نکات مهم محافظت و مراقبت از لپ تاپ هنگام مسافرت

نکات مهم محافظت و مراقبت از لپ تاپ هنگام مسافرت

لپ تاپ 💻 دستگاه حساسی است و برخی از افراد مجبور هستند در زمان سفر، رفت و آمد شهری و… آن را با خود حمل کنند. با توجه به این مسئله ممکن است لپ تاپ در زمان حمل و نقل آسیب ببیند. در این مطلب از انزل وب به نکات مهم محافظت و مراقبت از لپ تاپ هنگام مسافرت میپردازیم.

مراقبت از لپ تاپ هنگام سفر

۸ Tips to Protect Your Laptop While Traveling

می توان گفت مهمترین ویژگی لپ تاپ، امکان جا به جایی آسان آن است. اما سوال مهم این است که آیا واقعا جا به جایی لپ تاپ به این سادگی‌ها است؟ این دستگاه ظریف است و در زمان حمل و جا به جایی آن باید حواستان را جمع کنید. در این مطلب از انزل وب راه های مراقبت از لپ تاپ را توضیح می دهیم.

استفاده از کوله و کیف ضربه گیر لپ تاپ و ضد سرقت

مراقبت از لپ تاپ هنگام سفر

فرقی ندارد مقصد شما کجا است و چگونه می‌خواهید به آن برسید، بهتر است برای لپ تاپ خود کیف ضد ضربه لپ تاپ و ضد سرقت تهیه کنید. این کیف‌ها قیمت زیادی دارند اما قیمت آن‌ها در برابر هزینه‌ای که برای لپ تاپ خود می‌کنید، بسیار ناچیز است. کیفی خریداری کنید که بخش لپ تاپ آن به اندازه دستگاه شما باشد و ضربه‌گیرهای خوبی در تمام جهات داشته باشد. یک کوله یا کیف امن معمولاً قفل ضد سرقت و جیب‌های مخفی دارد و نمی‌توان به سادگی آن را برش داد و پاره کرد.

توجه به محفظه کوله لپ تاپ

مراقبت از لپ تاپ

کوله‌های لپ تاپ مختلفی در بازار وجود دارد. همه آن‌ها دارای جایگاهی برای لپ تاپ هستند اما میزان محکم بودن و حفاظت این جایگاه می‌تواند بسیار متفاوت باشد. محفظه لپ تاپ باید دارای ضربه گیر باشد. ضربه‌گیرها باید از نوع مخصوص باشند و برجستگی‌هایی داشته باشند که در هنگام ضربه میزان فشار به دستگاه را کاهش دهند یا از بین ببرند. حتماً در زمان خرید ضربه‌گیرها و نوع محفظه لپ تاپ توجه کنید.

اگر قصد دارید کوله لپ تاپ بخرید، پیشنهاد می کنیم مطلب جامع ترین راهنمای انتخاب کیف لپ‌تاپ مناسب را مطالعه کنید.

چگونه از لپ تاپ مراقبت کنیم؟ با استفاده از کاور و محافظ لپ تاپ

چگونه از لپ تاپ مراقبت کنیم

حتی اگر کوله لب تاب شما ضد سرقت و ضد ضربه باشد و دارای محفظه محکمی برای دستگاه شما باشد، بهتر است یک کاور لپ تاپ خریداری کنید. کاور لپ تاپ ایجاد شدن خط و خش جلوگیری می‌کند و می‌تواند محافظت بیشتری را برای دستگاه شما ایجاد کند.

استفاده از برچسب‌های محافظ یا اسکین لپ تاپ

مراقبت از لپ تاپ

برچسب‌هایی برای محافظت از لپ تاپ وجود دارد. این برچسب‌ها معمولاً لایه نازک پلاستیکی هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. شما حتی می‌توانید طرح ساده و بی‌رنگ آن را انتخاب کنید و به پشت لپ تاپ خود بچسبانید تا روی لپ تاپ خط و خش نیفتد و کدر نشود. در واقع اسکین های لپ تاپ، دستگاه را در برابر آسیب‌های جزئی حفاظت می‌کنند و قیمت مناسبی دارند.

دقت در قرار دادن لوازم در کوله پشتی لپ تاپ

مراقبت از لپ تاپ

ممکن است در کوله پشتی لپ تاپ خود وسایل زیادی را قرار دهید. به عنوان مثال کابل‌های USB، شارژ، دفتر و مداد و خودکار و… را در کوله پشتی خود بگذارید. مطمئن شوید لوازمی را که در کوله قرار می‌دهید به لپ تاپ فشار وارد نمی‌کنند و تیزی ندارند. همیشه این لوازم را در بخش دیگری از لپ تاپ قرار دهید. معمولاً کوله‌ها و کیف‌های لپ تاپ دارای جیب‌های زیادی هستند. علاوه بر این مراقب باشید تا غذا و نوشیدنی که در کوله قرار می‌دهید، از ظرف یا نایلون بیرون نزنند و لپ تاپ را کثیف نکنند. نوشیدنی‌ها می‌توانند آسیب جدی به لپ تاپ وارد کنند.

خاموش کردن کامل و بستن لپ تاپ

همیشه قبل از جابجایی و حمل و نقل لپ تاپ آن را به صورت کامل خاموش کنید و در به لپ تاپ را ببندید، مخصوصاً زمانی که قصد دارید آن را در کوله یا کیف قرار دهید. خاموش نکردن لپ تاپ می‌تواند موجب گرم شدن آن شود و وقتی لپ تاپ را می‌بندید میزان گرما نیز بیشتر می‌شود. در نتیجه ممکن است دستگاه شما در کوله یا کیف داغ کند و به اجزای داخلی آن آسیب وارد شود. تنها زمانی نیاز نیست لپ تاپ را به صورت کامل خاموش کنید که قرار باشد در زمان بسیار کوتاهی دوباره درب آن را باز کنید و از دستگاه استفاده کنید. همیشه هم مطمئن شوید که برگه یا چیزی بین لپ تاپ شما قرار ندارد و درب آن به صورت کامل بسته می‌شود.

نحوه مراقبت از لپ تاپ در روزهای بارانی

مراقبت از لپ تاپ

بهتر است در زمان خرید کوله یا کیف لپ تاپ به ضد آب بودن آن توجه کنید. در صورتی که کوله شما ضد آب نیست، می‌توانید از کاور ضد آب استفاده کنید و آن را در کوله قرار دهید تا بتوانید در شرایط اضطراری از آن استفاده کنید و کوله لپ تاپ خود را بپوشانید.

حمل با احتیاط

وقتی لپ تاپ خود را حمل می کنید، مراقب باشید تا آن را به در و دیوار نزنید. از قرار دادن اجسام سنگین در بالای کیف لپ تاپ خودداری کنید. علاوه بر این کوله یا کیف لپ تاپ خود را روی زمین نیندازید. اگر در زمان سفر کوله را زیر پای خود می‌گذارید، مطمئن شوید که پای شما به طور تصادفی به آن برخورد خواهد کرد و اشتباه به آن لگد نخواهید زد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نکات مراقبت از لپ تاپ را توضیح دادیم. شما از چه نکات دیگری استفاده می کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات