آموزش 10 روش و برنامه جستجو در کل گوشی اندروید شما

آموزش ۱۰ روش و برنامه جستجو در کل گوشی اندروید شما

بیشتر مردم فعالیت‌ های بسیاری را به وسیله تلفن همراه خود انجام می‌دهند. این گوشی‌ها کم‌کم جای کامپیوترهای شخصی را برای بعضی از افراد گرفته‌اند. شاید یکی از دلایل به وجود آمدن این شرایط، افزایش حجم حافظه تلفن‌های همراه باشد. این افزایش حجم سبب می‌شود که ما فایل‌ها و اسناد و مدارک بسیاری را در گوشی‌های خود ذخیره و نگهداری کنیم. برای پیدا کردن یک فایل از میان فایل‌های مختلف شما نیازمند به برنامه جستجو در اندروید هستید. 🔎 در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۰ روش و برنامه جستجو در کل گوشی اندروید شما می‌پردازیم.

دانلود برنامه جستجو در اندروید

Download Search App for Android Phone

بیشتر ما از تلفن‌ های همراه خود برای مشاهده فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی، گوش دادن به کتاب‌های صوتی و پادکست، ویرایش عکس و ادیت ویدیو و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌کنیم. وجود تمامی این فایل‌ها در تلفن همراه سبب می‌شود که ما نیاز به برنامه جستجو در اندروید را حس کنیم. چرا که پیدا کردن یک فایل در میان این میزان فیلم، عکس، موسیقی و … ممکن است دشوار باشد. حتی گاهی اوقات برای جستجو در گوگل نیز ممکن است نیاز به راهی سریع‌تر داشته باشیم. با کمک راهکارهای زیر شما می‌توانید به آسانی به جستجوی فایل مورد نظر خود بپردازید. همچنین می‌توانید مسیر جستجو اطلاعات مختلف در گوگل را برای خود آسان‌تر از قبل کنید.

افزودن ویجت برای جستجو فایل در اندروید

برای جستجوی فایل مورد نظر خود می توانید از ویجت های جستجو استفاده کنید. ویجت ها به صفحه اصلی گوشی شما اضافه شده و کار جستجو را برایتان آسان تر خواهند کرد. برای افزودن ویجت در تلفن اندرویدی خود باید مراحل زیر را انجام دهید.

در صفحه اصلی گوشی اندرویدی خود، دکمه منو را به مدت طولانی فشار دهید.

با انجام این کار، نمادی برای افزودن اضافه می‌شود.

صفحه را به پایین پیمایش کرده و نماد ویجت را انتخاب کنید.

حالا باید روی نماد جستجو ضربه زده و آن را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، نماد جستجو به صفحه اصلی تلفن همراه شما اضافه خواهد شد. برای استفاده از این ویجت می‌توانید روی آن ضربه زده و هرچه را که می‌خواهید جستجو کنید.

استفاده از ویجت برای جستجو فایل در اندروید

استفاده از قابلیت جستجوی پیش فرض خود گوشی اندروید

اکثر گوشی‌های اندرویدی دارای قسمتی برای جستجو به طور پیش فرض هستند که می‌توانید از آن استفاده کنید. با ضربه زدن روی این قسمت، برنامه جستجو در گوشی اندروید باز شده و می‌توانید هر آنچه که می‌خواهید در آن جستجو کنید. این قسمت دارای جستجوی صوتی نیز بوده و می‌توانید برای استفاده از آن رو میکروفون ضربه زده و صحبت کنید. وقتی روی دکمه ضربه بزنید، جستجوی پیش فرض اندروید شما را به مرورگری مثل Google Chrome هدایت خواهد کرد.

استفاده از برنامه Conjure برای جستجو پیشرفته فیلم، عکس و … در گوشی اندروید

برنامه Conjure یک برنامه عالی برای جستجو در گوشی شماست. به کمک این برنامه به سرعت می توانید به جستجوی برنامه‌ها، مخاطبین، فایل‌ها، رویدادهای تقویم و موارد دیگر بپردازید. سازندگان این برنامه تلاش کرده اند که شما بتوانید به سرعت و چند ضربه ساده به تلفن همراه تان فایل مورد نظر خود را پیدا کنید. این برنامه دارای ویجت نیز بوده و شما میتوانید ویجت آن را صفحه اول گوشی خود اضافه کنید.

جستجو پیشرفته فیلم ، عکس و.. در گوشی اندروید با کمک Conjure

جستجو به کمک برنامه Gesture Search

Gesture Search برنامه‌ای رایگان برای جستجو آسان در تلفن همراه اندرویدی شماست. مراحل کار با این برنامه سرچ گوشی برای اندروید به شرح زیر است:

پس از نصب روی نماد برنامه ضربه بزنید که باز شود.

با باز شدن برنامه، نماد جستجو را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. نام فایلی که قصد یافتن آن را دارید، در این قسمت وارد کنید.

با پیدا شدن فایل، نام آن را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. با کمک برنامه Gesture Search می‌توانید فایل‌های خود را تغییر داده و مرتب کنید.

Gesture search برنامه جستجو در گوشی اندروید

جستجو با استفاده از جستجوی Google Android

گوگل دارای قابلیتی به نام In Apps بوده که فرآیند جستجو را برای شما آسان می‌کند. با کمک این برنامه جستجو گوشی اندروید شما می‌توانید به جستجوی فیلم‌ها، پیام‌ها، یادداشت‌ها، مخاطبین و … در تلفن همراه خود بپردازید. برای مثال شما قادر خواهید بود که پیام‌هایی را که چندین هفته پیش دریافت کرده‌اید، جستجو کنید. از این برنامه حتی می‌توانید در یوتیوب، جیمیل و اسپاتیفای برای جستجوی موسیقی یا ولاگ مورد علاقه خود استفاده کنید. گوگل در تلاش است که شما بتوانید از این برنامه برای جستجو در فیسبوک، لینکدین و Todoist نیز استفاده کنید.

جستجو با کمک این برنامه بسیار ایمن خواهد بود. زیرا اطلاعات شخصی شما به گوگل ارسال نمی‌شود. جستجوی درون برنامه‌ای همچون سابقه جستجو در گوگل (جستجو اطلاعات در وب) ذخیره نخواهد شد. علاوه بر امنیت، برخلاف جستجوی اطلاعات در گوگل، برای استفاده از این برنامه شما نیاز به اتصال به اینترنت نیز نخواهید داشت.

استفاده از Google Android search برای جستجو فایل در اندروید

جستجو در گوشی اندرویدی با کمک Quick Search Box

Quick Search Box یک ویژگی مهم در گوشی‌های اندرویدی شماست که برای شما امکان جستجو و دسترسی سریع را فراهم کرده است. با کمک این نرم افزار جستجو پیشرفته اندروید می‌توانید به جستجو هم در محتوای وب و هم در تلفن همراه خود بپردازید. وقتی برنامه‌ای را نصب می‌کنید که Quick Search Box از آن پشتیبانی می‌کند، می‌توانید به تنظیمات رفته و موارد قابل جستجو را فعال کنید. در هنگام جستجو، Quick Search Box مواردی را که شما بیشتر از همه از آنان استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌دهد.

استفاده از برنامه Smart Search & Web Browser برای جستجو در گوشی

Smart Search & Web Browser برنامه‌ای برای جستجوی سریع در موتورهای جستجوگر مختلف است. استفاده از این برنامه آسان بوده و دارای قابلیت جستجوی صوتی نیز است. شما می‌توانید با کمک این برنامه به سرعت تصاویر، فیلم‌ها، موسیقی و … را از فضای وب پیدا کنید. می‌توانید دانلود برنامه جستجو برای اندروید را از گوگل پلی یا سایت اصلی این برنامه انجام داده و از قابلیت‌های آن لذت ببرید.

فضای داخلی برنامه Smart Search & Web Browser

 

جستجو به کمک App Search Plus

برنامه App Search Plus برنامه‌ای با عملکرد عالی برای گوشی‌های اندرویدی است. با کمک این برنامه می‌توانید به جستجوی برنامه‌های داخل گوشی و به‌دست آوردن اطلاعات برنامه‌ها بپردازید. دسترسی به این برنامه آسان بوده و به راحتی می‌توانید با کشیدن صفحه به بالا به آن دسترسی پیدا کنید.

App Search Plus بهترین برنامه جستجو اندروید

جستجو فایل با استفاده از برنامه SearchEverything-local file fi

برنامه SearchEverything-local file fi برنامه‌ای برای جستجوی فایل‌های داخلی تلفن همراه شماست. شما می‌توانید با سرعت فوق‌العاده سریع به کمک این برنامه به جستجو در فایل‌های گوشی اندرویدی خود بپردازید. برای این کار تنها کافی است کلمه‌ای کلیدی را در نوار جستجو برنامه تایپ کرده و نتایج به سرعت برای شما به نمایش گذاشته شود. فایل منیجر یا برنامه‌های مدیریت فایل پیش فرض گوشی‌های اندرویدی نیز دارای قابلیت جستجو هستند. در مورد بعدی به آموزش این روش خواهیم پرداخت.

SearchEverything-local file fi بهترین برنامه جستجو اندروید

جستجو با کمک File Manager گوشی اندروید

فایل منیجر تلفن‌های همراه اندرویدی دارای قابلیت جستجو است. پس از باز کردن فایل منیجر با ضربه زدن روی علامت ذره بین می‌توانید به جستجوی هر فایلی که می‌خواهید از قبیل تصاویر، موسیقی، ویدیوها و … بپردازید. پس از تایپ نام فایلی که در جستجوی آن هستید، نتایج به سرعت برای شما به نمایش گذاشته می‌شوند.

جستجو با کمک File Manager گوشی اندروید

نظرات و پیشنهادات شما؟

همان‌طور که میدانید، تلفن‌های همراه با زندگی ما گره خورده‌اند و بیشتر ما اقدام به نگهداری از فایل‌های بسیاری در تلفن‌های همراه خود می‌کنیم. در این مطلب سعی شد که ۱۰ روش یا برنامه جستجو در اندروید به شما معرفی شود. اگر از روش‌های دیگری برای جستجو در گوشی اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید روش خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

جستجو در متن PDF اندروید
آموزش ۳ روش جستجو در متن PDF اندروید
سریعترین و بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز 10 ، 8 و 7
۱۰ تا از سریعترین و بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
جستجو در بین متن چند فایل word و PDF ویندوز 10
۱۳ روش جستجو در بین متن چند فایل Word و PDF ویندوز ۱۰، ۸ و ۷
ذخیره نتیجه جستجو در ویندوز
دسترسی سریعتر به فایل و پوشه ها با ذخیره نتایج جستجو در ویندوز

نظرات