آموزش ترفند ها و نکات مهم هشتگ زدن در توییتر

آموزش ترفند ها و نکات مهم هشتگ زدن در توییتر

استفاده از هشتگ در توییتر 🐦 نکات مهمی دارد که در صورت رعایت کردن این نکات باعث میشود تا توییت های شما بیشتر دیده شود. در این مطلب از انزل وب به آموزش ترفند ها و نکات مهم هشتگ زدن در توییتر میپردازیم.

چگونه در توییتر هشتگ بزنیم؟

?How to Use Hashtags with Twitter

در تمام شبکه های اجتماعی شما میتوانید از هشتگ ها استفاده کنید تا پست های شما مخاطب بیشتری بگیرد و کاربران بیشتری مطالب شما را ببینند. در توییتر نیز مانند سایر پلتفرم ها استفاده از هشتگ باعث میشود تا توییت های شما بیشتر دیده شود. هشتگ هایی که استفاده میکنید باید به صورت درست مورد استفاده قرار بگیرند تا اثر بخشی بهتر داشته باشد. در ادامه نحوه هشتگ زدن در توییتر و نکات مهم مرتبط با آن را بررسی میکنیم.

هشتگ در توییتر چیست و چه تاثیری دارد؟

هشتگ یک روش بسیار خوب برای آن است که مخاطبینی که شما را نمیشناسند و صفحه توییتر شما را ندارند از طریق آن توییت های شما را ببینند و با شما آشنا شوند. در نتیجه همانطور که گفته شد استفاده از هشتگ باعث میشود افراد بیشتر توییت های شما را مشاهده کنند.

تعداد هشتگ مجاز در توییتر

نحوه استفاده  از هشتگ توییتر فارسی

برای اینکه بتوانید در توییت خود هشتگ بگذارید ابتدا یک توییت جدید بسازید و متن مورد نظر خود را تایپ کنید.

ترند شدن هشتگ در توییتر

بعد از نوشتن متن توییت مورد نظر علامت # را بگذارید و بعد کلمه خود را که میخواهید هشتگ کنید، تایپ کنید. دقت داشته باشید که بین کلمات شما فاصله نباید باشد و بعد از علامت# باید کلمات را پشت سر هم بنویسید. همچنین در هشتگ کلمات بزرگ و کوچک تفاوتی باهم ندارند. به عنوان مثال هشتگ های hashtag# و HASHTAG# یکسان هستند. با این حال سعی کنید تمام حروف را بزرگ ننویسید مگر اینکه مخفف کلمه ای باشد. قانون خاصی برای مکان قرار دادن هشتگ وجود ندارد. با این حال معمولا کاربران هشتگ را انتهای متن خود میگذارند تا سایر کاربران راحت تر متن را مطالعه کنند.

چگونه در توییتر هشتگ بزنیم؟

در آخر روی Tweet ضربه بزنید تا توییت شما همراه با هشتگ منتشر شود.

نحوه هشتگ زدن در توییتر

بعد از منتشر شدن توییت در صورتی که متن خود را اشتباه وارد کردید میتوانید توییت را ویرایش کنید. برای این کار مطلب آموزش ویرایش توییت در توییتر را مطالعه کنید.

نکات مهم در زمان هشتگ زدن

در بخش قبل شما یاد گرفتید که چگونه در توییت های خود هشتگ بزنید و از هشتگ ها استفاده کنید. به غیر از آن باید حین هشتگ زدن برخی از موارد و نکات مهم را در نظر بگیرید تا هشتگ زدن شما مفید باشد و توییت شما دیده شود. در ادامه برخی از این نکات مهم را بررسی میکنیم.

هشتگ های مرتبط با موضوع بزنید

برخی از کاربران فکر میکنند در صورتی که هشتگ های پر کارد را استفاده کنند حتی اگر به موضوع توییت مرتبط نباشد باعث دیده شدن توییت آن ها میشود. در حالت کلی توییت هایی که مینویسید موضوعی دارند. شما باید سعی کنید تا هشتگ های شما نیز در همان موضوع باشند. در غیر اینصورت باعث دیده شدن توییت شما نمیشوند. به عنوان مثال در صورتی که در مورد شبکه های اجتماعی در توییت های خود صحبت میکنید، نباید هشتگی مانند WorldCup# به معنای جام جهانی را به کار ببرید. بلکه برای این موضوع هشتگ مناسب SocialMedia# به معنای شبکه اجتماعی است. در صورتی که هشتگ غیر مرتبط در توییت خود بگذارید، توییتر آن توییت را اسپم شناسایی میکند.

آنالیز هشتگ توییتر

هشتگ زدن در توییتر به طور مداوم

استفاده از هشتگ در توییت به صورت مداوم باعث میشود تا تاثیر هشتگ در توییتر افزایش پیدا کند. این یعنی کاربران مختلفی به مخاطبین شما اضافه میشوند. اگر در حال تبلیغ برندی هستید برند شما بیشتر دیده شود. در نتیجه زمانی که شما از هشتگ ها به طور مرتب استفاده کنید بازخورد بهتری میگیرید.

در یک توییت از هشتگ های زیاد استفاده نکنید

برخی از کاربران توییت های خود را بدون مطلب مفید و فقط با هشتگ های مختلف منتشر میکنند. این باعث میشود تا توییت شما را مخاطب خاصی نبیند. حتی اگر متن جذابی نیز در توییت خود بگذارید اما از هشتگ های زیاد و مختلف استفاده کنید باز هم باعث میشود کاربر خاصی نتواند آن را مشاهده کند. بنابر این استفاده از هشتگ های موثر و درست و همچنین کم در توییت باعث بهتر دیده شدن آن میشود. بنابر این لازم نیست برای بیشتر دیده شدن توییت خود از هشتگ های زیاد و مختلف استفاده کنید. طبق مشاهدات تعداد هشتگ مجاز در توییتر برای بهتر دیده شدن توییت شما ۴ عدد است. بیشتر این تعداد باعث میشود تا میزان بازدید از توییت کمتر شود.

از علائم نگارشی و فاصله در هشتگ زدن در توییتر اجتناب کنید

همانطور که قبل تر گفته شد شما حین نوشتن هشتگ بین کلمات آن نباید فاصله بگذارید. به غیر از فاصله نباید از علائم نگارشی مانند نقطه استفاده کنید. این کار باعث میشود هشتگ شما ناقص شود. به عنوان مثال هشتگ Tuesday Motivation# با TuesdayMotivation# یکی نیست و هشتگ دومی درست است. در صورتی که اولین هشتگ را بزنید، کاربرانی توییت شما را مشاهده میکنند که فقط کلمه Tuesday به معنای سه شنبه را جست جو کرده باشند.

هشتگ توییتر

بررسی املا کلمه حین هشتگ زدن در توییتر

یکی از مهم ترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید املای کلمه ای است که آن را هشتگ کردید. املا اشتباه کلمه به صورت خودکار هشتگ را بدون استفاده میکند. بنابر این برای استفاده از هشتگ عجله نکنید و ابتدا بعد از زدن هشتگ به املای آن توجه کنید تا کلمه ای که میخواهید هشتگ کنید را به درستی تایپ کرده باشید.

برای پست های مفید از هشتگ توییتر استفاده کنید

رسانه های اجتماعی این روز ها به اولین منبع اطلاعاتی تبدیل شده اند. اکثر کاربران اطلاعات مورد نیاز و یا اخبار را در این شبکه ها دنبال میکنند. بنابراین در صورتی که میبینید پست شما برای کاربران مفید است حتما از هشتگ به صورت درست استفاده کنید تا سایر کاربران بتوانند توییت شما را مشاهده کنند.

چگونه هشتگ ترند شده توییتر را ببینیم؟ استفاده از هشتگ ترند برای بازدید بیشتر

برای اینکه سایر کاربران با توییت شما تعامل کنند میتوانید از هشتگ های داغ و پر طرفدار استفاده کنید. اگر در موضوع شما هشتگ داغی وجود ندارد میتوانید موضوع خود را عوض کنید و موضوعی ترند انتخاب کنید. استفاده از هشتگ ترند باعث میشود کاربرانی که هشتگ را جست جو میکنند، توییت شما را نیز ببینند. برای اینکه بیشترین هشتگ توییتر و هشتگ های ترند را بتوانید پیدا کنید میتوانید مطلب آموزش آنالیز هشتگ مناسب و دیدن آمار بیشترین ترند هشتگ در توییتر را مطالعه کنید.

چگونه هشتگ ترند شده توییتر را ببینیم

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؟ با درخواست از سایر کاربران برای استفاده از هشتگ مورد نظر

اگر به دبنال تبلیغات برای کسب و کار خود هستید میتوانید از اینفلوئنسر ها بخواهید و یا کاربران عادی را تشویق کنید تا از هشتگ های مرتبط با کسب و کار شما استفاده کنند تا شما بیشتر شناخته شوید.

استفاده از کلمات آسان برای هشتگ زدن در توییتر

مورد دیگری که باعث ترند شدن هشتگ در توییتر میشود و همچنین باعث میشود توییت شما دیده شود، این است که بتوان هشتگ را به سادگی به خاطر سپرد. این یعنی در موضوعی که میخواهید توییت بزنید باید از هشتگی استفاده کنید که پیچیده نباشد و از کلمات ساده ای ساخته شده باشد تا کاربران برای اینکه مجدد آن را جست جو کنند راحت تر باشند. برای انجام این کار میتوانید هشتگ های محبوب در موضوع خود را پیدا کنید. همچنین میتوانید رقبا خود را بررسی کنید و ببینید آن ها از چه نوع هشتگ هایی استفاده میکنند. این کار میتواند به شما کمک کند تا هشتگ های بهتری استفاده کنید.

هشتگ هایی بزنید که به هدیه ای اشاره دارد

یکی از راه های جذاب تر کردن هشتگ ها که باعث شود کاربران بیشتر با توییت شما تعامل کنند و پروفایل شما را مشاهده کنند این است که از هشتگی استفاده کنید که به هدیه ای اشاره داشته باشد. این گونه هشتگ ها باعث میشود تا کاربران کنجکاو شوند و توییت شما را ریتوییت کنند یا از پروفایل شما دیدن کنند.

استفاده از هشتگ های مرتبط با مناسبت ها و زمان

یکی از ساده ترین روش ها برای دست پیدا کردن به مخاطبین بیشتر برای توییت های خود استفاده از هشتگ هایی است که مربوط به مناسبت ها هستند. به عنوان مثال اگر موضوع هشتگ شما برای بلک فرایدی است استفاده از آن میتواند مفید باشد. بهترین استراتژی برای استفاده از این روش این است که پست هایی که بازدید مناسبی نداشته است را پیدا کنید. بعد از آن با هشتگ های مرتبط با زمان مناسبی مثل کلمه (پنجشنبه گذشته)  آن ها را ریتوییت کنید و مجددا سعی کنید بازدید آن ها را افزایش دهید.

هشتگ گذاشتن در توییتر

از هشتگ های مکان استفاده کنید

مانند هر برنامه دیگری کاربران در توییتر نیز دوست دارند مکان کسی که توییت میزند را متوجه شوند. برای همین است که کاربرانی که میخواهند توییت آن ها بیشتر دیده شود قدرت استفاده از هشتگ های خاص مکان را دست کم نمیگیرند. همچنین میتوانید از این ابزار برای کسب و کار محلی خود نیز استفاده کنید. یعنی به کاربران نشان دهید که کسب و کار شما در چه مکانی قرار دارد. علاوه بر این استفاده از هشتگ حاوی مکان باعث میشود تا کاربرانی که در یک محل با شما هستند زودتر شما را پیدا کنند. برای استفاده از این ابزار کافیست بعد علامت # نام شهر یا محل زندگی خود را تایپ کنید.

برقرار کردن تعادل بین هشتگ ها

یکسری هشتگ ها خیلی پر استفاده هستند مانند کیک و کاربران مختلفی در آن زمینه توییت منتشر میکنند. در صورتی که شما از این هشتگ ها فقط استفاده کنید باعث میشود تا مخاطبین سخت تر توییت شما را از بین سایر توییت ها پیدا کنند. در نتیجه مخاطب کمتری توییت شما را میبیند. برخی از هشتگ ها نیز وجود دارند که به موضوع تخصصی اشاره دارد به عنوان مثال کیک شکلاتی که توییت های آن از هشتگ های پر طرفدار تا حدودی کمتر است. شما باید بین استفاده از هشتگ های خیلی پر طرفدار و هشتگ های جژئی تر تعادلی پیدا کنید تا توییت های شما بیشتر دیده شود. شما باید این مهارت را با آزمون و خطا و تست هستگ های مختلف بدست آورید.

تجزیه تحلیل و آنالیز هشتگ توییتر

زمانی که شروع کردید به طور مرتب از هشتگ ها استفاده کردید، نوبت به تجزیه تحلیل و آنالیز هشتگ توییتر میرسد. بررسی کنید با توجه به بازدید های توییت ها کدام هشتگ ها موفق تر بودند. بعد از آن از هشتگ هایی که برای توییت های شما مفید بودند بیشتر استفاده کنید. همچنین برخی از ابزار های آنلاین مانند Statusbrew میتوانند گزارشی به شما ارئه بدهند و نتایج استفاده از هتشگ ها را در روز های مختلف مشاهده کنید.

هشتگ در توییتر چیست

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که چطور در توییتر هشتگ بزنیم و نکات مهم هشتگ گذاشتن در توییتر را بررسی کردیم. شما چه نکات دیگری میدانید که میتواند باعث افزایش تاثیر هشتگ در توییتر شود؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه طریقه فعالیت با هشتگ در توییتر در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آنالیز هشتگ مناسب و دیدن آمار بیشترین ترند هشتگ در توییتر
آموزش آنالیز هشتگ مناسب و دیدن آمار بیشترین ترند هشتگ در توییتر
حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۸ روش حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام
10 سایت برتر
معرفی بهترین سایت های TOP 10 در زمینه های گوناگون

نظرات