آموزش کامل 18 روش حل مشکل ارور 403 Forbidden

آموزش کامل ۱۸ روش حل مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden

آیا هنگام ورود به سایتی با ارور ۴۰۳ مواجه شدید و نمیتوانید سایت مورد نظر را باز کنید؟ ⚠️ احتمالا در این شرایط از خود پرسیده اید که خطای ۴۰۳ چیست و چگونه میتوان آن را رفع کرد؟ این ارور به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل ۱۸ روش حل مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden میپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

حل مشکل پیغام خطای ۴۰۳ – Forbidden Access Is Denied

?What Is the “۴۰۳ Forbidden Error” and How to Fix It

ارور ۴۰۳ یکی از ارور های رایجی است که حین ورود به یک سایت ممکن است آن را مشاهده کنید. این ارور با جملات مختلفی ممکن است نمایش داده شود که وجه مشترک همه آن ها عدد ۴۰۳ است. معنی ارور ۴۰۳ Forbidden، ممنوعیت دسترسی به سایت مورد نظر است. همانطور که گفته شد این ارور دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. با توجه به دلیل آن در صورتی که شما کاربر سایت باشید یا مالک سایت میتوانید با روش های متنوعی مشکل خود را حل کنید. در ادامه ابتدا به روش های حل ارور ۴۰۳ Forbidden در صورتی که شما کاربر سایت باشید میپردازیم. سپس روش های حل این ارور برای صاحبان سایت را بررسی میکنیم.

روش های حل مشکل ۴۰۳ Forbidden سمت کاربر

رفرش کردن صفحه برای حل مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden

یکی از ساده ترین روش هایی که میتوانید برای حل مشکل پیغام خطای ۴۰۳ استفاده کنید رفرش کردن یا بروزرسانی صفحه است. این کار باعث میشود تا صفحه وب مورد نظر از ابتدا بارگیری شود و اطلاعات مورد نیاز از ابتدا خوانده شود. برای بروزرسانی و یا رفرش وبسایت از بالای صفحه مرورگر خود روی آیکن آن که با یک فلش مشخص شده است کلیک کنید.

علت خطای 403 Forbidden

حل ارور ۴۰۳ Forbidden با بررسی اینترنت

ممکن است گاهی اینترنت شما ضعیف شود. اینترنت ضعیف باعث میشود تا شما نتوانید به راحتی با مرورگر ها کار کنید. همچنین ممکن است گاهی درخواست دسترسی ارسال شده به صفحه وب به درستی صورت نگیرد و در نتیجه با ارور ۴۰۳ مواجه شوید. بنابر این بعد از رفرش کردن صفحه کاری که باید انجام دهید این است که اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

حل ارور 403 Forbidden

در صورتی که بعد از تست سرعت اینترنت با استفاده از ابزار های آنلاین متوجه شدید سرعت اینترنت پایین است برای افزایش سرعت اینترنت میتوانید مطلب آموزش ۱۲ روش بالا بردن و افزایش سرعت اینترنت را مطالعه کنید.

اشتباه وارد کردن آدرس URL

همانطور که میدانید هر سایتی یک آدرس URL دارد. برای ورود به سایت مورد نظر شما باید آدرس URL را داخل مرورگر وارد کنید تا سایت مورد نظر باز شود. با این حال برخی از کاربران گاهی این آدرس را اشتباه وارد میکنند و در نتیجه باعث میشود تا با ارور ۴۰۳ مواجه شوند. زمانی که شما آدرس URL را اشتباه وارد میکنید مرورگر نمیتواند سایت مورد نظر را پیدا کند. بنابر این آدرس URL را بررسی کنید و در صورت اشتباه وارد کردن آدرس، آن را درست کنید. بعد از درست کردن آدرس URL سایت مجددا سعی کنید وارد سایت مورد نظر شوید.

اتصال و یا قطع ارتباط با برنامه تغییر دهنده آی پی

برای ورود به برخی از سایت ها شما نیاز دارید تا از برنامه های تغییر دهنده آی پی استفاده کنید. در غیر اینصورت نمیتوانید وارد سایت مورد نظر شوید. بنابر این ابتدا برنامه تغییر دهنده آی پی خود را فعال کنید و بعد از آن وارد سایت مورد نظر شوید. به غیر از آن در صورتی که این برنامه از ابتدا فعال بود و سایت با ارور مواجه میشود میتوانید این برنامه را غیر فعال کنید. در برخی از سایت ها در صورتی که برنامه تغییر دهنده آی پی فعال باشد و با آی پی ایران وارد نشوید با ارور مواجه میشوید. بنابر این میتوانید این برنامه را غیر فعال کنید.

رفع مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden با حذف حافظه کش

مرورگری که استفاده میکنید به صورت خودکار اطلاعاتی که حین بازدید از سایت های مختلف بدست میاورد را ذخیره میکند. این اطلاعات ذخیره شده برای این است که برای بار بعد سایت ها سریعتر باز شوند. بعد از گذشت مدتی ممکن است این فایل ها که در حافظه کش مرورگر ذخیره میشود قدیمی شده یا خراب شوند. در این صورت شما را با مشکلات مختلفی مواجه میکند. بنابر این زمانی که با پیغام خطا ۴۰۳ مواجه شدید میتوانید با حذف کش مرورگر این فایل های موقت را حذف کنید.

مشکل ارور 403 Forbidden

حذف کوکی های مرورگر برای رفع مشکل ۴۰۳ Forbidden access is denied

گاهی کوکی های مرورگر شما با مشکل مواجه میشوند. این مشکلات ممکن است باعث شوند شما با ارور های مختلفی مواجه شوید. در این شرایط حذف کوکی های مرورگر میتواند مشکل شما را حل کند.

نداشتن مجوز دسترسی علت خطای ۴۰۳ Forbidden

برخی از سایت ها قبل از ورود به آن ها نیاز به ورود به سایت با وارد کردن نام کاربری و پسورد دارند. اکثر وبسایت ها طوری تنظیم شده اند تا به شما اطلاع دهند که قبل از ادامه کار باید وارد سیستم شوید. با این حال گاهی سایت ها به صورت درست تنظیم نمیشوند و این کار را انجام نمیدهند. بنابر این شما با ارور ۴۰۳ – Forbidden access is denied مواجه میشوید. در این صورت باید به صفحه ورود به سیستم سایت مورد نظر بروید و با وارد کردن نام کاربری و پسورد وارد سایت شوید.

حل مشکل ارور 403 Forbidden

ورود مجدد به سایت در یک زمان دیگر

گاهی برای سایت ها مشکلاتی بوجود میاید که خود به خود بعد از مدتی درست میشود و یا پشتیبانی سایت آن را درست میکنند. بنابر این یکی دیگر از کار هایی که میتوانید حین مواجه شدن با ارور ۴۰۳ انجام دهید این است که صبر کنید و در یک زمان دیگر وارد سایت شوید.

ارتباط با پشتیبانی سایت مورد نظر

در صورتی که هیچکدام از روش های بالا برای وارد شدن به سایت و رفع ارور ۴۰۳ مفید نبودند میتوانید با پشتیبانی سایت ارتباط بگیرید. گاهی ممکن است مشکل به دلیل تنظیمات اشتباه سایت باشد و این مشکل را باید پشتیبانی سایت برطرف کند. بنابر این ابتدا تمامی روش های گفته شده را تست کنید و بعد از آن با پشتیبانی ارتباط بگیرید و مشکل خود را بازگو کنید. در صورتی که اطلاعات تماس با پشتیبانی را ندارید میتوانید با یک دستگاه دیگر وارد سایت شوید و اطلاعات تماس را پیدا کنید. اطلاعات تماس با پشتیبانی سایت را معمولا میتوانید در قسمت تماس با ما سایت پیدا کنید.

معنی ارور 403 Forbidden

ارتباط با پشتیبانی ارائه دهنده اینترنت خود

به غیر از پشتیبانی سایت مورد نظر میتوانید با پشتیبانی ارائه دهنده اینترنت خود ارتباط بگیرید. گاهی ارائه دهنده اینترنت شما به دلایل مختلفی مانند مقررات و… دسترسی به سایت خاصی را محدود میکنند. در این شرایط حین تلاش برای ورود به سایت مورد نظر با پیغام ۴۰۳ مواجه میشوید. بنابراین برای بررسی این موضوع با پشتیبانی ارائه دهنده اینترنت خود ارتباط بگیرید و مشکل خود را حل کنید.

حل مشکل پیغام خطای ۴۰۳ – Forbidden Access Is Denied توسط مالک سایت

در صورتی که شما مالک سایت هستید با برخی از روش ها که در ادامه بررسی میکنیم میتوانید مشکل پیغام خطای ۴۰۳ – Forbidden Access Is Denied را رفع کنید تا سایر کاربران بتوانند به راحتی از سایت شما استفاده کنند.

حل مشکل ۴۰۳ Forbidden با بررسی فایل htaccess.

ممکن است شما با فایل htaccess. به این دلیل که در فهرست سایت پنهان شده است، آشنایی نداشته باشید. این فایل به طور پیشفرض در سایت ها وجود دارد، اما در صورتی که در سایت شما وجود نداشته باشد باید یکی بسازید. برای دسترسی به این فایل در صورتی که از hPanel استفاده میکنید وارد پنل مدیریتی خود شوید و File Manager را پیدا کنید. روی آن کلیک کنید.

رفع مشکل ارور 403 Forbidden

سپس Public_html را باز کنید تا فایل htaccess. را پیدا کنید.

ارور 403 - Forbidden access is denied

اگر از cPanel استفاده میکنید، وارد File Manager شوید.

ارور 403 Forbidden

بعد از آن در پوشه Public_html میتوانید فایل htaccess. را پیدا کنید.

حل مشکل 403 Forbidden

در صورتی که فایل را نمیتوانید پیدا کنید روی آیکن Settings در بالای صفحه گوشه سمت راست کلیک کنید. سپس گزینه Show Hidden Files (dotfiles) را فعال کنید.

علت ارور 403 Forbidden

بعد از اینکه فایل را پیدا کردید باید بررسی کنید که آیا اشتباه پیکربندی شده است یا خیر. قبل از بررسی باید از فایل بکاپ تهیه کنید. برای این کار روی آن راست کلیک کنید و Download را انتخاب کنید.

ارور http/1.1 403 Forbidden

بعد از اتمام دانلود فایل مجددا روی آن راست کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید. در کادر باز شده مجددا روی Delete کلیک کنید.

معنی ارور 403 Forbidden

اکنون سعی کنید وارد وبسایت خود شوید. در صورتی که وبسایت بدون مشکل کار کرد یعنی فایل حذف شده مشکل داشت. برای ایجاد یک فایل htaccess. جدید وارد وردپرس خود شوید. در بخش Settings و بعد Permalinks بدون ایجاد تغییری در گزینه خاصی روی Save Changes کلیک کنید.

مشکل 403 Forbidden

ریست مجوز فایل ها برای حل مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden

برای ریست مجوز فایل ها ابتدا یک کلاینت FTP پیکربندی کنید و آن را به سایت خود متصل کنید. بعد از آن روی Public_html راست کلیک کنید و File Attributes را انتخاب کنید.

حل مشکل پیغام خطای 403 - Forbidden Access Is Denied

با این کار یک کادر برای شما باز میشود. در بخش Numeric value عدد ۷۵۵ را بنویسید. سپس در پایین کادر Apply to directories only را فعال کنید و روی OK کلیک کنید.

حل مشکل ارور 403 Forbidden

بعد از آن مجددا مراحل قبل را طی کنید و این بار در بخش Numeric value عدد ۶۴۴ را وراد کنید و گزینه Apply to files only را فعال کنید. در آخر روی OK کلیک کنید.

مشکل 403 Forbidden access is denied

نصب افزونه مشکل ساز در وردپرس علت ارور ۴۰۳ Forbidden

گاهی برخی از افزونه ها به دلیل مشکلاتی که دارند به درستی کار نمیکنند و باعث میشوند تا سایت شما با ارور ۴۰۳ مواجه شود. بنابراین میتوانید افزونه های خود را غیر فعال کنید. شما میتوانید به جای اینکه یکی یکی افزونه ها را غیر فعال کنید، همه افزونه ها را همزمان غیر فعال کنید. برای این کار در پنل مدیریتی سایت خود مسیر Public_html> Wp-content را طی کنید. پوشه Plugins را انتخاب کنید.

رفع ارور 403

سپس نام آن را تغییر دهید. به عنوان مثال میتوانید نام پوشه را Disabled-plugins بگذارید. با این کار افزونه ها غیر فعال میشوند.

خطای 403 چیست

بعد از غیر فعال شدن افزونه ها سعی کنید وارد سایت خود شوید. در صورتی که سایت بدون مشکل کار کرد یعنی افزونه ها باعث بوجود آمدن ارور ۴۰۳ شده اند. نام پوشه را مجددا به Plugins تغییر دهید. سپس وارد وردپرس شوید. از منو سمت چپ روی Plugins کلیک کنید. سپس یکی یکی با انتخاب گزینه Deactivate افزونه ها را غیر فعال کنید. زمانی که افزونه مشکل دار را پیدا کردید، میتوانید سایر افزونه را مجددا با انتخاب گزینه Activate فعال کنید. افزونه مشکل دار را دیگر فعال نکنید تا با ارور ۴۰۳ مواجه نشوید.

حل مشکل ارور 403 Forbidden

آپلود Index Page برای حل مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden

یکی دیگر از کار هایی که میتوانید برای رفع ارور ۴۰۳ انجام دهید بررسی نام صفحه اصلی سایت است. نام صفحه نخست باید Index.html یا Index.php باشد. در صورتی که نیست میتوانید نام صفحه نخست را به این اسامی تغییر دهید. اگر میخواهید نام صفحه نخست همان بماند میتوانید در پوشه Public_html یک Index page درست کنید و یک تغییر مسیر یا ریدایرکت به صفحه اصلی خود ایجاد کنید تا مشکل شما حل شود. برای این کار همانطور که گفته شد در پنل مدیریتی سایت و پوشه Public_html یک فایل Index.html یا Index.php ایجاد کنید. سپس فایل htaccess. را باز کنید. در آخر، کد Redirect /index.html /Homepage.html را وارد کنید. دقت داشته باشید در دستور گفته شده به جای Homepage.html باید نام صفحه اصلی خود را وارد کنید.

رفع ارور ۴۰۳ با تغییر مالکیت پوشه

برای تغییر مالکیت پوشه و رفع ارور ۴۰۳ شما نیاز به دسترسی SSH دارید. همچنین شما نیاز به ترمینال SSH نیز دارید. برای انجام این کار ابتدا نرم افزار PuTTY را دانلود و روی ویندوز خود نصب کنید. سپس SSH را راه اندازی کنید و به سرور سایت خود متصل کنید. پس از اتصال SSH به سرور سایت از دستور SSH استفاده کنید تا مالکیت را بررسی کنید. برای این کار دستور ls -1 [file name] را وارد کنید. نتیجه دستور بالا باید مشابه rwxrw-rw- 1 [owner][group] 20 Jul 20 12:00 filename.txt- باشد. به بخش [group][Owner] نگاه کنید. در صورتی که نام کاربری اکانت هاست شما نوشته شده باشد درست است. در غیر اینصورت دستور chown [Owner][group] filename.txt را وارد کنید و به جای [group][Owner] نام کاربری درست را تایپ کنید.

بررسی نام دامنه و آدرس IP

همچنین مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden موقعی میتواند رخ دهد که نام دامنه شما به آدرس IP اشتباهی اشاره داشته باشد. برای بررسی این موضوع وارد hPanel یا پنل مدیریتی سایت خود شوید. در بخش Advanced روی DNS Zone Editor کلیک کنید.

حل ارور 403 Forbidden

با این کار شما لیستی از رکورد های DNS مشاهده میکنید. به دنبال رکوردی بگردید که در ستون Type با حرف A مشخص شده باشد.

مشکل ارور 403 Forbidden

سپس در ستون Content آدرس IP آن را مشاهده کنید. در صورتی که به آدرس IP اشتباه اشاره میکند، یعنی به جایی که مجوز پخش محتوا را ندارد، روی گزینه Edit کلیک کنید و بعد از تغییر آدرس IP روی Update کلیک کنید.

بد افزار علت خطای ۴۰۳ Forbidden

اگر ورد پرس شما توسط نرم افزار های مخرب، آلوده شده باشد با ارور هایی مانند ارور ۴۰۳ مواجه میشوید. بنابر این باید وب سایت خود را اسکن کنید تا در صورت آلوده شدن آن را درست کنید. افزونه های امنیتی مختلفی مانند Sucuri یا Wordfence برای این کار وجود دارند که میتوانید از آن ها کمک بگیرید.

تماس با پشتیبانی هاست

در صورتی که هیچکدام از روش های بالا برای شما مفید نبودند و نتوانستید مشکل ۴۰۳ Forbidden را رفع کنید میتوانید با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید تا به حل مشکل شما کمک کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب ابتدا به معنی ارور ۴۰۳ Forbidden پرداختیم و بعد راه های رفع ارور Http/1.1 403 Forbidden را بررسی کردیم. آیا شما با استفاده از روش های بالا توانستید این ارور را رفع کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل ارور ۴۰۳ Forbidden در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش حل مشکل ارور 403 در اندروید
آموزش ۴ روش حل مشکل ارور ۴۰۳ در اندروید

نظرات