آموزش 3 روش انتقال شارژ باتری گوشی به گوشی دیگر

آموزش ۳ روش انتقال شارژ باتری گوشی به گوشی دیگر

آیا میتوان از یک گوشی هوشمند به یک گوشی هوشمند دیگر شارژ باتری منتقل کرد؟ 🔋 گاهی ممکن است دسترسی شما به برق محدود باشد و بخواهید از یک گوشی هوشمند به یک گوشی دیگر شارژ منتقل کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۳ روش انتقال شارژ باتری گوشی به گوشی دیگر میپردازیم.

چگونه از یک گوشی به گوشی دیگر شارژ انتقال دهیم؟

?How to Transfer Battery Power to Another Phone

برخی از گوشی های هوشمند این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا شما بتوانید شارژ آن ها را به سایر دستگاه های شارژی مانند گوشی منتقل کنید. البته امکان انتقال شارژ باتری به گوشی دیگر برای تمامی گوشی ها فعال نیست، اما در گوشی هایی که این ویژگی فعال است شما به راحتی میتوانید با استفاده از انتقال شارژ گوشی به گوشی دیگر بدون کابل گوشی خود را شارژ کنید.

کدام گوشی ها از قابلیت انتقال شارژ پشتیبانی میکنند؟

تمام گوشی های پرچمدار اصلی سامسونگ مانند Galaxy S10، سری Galaxy Note10، سری Galaxy S20 و… از این قابلیت پشتیبانی میکنند. برخی دیگر از مدل های گوشی اندروید نیز از این ویژگی پشتیبانی میکنند و شما میتوانید با یک گوشی هوشمند دیگر آن را شارژ کنید. برای اینکه متوجه شوید گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی میکند یا خیر باید مشخصات گوشی خود را بررسی کنید.

انتقال شارژ از گوشی

آموزش فرستادن شارژ از گوشی به گوشی دیگر با PowerShare بی سیم در سامسونگ

استفاده از شارژر بی سیم سامسونگ تقریبا ساده است. برای این کار ابتدا وارد برنامه Settings شوید. در صفحه اصلی تنظمیات گزینه Battery and device care را پیدا کرده و وارد آن بخش شوید.

طریقه انتقال شارژ از گوشی به گوشی دیگر

در صفحه ای که برای شما باز میشود گزینه Battery را انتخاب کنید.

آموزش فرستادن شارژ از گوشی به گوشی دیگر

سپس روی Wireless power sharing ضربه بزنید.

نرم افزار انتقال شارژ باتری

حالا شما میتوانید این قابلیت را فعال کنید. روی این گزینه ضربه بزنید تا Off به On تغییر کند.

چگونه از یک گوشی به گوشی دیگر شارژ انتقال دهیم؟

بعد از فعال کردن گزینه گفته شده صفحه گوشی خود را رو به پایین بگیرید و گوشی دوم را در پایین آن قرار دهید. در این شرایط زمانی که دو گوشی به درستی روی یکدیگر قرار بگیرند فرآیند انتقال شارژ به صورت خودکار انجام میشود. شما باید مطمئن شوید که کویل شارژ به درستی روی هم منطبق شوند. در صورتی که با مشکلی مواجه شدید و گوشی شارژ نشد میتوانید قاب گوشی ها را بردارید و مجددا تلاش کنید.

چگونه شارژ از گوشی به گوشی دیگر انتقال دهیم؟ با استفاده از کابل USB OTG

شما از USB OTG میتوانید برای انتقال شارژ بین دو گوشی استفاده کنید. ابتدا یک سیم USB OTG تهیه کنید. سر کوچک تر آن را به گوشی متصل کنید که شارژ بیشتر دارد و میخواهید شارژ را از آن منتقل کنید. سپس کابل شارژ گوشی خود را بردارید و یک سرش را به گوشی خود و سر دیگر را به سمت بزرگتر OTG متصل کنید. با این کار گوشی دوم به صورت خودکار شروع به شارژ شدن میکند.

انتقال شارژ گوشی به گوشی دیگر بدون کابل

Power Sharing برنامه انتقال شارژ باتری به گوشی دیگر

همچنین Power Sharing یکی از برنامه هایی است که شما میتوانید برای انتقال شارژ گوشی به گوشی شیائومی و… استفاده کنید. با نصب این نرم افزار انتقال شارژ باتری، شما میتوانید مشخص کنید که میزان شارژی که میخواهد انتقال پیدا کند چقدر باشد. زمانی که شما سطحی را تعیین میکنید به صورت خودکار با رسیدن به سطح مورد نظر عملیات انتقال شارژ تمام میشود.

انتقال شارژ باتری از موبایل به موبایل بدون کابل

در صورتی که شارژ گوشی شما زود تمام میشود میتوانید مطلب راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ را مطالعه کنید.

سرعت Wireless PowerShare چه میزان است؟

انتقال شارژ گوشی به گوشی دیگر بدون کابل میتواند ۴.۵ وات برق تولید کند. انرژی تولید شده برای دستگاهی که در حال شارژ است کمتر است زیرا انتقال شارژ گوشی سامسونگ و… بدون سیم کارایی ۱۰۰ درصد ندارد. این یعنی مصرف برق از دستگاهی که برق را انتقال میدهد متناسب نخواهد بود. به عنوان مثال اگر باتری گوشی که از آن شارژ را انتقال میدهید، ۳۰ درصد کاهش پیدا کند گوشی دوم به همان میزان شارژ نمیشود و کمتر از این مقدار است.

انتقال شارژ باتری از موبایل به موبایل بدون کابل برای گوشی مضر است؟

انتقال شارژ از گوشی باعث میشود حرارت هر دو گوشی بالا برود و در نتیجه باتری داغ کند. باتری که بیش از حد داغ شود در طول زمان سریعتر فرسوده میشود. این یعنی اگر به طور مرتب از انتقال شارژ باتری به گوشی دیگر بدون سیم استفاده کنید باعث میشود طول عمر باتری دسنگاه شما کم شود. در نتیجه استفاده از این قابلیت در مواقع ضروری مشکلی ندارد، اما نباید جایگزین شارژ کردن گوشی با سیم باشد.

آموزش فرستادن شارژ از گوشی به گوشی دیگر

آیا انتقال شارژ با NFC امکان پذیر است؟

بله در برخی از گوشی های هوشمند امکان انتقال شارژ با NFC وجود دارد. با این حال این ویژگی سرعت بسیار پایینی دارد. به صورتی که میزان انتقال برق ۱ وات بیشتر نیست و این برای شارژ گوشی هوشمند کافی نیست. با این میزان قدرت انتقال انرژی شما میتوانید از گوشی خود برای شارژ کردن دستگاه های کوچکتر استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز طریقه انتقال شارژ از گوشی به گوشی دیگر را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از امکان انتقال شارژ باتری بین دو گوشی استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه انتقال شارژ باتری به گوشی دیگر در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش انتقال شارژ و اعتبار همراه اول
آموزش ۴ روش انتقال شارژ و اعتبار همراه اول
آموزش تصویری 4 روش انتقال شارژ خط ایرانسل
آموزش تصویری ۴ روش انتقال شارژ خط ایرانسل
5 روش جالب انتقال شارژ همراه اول، ایرانسل و رایتل
۵ روش انتقال شارژ همراه اول، ایرانسل و رایتل دائمی و اعتباری: کد دستوری، اینترنت و..

نظرات