آموزش روش مشکل باتری می بند (Mi Band)

آموزش روش های حل مشکل باتری می بند (Mi Band)

Mi Band شیائومی ⌚ یک گجت بسیار محبوب است که به ردیابی اهداف تناسب اندام، نظارت بر خواب و غیره شما کمک می کند. ممکن است بعد از شارژ کردن دستبند خود متوجه شوید که باتری خیلی زود شارژ خود را از دست می دهد. برای پشت سر گذاشتن این چالش می توانید آموزش روش های مشکل باتری می بند (Mi Band) امروز انزل وب را دنبال کنید.

نحوه مشکل باتری دستبند شیائومی Mi Band

… How to Save Battery on Xiaomi Mi Band 7, 6, 5, 4

سری می بند (Mi Band) شیائومی یکی از متمایزترین خطوط تولید گجت های پوشیدنی است که برای افرادی که بودجه کمی دارند در نظر گرفته شده اند. این دستبند شیائومی ویژگی های عالی را ارائه می دهد با این حال ممکن است با مشکل باتری می بند مواجه شوید. قبلا در انزل وب در مورد راه اندازی ، استفاده و ترفندهای دستبند شیائومی Mi Band 6 صحبت کردیم، در ادامه یک سری از راه حل هایی که وجود دارد را به شما معرفی خواهیم کرد به این امید که مشکل باتری می بند خود را حل کنید.

آموزش روش حل مشکل باتری Xiaomi Mi Smart Band

احیانا Mi Band خود را شارژ کرده اید اما نمی توانید متوجه شوید که چرا باتری آن به سرعت تخلیه می شود. خب چند مورد وجود دارد که به مصرف بالاتری باتری کمک می کند. در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

حل مشکل باتری دستبند شیائومی Mi Band 5 و ورژن های جدیدتر

در اکثر مواقع مشکل باتری دستبند شیائومی با بروزرسانی حل می شود. برای این کار باید دستبند را به گوشی خود وصل کنید. اگر موفق به این کار نشدید می توانید از ۱۱ روش حل مشکل وصل نشدن می بند (Xiaomi Mi Band) استفاده کنید.

Mi Bands شیائومی با دو برنامه رسمی Mi Fitness و Zepp Life سازگار است. مراحل استفاده شده در هر دوی این برنامه ها مشابه هستند.

مراحل زیر باید برای سری Mi Band قدیمی و فعلی شیائومی، از جمله Mi Band 6 ، Mi Band 7 و Smart Band 7 Pro قابل استفاده است.

Mi Band خود را با استفاده از Mi Fitness به روز کنید

اگر از Mi Fitness استفاده می کنید، مراحل به روز رسانی Mi Band زیر را دنبال کنید:

برنامه Mi Fitness را در گوشی خود باز کنید.

روی سربرگ Device در پایین صفحه ضربه بزنید.

در بخش More ، روی Update ضربه بزنید.

به برنامه یک لحظه فرصت دهید تا برای آپدیت های موجود جستجو کند.

اگر آپدیت جدیدی وجود داشت آن را نصب کنید.

اگر هیچ آپدیتی در دسترس نیست شما پیغام Current version is up to date را مشاهده خواهید کرد.

Mi Band خود را با استفاده از Mi Fitness به روز کنید

Mi Band خود را با استفاده از Zepp Life به روز کنید

اگر از Zepp Life استفاده می کنید، مراحل انجام کار بسیار ساده است:

اپلیکیشن Zepp Life را روی گوشی خود باز کنید.

روی سربرگ Profile در پایین صفحه ضربه بزنید.

همچنین، می‌توانید روی your device در بخش My devices ضربه بزنید و Check for updates را انتخاب کنید.

Settings را انتخاب کنید.

روی Check for updates ضربه بزنید.

صفحه Checking ظاهر می شود.

اگر بروزرسانی های جدیدی در دسترس است دستورالعمل های لازم را برای نصب آنها دنبال کنید.

در غیر این صورت پیام Current version is up to date را مشاهده خواهید کرد.

Mi Band خود را با استفاده از Zepp Life به روز کنید


مشکل باتری می بند و نحوه رفع آن

قبل از تعیین اینکه مشکل باتری وجود دارد یا خیر چند سیکل شارژ را برای می بند خود در نظر بگیرید. مصرف بالای انرژی ممکن است به اولین عملیات بون، نصب بروزرسانی ها، باگ هایی که هنوز پچ نشده اند یا سایر مشکلات مربوط شود.

اگر بروزرسانی برای دستگاه شما موجود است آن را نصب کنید.

اگر بعد از یک هفته عمر باتری شما بهبود نیافت زمان آن رسیده است که عیب یابی جدی تری را انجام دهید.

می بند خود را ریست فکتوری کنید.  یا باتری را تا ۰ درصد استفاده کنید و بعد آن را به مدت یک شب به شارژ وصل کنید.

ویژگی های ردیابی سلامت مانند نظارت بر ضربان قلب، نظارت بر کیفیت تنفس در خواب و نظارت بر ApO2، نظارت بر استرس و غیره را غیر فعال کنید.

روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید. برای انجام این کار به مسیر Settings > Display & Brightness > Brightness adjustment بروید و سطح روشنایی صفحه را کاهش دهید. کاهش روشنایی صفحه نه تنها عمر باتری را بهبود می بخشد، بلکه فشار روی چشمان شما را هم کاهش می دهد، به خصوص زمانی که از دستگاه خود در شرایط نور کم استفاده می کنید.

تایم اوت (Timeout) صفحه نمایش خود را کاهش دهید. هر چه مدت زمان کمتری صفحه نمایش دستبند شما روشن باشد، باتری بیشتر دوام می آورد. پس به مسیر Settings > Display & Brightness > Screen-on Duration بروید و ۵ Seconds را انتخاب کنید.

Wake On Wrist Raise را غیر فعال کنید. این کار اطمینان می دهد که اگر بازوی خود را حرکت دهید می بند شما به طور ناگهانی روشن نمی شود. برای انجام این کار به مسیر Settings > Display & Brightness > Wake on Wrist Raise > Enable Status > Off بروید.

یکی از دلایل رایج تخلیه باتری در Mi Band یک باگ یا اشکال در برنامه است. به گفته یکی از کاربران Reddit، نصب مجدد برنامه می تواند مشکل را برطرف کند. این بدان خاطر است که برنامه ممکن است دائماً باند را پینگ کند، که می تواند باتری را به سرعت تخلیه کند.

مشکل باتری می بند و نحوه رفع آن

مشکل باتری دستبند شیائومی Mi Band 7

اگر با مشکل باتری دستبند شیائومی Mi Band 7 مواجه هستید می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

عملکرد Always On را غیر فعال کنید. معمولا صفحه نمایش بزرگترین عامل مصرف کننده انرژی در اسمارت واچ ها و ردیاب های تناسب اندام است و می بند ۷ هم از این قاعده مستثنی نیست. برای غیر فعال کردن این ویژگی به مسیر Settings > Display & Brightness > Screen always lit بروید و Off را انتخاب کنید. اگر می خواهید صفحه نمایش طبق زمانبندی خاصی روشن بماند روی Scheduled ضربه بزنید و بازه زمانی دلخواه خود را انتخاب کنید. با این کار به می بند ۷ خود مجوز می دهد تا ویژگی صفحه نمایش روشن را طبق زمانبندی فعال یا غیر فعال کند.

مانیتورینگ مداوم اکسیژن را غیر فعال کنید. Mi Band 7 اولین سری از می بند شیائومی است که مانیتورینگ شبانه روزی SpO2 را به همراه داشت. برای بهبود عمر باتری می توانید آن را غیر فعال کنید. برای انجام این کار به منوی اصلی Mi Band 7 بروید و Blood Oxygen را انتخاب کنید. All-day Monitoring را غیر فعال کنید.

حالت صرفه جویی در باتری را فعال کنید. این حالت عملکرد هوشمند و ویژگی های ردیابی سلامت را محدود می کند اما عمر باتری شما را افزایش می دهد. برای انجام این کار به مسیر Settings > Battery saver mode بروید و نوار لغزنده را در حالت فعال قرار دهید.

مشکل باتری می بند ۶

قبلا در انزل وب در مورد نحوه فارسی سازی دستبند Mi Band شیائومی صحبت کردیم، کاربرانی که با مشکل باتری دستبند شیائومی Mi Band 6 مواجه هستند می توانند با غیر فعال کردن چند ویژگی مانند موارد زیر در مصرف باتری دستبند خود صرفه جویی کنند:

از یک صفحه ساعت استوک استفاده کنید.

مدت زمان نظارت بر ضربان قلب را محدود کنید و یا آن را غیر فعال کنید.

برای مانیتورینگ ضربان قلب خود از حالت Band Only استفاده کنید.

میزان ارتعاشات و لرزش در هنگام اعلان ها، آلارم ها و غیره را کاهش دهید.

غیر فعال کردن یا تنظیم Button Mode روی Normal Mode

غیرفعال کردن Anti-loss my phone در بخش Tools

Sleep as Android tracking را غیر فعال کنید.

اگر هنوز مشکل شما حل نشده است می توانید برنامه Notify را دوباره نصب کنید و یا برای بازگشت به تنظیمات کارخانه اقدام کنید. اگر دستبند می بند ۶ خود را بیش از یک سال دارید می توانید نشتی باتری را بررسی کنید.

مشکل باتری می بند ۶

حل مشکل باتری می بند ۵ با استفاده از برنامه Mi Fit

برای استفاده کامل از ویژگی های می بند شیائومی مهم است که آن را به برنامه Mi Fit وصل کنید. با این کار به تنظیمات و ویژگی های مختلفی دسترسی خواهید داشت که می توانند به شما در بهینه سازی عمر باتری دستگاه تان کمک کند. برای وصل کردن Xiaomi Mi Band (هر نسخه از آن) با برنامه Mi Fit به سادگی به پروفایل برنامه بروید. روی + ضربه بزنید و گزینه Band را انتخاب کنید. برای تکمیل فرایند وصل شدن دستورالعمل های نمایش داده شده را دنبال کنید.

حل مشکل باتری دستبند شیائومی با استفاده از برنامه های بهینه سازی

چندین برنامه بهینه سازی باتری در گوگل پلی استور وجود دارد که می تواند به شما کمک کند عمر باتری می بند شیائومی خود را افزایش دهید. این برنامه‌ها دستگاه شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند و توصیه‌هایی در مورد نحوه بهینه‌سازی عمر باتری، مانند غیرفعال کردن برخی برنامه‌ها و تنظیماتی که باتری زیادی مصرف می‌کنند، به شما ارائه می‌دهند.

حل مشکل باتری دستبند شیائومی Mi Band 4

یکی دیگر از ورش های افزایش عمر باتری می بند شیائومی تنظیم اعلان ها است. به Settings بروید و Notifications را انتخاب کنید در نهایت هر نوتیفیکیشنی که نیاز ندارید را غیر فعال کنید. این باعث می شود که مدت زمان استفاده از صفحه نمایش دستبند شما کاهش پیدا کند و در نتیجه عمر باتری افزایش پیدا کند.

حل مشکل باتری دستبند شیائومی Mi Band 4

غیر فعال کردن ویژگی Timer برای حل مشکل باتری می بند

اگر از ویژگی Timer می بند خود استفاده می کنید باید حواستان به اجرای آنب اشد. عملکرد تایمر در می بند ۷ از رویکرد متفاوتی نسبت به می بند ۶ استفاده می کند.

Mi Band 7 دارای هشت زمان از پیش تعیین شده و یک دکمه برای استفاده ۱ تا ۲۴ ساعت است که ممکن است به اندازه عملکرد تایمر شمارش معکوس در Mi Band 6 که از دو شماره گیری (یکی برای دقیقه و دیگری برای ثانیه) استفاده می کند کارآمد نباشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش روش مشکل باتری می بند (Mi Band) امروز انزل وب ما سعی کردیم راهکارهایی که وجود دارد را به شما معرفی کنیم تا از تخلیه زود هنگام باتری می بند خود جلوگیری کنید. آیا نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده باشد؟ آیا نظر یا پیشنهادی دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش روشن و خاموش کردن می بند هوشمند شیائومی
آموزش روشن و خاموش کردن می بند هوشمند شیائومی
آموزش فارسی سازی دستبند Mi Band شیائومی
آموزش فارسی سازی دستبند Mi Band شیائومی
آموزش راه اندازی ، استفاده و ترفندهای دستبند شیائومی Mi Band 6
آموزش راه اندازی ، استفاده و ترفندهای دستبند شیائومی Mi Band 6
آموزش 5 روش ریست فکتوری دستبند شیائومی Mi Band
آموزش ۵ روش ریست فکتوری دستبند شیائومی Mi Band

نظرات