آموزش کامل 15 روش حل مشکل قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ اندروید و آیفون

آموزش ۱۵ روش حل مشکل قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ اندروید و آیفون

زمانی که شخصی در واتساپ به شما پیامی میدهد، پیام شخص باید به صورت اعلان روی گوشی 🔔 شما نمایش داده شود. با این حال گاهی برنامه واتساپ با مشکل مواجه میشود و نوتیفیکیشن ها را به شما نمایش نمیدهد. در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل ۱۵ روش حل مشکل قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ اندروید و آیفون میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

چگونه صدای نوتیفیکیشن واتساپ را فعال کنیم؟

?How to Fix WhatsApp Notifications Not Working On an iPhone and Android

پیش از این در انزل وب به آموزش ۱۲ روش جلوگیری و عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ اندروید و آیفون پرداختیم. گاهی شما نمیخواهید نوتیفیکیشن واتساپ را ببندید اما این اتفاق به صورت خودکار می افتد و شما نوتیفیکیشن پیام های خود را نمیتوانید مشاهده کنید. این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در ادامه به این سوال پاسخ میدهید که چرا پیام های واتساپ بالای صفحه نمیاد؟ و روش های حل این مشکل را نیز بررسی میکنیم.

مشکل عدم نمایش پیام واتساپ روی صفحه اندروید

ممکن است مراحل گفته شده در روش های مختلف، در گوشی شما کمی متفاوت باشد. در مجموع مراحل مشابه هستند اما امکان دارد، نام یک مرحله و… در گوشی شما فرق کند.

چرا نوتیفیکیشن واتساپ آیفون نمیاد؟ به دلیل فعال نبودن آن

زمانی که متوجه میشوید اعلان واتساپ در گوشی شما کار نمیکند ممکن است به دلیل غیر فعال بودن آن باشد. گاهی ممکن است به اشتباه نوتیفیکیشن واتساپ را قطع کرده باشید. بنابر این ابتدا بررسی کنید اعلان واتساپ فعال است یا خیر. برای بررسی این موضوع برنامه Settings گوشی خود را باز کنید.

نمایش پیام واتساپ روی صفحه ایفون

در تنظمیات گوشی خود وارد Notifications شوید.

حل مشکل قطع شدن صدای پیام واتساپ در شیائومی

سپس برنامه های گوشی خود را میتوانید مشاهده کنید. از بین لیست برنامه ها برنامه WhatsApp را انتخاب کنید.

نشان ندادن نوتیفیکیشن واتساپ

در صفحه باز شده هر سه گزینه Sounds، Badge و CarPlay را در صورت غیر فعال بودن فعال کنید.

چگونه صدای پیام واتساپ را فعال کنیم

در صورتی که در صفحه Notifications نتوانستید برنامه WhatsApp را پیدا کنید، برنامه Settings گوشی خود را باز کنید. سپس وارد بخش General شوید.

چرا پیام های واتساپ بالای صفحه نمیاد

Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید و روی Reset ضربه بزنید.

نشان دادن پیام واتساپ بالای صفحه سامسونگ

اکنون یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده Reset Location & Privacy را انتخاب کنید.

چیکار کنم پیام واتساپ رو صفحه بیاد

پسورد آیفون خود را وارد کنید و روی Reset Settings ضربه بزنید.

قطع شدن صدای پیام واتساپ در سامسونگ

سپس به صفحه اصلی گوشی خود باز گردید و برنامه WhatsApp را باز کنید.

علت بی صدا شدن واتساپ در ایفون

یک کادر برای اجازه گرفتن برای دسترسی به مخاطبین باز میشود، روی OK کلیک کنید. در کادر بعدی واتساپ اجازه ارسال نوتیفیکیشن را میخواهد. برای فعال کردن نوتیفیکیشن، Allow را انتخاب کنید.

دلیل نیامدن نوتیفیکیشن واتساپ

چیکار کنم پیام واتساپ رو صفحه بیاد؟ فعال کردن نوتیفیکیشن در گوشی اندرویدی

در روش قبل فعال کردن نوتیفیکیشن واتساپ در گوشی های iOS گفته شد. اگر شما از گوشی های اندرویدی استفاده میکنید باید مطمئن شوید که نوتیفیکیشن واتساپ فعال باشد، در غیر اینصورت نوتیفیکیشن واتساپ برای شما نمیاید. برای فعال کردن این گزینه ابتدا Settings را باز کنید. در صفحه اصلی تنظیمات وارد بخش Apps & Notifications شوید.

چرا صدای نوتیفیکیشن واتساپ نمیاد

در صفحه ای که برای شما باز میشود شما میتوانید تمام برنامه های نصب شده در گوشی خود را مشاهده کنید. از بین برنامه ها، برنامه WhatsApp را پیدا کرده و آن را باز کنید. در صفحه تنظمیات واتساپ روی Notifications ضربه بزنید.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ

در این صفحه نوتیفیکیشن های مورد نظر که میخواهید آن ها را دریافت کنید فعال کنید. پس از فعال سازی نوتیفیکیشن واتساپ برای شما ارسال میشود.

دلیل نیامدن نوتیفیکیشن واتساپ

بررسی اینترنت در زمان عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ

همانطور که میدانید واتساپ برنامه ای بر پایه اینترنت است و شما برای ارسال و یا دریافت پیام نیاز به اینترنت دارید. در صورتی که اینترنت شما قطع و یا ضعیف باشد باعث میشود پیامی دریافت نکنید و در صورت دریافت نکردن پیام، نوتیفیکیشنی برای شما نمیاید. در نتیجه ابتدا با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به سمت پایین و باز کردن تنظمیات سریع مطمئن شوید که اینترنت گوشی و یا وای فای روشن باشد. در صورتی که روشن بود ولی اینترنت ضعیف است میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب بررسی ۱۰ دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی را مطالعه کنید. همچنین ریست تنظیمات شبکه میتواند برخی از مشکلات اینترنت را حل کند.

چرا اعلان پیام واتساپ در سامسونگ نمیاد

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن واتساپ با روشن و خاموش کردن حالت هواپیما

در صورتی که با روش های گفته شده هنوز نوتیفیکیشن واتساپ نمیاد و مشکل اینترنت شما حل نشد میتوانید حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید. این ویژگی دسترسی به اینترنت را به طور کامل قطع میکند و در برخی موارد باعث درست شدن ضعیفی اینترنت میشود. برای این کار ابتدا تنظمیات سریع گوشی را باز کنید. سپس Airplane را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. پس از فعال سازی این حالت چند ثانیه صبر کنید و سپس آن را مجددا غیر فعال کنید.

نوتیفیکیشن واتساپ نمیاد

رفع مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ در آیفون و اندروید با راه اندازی مجدد گوشی

برخی از مشکلات گوشی های هوشمند به دلیل خرابی گوشی و یا برنامه نیست. ممکن است برخی مشکلات گوشی هوشمند به دلیل درست راه اندازی نشدن برنامه ها و سیستم عامل باشد. در این شرایط با مشکلات مختلفی مواجه میشوید. در این صورت یکی از سریعترین و راحت ترین روشی که میتوانید مشکل خود را حل کنید راه اندازی مجدد گوشی است. برای راه اندازی مجدد گوشی اندرویدی دکمه پاور را فشار دهید و Reboot را انتخاب کنید. همچنین اگر از گوشی iOS استفاده میکنید ابتدا گوشی را خاموش کرده و سپس مجددا آن را روشن کنید.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ در آیفون

زمانی که گوشی سامسونگ خود را ریستارت میکنید روی صفحه لوگو گیر میکند میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب آموزش ۱۴ روش حل مشکل ماندن گوشی روی لوگو سامسونگ را مطالعه کنید.

چرا نوتیفیکیشن اندروید واتساپ نمیاد؟ به دلیل محدودبت برنامه های پس زمینه

در صورتی که برنامه های پس زمینه از طریق تنظمیات محدود شوند باعث میشود تا شما نوتیفیکیشن برخی از برنامه ها مانند واتساپ را دریافت نکنید. برای برداشتن این محدودیت وارد Settings گوشی خود شوید. سپس در تنظمیات مسیر Screen Time> Content and Privacy Restrictions را طی کنید.

علت قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ

صفحه را به سمت پایین بکشید و Background App Activities را انتخاب کنید.

چرا صدای نوتیفیکیشن واتساپ نمیاد

سپس پسورد گوشی خود را وارد کنید و Allow را فعال کنید.

چرا اعلان پیام واتساپ در سامسونگ نمیاد

همچنین به عنوان یک روش جایگزین شما میتوانید قابلیت Background App Refresh را فعال کنید. برای این کار مجددا وارد Settings شوید. در صفحه اصلی تنظمیات گوشی وارد بخش General شوید.

چرا نوتیفیکیشن اندروید واتساپ نمیاد

در صفحه اصلی General، صفحه را به سمت پایین بکشید و گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید.

چرا نوتیفیکیشن واتساپ آیفون نمیاد

سپس از لیست برنامه ها، برنامه WhatsApp را پیدا کنید. پس از پیدا کردن این برنامه مطمئن شوید که گزینه مقابل آن فعال باشد. بعد از فعال کردن این گزینه بررسی کنید مشکل شما حل شده است یا خیر.

علت قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ

حل مشکل قطع شدن صدای پیام واتساپ در شیائومی با آپدیت واتساپ

انواع برنامه ها برای خود به طور مرتب به روز رسانی هایی قرار میدهند. این آپدیت ها به غیر از اضافه شدن ویژگی های جدید باعث میشود تا مشکلات و باگ های نسخه قبل رفع شود. بنابر این زمانی که با مشکل قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ مواجه هستید میتوانید برنامه واتساپ را آپدیت کنید. برای آپدیت برنامه های گوشی میتوانید مطلب آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی را مطالعه کنید.

آپدیت نبودن گوشی هوشمند علت بی صدا شدن واتساپ در آیفون و اندروید

به غیر از برنامه ها برای گوشی نیز آپدیت هایی قرار میگیرد و این آپدیت ها میتواند مشکلات مختلف گوشی شما را حل کند. برای اینکه گوشی هوشمند با مشکلی مواجه نشود شما باید گوشی خود را به طور مکرر بروزرسانی کنید و آن را آپدیت نگه دارید. بنابر این اگر با مشکل قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ مواجه هستید میتوانید گوشی آیفون یا اندرویدی خود را آپدیت کنید.

چگونه صدای زنگ واتساپ را فعال کنیم

غیر فعال کردن Do Not Disturb برای رفع مشکل قطع شدن صدای پیام واتساپ در سامسونگ و..

قابلیت Do Not Disturb یا مزاحم نشوید در گوشی های هوشمند باعث میشود تا نوتیفیکیشنی برای شما ارسال نشود و تماس های شما به پست صوتی ارسال شود. گاهی شما با مشکل روشن شدن خودکار حالت مزاحم نشوید مواجه میشوید و این قابلیت به صورت مکرر به صورت خودکار فعال میشود. این باعث میشود تا نوتیفیکیشن برنامه های مختلف مانند واتساپ به شما نمایش داده نشود. بنابر این این قابلیت را در گوشی خود غیر فعال کنید و بررسی کنید با غیر فعال کردن حالت مزاحم نشوید نوتیفیکیشن واتساپ برای شما ارسال میشود یا خیر.

فعال بودن Battery Saver دلیل نیامدن نوتیفیکیشن واتساپ

Battery Saver قابلیتی در گوشی های هوشمند است که فعال کردن آن باعث میشود تا باتری گوشی کمتر مصرف شود. همین قابلیت ممکن است باعث عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ نیز شود. برای غیر فعال کردن این قابلیت و حل مشکل قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید. وارد بخش Battery شوید.

عدم نمایش نوتیفیکیشن واتساپ در آیفون

در آخر Battery Saver را غیر فعال کنید.

چرا نوتیفیکیشن واتساپ آیفون نمیاد

بعد از غیر فعال کردن Battery Saver از روش دوم برای فعال کردن نوتیفیکیشن واتساپ در گوشی های اندرویدی استفاده کنید تا نوتیفیکیشن ها برای شما ارسال شود.

چرا صدای نوتیفیکیشن واتساپ نمیاد؟ به دلیل وجود اکانت های دیگر در سایر دستگاه ها

خیلی از کاربر ها به غیر از گوشی خود با دستگاه های دیگری وارد واتساپ میشوند و با این برنامه کار میکنند. زمانی که شما روی چند دستگاه وارد واتساپ میشوید، نوتیفیکیشن برای یکی از آن ها میرود و ممکن است نوتیفیکیشن روی دستگاه اصلی نمایش داده نشود. بنابر این شما باید با خروج از اکانت واتساپ، این برنامه را فقط روی یکی از دستگاه های خود فعال نگه دارید.

چرا اعلان پیام واتساپ در سامسونگ و.. نمیاد؟ به علت وجود فایل های خراب در حافظه کش

حافظه کش حافظه پنهان گوشی است که فایل های متفاوتی در آن قرار دارند. هدف این فایل ها بالا بردن سرعت در گوشی و کارکردن برنامه های مختلف است. گاهی این فایل ها قدیمی و خراب میشوند و شما را با مشکلات مختلفی مواجه میکنند. در این شرایط میتوانید با پاک کردن حافظه پنهان کش Cache و داده های برنامه مشکلات مرتبط با آن را حل کنید.

حل مشکل عدم نمایش پیام واتساپ روی صفحه آیفون با حذف و نصب مجدد برنامه

مشکل قطع شدن نوتیفیکیشن واتساپ میتواند به دلیل نصب نشدن درست برنامه باشد. زمانی که شما برنامه ای را نصب میکنید، اگر فایل های برنامه به درستی نصب نشود باعث میشود تا شما با مشکلات مختلفی مانند قطع شدن نوتیفیکیشن مواجه شوید. در این صورت باید برنامه را به طور کامل از روی گوشی خود حذف کنید. بعد از حذف برنامه از طریق منابع معتبر برنامه واتساپ را پیدا کنید سپس آن را دانلود کنید. پس از تکمیل دانلود برنامه و طی کردن مراحل نصب برنامه آن را باز کنید. در ورود اول خود کادری باز میشود که از شما اجازه ارسال نوتیفیکشین را میخواهد. اگر میخواهید نوتیفیکیشن واتساپ ارسال شود باید Allow را انتخاب کنید.

دلیل نیامدن نوتیفیکیشن واتساپ

آزاد کردن فضای گوشی

در صورتی که فضای گوشی شما به صورت کامل پر باشد گوشی با مشکلات زیادی مانند نشان ندادن نوتیفیکیشن واتساپ مواجه میشود. در این شرایط باید با حذف برنامه های استفاده نشده و غیر ضروری، فضای ذخیره سازی گوشی خود را کمی آزاد کنید.

چگونه صدای زنگ واتساپ را فعال کنیم؟ با ریست فکتوری گوشی

اگر تمامی روش های بالا را تست کردید اما هنوز نوتیفیکیشن های واتساپ را نمیتوانید مشاهده کنید میتوانید ریست فکتوری خودکار آیفون و اندروید را امتحان کنید. ریست فکتوری باعث میشود تمام تنظمیات گوشی به حالت اول باز گردد و برخی از مشکلات و تنظمیات اشتباه درست شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز یاد گرفتیم چگونه صدای پیام واتساپ را فعال کنیم و در صورت فعال نشدن مشکل آن را حل کنیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای نشان دادن پیام واتساپ بالای صفحه سامسونگ و.. استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و سایر تجربیات خود را در زمینه مشکل عدم نمایش پیام واتساپ روی صفحه اندروید و آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات