راهنما قدم به قدم نحوه تميز كردن اجاق گاز شیشه ای ، استیل ، لعابی و…

راهنما قدم به قدم نحوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای ، استیل ، لعابی و…

اجاق گاز 🔥 یکی از آن دسته لوازمی است که ممکن است مدام کثیف شود زیرا تکه های غذا، روغن و… روی آن پاشیده می شود. روش های مختلفی برای تمیز کردن انواع گاز وجود دارد. در این مطلب از انزل وب راهنما قدم به قدم نحوه تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای ، استیل ، لعابی و… را بررسی می کنیم.

طرز صحیح تمیز کردن اجاق گاز

?How to Clean a Stove

تکه های غذا، روغن و… روی گاز می تواند فضای آشپزخانه شما را زشت کند. علاوه بر این، ممکن است با هر بار روشن کردن گاز بوی سوختگی پخش شود. این غذاها می توانند به مرور زمان موجب تجمع آلودگی شوند. در این مطلب از انزل وب نحوه تمیز کردن اجاق گاز استیل، شیشه ای و… را آموزش می دهیم.

لوازم موردنیاز برای پاک کردن چربی از روی شیشه گاز و…

برای تمیز کردن گاز استیل و… به لوازم زیر نیاز دارید:

  • اسپری ضد چربی
  • تشت یا لگن بزرگ
  • پارچه تمیز
  • پارچه میکروفایبر
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • مایع ظرفشویی
  • مسواک
  • اسفنج و سیم ظرفشویی نرم

چگونه گاز شیشه ای را برق بیندازیم

برای یادگیری تمیز کردن مایکروفر مطلب آموزش بهترین روش ها برای تمیز کردن مایکروفر را مطالعه کنید.

چگونه گاز شیشه ای را برق بیندازیم؟

برای تمیز کردن گاز شیشه ای و حذف لکه‌ها مقداری محلول ضدچربی و شیشه شور روی گاز اسپری کنید. پس از اسپری کردن به آن دست نزنید. پس از گذر چند دقیقه و اثرگذاری اسپری، سر هر شعله را جدا کنید و با مایع ظرفشویی بشویید و بگذارید کنار تا خشک شوند. سپس از سیم ظرفشویی نرم یا کاردک پلاستیکی برای حذف چربی‌ها، غذاها و… استفاده کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا اجاق خش نیافتد. سپس با یک پارچه تمیز آن را تمیز کنید. این روش برای موارد ساده جواب می‌دهد.

روش تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

حال ممکن است لکه‌ها و چیزهایی روی اجاق باشد که با سادگی پاک نشوند. پس در ادامه روش تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای در حالت بسیار کثیف را آموزش می‌دهیم. برای این کار می توانید یک اسپری پاک کننده گاز شیشه ای درست کنید. مقداری سرکه و جوش شیرین را ترکیب کنید و درون ظرف اسپری بریزید. سپس آن را روی اجاق اسپری کنید.

پارچه های تمیزی را با آب گرم خیس کنید. سپس آب اضافه را خارج کنید. پارچه را روی گاز بگذارید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

حوله را بردارید و با دستمال مایکروفایبر اجاق را تمیز کنید. دوباره کمی از محلول را اسپری کنید. سپس با یک دستمال میکروفایبر خشک آن را تمیز کنید. این کار را تا از بین رفتن کثیفی‌ها ادامه دهید. در نهایت با یک دستمال تمیز اجاق را خشک کنید.

روش تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

چگونه چدن گاز شیشه ای و… را تمیز کنیم؟

در این بخش روش تمیز کردن چدن اجاق گاز را آموزش می‌دهیم. ابتدا چدن ها را از روی گاز بردارید و هر گونه غذای چسبیده شده از آنان را حذف کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

سپس از اسپری ضدچربی یا اسپری مخصوص گاز استفاده کنید. اسپری را همه جا بزنید. اجازه دهید کمی بماند. سپس با دستمالی نمدار همه جا را تمیز کنید.

اگر چدن ها خیلی کثیف هستند آنان را جدا کنید. سپس در یک لگن آب گرم و مایع ظرفشویی بریزید. چدن ها را درون آن قرار دهید. اجازه دهید نیم ساعتی بماند. سپس آنان را آب بکشید. بهتر است از سیم ظرفشویی یا برسی برای جدا کردن تکه های غذا استفاده کنید. سپس با دستمالی تمیز خشک کنید.

تمیز کردن اجاق گاز

اگر مقدار کثیفی‌ها زیاد است ابتدا چدن ها را با دستمالی نمدار تمیز کنید و هر گونه کثیفی را جدا کنید. از یک مسواک یا سیم ظرفشویی نرم برای جدا کردن غذاهای چسبیده شده استفاده کنید. سپس چدن را دستمال بکشید. این کار را ادامه دهید تا تمامی غذاها جدا شوند. وقتی چدن ها خشک شدند آنان را سر جای خود قرار دهید.

تمیز کردن اجاق گاز

طرز تمیز کردن اجاق گاز برقی

در این بخش نحوه تمیز کردن اجاق گاز برقی را آموزش می دهیم. ابتدا گاز را خاموش کنید و اجازه دهید سرد شود. دو پیمانه آب گرم را با یک دوم قاشق چای خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. سپس محلول را به همه جا اسپری کنید یا با اسفنج به کل گاز بمالید. با حرکات دایره ای این کار را انجام دهید. اجازه دهید محلول روی گاز بماند. همچنین می توانید از اسپری ضدچربی استفاده کنید.

طرز تمیز کردن اجاق گاز

حال با پارچه یا اسفنج همه جا را تمیز کنید.

طرز تمیز کردن اجاق گاز

اگر تکه های غذا پاک نمی شود، محلول سرکه و جوش شیرین را اسپری کنید. سپس روی گاز پارچه یا حوله نمدار گرم قرار دهید. اگر تنها بخشی از گاز پاک نمی شود، روی همان بخش پارچه بگذارید. اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقه روی گاز بماند. سپس با پارچه ای تمیز همه جا را تمیز کنید.

گاهی تکه ها پاک نمی شوند. در این حالت باید از تیغ یا کاردکی مخصوص برای حذف تکه ها استفاده کنید. کاردک یا تیغ را به گونه ای نگه دارید که به اجاق آسیب وارد نشود. هر گونه حرکت محکمی موجب خط و خش افتادن می شود.

طرز تمیز کردن اجاق گاز

پس از این کار با یک پارچه یا اسفنج تمیز آن را تمیز کنید. سپس با یک پارچه میکروفایبر آن را خشک کنید.

طرز تمیز کردن اجاق گاز

روش تمیز کردن اجاق گاز المنتی

برای تمیز کردن اجاق گاز المنتی اگر غذاهای زیادی روی المنت ها چسبیده است، ابتدا شعله را روی آخر بگذارید تا آنها به خوبی بسوزند. پنجره ها را باز بذارید و هود را روشن کنید تا بوی بد در خانه نپیچد. سه دقیقه صبر کنید. سپس آن را خاموش کنید و حداقل ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

در اکثر موارد می توان المنتها را با یک تکان کوچک جدا کرد. آن ها را با یک اسفنج و دستمال به خوبی تمیز کنید. بهتر است روی آن ها اسپری ضدچربی بزنید یا از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. اجازه دهید کمی بماند. می توانید با سیم ظرفشویی نرم یا مسواک و برس مخصوص تکه ها را جدا کنید. سپس اجازه دهید المنت ها خشک شوند.

طرز تمیز کردن اجاق گاز

در زیر این المنت ها دیسک های فلزی وجود دارد که تکه های غذا را جمع می کنند. آن ها را جدا کنید و درون آب گرم و مایع ظرفشویی خیس بدهید. اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقه بماند. سپس با اسفنج یا برس آن را بسابید. می توانید از جوش شیرین هم استفاده کنید. سپس آن را خوب بشویید و با حوله خشک کنید.

طرز تمیز کردن اجاق گاز

در صورت وجود غذا روی خود گاز و بخش زیرین آن، با دستمال و محلول یا اسپری آن را نیز تمیز کنید. زیر المنت ها را با خوبی تمیز کنید.

طرز تمیز کردن اجاق گاز

با کمک برس یا کاردک می توانید تکه های باقی مانده غذا را جدا کنید. همه جا را خوب دستمال بکشید. حتی می توانید پیچ گاز را جدا کنید و آنان را نیز با مایع و آب بشویید.

طرز تمیز کردن اجاق گاز

با دستمالی نمدار همه جا را تمیز کنید. سپس با دستمال حوله ای تمیز همه جا را خشک کنید.

طرز تمیز کردن اجاق گاز

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش های تمیز کردن اجاق گاز لعابی و… را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای این کار استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات