قیمت کاشت دندان طبیعی

قیمت کاشت دندان طبیعی چقدر است ؟

از دست دادن دندان می تواند یک اتفاق ناگوار با معایب زیاد اعم از آسیب با زیبایی، جویدن و تکلم باشد. ایمپلنت دندان امروزه به عنوان بهترین جایگزین برای دندان طبیعی شناخته می شود و شباهت زیادی به آن دارد. ایمپلنت دندان با نام کاشت دندان طبیعی نیز شناخته می شود و اگر می خواهید درباره قیمت کاشت دندان طبیعی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

کاشت دندان طبیعی چیست ؟

نام دیگری که از ایمپلنت دندان نام برده می شود، کاشت دندان طبیعی است ؟ حال علت این نامگذاری چیست ؟

در درمان ایمپلنت دندان پایه ای زیست سازگار با بدن انسان ( تیتانیوم ) در درون استخوان فک قرار داده می شود و این پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش می خورد و نقشی مشابه با ریشه طبیعی دندان دارد و به همین علت به آن کاشت دندان طبیعی گفته می شود.

شباهت دندان طبیعی و ایمپلنت

سپس پروتز یا روکش ایمپلنت که نقشی شبیه به مینای دندان را دارد، به کمک رابطی به نام اباتمنت بر روی پایه سوار می شود.

ایمپلنت دندان به علت اینکه مانند دندان طبیعی به استخوان فک جوش می خورد، استحکام و طول عمری نزدیک به دندان طبیعی به ارائه می دهد و مانند دندان طبیعی نیاز به مراقبت دارد.

قیمت کاشت دندان طبیعی

قیمت کاشت دندان طبیعی یا ایمپلنت به عوامل مختلفی اعم از تعداد واحد، نوع ایمپلنت، کیفیت برند سازنده پایه ایمپلنت، هزینه درمان های جانبی و میزان تخصص پزشک بستگی دارد.

هزینه ایمپلنت دندان معمولا به ازای هر واحد اعلام می شود و قیمت کاشت دندان طبیعی به طور میانگین ۸.۰۰۰.۰۰۰ الی ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان هزینه خواهد داشت.

اگر می خواهید درباره هزینه ایمپلنت دندان به همراه انواع برند و شرایط اقساط بلند بدون سود بیشتر بدانید، می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت کاشت دندان طبیعی چگونه محاسبه می شود ؟

هزینه کاشت دندان طبیعی به عوامل مختلفی بستگی دارد و مبلغ دقیق آن باید توسط پزشک تعیین شود اما ما در ادامه شما را روند محاسبه آشنا می کنیم تا بتوانید به صورت حدودی هزینه ایمپلنت دندان خود را محاسبه فرمایید.

۱-تعداد واحد ایمپلنت

تعداد واحد ایمپلنت وابسته به تعداد دندان های از دست رفته است اما همیشه با تعداد ایمپلنت دندان شما برابر نیست. در مواردی که چند دندان از دست رفته به صورت ردیفی باشد، می تواند از تعداد واحد پایه ایمپلنت استفاده کرد اما تعداد روکش مورد نیاز دقیقا با تعداد دندان از دست رفته برابر است.

تعداد واحد ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت با بررسی شرایط، معاینه و عکس های ایمپلنت تعیین می شود و از آنجایی قیمت کاشت دندان طبیعی به ازای هر واحد اعلام می شود، تعداد ایمپلنت را می توان مهم ترین عامل در آن نام برد.

۲- انتخاب نوع ایمپلنت

امروز کاشت دندان طبیعی دارای پیشرفت های زیادی بوده و برای شرایط مختلف انواع مختلفی وجود دارد که می تواند مزایا زیادی به ارمغان آورد. برخی از انواع ایمپلنت دندان از نظر کاشت مانند ایمپلنت فوری، دیجیتال، اوردنچر و …….. اشاره کرد که هر کدام از این انواع هزینه مخصوص به خود را دارا می باشند.

۳- برند پایه ایمپلنت

پایه های ایمپلنت نقش ریشه دندان طبیعی را برای شما ایفا می کنند و به همین علت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. امروزه پایه های ایمپلنت توسط برند های مختلفی تولید می شوند که معمولا با نام کشور سازنده آن ها در ایران شناخته می شود.

هر چه میزان کیفیت سازنده پایه ایمپلنت باشد، قیمت کاشت دندان طبیعی شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

۴- نوع روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت را می توان مهم ترین عامل در زیبایی و طبیعی بودن ایمپلنت شما نامید.روکش ایمپلنت هر کدام دارای استحکام، زیبایی و طبیعی بودن مخصوص به خود هستند و هر چه کیفیت آنها بیشتر باشد، قیمت کاشت دندان طبیعی افزایش پیدا خواهد کرد.

۵- هزینه درمان های جانبی

ایمپلنت دندان برای قرارگیری صحیح و جوش خوردن در استخوان به شرایط ویژه ای نیاز دارد و در برخی شرایط شاید قبل از انجام ایمپلنت نیاز به درمان های مکمل دیگر وجود داشته باشد. این درمان ها هر کدام از هزینه مخصوص به خود برخوردار هستند و بر روی قیمت نهایی کاشت دندان طبیعی موثر هستند. برخی از این درمان های اعم از کشیدن دندان، سینوس لیفت، پیوند استخوان و ……………..

تفاوت دندان طبیعی با ایمپلنت

ایمپلنت دندان همانطور که گفته شد، شباهت زیادی به دندان طبیعی دارد اما خب دارای تفاوت هایی با یک دیگر هستند. از اولین تفاوت می توان گفت که دندان طبیعی در درون استخوان رشد می کند و به عنوان یک بافت طبیعی شناخته می شود اما در ایمپلنت یک ریشه مصنوعی در درون استخوان قرار می گیرد.

تفاوت دندان طبیعی با ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی بعد از قرار دادن در استخوان امکان جا به جایی ندارند اما دندان های طبیعی را می توان با درمان هایی شبیه به ارتودنسی جا به جا کرد.

دندان های طبیعی دارای احساس درد هستند اما در ایمپلنت های دندانی دیگر این احساس وجود نخواهد داشت.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات