3 روش حل مشکل عدم نمایش ایموجی و نمایش به صورت مربع یا علامت سوال

۱۰ روش حل مشکل عدم نمایش ایموجی و نمایش به صورت مربع یا علامت سوال

آیا شما با مشکل عدم نمایش ایموجی در اینستاگرام و سایر برنامه ها مواجه شدید؟ 😕 این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در این مطلب از انزل وب به بررسی ۱۰ روش حل مشکل عدم نمایش ایموجی و نمایش به صورت مربع یا علامت سوال میپردازیم.

مشکل عدم نمایش ایموجی در اندروید و آیفون

?The Problem of Not Displaying Emoji on Android and iPhone

ایموجی ها در پیام های ما نقش مهمی دارند و در بسیاری از مواقع باعث میشوند تا مطلب راحت تر انتقال پیدا کند و مخاطب متوجه پیام ما شود. با این حال برخی از مواقع زمانی که مخاطبی برای ما ایموجی ارسال میکند و یا ما ایموجی ارسال میکنیم، ایموجی نشان داده نمیشود یا به صورت مربی شکل و با علامت سوال نشان داده میشود. در این شرایط با یک سری روش ها میتوانید مشکل خود را حل کنید. در ادامه روش های حل مشکل عدم نمایش ایموجی میپردازیم.

ریستارت گوشی برای رفع مشکل عدم نمایش ایموجی

گاهی گوشی به درستی روشن نمیشود و موقع راه اندازی شدن برخی از فایل ها به درستی و به صورت کامل راه اندازی نمیشوند. در این شرایط ممکن است شما با مشکلات مختلفی مواجه شوید. به عنوان مثال ممکن است ایموجی ها را به شکل علامت سوال و یا مربع نشان داده شود. یکی از سریعترین و راحت ترین روش های رفع این مشکل و راه اندازی درست فایل ها ریستارت گوشی است. بنابر این ابتدا گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس ایموجی را مشاهده کنید.

ریستارت گوشی اندرویدی

اگر شما از گوشی اندرویدی استفاده میکنید میتوانید دکمه پاور را فشار دهید. بعد از چند ثانیه چند گزینه به شما نشان داده میشود. از بین گزینه ها روی Reboot یا Restart ضربه بزنید. اکنون گوشی شما به صورت خودکار خاموش و سپس روشن میشود.

فعال سازی ایموجی در اندروید

ریستارت گوشی آیفون

برای راه اندازی مجدد گوشی های آیفون ابتدا دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. بعد از چند ثانیه اسلایدر Slide to Power Off به شما نمایش داده میشود. بعد از مشاهده اسلایدر Slide to Power Off آن را به سمت راست بکشید تا گوشی خاموش شود. بعد از خاموش شدن گوشی مجددا آن را روشن کنید.

مربع شدن ایموجی در اینستاگرام

حل مشکل نمایش ایموجی به صورت علامت سوال با آپدیت اندروید و iOS

در صورتی که سیستم عامل گوشی شما قدیمی شده است باعث میشود با مشکلات مختلفی مواجه شوید. به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید مشکل ایموجی اندروید است. در این صورت شما میتوانید گوشی خود را آپدیت کنید. در آپدیت هایی که برای گوشی های هوشمند قرار میگیرد فایل های سیستم عامل بروز میشوند و این موجب حل شدن برخی از مشکلات گوشی نیز میشود. برای اینکه با مشکلی مانند مربع شدن ایموجی در اینستاگرام و… مواجه نشوید سعی کنید گوشی خود را به صورت مرتب بروز نگه دارید. بعد از بروز رسانی گوشی اندرویدی و آیفون خود میتوانید ایموجی ارسال کنید و یا اینکه از دوست خود بخواهید برای شما ایموجی ارسال کند تا بررسی کنید مشکل نمایش ایموجی به صورت ؟ حل شده است یا خیر.

مشکل عدم نمایش ایموجی در اینستاگرام

بروز نبودن برنامه ها دلیل عدم نمایش ایموجی در اینستاگرام و…

به غیر از بروز رسانی گوشی خود شما میتوانید با بروز رسانی برنامه های خود مانند اینستاگرام مشکل را حل کنید. در صورتی که ایموجی در پیامرسان های دیگر مانند واتساپ و… بدون مشکل است و فقط در پیامرسانی مانند اینستاگرام نشان داده نمیشود این میتواند نشان دهنده قدیمی بودن نسخه برنامه باشد. همانطور که گفته شد آپدیت برنامه باعث میشود فایل های آن بروز شود و مشکلات نسخه قبل برطرف شود.

به روز رسانی برنامه در اندروید

برای آپدیت برنامه های گوشی اندرویدی خود میتوانید از Google Play استفاده کنید. بنابر این وارد این برنامه شوید. در منو جست جوی بالای صفحه نام برنامه مورد نظر را وارد کنید. در نتایج آن روی آیکن برنامه ضربه بزنید و در صفحه ای که برای شما باز خواهد شد روی گزینه Update ضربه بزنید.

 مشکل نمایش ایموجی به صورت علامت سوال

در صورتی که در صفحه باز شده گزینه Update فعال نبود یعنی نسخه جدیدتری برای برنامه شما وجود ندارد. در این شرایط باید سایر روش ها را امتحان کنید.

به روز رسانی برنامه در آیفون

در گوشی های iOS برای آپدیت برنامه ها باید از App Store استفاده کنید. ابتدا وارد این برنامه شوید سپس از منو پایین صفحه Updates را انتخاب کنید.

مشکل نمایش ایموجی به صورت ؟

در صفحه Updates برنامه مورد نظر را پیدا کنید و مقابل آن گزینه Updates را انتخاب کنید تا بروز رسانی شود. در صورتی که برنامه خود را در این صفحه پیدا نکردید یعنی بروزرسانی جدیدتری برای برنامه وجود ندارد و نسخه فعلی شما جدیدترین نسخه این برنامه است.

دلیل عدم نمایش ایموجی در اینستاگرام

اضافه کردن ایموجی به کیبورد به صورت دستی در آیفون

بعد از آپدیت گوشی و برنامه در صورتی که هنوز با مشکل نشان داده نشدن ایموجی مواجه هستید میتوانید ایموجی را به صورت دستی به کیبورد اضافه کنید. برای این کار در گوشی های آیفون وارد Settings شوید. گزینه General را پیدا کنید. سپس وارد بخش General شوید. صفحه را به سمت پایین بکشید و روی Keyboard ضربه بزنید.

دلیل عدم نمایش ایموجی در اینستاگرام

در صفحه بعد مجددا یک گزینه Keyboards دیگر مشاهده میکنید. روی آن ضربه بزنید. بعد از آن گزینه …Add New Keyboard را انتخاب کنید.

عدم نمایش ایموجی در اندروید

صفحه را به پایین بکشید و گزینه Emoji را پیدا کرده و سپس تیک آن را بزنید.

ناپدید شدن ایموجی در کیبورد سامسونگ

بعد از فعال کردن Emoji در تنظمیات میتوانید از برنامه Settings خارج شوید و با کیبورد خود تایپ کنید. اکنون میتوانید مشاهده کنید که ایموجی به کیبورد شما اضافه شده و از ایموجی های کیبورد نیز میتوانید استفاده کنید. با این کار ممکن است دیگر ایموجی ها را به صورت علامت سوال مشاهده نکنید.

مربع شدن ایموجی در اینستاگرام

حذف ایموجی کیبورد iOS برای رفع مشکل عدم نمایش ایموجی

در صورتی که از قبل ایموجی بر روی کیبورد گوشی آیفون شما فعال بوده است، میتوانید ابتدا آن را یک بار حذف و سپس با روش بالا مجددا آن را به کیبورد خود اضافه کنید. این کار میتواند مشکل نشان داده نشدن ایموجی را حل کند. برای حذف ایموجی کیبورد مجددا برنامه Settings را باز کنید و وارد بخش General شوید. سپس روی گزینه Keyboard ضربه بزنید. در صفحه بعد نیز همان گزینه را انتخاب کنید. در صفحه ای که برای شما باز میشود میتوانید گزینه Emoji را مشاهده کنید. برای تغییر تنظمیات ابتدا Edit را انتخاب کنید. سپس در کنار گزینه Emoji روی Delete ضربه بزنید تا حذف شود.

مشکل نمایش ایموجی به صورت علامت سوال

بعد از طی کردن مراحل بالا و حذف ایموجی کیبورد گوشی آیفون خود، گوشی را ریستارت کنید. بعد از روشن شدن گوشی با طی کردن مراحل روش قبل مجددا ایموجی را به کیبورد خود اضافه کنید.

مشکل نمایش ایموجی به صورت ؟ با ریست Keyboard Dictionary

در صورتی هیچ کدام از روش های بالا برای رفع مشکل نمایش ایموجی به صورت علامت سوال موثر نبود میتوانید Keyboard Dictionary را ریست کنید. برای این کار وارد Settings دستگاه خود شوید. سپس گزینه General را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. گزینه Reset را انتخاب کنید. در صفحه بعد شما میتوانید قسمت های مختلف را ریست کنید. برای ریست تنظمیات کیبورد گزینه Reset Keyboard Dictionary را انتخاب کنید.

فعال سازی ایموجی در اندروید

بعد از انتخاب گزینه Reset Keyboard Dictionary از شما پسورد گوشی را میخواهد. آن را وارد کنید و روی OK ضربه بزنید. اکنون تنظمیات مرتبط با کیبورد شما ریست میشود. بعد از طی کردن این مراحل بررسی کنید مشکل عدم نمایش ایموجی حل شده است یا خیر.

پشتیبانی نکردن از ایموجی علت عدم نمایش ایموجی در اندروید و iOS

برخی از دستگاه ها به دلیل قدیمی بودن باعث میشوند تا از ایموجی های پشتیبانی نکنند. این اتفاق میتواند زمانی رخ دهد که شما برای ارسال و گرفتن پیام از دو دستگاه با سیستم عامل مختلف و با Unicode مختلف استفاده میکنید. Unicode یا یونیکد، مجموعه کد هایی است که باعث نمایش ایموجی میشوند. به همین دلیل زمانی که شما یک پیامی که ایموجی دارد را برای افراد زیادی ارسال میکنید نمیتوانید مطمئن شوید که همه افراد ایموجی ها را میبینند یا خیر. در این شرایط تنها راه استفاده نکردن از ایموجی در پیام ها است. همچنین میتوانید به مخاطبین خود بگویید که از دستگاه های بروزتر استفاده کنند.

مشکل عدم نمایش ایموجی در اندروید و آیفون

برای فعال سازی ایموجی در اندروید میتوانید مطلب آموزش ۷ روش تغییر و نصب اموجی بر روی همه گوشی های اندروید را مطالعه کنید.

مشاهده ایموجی با گوگل

در صورتی که با هیچکدام از روش های بالا نتوانستید مشکل نمایش ایموجی به صورت ؟ را حل کنید میتوانید به جای حل این مشکل از یک سری ابزار ها برای دیدن ایموجی ها استفاده کنید. به عنوان مثال بدون این که این مشکل در گوشی شما جل شود شما میتوانید از طریق گوگل ایموجی را مشاهده کنید. برای این کار زمانی که برای شما ایموجی ارسال میشود که به شکل علامت سوال است، میتوانید ایموجی را کپی کنید و در گوگل پیست کنید. بعد از جست جو گوگل ایموجی را به شما نشان میدهد.

مشاهده ایموجی با گوگل

تشخیص ایموجی با استفاده از ابزار Emojipedia

به غیر از گوگل ابزار های دیگری هستند که شما میتوانید با استفاده از آن ها ایموجی خود را مشاهده کنید. یکی از این ابزار ها Emojipedia است. شما در سایت Emojipedia میتوانید ایموجی که به صورت علامت سوال نشان داده میشود را وارد کنید و ایموجی آن را مشاهده کنید. برای این کار کافیست ابتدا ایموجی را کپی کرده و وارد سایت شوید. سپس ایموجی را پیست کنید. در آخر روی آیکن ذره بین ضربه بزنید. بعد از جست حو سایت ایموجی را به صورت درست به شما نشان میدهد.

دلیل عدم نمایش ایموجی در اینستاگرام

مشاهده ایموجی با سایت Emojis

یکی دیگر از سایت هایی که میتواند به شما در رفع مشکل نمایش ایموجی به صورت ؟ کمک کند سایت Emojis است. این سایت قادر است ایموجی هایی که برای شما ارسال میشود و شما آن را به صورت علامت سوال مشاهده میکنید را به شما نمایش دهد. برای استفاده از این ابزار آنلاین مانند Emojipedia ابتدا ایموجی را کپی کرده سپس در کادر سایت Emojis آن را وارد کنید. روی آیکن ذره بین در سمت راست کادر ضربه بزنید. بعد از چند ثانیه ایموجی را میتوانید مشاهده کنید.

مشکل نمایش ایموجی به صورت ؟

سایت های گفته شده برای زمانی که گوشی شما قدیمی است و به دلیل قدیمی بودن از ایموجی ها پشتیبانی نمیکند نیز مناسب است. در این شرایط میتوانید ایموجی ها را کپی کرده و در یک دستگاه دیگر وارد یکی از سایت های گفته شده شوید و ایموجی را مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز دلایل ناپدید شدن ایموجی در کیبورد سامسونگ و گوشی های iOS را بررسی کردیم. به نظر شما مربع شدن ایموجی در اینستاگرام و… چه دلایل دیگری میتواند داشته باشد؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه مشکل ایموجی اندروید در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 3 روش استفاده از ایموجی ویندوز 10
آموزش ۳ روش استفاده از ایموجی ویندوز ۱۰
چگونه در اندروید ایموجی آیفون داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم؟
چگونه در اندروید ایموجی آیفون داشته باشیم و از آنها استفاده کنیم؟
آموزش 7 روش تغییر و نصب ایموجی بر روی همه گوشی های اندروید
آموزش ۷ روش تغییر و نصب اموجی بر روی همه گوشی های اندروید
سرویس آنلاین جالب برای استفاده کاربردی از اموجی ها
۵ سرویس آنلاین جالب برای استفاده کاربردی از اموجی ها

نظرات