تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک چیست؟ [موشن کده]

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک چیست؟ [موشن کده]

وقتی به تولید ویدیو نگاه می کنیم، همه در برخی از زمان ها باید فکر کرده باشند که تفاوت بین انیمیشن و موشن گرافیک چیست. بسیاری از سردرگمی‌ها در بین تولیدکنندگان ویدئو، تدوین‌گران، طراحان، هنرمندان و مدیران خلاق وجود دارد تا بفهمند کدام یک از این دو برای نیازهای خاص خود بهترین کاربرد را خواهند داشت. موشن گرافیک می تواند مخاطبان شما را به انجام هر کاری که بیشتر به آن نیاز دارد، خوشحال، الهام بخش و راهنمایی کند. انیمیشن داستان‌ها را روایت می‌کند و احساسات و ایده‌ها را به روشی منحصربه‌فرد و قابل درک آسان که هم کودکان کوچک و هم بزرگسالان می‌توانند درک کنند، منتقل می‌کند. در ادامه با مفهوم تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک از آکادمی موشن کده همراه ما باشید.

موشن گرافیک چیست:

موشن گرافیک معمولاً دارای اشکال، اشیاء یا متنی است که در حال حرکت هستند. موشن گرافیک می تواند ایده های پیچیده را به صورت بصری نشان دهد. توضیح برخی از ایده ها که به ویژه ایده های بزرگ و انتزاعی هستند با کلمات یا تصاویر ثابت دشوار است. سبک بصری موشن گرافیک برای طیف وسیعی از بینندگان جذاب است. دوره آموزش موشن گرافیک معمولاً با انیمیشن هایی مرتبط است که عمدتاً دو بعدی هستند. با این حال، در موارد خاص، انیمیشن سه بعدی به صورت پراکنده برای افزایش علاقه بصری اضافه می شود.

در حالی که موشن گرافیک طراحی گرافیک متحرک توصیف می کند، آنها عمدتا بر حرکت دادن به عناصر طراحی گرافیک تمرکز می کنند. موشن گرافیک طرحی گرافیکی دارد که در غیر این صورت ثابت است و به آن انیمیشن و حرکت می دهد، معمولاً بدون پیروی از یک روایت خاص. چند ثانیه موشن گرافیک می تواند همه چیز را کاملاً روشن کند.

موشن گرافیک به روش های مختلف استفاده می شود:

  • فراخوان های متنی
  • اینفوگرافیک
  • انتقال های ویدیویی
  • پس زمینه متحرک
  • آیکون های متحرک یا انیمیشن های لوگو
  • عناصر متحرک مانند ابله

موشن گرافیک چیست

انیمیشن چیست؟

انیمیشن اصطلاح گسترده تری است که موشن گرافیک تحت آن قرار می گیرد. هر تکنیکی که اشیا یا تصاویر ثابت را به حرکت در می‌آورد، انیمیشن است – خواه کارتون‌های دست‌کشیده، CGI، انیمه، کلیمیشن یا موشن گرافیک باشد. این دسته بندی ها متقابل نیستند. اکثر موشن گرافیک ها با CGI انجام می شوند، اما از نظر تئوری می توانید موشن گرافیک های دستی را نیز انجام دهید. آنچه که موشن گرافیک را از انواع دیگر انیمیشن ها (حداقل از نظر ویدیوهای بازاریابی) جدا می کند، محتوا است

موشن گرافیک معمولاً با تنظیم اشیاء انتزاعی، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت مرتبط است. زنده کردن یک نمودار، اینفوگرافیک یا طراحی وب با استفاده از حرکت، به طور کلی «انیمیشن» است، اما به طور خاص، نوعی انیمیشن است که به آن گرافیک حرکتی می‌گویند. در مقابل، دوره آموزش ساخت انیمیشن دو بعدی به عنوان یک هنر خاص بیشتر بر روی جلوه‌های سینمایی و تکنیک‌های داستان‌گویی تمرکز می‌کند تا روایتی را بسازد. اینطور فکر کنید: اگر ویدیوی شما گرافیک را برای نشان دادن یک نکته به حرکت در می آورد، به آن موشن گرافیک می گویند. اگر ویدیوی شما دارای شخصیتی انسانی است که به یک سفر احساسی می‌رود، به احتمال زیاد «انیمیشن» نامیده می‌شود.

۵ سبک اصلی زیر برای ساخت انیمیشن وجود دارد:

  • ۱. انیمیشن سنتی به سبک انیمیشن اولین فیلم های بزرگ اشاره دارد و عمدتاً یک فرآیند دستی و فریم به فریم بود.
  • ۲. انیمیشن دو بعدی احتمالاً رایج ترین سبک انیمیشن است و نشان دهنده گرافیک هایی است که در برنامه های دو بعدی ایجاد می شوند.
  • ۳. انیمیشن سه بعدی گرافیکی است که در یک محیط ۳ بعدی مدل شده و سپس متحرک شده است. می توانید دارایی ها را در یک فضای ۳۶۰ درجه بچرخانید تا هر زاویه ای را که برای ترکیب می خواهید بدست آورید.
  • ۴. موشن گرافیک یک زیر ژانر انیمیشن است و به بهترین وجه به عنوان “گرافیک متحرک تکمیلی” توصیف می شود.
  • ۵. استاپ موشن یک فرآیند فریم به فریم است که در آن عکاسی به انیمیشن سه بعدی تبدیل می شود.

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن دو بعدی

به عبارت ساده، موشن گرافیک یک سبک انیمیشن است. موشن گرافیک نه تنها یک شکل از انیمیشن است، بلکه یک شکل فوق العاده همه کاره است. در حالی که فیلم های متحرک شامل تصاویر متحرک هستند، گرافیک های حرکتی اغلب در بالای فیلم های واقعی اضافه می شوند.

موشن گرافیک نسبت به سایر انواع انیمیشن، جنبه داستان سرایی کمتری دارد. انیمیشن به عنوان یک هنر خاص بیشتر بر روی جلوه های سینمایی و تکنیک های داستان گویی تمرکز می کند تا روایتی را بسازد. موشن گرافیک معمولاً با تنظیم اشیاء انتزاعی، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حرکت مرتبط است.

موشن گرافیک می تواند داده های آماری را زنده کند، اما انیمیشن می تواند شخصیت ها را با روایت های احساسی، خلاقیت و بیان هنری زنده کند. تولید موشن گرافیک معمولا راحت تر است. این یک شکل کمتر پیچیده از انیمیشن است. هر دو شکل هنری از یک نوع نرم افزار برای رسیدن به نتایج مورد نیاز خود استفاده می کنند. برخی از پرکاربردترین و محبوب ترین آنها دوره آموزش ساخت لوگو موشن با افتر افکت می باشد.

افتر افکت یک جلوه بصری دیجیتال، گرافیک متحرک و برنامه ترکیبی است که در فرآیند پس از تولید فیلم، بازی های ویدیویی و تولید تلویزیونی استفاده می شود. از جمله موارد دیگر، After Effects می تواند برای کلید زدن، ردیابی، ترکیب بندی و انیمیشن استفاده شود.

زمان استفاده از موشن گرافیک و انیمیشن

زمان استفاده از موشن گرافیک و انیمیشن:

طراحان گرافیک یک مفهوم را از طریق بصری توضیح می دهند و طراحان گرافیک حرکتی همان کار را انجام می دهند اما با حرکت. تصویرگران یک داستان بصری خلق می کنند و انیماتورها به داستان زندگی می بخشند. موشن گرافیک بیشتر به کار طراحان گرافیک مربوط می شود در حالی که انیمیشن بیشتر شبیه تصویرسازی است.

برخی از جنبه های اصلی که باید در هنگام تصمیم گیری در نظر گرفته شوند:

  1. موشن گرافیک برای ترسیم یا تاکید بر حقایق و نشان دادن نکته ای که می خواهید بیان کنید بهترین هستند. موشن گرافیک زمانی استفاده می شود که نیازی به روایت یا داستان سرایی نباشد.
  2. گرافیک های متحرک در هسته اصلی کمک های بصری آنها هستند، بنابراین آنها در آموزش سخت برای درک ایده ها از طریق تصاویر عالی هستند، می توانند خدمات یا محصولات پیچیده شما را تجزیه کنند و آنها را به روشی به یاد ماندنی ارائه دهند.
  3. اگر می‌خواهید جنبه‌های احساسی یک داستان را برجسته کنید، روایتی ارائه دهید یا اگر نیاز به ارتباط با مخاطب خود در سطح احساسی دارید، می‌خواهید با انواع انیمیشن‌های دیگر بروید.
  4. اغلب، انیمیشن نیاز به همراه شدن با موشن گرافیک نیز دارد تا به محصول پایان دهد.
  5. یک ویدیوی موشن گرافیک معمولاً شامل متن روی صفحه همراه با اشکال و گاهی اوقات تصاویر است. در حالی که یک ویدیوی متحرک به طور کلی شامل شخصیت های متحرک است.

وقتی نوبت به مشتری می رسد که تصمیم می گیرد آیا به انیمیشن یا موشن گرافیک نیاز دارد، باید دقیقاً آنچه را که می خواهد با کار تمام شده منتقل کند، تجزیه و تحلیل کند. اگر چیزی که آنها نیاز دارند ارائه ای جذاب از نظر بصری در مورد تلاش های فروش آنها در سال گذشته باشد، طراحی موشن گرافیک یک انتخاب عالی خواهد بود. اگر آن‌ها می‌خواهند داستان انیمیشنی احساسی داشته باشند که چگونه محصولاتشان زندگی مردم را تغییر می‌دهد، یک انیمیشن مناسب‌تر خواهد بود.

منبع: موشن کده

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات