify را در تلفن یا تبلت خود باز کنید و مطمئن شوید که دستگاه به همان شبکه Wi-Fi سیستم شما متصل است.

در iPhone یا iPad (کاربران اندروید نیازی به نگرانی در مورد این مرحله ندارند)، روی صفحه اصلی ضربه بزنید، سپس آیکن چرخ دهنده را انتخاب کنید و Local Files را انتخاب کنید. به Spotify مجوزهای لازم را بدهید تا دستگاه های موجود در شبکه شما را پیدا کند.

آپلود در اسپاتیفای آیفون

باید لیست پخش جدید خود را در بخش Playlists از Your Library مشاهده کنید.

لیست پخش حود را باز کنید و خواهید دید که آهنگ ها خاکستری شده اند. برای ایمپورت کردن آنها از سیستم به برنامه Spotify روی دکمه Download در زیر لیست پخش خود ضربه بزنید.

آپلود در اسپاتیفای آیفون

بعد از دانلود می توانید موسیقی ذخیره شده محلی را روی گوشی، تبلت یا سایر دستگاه های خود پخش کنید.

آپلود در اسپاتیفای آیفون

برای گوش دادن به آهنگ های ایمپورت شده خود بدون اتصال به اینترنتی می توانید از صفحه اصلی روی آیکن چرخ دهنده تپ کنید و Offline mode را فعال کنید.

آپلود در اسپاتیفای آیفون

در نهایت اگر می خواهید علاوه بر آپلود، به دانلود موزیک های اسپاتیفای بپردارید می توانید از ۱۰ روش دانلود آهنگ از اسپاتیفای (Spotify) استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش روش آپلود موزیک در اسپاتیفای گوشی و کامپیوتر در مورد روش هایی که می توانید پادکست ها، موسیقی ها و فایل های صوتی خود را در Spotify بارگذاری کنید صحبت کردیم. اگر شما روش دیگری می شناسید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما حل مشکل ثبت نام در اسپاتیفای در ایران و خارج کشور
راهنما حل مشکل ثبت نام در اسپاتیفای در ایران و خارج کشور
آموزش 2 روش تغییر کشور و لوکیشن در اسپاتیفای
آموزش ۲ روش تغییر کشور و لوکیشن در اسپاتیفای
آموزش 12 روش رفع ارور Something Went Wrong در اسپاتیفای
آموزش ۱۲ روش رفع ارور Something Went Wrong در اسپاتیفای
آموزش ۶ روش حل مشکل لاگین اسپاتیفای (Spotify)

نظرات