آموزش جدید 2 روش تغییر لینک کانال تلگرام

آموزش جدید ۲ روش تغییر لینک کانال تلگرام

آیدی کانال یا لینک کانال های تلگرامی 🔗 که در هنگام ساخت آن تعیین میکیند به راحتی قابل تغییر است و شما میتوانید لینک کانال را آنچه میخواهید بگذارید. در این مطلب از انزل وب به آموزش جدید ۲ روش تغییر لینک کانال تلگرام در دستگاه های مختلف مانند کامپیوتر و گوشی اندرویدی میپردازیم.

چگونه لینک کانال تلگرام را تغییر دهیم؟

?How to Change Telegram Channel Link

پیش از این در انزل وب به آموزش ۴ روش ساخت کانال تلگرام در نسخه جدید پرداختیم. حین ساخت کانال تلگرامی شما یک لینک برای کانال خود میتوانید تنظیم کنید. بعد از اتمام ساخت کانال در صورتی که خواستید میتوانید آن را تغییر دهید. در ادامه روش های تغییر لینک کانال تلگرام به اسم دلخواه را بررسی میکنیم.

توجه کنید که لینک کانال های خصوصی (Private Channel) قابلیت تعیین به صورت دلخواه ندارد و با هر بار تغییر، لینک کانال خصوصی توسط تلگرام به صورت اتوماتیک تغییر میکند. در ادامه این آموزش نحوهتغییر لینک کانال عمومی تلگرام را آموزش خواهیم داد.

چگونه آیدی کانال تلگرام را تغییر دهیم؟ تغییر آیدی کانال تلگرامی در گوشی اندرویدی یا آیفون

اگر میخواهید تغییر لینک کانال تلگرام در گوشی انجام شود، ابتدا کانال تلگرام را باز کنید. پس از ورود به کانال تلگرام در بالای صفحه روی نام کانال خود ضربه بزنید.

نحوه تغییر لینک دعوت کانال تلگرام

با ضربه روی نام کانال خود میتوانید برخی از تنظمیات مرتبط با کانال را مشاهده کنید. روی آیکن مداد بالای صفحه در سمت راست ضربه بزنید. این آیکن ویرایش است و قسمت های مختلف کانال خود را میتوانید ویرایش کنید.

تغییر لینک کانال تلگرام توسط ادمین

در صفحه Manage channel گزینه Channel Link را انتخاب کنید.

چگونگی تغییر لینک کانال تلگرام

بعد از باز شدن صفحه Channel Link در قسمت مشخص شده شما میتوانید یک اسم لینک برای کانال تلگرام خود وارد کنید. این لینک میتواند هر چیزی باشد اما باید قبلا در تلگرام استفاده نشده باشد. پس از وارد کردن لینک مورد نظر در صورتی که زیر کادر با رنگ قرمز پیام Sorry, this public link is invalid نشان داده شود یعنی لینک را نمیتوانید استفاده کنید بنابر این باید از یک عبارت دیگر به عنوان لینک استفاده شود.

اسم لینک برای کانال تلگرام

زمانی که پیام زیر لینک شما به Is available با رنگ سبز تغییر کرد یعنی شما میتوانید از این آیدی برای کانال خود استفاده کنید. بعد از مشاهده این پیام و وارد کردن لینک کانال تلگرام خود روی تیک پایین صفحه ضربه بزنید تا ذخیره شود.

تغییر لینک کانال تلگرام

اکنون تغییر آیدی کانال تلگرام با موفقیت انجام شده است و شما میتوانید آن را کپی و از آن استفاده کنید.

آموزش تغییر لینک کانال در تلگرام دسکتاپ

شما از نسخه دسکتاپ Telegram نیز متیوانید برای تغییر لینک کانال تلگرام توسط ادمین استفاده کنید. برای این کار وارد کانال تلگرامی خود شوید. سپس روی نام کانال خود در بالای صفحه کلیک کنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود.

علت عوض نشدن لینک کانال تلگرام

بعد از آن یک کادر در سمت راست برنامه تلگرام برای شما باز میشود. در کادر سمت راست صفحه روی آیکن مداد که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

تغییر آیدی کانال تلگرام

اکنون در کادر جدید شما میتوانید اطلاعاتی مانند نام کانال، توضیحات، لینک کانال و… را تغییر دهید. گزینه Channel Type را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

تغییر لینک کانال تلگرام به اسم دلخواه

در صفحه باز شده در قسمت Link میتوانید لینک جدید کانال خود را وارد کنید. در صورتی که لینکی که وارد کردید قابل قبول باشد پیام Is available را با رنگ سبز نشان میدهد. در غیر اینصورت پیام Sorry, this link is already taken با رنگ قرمز نشان داده میشود. در این شرایط باید لینک وارد شده را تغییر دهید. پس از وارد کردن لینک مورد قبول روی تیک پایین صفحه کلیک کنید تا لینک تغییر کند. بعد از وارد کردن اسم لینک برای کانال تلگرام شما میتوانید از آن برای دعوت دوستان خود استفاده کنید.

آموزش تغییر لینک کانال در تلگرام

اگر با مشکل کار نکردن تلگرام در گوشی خود مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۱۴ روش حل مشکل کار نکردن تلگرام را مطالعه کنید.

علت عوض نشدن لینک کانال تلگرام چیست؟

در صورتی که تلگرام لینکی که وارد کردید را قبول نمیکند نشان دهنده این است که این عبارت قبلا توسط یکی دیگر برای آیدی کانال تلگرام انتخاب شده است و شما نمیتوانید مجددا آن را انتخاب کنید. شما باید عبارتی برای لینک وارد کنید که قبل از شما، شخص دیگری آن را انتخاب نکرده باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به چگونگی تغییر لینک کانال تلگرام صحبت کردیم. آیا با آموزش تغییر لینک کانال تلگرام که بالاتر به آن پرداخته شد، شما توانستید لینک کانال خود را تغییر دهید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه تغییر لینک دعوت کانال تلگرام در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات

  • تهمینه says:

    سلام و ممنون از مقاله خوب شما

    اگر من قبلا یک کانال ساخته باشم و بعد حذف کرده باشم، آیا میتونم یک کانال جدید با همون لینک ایجاد کنم یا پیام میده که این عبارت قبلا توسط یکی دیگه برای لینک کانال تلگرام انتخاب شده و من نمیتونم مجددا اونو انتخاب کنم؟

    متشکرم