آموزش 13 روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی

آموزش ۱۳ روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی

گاهی حین کار با برنامه گوگل پلی با مشکلاتی مانند مشکل Download Pending ⌛ مواجه میشوید و نمیتوانید برنامه یا بازی از گوگل پلی نصب کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۳ روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی میپردازیم.

نحوه حل مشکل Pending گوگل پلی

?How to Resolve the Play Store Download Pending Issue

گوگل پلی مانند سایر برنامه ها گاهی با مشکلات مختلفی مواجه میشود. یکی از مشکلاتی که در این برنامه ممکن است با آن مواجه شوید مشکل Download Pending است. این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در ادامه علت ها و روش های رفع مشکل Download Pending گوگل پلی را بررسی میکنیم.

برای دسترسی به گوگل پلی در داخل کشور شما باید از برنامه تغییر دهنده آی پی استفاده کنید. بنابر این ابتدا برنامه تغییر دهنده آی پی خود را فعال کنید و از کارکرد درست آن و DNS Leak مطمئن شوید. بعد از آن در صورتی که هنوز با مشکل Pending گوگل پلی مواجه بودید میتوانید از روش های زیر برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

حل مشکل Download Pending گوگل پلی با بررسی ساعت گوشی

در صورتی که ساعت گوشی شما درست نباشد ممکن است با مشکل Pending گوگل پلی مواجه شوید. در این شرایط برای رفع مشکل خود باید با تنظیم دقیق ساعت اندروید، ساعت گوشی خود را درست کنید و بعد از این برنامه استفاده کنید.

اینترنت ضعیف علت Download Pending گوگل پلی

همانطور که میدانید برای اینکه بتوانید از برنامه گوگل پلی استفاده کنید و یا برنامه ای آپدیت و یا دانلود کنید باید به اینترنت متصل باشید. به غیر از اتصال به اینترنت باید اتصالی که دارید قوی باشد تا با مشکلی مواجه نشوید. بنابر این ابتدا باید مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید و بعد از آن سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. در صورتی که به اینترنت متصل نیستید، مودم را روشن کنید و به وای فای متصل شوید. بعد از آن با استفاده از سایت های تست سرعت اینترنت، سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. در صورت ضعیف بودن اینترنت میتوانید آن را تغییر دهید. این یعنی اگر از وای فای استفاده میکنید آن را خاموش کنید و دیتا گوشی را روشن کنید و بالعکس.

حل مشکل دانلود از گوگل پلی استور

همچنین در صورتی که سرعت اینترنت شما ضعیف بود میتوانید مطلب بررسی ۱۰ دلیل و روش حل مشکل سرعت پایین اینترنت دیتا گوشی را مطالعه کنید و سرعت اینترنت گوشی خود را افزایش دهید.

برای رفع ارور Pending گوگل پلی دانلود با دیتا گوشی را فعال کنید

گاهی ممکن است سرعت اینترنت گوشی شما خوب باشد و مشکلی نداشته باشد، اما در تنظمیات گوگل پلی این برنامه را طوری تنظیم کرده باشید تا فقط در زمان اتصال به وای فای دانلود کند. در این حالت زمانی که دیتا گوشی روشن باشد شما نمیتوانید با آن برنامه ای دانلود کنید. برای حل این مشکل باید تنظیمات گوگل پلی را تغییر دهید. برای این کار در برنامه گوگل پلی روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید.

پیام Pending در گوگل پلی

در منو باز شده Settings را انتخاب کنید.

رفع مشکل Download Pending گوگل پلی

روی بخش Network preferences ضربه بزنید تا این بخش باز شود.

خطای Pending در گوگل پلی

گزینه  App download preference را انتخاب کنید.

مشکل دانلود از گوگل پلی Pending

در آخر مطمئن شوید که گزینه Over any network فعال باشد. اکنون شما با هر نوع اینترنتی میتوانید برنامه مورد نظر خود را دانلود کنید.

حل مشکل دانلود از گوگل پلی استور

ریستارت گوشی برای رفع خطای Pending در گوگل پلی

زمانی که سیستم عامل گوشی به درستی راه اندازی نشود، گوشی شما با مشکلات مختلفی مواجه میشود. این مشکلات میتوانند روی کارکرد برنامه ها نیز تاثیر بگذارند و باعث شوند برخی از برنامه ها مانند گوگل پلی به درستی کار نکنند. در این شرایط باید سیستم عامل گوشی خود را یک بار دیگر راه اندازی کنید تا مشکل شما حل شود. برای ریستارت گوشی دکمه پاور گوشی خود را فشار دهید. بعد از چند ثانیه چند گزینه مشاهده میکنید، روی Restart ضربه بزنید تا گوشی شما ریستارت شود و مشکل برنامه هایی مانند گوگل پلی حل شود.

خطای Pending در گوگل پلی

بررسی برنامه های در حال دانلود و یا در حال آپدیت

برخی از کاربران برای صرفه جویی در زمان و یا نصب سریعتر برنامه های مورد نظر خود از گوگل پلی چند برنامه را به طور همزمان دانلود میکنند. این کار باعث میشود تا شما با مشکل Pending مواجه شوید و نتوانید با گوگل پلی کار کنید. بنابر این زمانی که میخواهید چند برنامه را دانلود کنید آن ها را یکی یکی به صف دانلود اضافه کنید تا به صورت تکی دانلود شوند. در صورتی که الان چند برنامه در حال دانلود دارید میتوانید به راحتی دانلود این برنامه ها را لغو کنید. برای این کار وارد گوگل پلی شوید. روی آیکن عکس پروفایل در بالای صفحه، گوشه سمت راست ضربه بزنید.

پیام Pending در گوگل پلی

با این کار یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده Manage apps & device را انتخاب کنید.

رفع مشکل Download Pending گوگل پلی

در صفحه بعد از بالای صفحه وارد تب Manage شوید.

خطای Pending در گوگل پلی

حالا شما میتوانید برنامه هایی که در حال دانلود و یا آپدیت هستند را مشاهده کنید. برنامه هایی که حجم زیادی دارند را پیدا کنید. در آخر روی آیکن ضربدر یا X ضربه بزنید. با این کار دانلود این برنامه ها لغو میشود. بعد از لغو برنامه های دیگر، یک بار از گوگل پلی خارج شوید و مجددا آن را باز کنید. بررسی کنید مشکل Pending گوگل پلی حل شده است یا خیر.

مشکل دانلود از گوگل پلی Pending

بررسی کارت SD برای رفع مشکل Download Pending گوگل پلی

در صورتی که برنامه های شما در کارت SD ذخیره میشود باید این کارت فضای خالی کافی داشته باشد تا بتوانید از برنامه هایی مانند گوگل پلی برنامه دانلود کنید. بنابر این در صورتی که با مشکل مواجه شدید میتوانید کارت SD را بررسی کنید و در صورت پر بودن فضا مقداری از آن را خالی کنید. برای بررسی میزان فضای استفاده شده از کارت SD وارد Settings گوشی خود شوید. سپس وارد قسمت Storage شوید.

پیام Pending در گوگل پلی

در صفحه باز شده شما میتوانید میزان فضای استفاده شده از گوشی خود را مشاهده کنید. در صورتی که کارت SD فضای خالی نداشت با حذف برنامه های استفاده نشده و غیر ضروری اندروید مقداری از فضا را خالی کنید.

رفع مشکل Download Pending گوگل پلی

مواجه نشدن با پیام Pending در گوگل پلی با استفاده از نسخه وب گوگل پلی

گوگل پلی نیز مانند سایر برنامه ها دارای نسخه وب است. شما با استفاده از مرورگر خود میتوانید وارد نسخه وب این برنامه شوید و با استفاده از نسخه وب برنامه های مختلف را نصب کنید. به دلیل اینکه نسخه وب این برنامه به صورت آنلاین است بسیاری از مشکلاتی که برنامه با آن مواجه میشود در نسخه وب آن وجود ندارد. بنابر این برای مواجه نشدن با ارور Pending گوگل پلی با مرورگر دلخواه خود وارد نسخه وب گوگل پلی شوید. سپس برنامه مورد نظر را پیدا کرده و آن را دانلود کنید.

مشکل Download Pending گوگل پلی

آپدیت سیستم عامل گوشی برای حل مشکل Download Pending در گوگل پلی

در صورتی که سیستم عامل گوشی شما قدیمی باشد باعث میشود برخی از برنامه ها با مشکل مواجه شوند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در صورت قدیمی بودن سیستم عامل گوشی با آن مواجه شوید، مشکل Download Pending در گوگل پلی است. بنابر این به صورت مرتب باید بررسی کنید و در صورت در دسترس قرار گرفته نسخه جدید، گوشی خود را آپدیت کنید. بعد از آپدیت گوشی بررسی کنید مشکل Download Pending در گوگل پلی حل شده است یا خیر.

رفع مشکل Download Pending گوگل پلی با آپدیت گوگل پلی

به غیر از سیستم عامل گوشی، نسخه برنامه گوگل پلی نیز ممکن است قدیمی باشد. در این صورت ممکن است با مشکل Pending گوگل پلی مواجه شوید. آپدیت گوگل پلی باعث میشود تا فایل های جدید این برنامه جایگزین فایل های قدیمی شوند. این کار میتواند مشکلات و برخی باگ های این برنامه را رفع کند. برای آپدیت گوگل پلی وارد برنامه شوید. سپس روی عکس پروفایل ضربه بزنید و Settings را انتخاب کنید. در تنظمیات گوگل پلی وارد بخش About شوید.

علت Download Pending گوگل پلی

زیر قسمت Play Store version روی Update Play Store ضربه بزنید. با این کار در صورتی که نسخه بروزتری برای گوگل پلی در دسترس باشد به صورت خودکار دانلود میشود.

حل مشکل Download Pending در گوگل پلی

در صورتی که این مشکل به دلیل آپدیت گوگل پلی بوچود آمده میتوانید آپدیت گوگل پلی را حذف کنید. برای این کار وارد Settings گوشی خود شوید. وارد بخش Apps شوید.

حل مشکل Download Pending در گوگل پلی

در صفحه بعد روی See all apps ضربه بزنید و برنامه گوگل پلی را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن برنامه گوگل پلی آن را انتخاب کنید.

رفع مشکل Download Pending گوگل پلی

سپس روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید.

نحوه حل مشکل Pending گوگل پلی

Uninstall updates را انتخاب کنید.

علت Download Pending گوگل پلی

در آخر روی OK ضربه بزنید.

ارور Pending گوگل پلی

رفع مشکل Download Pending گوگل پلی با تغییر اکانت گوگل

یکی دیگر از روش هایی که میتوانید مشکل Pending گوگل پلی را حل کنید، تغییر اکانت گوگل است. شما میتوانید این کار را از طریق برنامه گوگل پلی انجام دهید. برای این کار وارد برنامه شوید. روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید. سپس در منو باز شده روی آیکن فلش که رو به پایین است ضربه بزنید. انتخاب این آیکن باعث میشود گزینه های بیشتری به شما نشان داده شود.

رفع مشکل Download Pending گوگل پلی

سپس روی Manage accounts on this device ضربه بزنید.

نحوه حل مشکل Pending گوگل پلی

روی حساب گوگل مورد نظر که میخواهید حذف کنید ضربه بزنید.

مشکل Download Pending گوگل پلی

حالا گزینه Remove account را انتخاب کنید.

ارور Pending گوگل پلی

بعد از طی کردن مراحل گفته شده گوشی خود را ریستارت کنید. سپس باید با ساخت اکانت گوگل پلی یک اکانت جدید بسازید و از آن در گوگل پلی استفاده کنید.

حل مشکل دانلود از گوگل پلی استور با حذف حافظه کش گوگل پلی

با هربار وارد شدن و استفاده از برنامه گوگل پلی گوشی شما اطلاعاتی را به صورت فایل در حافظه کش خود ذخیره میکند. این کار باعث میشود تا بار بعد شما سریعتر بتوانید از این برنامه استفاده کنید. با گذشت زمان این فایل ها ممکن است قدیمی و یا خراب شوند. در این صورت با حذف کش و دیتا گوگل پلی اندروید میتوانید مشکل Download Pending در گوگل پلی را حل کنید و برنامه های مورد نظر خود را دانلود کنید.

ریست App Preferences برای حل مشکل دانلود از گوگل پلی استور

برای ریست App Preferences و حل مشکل Download Pending در گوگل پلی، Settings گوشی خود را باز کنید. وارد بخش Apps & notifications شوید.

حل مشکل Download Pending در گوگل پلی

در صفحه بعد روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید. سپس Reset app preferences را انتخاب کنید.

رفع مشکل Download Pending گوگل پلی

حل مشکل دانلود از گوگل پلی استور با ریست فکتوری

در صورتی که هیچ کدام از روش های بالا برای حل مشکل Download Pending در گوگل پلی مفید نبودند میتوانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. با این کار تمامی اطلاعات گوشی شما پاک میشود و باید تمامی تنظمیات آن را تنظیم کنید. این کار میتوانید برخی از مشکلات گوشی شما را رفع کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های حل مشکل دانلود از گوگل پلی Pending را بررسی کردیم. ایا شما با استفاده از روش های بالا توانستید مشکل Download Pending گوگل پلی را حل کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل Download Pending گوگل پلی در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش ۴ روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش 13 روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش 8 روش رفع ارور Google Play Authentication is Required
آموزش ۸ روش رفع ارور Authentication is required گوگل پلی
آموزش 6 روش حل مشکل ارور err_connection_timed_out گوگل پلی اندروید
۶ روش حل مشکل ارور Err_connection_timed_out گوگل پلی اندروید

نظرات

×