کامل ترین آموزش نصب و استفاده از V2Ray با v2rayN در ویندوز 11 و ویندوز 10

آموزش نصب و استفاده از V2Ray با v2rayN در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰

امروزه استفاده از پروتکل های V2Ray در بین کاربران کامپیوتر و گوشی بسیار رواج یافته است. 🌐 نصب و استفاده از برنامه‌هایی همچون v2rayN و V2rayNG در سال‌های اخیر برای دسترسی به پرکتل های وی تو ری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه این مطلب از انزل وب به کامل ترین آموزش نصب و استفاده از V2Ray با v2rayN در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ میپردازیم.

دانلود ، نصب و تنظیمات V2Ray در ویندوز ۱۱ و ۱۰

Download, Install and Configure V2Ray on Windows 11 and Windows 10

ممکن است استفاده و نصب v2ray روی ویندوز سخت و دردسر ساز به نظر برسد اما شما میتوانید با چند مرحله اینکار را برای اضافه کردن سرور Vless ، VMess ، تروجان و.. انجام دهید. به طور خلاصه این مراحل شامل موارد زیر هستند:

  • دانلود نرم افزار v2ray برای ویندوز
  • نصب و راه اندازی برنامه
  • تغییر زبان برنامه از چینی به انگلیسی
  • فعالسازی کانفیگ در برنامه
  • روشن کردن v2ray

در این برنامه امکان اضافه کردن سرورهای VMess ، Shadowsocks ،Trojan نیز بر اساس لینک وجود دارد و شما میتوانید حتی بر اساس QR code یا لینک‌های آپدیت شونده V2ray را فعال کنید.

علاوه بر سیستم عامل ویندوز، شما میتوانید نصب V2Ray روی لینوکس را نیز تجربه کنید. همچنین در صورتی که قصد استفاده از آن برای تلفن همراهتان دارید میتوانید V2RayNG اندروید یا برنامه های جایگزین v2ray برای iOS استفاده کنید.

۱- راه اندازی و دانلود v2ray برای کامپیوتر

دانلود v2ray برای ویندوز از طریق سایت‌های معتبر امکان پذیر است. ابتدا لازم است آخرین نسخه از برنامه را از طریق سایت Github دانلود کنید (همیشه بهتر است آخرین نسخه را دانلود کنید). پس از باز کردن این سایت باید کمی صفحه را به پایین اسکرول کنید تا لینک‌های دانلود را ببینید. مطابق مشخصات کامپیوتر شما، نسخه‌های مختلفی از برنامه در این بخش وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

بهترین گزینه برای دانلود v2rayN-With-Core.zip است. اما در صورتی که موفق به استفاده از این نسخه نشدید، موارد دیگر را نیز میتوانید امتحان کنید.

دانلود v2ray

پس از اتمام دانلود برنامه به مسیر ذخیره سازی آن بروید و روی فایل دانلود شده کلیک راست کنید. در این مرحله باید فایل را با استفاده از گزینه Extract file از حالت فشرده خارج کنید. سپس وارد آن شوید.

در پوشه دانلود شده یک فایل با فرمت Application وجود دارد. روی آن راست کلیک کنید و با زدن گزینه Run as administrator آن را باز کنید.

ممکن است در این مرحله پیامی دریافت کنید که نشان دهنده نیاز برنامه، به نصب Windows Desktop Runtime.net باشد. در این صورت برنامه را دانلود و نصب کنید تا بتوانید ادامه فرایند را انجام دهید.

باز کردن برنامه V2ray

۲- تغییر زبان برنامه به انگلیسی

حال برنامه برای شما باز شده است و لازم است که زبان آن را از چینی به انگلیسی تغییر بدهید. برای اینکار علامت سه نقطه از بالای صفحه را بزنید و روی فلش گزینه آخر کلیک کنید. سپس زبان را روی EN مخفف English قرار دهید.

تغییر زبان برنامه v2ray

در این مرحله برنامه را ببندید. از نوار ابزار پایین صفحه ویندوز روی فلش Show hidden icons بزنید و روی علامت برنامه v2ray کلیک راست کنید. سپس گزینه آخر از موارد نمایش داده شده را انتخاب کنید.

تغییر زبان برنامه v2ray

حالا دوباره وارد پوشه برنامه دانلود شده بروید و فایل اپلیکیشن را اجرا کنید تا تغییر زبان به طور کامل اعمال شود.

۳- فعالسازی کانفیگ در برنامه

اگر برای شما سوال “چگونه کانفیگ v2ray را وارد کنیم” پیش آمده، باید به ادامه مراحل بپردازید. حال برای کار با برنامه v2ray برای ویندوز نوبت به آپلود کانفیگ‌ها است. برای اینکار شما باید ابتدا یک کانفیگ فعال از طریق منابع مناسب رایگان از روی اینترنت یا سرویس های معتبر تهیه یا خریداری کنید. سپس کانفیگ را کپی کرده و با استفاده از کلید های ترکیبی C+V در صفحه پیست کنید.

فعالسازی کانفیگ در V2ray

سپس برای ادامه فعالیت و امکان کار با کد کانفیگ v2rayng، باید از بخش System proxy در نوار پایینی برنامه گزینه Set system proxy را انتخاب کنید. توجه داشته باشید تا زمانی که این بخش روی Clear system proxy باشد، کانفیگ‌ها عمل نخواهند کرد. پس از انجام اینکار لازم است برای رفرش کردن نرم افزار v2ray برای ویندوز، یکبار گزینه Reload را در بالای صفحه بزنید.

تنظیمات بخش system proxy

باز و بسته کردن برنامه یا استفاده از گزینه Reload میتواند در رفع ارور EOF در V2Ray و بسیاری از خطاهای دیگر نسخه اندروید یا ویندوز موثر باشد.

نحوه قطع و وصل کردن V2ray

یکی از نکات مهم درباره نحوه کار با v2rayng روشن خاموش کردن آن در زمان‌های لازم است. برای این منظور لازم است تا فلش Show hidden icons در نوار پایین ویندوز بزنید و روی آیکون برنامه v2ray کلیک راست کنید. با قرار دادن حالت روی Clear system proxy برنامه غیر فعال و با Set system proxy روشن میشود.

آیکون برنامه در زمان فعال بودن آن به رنگ قرمز و در هنگام غیر فعال بودن، آبی است.

نحوه قطع و وصل کردن v2ray

برای اینکه به طور کامل از برنام خارج شوید، لازم است تا گزینه Exit را از همین مسیر بزنید.

روش فعالسازی V2ray با VMess, Shadowsocks, Trojan

برای آنکه بتوانید این برنامه را با استفاده سرورهای رایگان  vmess، shadowsocks ،trojan فعالسازی کنید، ابتدا اپلیکیشن را باز کنید و سپس علامت مثبت بالای صفحه را بزنید.

اضفاه کردن سرور به v2ray

سپس لینک سرور مورد نظرتان را کپی و در بخش URL(Optional) پیست کنید سپس یک نام اختیاری برای بخش Remarks انتخاب کنید و گزینه Confirm را از پایین صفحه بزنید. پس از آن پیامی ظاهر میشود که نشان دهنده آپلود موفق سرور است.

تنظیمات برنامه v2ray

در مرحله بعدی از صفحه اصلی برنامه وارد بخش subscription group شوید و Update subscription without proxy یا Update subscription with proxy (در این صورت برای آپدیت از پروکسی فعال استفاده میشود) را انتخاب کنید. سپس انواع سرورهای Shadowsocks به لیست اضافه میشود.

تنظیمات بخش subscription group

حالا باید از لیست سرورها با درگ کردن یا استفاده از کلید CTRL+R همه آنها را انتخاب کنید و برای تست فعال بودن و انتخاب بهترین مورد، کلیک راست کنید و گزینه Test servers real delay یا CTRL+R را بزنید.

تست سرورها در v2ray

نحوه استفاده از V2ray و اتصال به سرورها از طریق لینک‌

در این زمان سیستم به طور خودکار سرورهای موجود را بررسی میکند تا سریع ترین آنها را پیدا کند. این مرحله ممکن است کمی طول بکشد اما پس از تمام شدن فرایند از ستون Test، نتایج پینگ سرورها برای شما نمایش داده میشود و میتوانید از آنها استفاده کنید. سرورهایی که در کنار آنها عدد نمایش داده شده، سرورهایی هستند که کار میکنند اما اگر مواردی همون ۱- در کنار آنها ثبت شد، به معنای عدم فعال بودن آنها است.

در صورتی که در صفحه کلیک راست کنید و روی گزینه Sort by test result را بزنید نتایج بر اساس آزمایش انجام شده لیست میشود و شما میتوانید سرورهای قوی و فعال را در بالای لیست ببینید. حالا روی سرورهایی که نتیجه تست آنها به رنگ سبز شده است، راست کلیک کنید و Set as active server یا اینتر را بزنید. در نهایت با فعال کردن تنظیمات V2ray از طریق گزینه Set system proxy میتوانید برنامه را فعال کنید.

در مواقعی که یکی از سرورها قطع شد یا کند بود، میتوانید با انتخاب و زدن اینتر روی سرورهای دیگر آنها را نیز امتحان کنید.

روش آپدیت کردن لیست پروکسی‌ها

برخی اوقات ممکن است پروکسی ها مسدود شوند یا پس از مدتی از کار بیوفتند به همین خاطر در ادامه ممکن است مجبور شوید لیست آنها را آپدیت کنید. برای این منظور برنامه را باز کنید و از بالای صفحه گزینه Subscription group را انتخاب کنید.

با استفاده از گزینه Update subscription with proxy میتوانید به سادگی لیست پروکسی‌های موجود را بروز کنید. این کار ممکن است تا برخی مواقع مشکلات اتصال شما به پروکسی‌ها را برطرف کند.

بروز رسانی لیست پروکسی ها


برنامه‌های جایگزین کلاینت V2ray برای ویندوز

برنامه v2rayN تنها یک بستر برای اجرای پروکسی‌ها و کانفیگ‌های مختلف به منظور تغییر آی پی است. بنابراین این برنامه به تنهایی کار خاصی انجام نمیدهد و نیاز به وارد کردن برخی داد‌ه‌ها و اتصال به سرور به منظور فعالیت دارد. به همین خاطر اگر موفق به کار کردن با این برنامه نشدید، میتوانید با استفاده از برخی ابزارهای جایگزین به هدفتان برسید. در حال حاضر کلاینت های V2Ray ویندوز بسیاری وجود دارند. اپلیکیشن های دیگری همچون Qv2ray، Nekoray و … ابزارهای مشابهی هستند که میتوانید آنها را نیز نصب و استفاده نمایید.

قابل ذکر است که کلاینت کلاینت Nekoray قابلیت تبدیل سرورهای V2ray به حالت VPN برای اجرای بهتر بر روی سیستم را نیز دارد.

سوالات متداول‌

چرا v2rayn کار نمیکنه؟

کار نکردن یا از کار افتادن v2ray  میتواند دلایل مختلفی همچون تنظیمات نادرست، وجود مشکل کانفیگ‌ یا سرور یا درست وارد نکردن آنها، مسدود شدن آی پی‌ها و... داشته باشد.

وی پی ان v2ray چیست؟

v2rayN در حقیقت یک نرم افزار یا کلاینت برای اتصال امن و خصوصی به سرورهای مختلف در اینترنت است. از این نرم افزار میتوان برای تغییر آی پی کل سیستم و یا محدود کردن آن به برنامه های خاصی همچون مرورگرها استفاده کرد. قابلیت های این برنامه شامل انتقال ترافیک از طریق پورت‌های مختلف، و انتخاب و تنظیم مسیرهای اتصال به سرور است.

چرا v2ray ویندوز وصل نمیشه؟

اگر برنامه را به درستی نصب نکرده باشید یا در تنظیمات آن مشکلی داشته باشید در مرحله اول با مشکلاتی مواجه میشود اما کار نکردن برنامه میتواند دلایل دیگری مثل از بین رفتن سرورها یا تغییر کاربری آنها، مشکلات شبکه اینترنتی، نصب برنامه ناسازگار با ویندوز، ایرادات سرور یا کانفیگ و... باشد.

سرور v2ray چیست؟

سرورهای v2ray ابزارهایی هستند که منظور تغییر آی پی سیستم استفاده میشوند. این سرورها میتواند دستگاه شما را در لوکیشن‌های دیگری نشان دهند و برای مقاصد مختلفی استفاده شوند. سرورها به صورت اختصاصی یا عمومی برای افراد با یک آدرس خاص ساخته میشود و ممکن است شامل محدودیت‌های حجمی باشند.

تانل v2ray چیست؟

تانل V2Ray اطلاعات را به صورت رمز گذاری شده و امن بین دو نقطه از شبکه انتقال میدهد تا امنیت آن را حفظ کند. با این روش میتوان به سادگی محدودیت‌های ایجاد شده را از بین برد.

چرا کانفیگ v2ray وصل نمیشه؟

وصل نشدن کانفیگ‌های V2ray میتواند دلایل مختلفی مثل مسدود شدن پورت، پایان مقدار حجم یا وجود مشکل در سرور داشته باشد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا با پرداختن به آموزش استفاده از v2ray به شما برای استفاده از این ابزار کمک کنیم. به طور کلی روش‌های مختلفی برای فعالسازی و استفاده از این برنامه وجود دارد که شامل اضافه کردن سرورهای VMess, VLEES, Shadowsocks, HTTP  و… است. شما همچنین میتوانید به صورت دستی برخی از لینک‌های سرور آنلاین را پیدا و به این برنامه اضافه کنید.

در نهایت با تست کردن عملکرد آنها و قدرت پینگ، میتوانید مواردی که قابل اتصال هستند را پیدا کنید و برای یک بازه زمانی از آنها در این برنامه استفاده کنید. انجام تنظیمات و پیکربندی v2ray به شما کمک میکند تا این اتصال را به شکل بهتری تجربه کنید.

نظرات و سوالات شما؟

آیا تجربه دانلود برنامه v2ray برای ویندوز ۱۱ یا ۱۰ را دارید؟ به نظر شما چالش‌ های استفاده از این برنامه چیست؟ در صورتی که آموزش v2ray برای شما مفید بود لطفا از تجربیاتتان برای ما بنویسید یا اگر راهکار دیگری برای استفاده از این نرم افزار برای کامپیوتر میشناسید، آن را با ما و سایر افراد در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
ممنونیم، امتیاز شما ثبت شد 🙂

مطالب مرتبط

راهنما کامل و چاره ساز حل مشکل v2ray اندروید (اپراتورها و وای فای)
راهنما کامل و چاره ساز حل مشکل v2ray اندروید (اپراتورها و وای فای)
4 تا از بهترین برنامه V2RAY برای آیفون با مصرف کم باتری
۵ تا از بهترین برنامه V2Ray برای آیفون با مصرف کم باتری
بهترین کلاینت های V2Ray ویندوز ، جایگزین مناسب کلاینت فعلی V2Ray شما!
بهترین کلاینت های V2Ray ویندوز ، جایگزین مناسب کلاینت فعلی V2Ray شما!
آموزش 5 روش رفع ارور EOF در V2Ray
آموزش ۵ روش رفع ارور EOF در V2Ray

نظرات

  • مصطفی says:

    دمت گرم

  • رقیه says:

    سلام
    من subscription group رو اضافه کردم و آپیتشم زدم.
    آپدیت هم شده ولی لیستی اضافه نمیشه برام
    نوشته check the server settings first ولی نمیدونم منظورش کجاست

  • حمید says:

    دمت گرم

  • علیرضا says:

    سلام کانفینگ من وصل میشه فقط برای وب وصل میشه چجوری باید برای برنامه ها هم اوکیش کنم

  • جعفر جلالی says:

    لطقا بگید مشکل من چیه دقیقا؟؟؟
    مشکل سرورمه یا چی؟ هم رو سیستم شرکتم این پیام میده هم رو سیستم خوونه . رو هیچ کلاینتی هم دیگه کار نمیکه. کل گیت هابو شخم زدم. پشتیبانی قند *کن هم که هیچی تعطیل. خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید ۲ هفته ست لنگم.

  • Ali says:

    عوضی جا تشکرتو چفیوز

  • Aryana says:

    احسان جان بعد از نصب Invisible Man XRAY برو توی یکی از این کانالها یا سایتایی که لینک vmess و اینا میدن (هر لینکی اوکیه)، بعد یک لینک که کار میکنه رو کپی کن برو توی قسمت Manage Server Config و لینک رو توی قسمت Import from Link وارد کن و تایید رو بزن. بعدشم برو توی منوی اصلی و Run رو بزن

  • رضا says:

    سلام من در ویندوز ۱۱ کانفینگ فعال رو استارت میکنم اما وصل نمیشه و احساس میکنم در تنظیمات مشکلیه ممنون میشم کمکم کنید

  • aidin says:

    سلام ، من کانفیک اضافه می کنم استارت میکنم اما به محض اینکه vpn Mode رو تو nekoray میزنم یا تو v2ray NG وصل میکنم علامت شبکم قطع میشه

  • شاهرخ قره بندی بختیاری says:

    این مقاله عالی بود. من به کمک راهنمایی های کاربردی و مصور آن تونستم مشکلم رو برطرف کنم و این برنامه را روی ویندوزم راه اندازی کنم. ممنون و متشکرم 🙏🌹

  • برفا says:

    سلام برای من انگلیسی نمیشه چیکار باید بکنم ؟

  • فرهاد says:

    حالت امنیت داخلیت رو غیر فعال کن تا راحت بتونی اکثر سایتارو بری اگر بازم باز نشد باید نسخه جدید کروم رو دانلود کنی یا از فایر فاکس برای رفتن رتو سات ها استفاده کنی

  • خرتر از تو says:

    خر احمق لینک دانلودم بزار دیگه

  • کوثر says:

    خواستم بدونم بعد از نصب و فعال کردن برنامه اگه سیستم رو خاموش کنم و دوباره روشن کنم از اول باید برنامه رو نصب کنم؟

  • آرش says:

    برای من سایت های عادی رو باز نمی کنه چی کار کنم

  • هانی says:

    با سلام
    من تمام مراحل رو انجام دادم و پروکسی وصل میشه ولی مرورگرم دیگه حتی سایت های داخلی رو باز نمیکنه چه برسه به سایت‌های ف ی ل ت ر. میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟
    کانفیگم روی موبایل کار میکنه و همه سایتارو باز میکنه

  • حمید says:

    کانفیگ اضافه می کنم و تمام مراحل رو می رم ولی چیزی باز نمی کنه. نه با مرورگر نه برنامه. کافنیگ پولی رو گوشی وصلم.

  • یکی says:

    فقط مرورگر رفع فیلتر میشه و نه اپ ها… لذا تلگرام و … فیلتر رد نمیشین

  • رضا says:

    من خیلی وقته بجای v2rayN دارم از Invisible Man XRay استفاده میکنم. خیلی استفاده ازش راحته. برای افرادی که دنبال یک کلاینت راحت هستن، گزینه بهتری هست. لینک رو بهش میدی و بعدشم یک گزینه اتصال ساده
    https://invisiblemanvpn.github.io/
    https://github.com/InvisibleManVPN/InvisibleMan-XRayClient

    • نسترن says:

      ببخشید میشه آموزش استفاده از این invisibleman xray رو بذارین؟ من نصبش کردم فقط نمیدونم فایل کانفیگ از کجا باید بیارم.
      ادمین جانم میشه یک آموزش کامل استفاده ازش بذارین؟ میدونم ساده هست ولی برای آدمای مبتدی مثل من یک آموزش باشه خیلی خوبه.

      • رسول صداقت says:

        من از برنامه v2ray رو اون سروره کلیک کردم و اکسپورت کانفیگ زدم و ی جا ذخیره کردم
        بعد همون صفحه اول که دو گذینه داره اون بالایی امپورت کانفیگه رو زدم و اون فایله رو انتخام کردم و امپورت زدم. بعدشم که دکمه ران زدم ولی پیغام وصل شدن و اینا. نمیده. تلگرام رفتم دیدم کار میکنه

    • Pedram says:

      رضا جان ایول. چرا اینو زودتر ندیده بودم. خیلی خوبه. من توی محیط v2rayn گیج میشم. اینجا همه چی ساده نمایش داده شده. برای کاربرهای معمولی مخصوصا خیلی بدرد بخوره

    • علی says:

      من نصب کردم ولی کانیگ ها رو بلد نیستم معرفی کنم لطفا راهنمایی کنید

      • محسن says:

        اگه فایل کانفیگ (معمولا یک فایل با پسوند json) داری که از قسمت فایل بهش میدی. اگه هم لینک داشته باشی کپی میکنی و میری توی قسمت لینک پیست میکنی. مثلا اگه کانفیگ‌هات به شکل //:vmess یا //:vless یا //:ss یا //:trojan هست، همونو کپی کن و برو توی قسمت لینک پیشتش کن

    • حمید says:

      اونوقت فایل کانفیک v2ray رو از کجا بیاریم؟ همشون بصورت متن هستش، فایلی نیست

      • محسن says:

        اگه منظورت از متن همین لینک‌های vmess یا vless و اینا هست، همونو کپی کن و برو توی برنامه قسمت add configuration و گزینه import from link رو بزن. بعد اونجا پیست کن. کانفیگت اضافه میشه

    • بهزاد says:

      دم شما گرم بسیار کاربردی و عالی

    • asadi says:

      دمت گرررم داداش خیییییلی بهتر وراحتتر از v2ray هستش

    • علی says:

      دستت درد نکنه داداش. راحت شدم. چند روزه درگیر نصب v2ray هستم ولی بازم نتیجه نگرفتم. ولی الان این فایل xray رو نصب کردم و مشکلم حل شد.دمت گرم

    • احسان says:

      لطفا یکی ار ابتدا به من نوب بگه چ کنم.من تا به حال v2ray نصب نکردم و نمیدونم چیه. اومدم نظرات رو خوندم و دیدم ایشون InvisibleMan-XRay رو بجاش پیشنهاد دادن.حالا نصب کردم و اصلا نمیدونم چ کنم!!! لطفا یک عزیز منو راهنمایی کنه…مرسی:)

    • مجید says:

      سلام کانفیک هاشو از کجا برداریم؟چجوری واردش کنیم این لینکه اخرین نسخت؟

    • حمید says:

      عالی بود دمت گرم… خیلی راحت تر از v2ray بود
      کامو راه انداخت

  • امیرحسین says:

    سلام
    لینک سرورمون رو در قسمت remarks باید کپی کنیم؟
    برای من روی سرور کلیک راست می کنم هیچ گزینه ای نمیاره و نمیتونم set as active server رو انتخاب کنم.
    چیکار باید بکنم؟

  • هادی says:

    سلام خسته نباشید من مرور گردم فقط رفع فیلتر می شه و باقی نرم افزار های سیستم رفع فیلتر نمی شن باهاش چی کار کنم

  • طارق احمدی says:

    از کجا فایل دانلود رو پیدا کنم؟

  • SH says:

    من نمیتونم زبان رو تغییر بدم
    سه نقطه نداره

  • ali says:

    توی قسمت import bulk(ctrl+v) اجازه نمیده کدی رو وارد کنم یعنی اصن دستور رونمیگیره

  • امیر says:

    چطور vpn رو قطع کنیم

×