آموزش جدید مدیریت و حذف دستگاه متصل به تلگرام (Active Sessions)

آموزش جدید مدیریت و حذف دستگاه متصل به تلگرام (Active Sessions)

شما میتوانید با چند دستگاه مختلف وارد یک اکانت تلگرامی شوید و اکانت تلگرامی خود را در چند دستگاه به صورت همزمان داشته باشید. 👥 در صورتی که به یاد ندارید با کدام دستگاه ها وارد اکانت خود شدید و یا اینکه میخواهید بررسی کنید و ببینید به غیر از شما کسی وارد اکانت تلگرامی شما شده است یا خیر، میتوانید از برنامه تلگرام برای دیدن دستگاه های متصل به اکانت خود استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش جدید مدیریت و حذف دستگاه متصل به تلگرام (Active Sessions) میپردازیم.

حذف دستگاه های متصل به تلگرام در اندروید ، آیفون ، وب و کامپیوتر

?How to Check & End Your Active Sessions on Telegram

در آموزش روش های جدید افزایش امنیت تلگرام برای جلوگیری از هک گفته شد یکی از راه هایی که میتوانید از هک شدن اکانت خود جلوگیری کنید این است که دستگاه های متصل به اکانت تلگرامی خود را بررسی کنید. زمانی که شما این کار را انجام میدهید میتوانید دستگاه های ناشناس را شناسایی و آن ها را حذف کنید. در ادامه حذف دستگاه متصل به تلگرام  در دستگاه های مختلف را بررسی میکنیم.

Active Sessions یا نشست های فعال تلگرام چیست؟

همانطور که گفته شد شما با دستگاه های مختلف میتوانید همزمان وارد یک اکانت تلگرامی شوید. به این دستگاه های متصل که در بخش Active session در تلگرام میتوانید آن ها را مشاهده کنید، نشست فعال میگویند.

نحوه بررسی دستگاه های متصل به تلگرام

در گوشی اندروید شما از طریق برنامه تلگرام میتوانید بررسی کنید و ببینید از طریق کدام دستگاه ها وارد اکانت تلگرام خود شدید. برای بررسی این موضوع وارد برنامه تلگرام شوید. روی سه خط روی هم در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.

با این کار یک منو برای شما باز میشود. در منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

گزینه Device در تلگرام

اکنون تنظمیات برنامه تلگرام برای شما باز میشود. در تنظمیات این برنامه گزینه Privacy and Security را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

حذف دستگاه های متصل به تلگرام

در صفحه Privacy and Security صفحه را به سمت پایین بکشید. در بخش Security روی Active Sessions ضربه بزنید.

دستگاه های فعال در تلگرام ایفون

حالا شما میتوانید دستگاه هایی که به اکانت تلگرامی شما متصل هستند را مشاهده کنید.

چگونه نشست های فعال تلگرام را حذف کنیم

حذف دستگاه های متصل به تلگرام در گوشی اندروید

در صورتی که در مرحله قبل در صفحه Active Sessions متوجه شدید دستگاه ناشناسی وارد اکانت شما شده باید اتصال آن را به سرعت قطع کنید. با این کار دستگاه مورد نظر از اکانت شما خارج میشود. برای حذف دستگاه های متصل به تلگرام در اندروید وارد صفحه Active Sessions شوید. برای عدم دسترسی دیگران به تلگرام روی گزینه Terminate All Other Sessions ضربه بزنید.

چگونه دستگاه های فعال در تلگرام را حذف کنیم

در صورتی که میخواهید فقط اتصال یکی از دستگاه ها را قطع کنید روی نام آن ضربه بزنید و گزینه Terminate Session را انتخاب کنید.

Active sessions در تلگرام آیفون

گزینه Active session در آیفون کجاست؟ حذف دستگاه های متصل به تلگرام

در صورتی که از گوشی آیفون استفاده میکنید باز هم میتوانید دستگاه های مورد نظر را حذف کنید تا از اکانت تلگرامی شما خارج شوند. برای حذف دستگاه های متصل به تلگرام در iOS برنامه تلگرام را در گوشی خود باز کنید. سپس از منو پایین صفحه روی Settings ضربه بزنید.

حذف دستگاه های متصل به تلگرام در iOS

بعد از باز شدن منو تنظمیات گزینه Device در تلگرام را انتخاب کنید.

حذف دستگاه های متصل به تلگرام

وارد بخش Active Sessions شوید. در صفحه Active sessions در تلگرام آیفون شما میتوانید تعداد دستگاه های متصل شده به تلگرام را مشاهده کنید. برای حذف تمام دستگاه ها در صفحه Active session در تلگرام iOS روی Terminate All Other Sessions ضربه بزنید.

تعداد دستگاه های متصل شده به تلگرام

اگر میخواهید از بین دستگاه های فعال در تلگرام آیفون، فقط یکی از دستگاه ها را حذف کنید روی نام دستگاه مورد نظر ضربه بزنید. بعد از آن یک گزینه قرمز رنگ کنار نام دستگاه نشان داده میشود. در آخر روی Close ضربه بزنید.

مشکل حذف نشدن نشست های فعال تلگرام

حذف دستگاه های متصل به تلگرام در کامپیوتر

همچنین شما میتوانید از برنامه تلگرام ویندوز برای حذف دستگاه های متصل به تلگرام استفاده کنید. برای این کار ابتدا برنامه تلگرام را در ویندوز باز کنید. بعد از باز شدن تلگرام در بالای صفحه روی سه خط روی هم کلیک کنید.

لغو دسترسی دستگاه های دیگر به حساب تلگرام شما

از منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

اکنون شما وارد تنظمیات تلگرام ویندوز شده اید. در تنظمیات تلگرام ویندوز Privacy and Security را انتخاب کنید.

حذف دستگاه های متصل به تلگرام در iOS

در صفحه Privacy and Security وارد بخش Show All Sessions شوید.

حذف دستگاه متصل به تلگرام

حالا شما لیستی از دستگاه هایی که وارد اکانت تلگرامی شما شده اند را میتوانید مشاهده کنید. عدم نمایش نشست های فعال در تلگرام در این صفحه نشان دهنده این است که دستگاهی به اکانت شما متصل نیست. در صورت متصل بودن دستگاه، روی نام دستگاه مورد نظر کلیک کنید.

دستگاه های فعال در تلگرام ایفون

با این کار یک کادر برای شما باز میشود. در آخر برای لغو دسترسی دستگاه های دیگر به حساب تلگرام شما پایین کادر باز شده روی Terminate Session کلیک کنید.

عدم نمایش نشست های فعال در تلگرام

چگونه دستگاه های فعال در تلگرام را حذف کنیم؟ با استفاده از نسخه وب تلگرام

قطع دستگاه های متصل به تلگرام در نسخه وب کمی متفاوت تر نسبت به برنامه آن است. در نسخه وب شما میتوانید مشخص کنید که هر دستگاهی که برای مدت زمان معینی وارد تلگرام نشد به صورت خودکار اتصال آن قطع شود. این یعنی شما نمیتوانید مانند سایر روش ها اتصال دستگاه خاصی را قطع کنید. بنابر این برای حذف دستگاه های متصل به تلگرام وارد Telegram Web شوید. سپس روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید و از منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

گزینه Active session در ایفون کجاست

سپس منو را به سمت پایین بکشید. روی گزینه Devices  کلیک کنید.

Active session در تلگرام iOS

در صفحه Devices نوشته شده است دستگاهی که به مدت زمان مشخص شده غیر فعال باشد به صورت خودکار اتصال آن قطع شود. مدت زمان مورد نظر را از بین گزینه های یک هفته، یک ماه، سه ماه و شش ماه انتخاب کنید. اکنون در صورتی که از مدت زمان مشخص شده با دستگاهی وارد اکانت نشوید به صورت خودکار اتصال آن قطع میشود.

نشست های فعال تلگرام چیست

در صورتی که با مشکل حذف نشدن نشست های فعال تلگرام مواجه هستید میتوانید مطلب رفع مشکل حذف نشدن دستگاه فعال (Active Sessions) اکانت تلگرام را مطالعه کنید.

نظرات و پیشهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چگونه نشست های فعال تلگرام را حذف کنیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حذف دستگاه متصل به تلگرام استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه لغو دسترسی دستگاه های دیگر به حساب تلگرام شما در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش حل مشکل حذف نشدن دستگاه فعال اکانت تلگرام و موبوگرام (ورژن جدید)
رفع مشکل حذف نشدن دستگاه فعال (Active Sessions) اکانت تلگرام و موبوگرام ورژن جدید

نظرات

  • مهسا says:

    سلام – وقت بخیر
    با توجه به اینکه مطمئن هستم اکانت تلگرام من در اختیار دیگری هست ولی قسمت Active Sessions دیده نمی شه تا بتوانم به نشست های فعال خاتمه بدم – متشکرم