آموزش غیرفعال سازی و فعال سازی حالت تبلت در ویندوز 11

آموزش غیرفعال سازی و فعال سازی حالت تبلت در ویندوز ۱۱

حالت تبلت مود ویندوز ۱۱ یکی از ویژگی های مفید و کاربردی ویندوز است. 🔄 با این حال به دلیل تفاوتی که این ویژگی در ویندوز ۱۱ نسبت به ویندوز ۱۰ دارد ممکن است نتوانید آن را فعال کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش غیرفعال سازی و فعال سازی حالت تبلت در ویندوز ۱۱ میپردازیم.

آموزش کار با تبلت مود در ویندوز ۱۱

?How to Use Tablet Mode in Windows 11

حالت تبلت ویندوز ۱۱ تفاوت هایی نسبت به ویندوز ۱۰ دارد. این یعنی مانند ویندوز ۱۰ شما در ویندوز ۱۱ گزینه ای برای روشن کردن یا خارج شدن از حالت تبلت مود در ویندوز ۱۱ ندارد و این قابلیت به صورت پیشفرض روی ویندوز ۱۱ وجود دارد. با این حال در برخی از دستگاه ها میتوانید از این ویژگی استفاده کنید. در ادامه حالت تبلت مود ویندوز ۱۱ را بررسی میکنیم.

Tablet Mode ویندوز ۱۱ چیست؟

Tablet Mode یا حالت تبلت ویژگی است که اولین بار در ویندوز ۱۰ به این سیستم عامل اضافه شد. همانطور که ار نام آن پیداست این قابلیت باعث میشود تا شما از ویندوز مانند تبلت استفاده کنید. این یعنی آیکن ها بزرگتر نمایش داده میشود و فاصله آن ها بیشتر میشود و تفاوت های دیگری دارد. این قابلیت برای افرادی که صفحه نمایش کوچکی داشتند مفید بود اما برای کسانی که صفحه نمایش بزرگ دارند بی فایده بود. بنابر این همانطور که گفته شد، این قابلیت در ویندوز ۱۱ به عنوان ویژگی پیشفرض ویندوز قرار گرفت. این یعنی بر خلاف ویندوز ۱۰ هیچ گزینه ای برای فعال کردن و یا غیر فعال کردن این گزینه در ویندوز ۱۱ وجود ندارد. با این حال در حال حاضر دو راه برای استفاده از تبلت مود وجود دارد. در ادامه این دو راه را بررسی میکنیم.

خارج شدن از حالت تبلت مود در ویندوز 11

اگر میخواهید آیکن های دسکتاپ ویندوز را تغییر دهید میتوانید مطلب آموزش ۶ روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز را مطالعه کنید.

تغییر از حالت ویندوز ۱۱ دسکتاپ به تبلت و برعکس در لپ تاپ های ۲ در ۱

یکی از دستگاه هایی که میتوانید در آن ها از قابلیت تبلت مود استفاده کنید لپ تاپ های ۲ در ۱ هستند. لپ تاپ های دو در یک، دستگاه هایی هستند که قابلیت‌های لپ تاپ و تبلت رو یکجا دارند. در واقع برخی از لپ تاپ های ۲ در ۱، تبلت هایی هستند که میتوانند به کیبورد متصل شوند. برای ورود به حالت تبلت مود ویندوز ۱۱ در این لپ تاپ ها کافیست صفحه کلید یا کیبورد را از لپ تاپ جدا کنید. اکنون شما میتوانید از تبلت مود استفاده کنید. در صورتی که صفحه کلید لپ تاپ جدا شدنی نیست ولی قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد، میتوانید صفحه را ۳۶۰ درجه بچرخانید تا Tablet Mode ویندوز ۱۱ برای شما فعال شود.

حالت تبلت مود ویندوز 11

فعال کردن تبلت مود در لپ تاپ های لمسی

دومین دستگاهی که به صورت پیشفرض میتوانید در آن از قابلیت تبلت مود ویندوز ۱۱ استفاده کنید لپتاپ های لمسی هستند. در این نوع از لپ تاپ ها کافیست لپ تاپ خود را روشن کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

چگونه لپ تاپ را از حالت تبلت خارج کنیم؟ از طریق کیبورد

پس از این که شما کیبورد را از لپتاپ ۲ در ۱ خود جدا کنید میتوانید از فاصله آیکن ها متوجه شوید که این حالت فعال شده است. پس از فعال شدن این ویژگی در صورتی که خواستید آن را غیر فعال کنید کافیست مجددا کیبورد را به لپتاپ خود متصل کنید. برای غیر فعال کردن تبلیت مود در لپ تاپ هایی که کیبورد آن ها جدا نمیشود کافیست لپ تاپ را مجددا بچرخانید و از حالت ۳۶۰ درجه آن را خارج کنید تا تبلت مود غیر فعال شود. همچنین ریستارت لپ تاپ نیز میتواند برای خروج از حالت تبلت در ویندوز ۱۱ به شما کمک کند.

تنظمیات تبلت مود ویندوز ۱۱

تبلت مود در ویندوز ۱۱ تنظمیاتی دارد که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید. این تنظمیات برای تغییر حالت صفحه در ویندوز ۱۱ و چرخش صفحه است. تغییر این تنظمیات باعث میشود شما راحت تر در حالت تبلت مود با ویندوز کار کنید. برای دسترسی به این تنظمیات روی منو Start راست کلیک کنید و از منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

خروج از حالت تبلت در ویندوز 11

بعد از باز شدن تنظیمات مسیر System> Display را طی کنید. در صفحه باز شده شما دو گزینه Display orientation و Rotation lock را مشاهده میکنید. اکنون در صورتی که Rotation lock را فعال کنید چرخش خودکار صفحه قفل میشود. همچنین  از طریق منو Display orientation میتوانید انتخاب کنید که صفحه شما به صورت عمودی یا به صورت افقی باشد.

تغییر حالت صفحه در ویندوز 11

در صورتی که میخواهید محل نمایش منو استارت تغییر کند میتوانید مطلب آموزش تغییر محل نمایش و حالت نشان دادن منو استارت ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به Tablet Mode ویندوز ۱۱ صحبت کردیم. آیا شما توانستید از این قابلیت در ویندوز خود استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حالت تبلت مود ویندوز ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات