آموزش نصب V2Ray روی لینوکس

آموزش نصب V2Ray روی لینوکس

به دلایل مختلفی ممکن است شما نیاز داشته باشید تا از نرم افزار V2Ray در لینوکس 🌐 استفاده کنید. این نرم افزار زیر مجموعه پروژه بزرگی به نام Project V است و باعث میشود تا دسترسی شما به اینترنت بهبود پیدا کند. در این مطلب از انزل وب به آموزش نصب V2Ray روی لینوکس میپردازیم.

نحوه نصب V2Ray روی لینوکس

How to Install V2Ray on Linux

V2Ray یکی از نرم افزار های محبوب برای دسترسی آزاد و بهتر برای اینترنت است. در صورتی که شما از سیستم عامل لینوکس استفاده میکنید، میتوانید از این نرم افزار استفاده کنید. نصب این نرم افزار روش های متنوعی دارد. در ادامه نحوه نصب V2Ray روی Ubuntu را بررسی میکنیم.

نحوه نصب v2ray بر روی لینوکس

برای نصب V2Ray بر روی اوبونتو ابتدا در سیستم عامل لینوکس خود V2ray-core را دانلود کنید.

بهترین کلاینت V2Ray

در کادر باز شده مسیر ذخیره فایل را پوشه Downloads انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید.

نصب V2Ray روی لینوکس

وارد پوشه Downloads شوید و روی فایل دانلود شده راست کلیک کنید. از منو باز شده Extract Here را انتخاب کنید.

نصب Nekoray روی لینوکس

پس از استخراج فایل، وارد ترمینال لینوکس شوید. با وارد کردن دستور cd downloads و cd v2ray-linux-64 وارد پوشه استخراج شده بروید. دستور ls -l را وارد کنید تا محتویات پوشه باز شود.

نصب V2Ray بر روی اوبونتو

اکنون باید فایل پیکربندی را تغییر دهید. برای این کار دستور vi config.json را وارد کنید.

نصب V2Ray بر روی لینوکس

سپس در نتایج آن آدرس پورت، آدرس IP و User ID سرور خود را جایگزین قسمت های گفته شده در ترمینال کنید.

نصب V2Ray روی Ubuntu

بعد از آن دستور v2ray -config=config.json/. را وارد کنید تا فایل V2Ray به همراه فایل پیکر بندی اجرا شود. بعد از اجرا شدن این فایل پیام V2Ray has started را مشاهده خواهید کرد.

نحوه نصب V2Ray روی لینوکس

حالا مرورگر Firefox را باز کنید و روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید و از منو باز شده Preferences را انتخاب کنید.

بهترین کلاینت V2Ray

در صفحه بعد، صفحه را به سمت پایین بکشید و در بخش Network Settings گزینه ..Settings را انتخاب کنید.

نصب Nekoray روی لینوکس

گزینه Manual proxy configuration را فعال کنید. در کادر SOCKS Host عدد ۱۲۷.۰.۰.۱ را وارد کنید و SOCKS v5 را نیز فعال کنید.

نصب V2Ray بر روی اوبونتو

سپس مقابل Port عدد ۱۰۸۰۸ را وارد کنید تا با کلاینت V2Ray ارتباط برقرار کند. صفحه را به سمت پایین بکشید Proxy DNS when using SOCKS v5 را فعال کنید و روی OK کلیک کنید.

نصب V2Ray بر روی لینوکس

بعد از آن برای بررسی آن که لوکیشن IP شما با سرور شما هماهنگ باشد میتوانید سایت IPlocation را باز کنید و لوکیشن آی پی خود را مشاهده کنید.

نصب V2Ray روی Ubuntu

نصب V2Ray در لینوکس از طریق ترمینال

شما برای نصب V2Ray روی لینوکس نیاز به سرور دارید. بنابر این برای نصب V2Ray در لینوکس ابتدا باید VPS تهیه کنید و VPS خود را آپدیت کنید و ارتقا دهید. برای ارتقا و آپدیت آن در ترمینال لینوکس دستورات sudo apt-get update و sudo apt-get upgrade را وارد کنید. اکنون در صورتی که Curl را نداشته باشید میتوانید آن را نصب کنید. برای این کار در ترمینال لینوکس sudo apt-get install curl -y و bash <(curl -s -L https://git.io/v2ray.sh) را وارد کنید. این اسکریپت برای شما فایل هایی مانند فایل قابل اجرا V2Ray، فایل کانفیگ، فایل یوتیلیتی و… را نصب میکند. اکنون از شما نسخه مورد نظر برای V2Ray پرسیده میشود. نسخه ۱ و ۲ این برنامه تفاوت چندانی ندارند. بنابر این عدد ۱ را وارد کرده و Enter را فشار دهید.

نحوه نصب V2Ray روی لینوکس

اکنون شما باید پروتکل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مرحله شما میتوانید TCP را انتخاب کنید. برای این کار عدد ۱ را وارد کنید و Enter را فشار دهید.

دانلود Nekoray برای لینوکس

زمانی که V2Ray سوال بعدی خود را پرسید باید شماره پورت خود را وارد کنید. همچنین میتوانید عددی وارد نکنید و آن را به صورت پیش فرض بگذارید. بعد از آن روی Enter ضربه بزنید.

نصب Nekoray روی لینوکس

سوال بعدی این است که شما میخواهید یک مسدود کننده تبلیغات نصب کنید. برای تایید Y و برای رد N را تایپ کنید. بعد از تایپ N روی Enter ضربه بزنید.

نصب V2Ray بر روی اوبونتو

بعد از آن باید تایید کنید تا Shadowsocks نصب شود یا خیر. نصب Shadowsocks بستگی به نیاز شما دارد. به عنوان مثال ما N را وارد میکنیم تا نصب نشود.

نصب V2Ray بر روی لینوکس

در آخر Enter را فشار دهید تا نصب V2Ray آغاز شود. نصب V2Ray کمی ممکن است طول بکشد.

نصب V2Ray روی Ubuntu

وصل شدن به V2Ray با دانلود Nekoray برای لینوکس

نرم افزار Nekoray، برنامه ای برای وصل شدن به V2Ray است. شما میتوانید از این نرم افزار برای لینوکس استفاده کنید. نصب Nekoray روی لینوکس به شما اجازه میدهد تا از کانفیگ ها بر روی سیستم عامل خود استفاده کنید. کانفیگ ها، لینک هایی هستند که شما را به اینترنت پر سرعت شخصی متصل میکنند و باعث میشوند به راحتی بتوانید از اینترنت استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه نصب V2Ray روی لینوکس و معرفی بهترین کلاینت V2Ray صحبت کردیم. آیا شما توانستید با استفاده از روش های گفته شده این نرم افزار را روی سیستم عامل خود نصب کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نصب V2Ray بر روی اوبونتو در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
هکرهای Anonymous (ناشناس) سیستم عامل مخصوص خود را منتشر کردند

نظرات

  • محمد says:

    سلام داداش دستور v2ray -config=config.json/. تو محیط bash اجرا نشد.
    تو گزینه ها فقط run بود.
    ‍پس به عبارتی باید دستور v2ray run/. اجرا شود.