آموزش 7 روش حل مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین

آموزش ۷ روش حل مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین

یکی از بهترین سرگرمی‌ ها به خصوص در رانندگی‌ های طولانی، گوش دادن به موسیقی، پادکست و کتاب صوتی است. همه ما به استفاده از ضبط در ماشین عادت کرده‌ایم. اما گاهی صدا قطع شده و ما نمی‌دانیم که دلیل قطع شدن صدای ضبط ماشین چیست. 🔈 در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش حل مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین خواهیم پرداخت.

علت قطع صدای ضبط ماشین

The Reasons Why Car Stereo Has No Sound

در بیشتر مواقع رایج‌ ترین دلیل قطع شدن صدای ضبط ماشین، مشکل سوختن فیوز یا شل شدن سیم کشی دستگاه است. اما گاهی نبود صدا می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. در ادامه تمامی این موارد بررسی قرار خواهند گرفت.

دلایل ساده و سریع برای حل مشکل صدا

قبل از این که به دنبال دلایل اصلی برای این که چرا صدای ضبط ماشین قطع شده، بگردید، باید دلایل ساده و سریع را بررسی کنید. ممکن است تلفن همراه خود را به ضبط وصل کرده باشید، اما صدای دستگاه تلفنتان زیاد نباشد. یکی از دلایل ساده دیگر، مشکل در منبع صوتی است. آهنگی که پخش کرده‌اید، سی دی درون دستگاه، فلش متصل به آن یا شبکه رادیویی مورد نظر را تعویض کرده و بررسی کنید که آیا صدا هنوز قطع است یا نه. دلیل ساده آخر هم بررسی سیم AUX، فلش، USB ضبط و بلوتوث دستگاه خواهد بود. ممکن است بلوتوث دستگاه روشن نبوده یا اگر از دانگل بلوتوث استفاده می‌کنید، احتمال دارد که دانگل بلوتوث با دستگاه ضبط ناسازگار باشد. اگر علت قطع شدن باند ماشین هیچ یک از این موارد نبود، باید بررسی کنید که کدام قسمت یا قسمت‌های سیستم پخش دچار مشکل شده است.

مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین به دلیل سوختن فیوز

در صورت بروز مشکلاتی که به برق خودرو مربوط است، همیشه در اولین قدم باید جعبه فیوز را بررسی کنید. فرقی نمی‌کند که این مشکل مربوط به برف پاک کن، چراغ‌های جلو خودرو یا ضبط آن باشد. وظیفه اصلی فیوز محافظت از قطعات الکترونیکی در برابر نوسانات برق و سایر مواردی است که می‌تواند سبب فرسایش زودرس شود. بررسی فیوزها کاری بسیار آسان خواهد بود. نمی‌توان مکان مشخصی را برای جعبه فیوز خودرو عنوان کرد. برای پیدا کردن آن در خودروی خود نیاز به جستجوی نام خودرو در گوگل دارید. جعبه فیوز ممکن است در داخل محفظه موتور، در کنار باتری، زیر شیشه جلو، زیر فرمان، زیر پوشش محافظ و … قرار داشته باشد.

پس از پیدا کردن جعبه فیوز، می‌توانید از یک لامپ آزمایشی استفاده کرده و آن را به نقاط فلزی بالای فیوزها وصل کرده و بررسی کنید که آیا آنان کار می‌کنند یا نه. راه دیگر برای بررسی، کشیدن هر فیوز به صورت یکی‌یکی و پشت سر هم است. با این کار می‌توانید متوجه شوید که آیا سیم فلزی دچار ترک خوردگی شده است یا نه. اگر علت قطع و وصل شدن باند ماشین فیوزهای سوخته باشد، آن فیوز سوخته را با فیوزی جدید با همان درجه جایگزین کنید.

پس از تعویض فیوزها، رادیو را روشن کرده و بررسی کنید که آیا صدایی از باندها خارج می‌شود یا نه. اگر مشکل شما برطرف نشد، احتمالاً باید به دنبال مشکلات دیگری برای حل قطعی صدا بگردید. احتمال دارد که فیوزهای خودرو به صورت تصادفی خراب شوند، اما خرابی‌های مکرر نشان دهنده کمبود در سیستم برق خودرو است.

علت قطع و وصل شدن باند ماشین

قطع شدن صدا به دلیل سیم کشی شل

خراب شدن سیم کشی ضبط ماشین می‌تواند خیلی بعید باشد، حتی در ماشین‌هایی که چندین سال از استفاده آنان گذشته است. دلیل اصلی برای قطع شدن صدا مربوط به شل شدن سیم کشی در اثر ضربه‌ها و لرزش ماشین در هنگام رانندگی است.

شل شدن سیم کشی قسمت جلویی یا صندوق عقب ضبط خودرو

برای بررسی سیم کشی قسمت جلویی، ابتدا باید به قسمت پشتی ضبط دسترسی داشته باشید. این کار معمولاً به آسانی آنچه که فکر می‌کنید، نیست. چراکه جدا کردن ضبط ماشین به دلیل جلوگیری از دزدی آسان آن، عملی دشوار خواهد بود. برای جدا کردن قسمت جلویی می‌توانید در گوگل نام خودرو خود را جستجو کرده و نحوه جدا کردن ضبط را بدون آسیب رساندن به داشبورد پیدا کنید. اما روش کلی انجام این کار آن است که قسمت جلویی ضبط را به آرامی و به اندازه کافی بکشید که از داشبورد جدا شود. تمام سیم‌های موجود در این قسمت را بررسی کنید که شل شده‌اند یا نه.

شل شدن سیم کشی قسمت جلویی یا صندوق عقب ضبط خودرو

در برخی موارد اگر باند ضبط خود را ارتقا داده اید حتما سیم کشی باند در صندوق عقب ، روی درب ها و.. را بررسی کنید و سوکت ها را مجددا سفت کنید.

دلیل قطع شدن صدای پخش ماشین

شل شدن سیم‌های تقویت کننده

تقویت کننده نیز دارای تعدادی سیم بوده که به بلندگوها وارد یا از آنان خارج می‌شوند. این سیم‌های ارتباط دهنده را بررسی کنید که ببینید آیا مشکلی در آنان وجود دارد یا نه.

دلیل قطع شدن صدای ضبط ماشین

شل شدن سیم‌های بلندگوها

قطع شدن بلندگو نمی‌تواند باعث خاموش شدن کل سیستم ضبط ماشین شود. اما اگر به دنبال دلیل قطع شدن یکی از باند ماشین هستید، گوش خود را به سمت بلندگوهای ماشین برده و بلندگویی را که صدایی از آن خارج نمی‌شود، پیدا کنید. با احتیاط درپوش این قسمت را جدا کرده و سیم‌های آن قسمت را بررسی کنید. اگر سیمی شل شده باشد، باید از لحیم کاری برای تعمیر آن استفاده کنید.

مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین

خراب شدن اسپیکرها (بلندگوها) و قطع صدا

پس از بررسی سیم کشی سیستم و نبود مشکلی در آن، مرحله بعدی بررسی بلندگوها است. اگر سال‌ها از ماشین خود استفاده کرده باشید، ممکن است بلندگوها مثل روز اول خود کار نکنند. بهترین راه حل برای حل مشکل اسپیکر تعویض آن است. اما گاهی نیز نیاز به تعویض بلندگوها نیست. ممکن است دلیل قطع شدن صدای ضبط ماشین جمع شدن گرد و غبار در بلندگو باشد. در این مواقع می‌توانید از پاک کننده هوای فشار قوی استفاده کرده و عملکرد بلندگوها را بهبود بخشید.

علت قطع شدن صدای ضبط پارس ، پراید ، دنا ، 206 و..

خرابی تقویت کننده یک دلیل قطع شدن صدای ضبط ماشین

آمپلی‌فایر یا همان تقویت کننده، سیگنال‌های ضبط را تبدیل به صدا در بلندگوها خواهد کرد. در صورت از کار افتادن این بخش ممکن است که از بلندگوها صدایی خارج نشود یا نویز و صداهایی عجیب و غریب شنیده شود. در این موارد باید تقویت کننده دستگاه را تعویض کنید. در هنگام تعویض باید تعداد کانال‌ها و مشخصات آمپلی‌فایری را که در حال تعویض آن هستید در نظر داشته باشید.

علت قطع شدن صدای پخش خودرو

قطع شدن ناگهانی صدای ضبط ماشین به دلیل مشکلات نرم افزاری

گاهی اوقات دلیل قطع شدن صدای پخش ماشین وابسته به سیستم سخت افزاری آن نیست. در این موارد تنها کافی است نرم افزار ضبط را دوباره راه اندازی کرده که سیستم کار کند. برای این کار می‌توانید حافظه ضبط را فلش کرده و آن را دوباره راه اندازی کنید. با این کار ضبط شما انگار برای اولین بار بوده که روشن می‌شود. البته قبل از انجام این کار باید تنظیمات صدای ضبط را نیز بررسی کنید. ممکن است این تنظیمات به هم ریخته باشد و به همین دلیل صدا از باندها خارج نشود. عدم به روز رسانی نرم افزار نیز می‌تواند علت قطع شدن صدای پخش خودرو باشد. با به روز رسانی نرم افزار به آخرین نسخه موجود می‌توانید این مشکل را حل کنید. برای انجام این کار نام مدل ماشین خود را جستجو کرده و چگونگی به روز رسانی نرم افزار سیستم پخش آن را یاد بگیرید.

مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین

خرابی دکمه‌های دستگاه صوتی

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند سبب شود، صدایی از باندهای خودرو خارج نشود، خرابی دکمه‌های ضبط است. ممکن است دکمه تغییر صدا در پایین‌ترین سطح آن گیر کرده باشد و صدا را افزایش ندهد. همچنین ممکن است که دستتان به دکمه میوت صدا خورده و صدای ضبط قطع شده باشد.

خرابی دکمه‌های دستگاه صوتی

نظرات و پیشنهادات شما؟

همان‌طور که مشاهده کردید، دلیل قطع شدن صدای ضبط ماشین هم می‌تواند به عوامل سخت افزاری و هم نرم افزاری ضبط وابسته باشد. شما می‌توانید از این ۷ روش حل مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین استفاده کرده و تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبین در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • محمد صادق says:

    سلام
    دستگاه ضبط ماشین من فقط صدای رادیو رو پخش نمیکنه، و روی رادیو سکوت کامله، ولی صدای ضبط، فلش، aux و حتی بیپ تنظیمات هم پخش میشه، مشکل از کجاست؟
    تشکر

  • امیر says:

    سلام
    پخش ماشین من ی مدت قطع و وصل میشد
    نشون دادم گفتن پخش خراب شده
    ی پخش دیگه خریدم باز همون طوری میشه
    یهو قطع میشه و یکم گاز میدم تو حرکت یا تو ی چاله ریز میوفتم وصل میشه

    ظبط نو هم خریدم باز همین مشکل هست
    ماشین ۲۰۶ هست

    ممنون میشم کمک کنید

    • ناظر says:

      احتمال زیاد سیم کشی مشکل دارد که در چاله چوله وصل میشه بعدش دوباره در میره . تعمیرگاه معتبر و درست نشون بده

  • علی says:

    سلام ضبط ماشینم وینکاs100هستش چندوقته ضبط کارمیکنه باsd مموری اماصدانداره ولی بابلوتوث صداداره لطفابفرماییدعلت چیست

  • علیرضا says:

    سلام علت اینکه ولوم صدا از پانزده که بالاتر میشه صدا قطع میشه دوباره برمی گرده چیست ماشین r3راین .

    پاسخ

  • محمد says:

    سلام خسته نباشید من با ماشین داخل چندتا گوداال رفتم و بعد حالا هربار ک‌ روی چاله های ریز یا دست انداز رد میشم صدا هی قطو وصل میشه اگ میشه راهنمایی بکنین

    • علیرضا says:

      مام همین مشکلو داریم البته ولوم صدا از بیست که بالاتر میشه هم قطع میشه صدا ماشینم. داف هستش

  • Mehdi says:

    سلام خسته نباشید ماشین ما داف هست بعد زمانی که موزیک پلی میشه خود به خود میره روی رادیو

  • مهرداد says:

    سلام ممنون از راهنماییتون بنده ماشینم پرایده تازه خریدمش اما باندهای عقب کار نمیکنن حتی با یه باند دیگه هم امتحان کردم اما کار نکرد احتمالا برق تو سوکتاش نیست لازم به ذکر است کع قبلا سیستم نصب بوده رو ماشین پخشش هم سی دی خور بدون فلش لطفا راهنمایی کنین مشکل صدا نداشتن باند عقب چی میتونه باشه