آموزش ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

آموزش ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

اگر از Outlook 📧 استفاده می کنید و مجبور هستید ایمیل هایی یکسان و مشابه را بارها و بارها ارسال کنید، می توانید قالب ایمیل برای خود طراحی کنید تا دیگر نیازی نباشد تمام ایمیل را بنویسید و فقط بخش هایی از آن را پر می کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ساخت قالب ایمیل در اوت لوک می پردازیم.

نحوه ساخت تمپلیت در اوت لوک

Outlook Email Templates: 10 Quick Ways to Create and Use

داشتن قالب برای ایمیل می تواند کار ارسال چندین ایمیل مشابه را برای کاربران ساده کند. اگر از کاربران اوت لوک هستید می توانید برای خود قالب ایمیل ایجاد کنید. در این مطلب قصد داریم روش و نکات ساخت قالب ایمیل در Outlook را آموزش دهیم.

نحوه ذخیره قالب ایمیل در اوت لوک

برای این کار یکی از ایمیل هایی را که زیاد ارسال می کنید، با File > Save as > Outlook Template (*.oft) ذخیره کنید. به صورت پیشفرض قالب های ایمیل اوت لوک در آدرس زیر ذخیره می شوند:

C:\Users\UserName\AppData\Roaming\Microsoft\Templates

نحوه ساخت تمپلیت در اوت لوک

برنامه آنلاین اوت لوک نیز دارای تمپلیت است. برای ذخیره کردن در برنامه آنلاین، در گوشه پایین و راست New Message روی سه نقطه کلیک کنید. روی My Templates بزنید.

نحوه ساخت تمپلیت در اوت لوک

در این بخش چند قالب آماده وجود دارد. برای ساخت قالب خودتان روی + Template زنید. سپس نامی برای آن وارد کنید. حال قالب را بنویسید. راه دیگر این است که متن را در جای دیگر تایپ و در این بخش پیست کنید.

نحوه ساخت تمپلیت در اوت لوک

نکته: نسخه وب به اندازه نسخه دسکتاپ گزینه های قابل تغییر ندارد.

اضافه کردن Quick Parts و AutoText در اوت لوک

Quick Parts عبارات پرتکراری هستند که می توانید به ایمیل خود اضافه کنید. البته این موارد می توانند جدول، نمودار و… هم باشند. می توان گفت این موارد شبیه به AutoText هستند. در نسخه جدید اوت لوک هر دو مورد وجود دارد. برای ساخت آیتم جدید در بخش  Quick Parts عبارت را تایپ کنید. سپس آن را انتخاب کنید و روی Insert tab > Quick Parts > Save Selections to Quick Part Gallery بزنید. هر وقت خواستید آن را به ایمیل اضافه کنید، کافی است مورد مدنظر را از گالری انتخاب کنید.

نحوه ساخت تمپلیت در اوت لوک

روش دیگر این است که نام انتخاب شده آن را در متن بنویسید و سپس F3 را بزنید. در اوت لوک ۲۰۱۶ و جدیدتر حتی اگر چند حرف یا یک دو کلمه اول نام را بنویسید، گزینه آن نمایان می شود. با زدن Enter انتخاب خواهد شد.

نحوه ساخت تمپلیت در اوت لوک

Quick parts در فایل NormalEmail.dotm که در آدرس زیر قرار دارد، ذخیره می شود:

C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Templates\

برای بکاپ هم می توانید فایل آن را ذخیره کنید و در جای دیگری پیست کنید. آن را باید در پوشه Template پیست کنید.

اجرای Quick Steps در اوت لوک

با Quick Steps می توانید چند کار را با یک دستور انجام دهید. به عنوان مثال می توانید با یک قالب به ایمیل پاسخ دهید یا بر اساس آن ایمیل جدیدی بسازید. بر ای این کار روی Create New  در بخش Quick Steps که در سربرگ Home قرار دارد، بزنید. سپس یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

New Message

Reply

Reply All

Forward

در پنجره Edit متن قالب را وارد کنید. سپس گزینه های مدنظر خود را پر کنید. نامی برای قالب انتخاب کنید.

نحوه ساخت تمپلیت در اوت لوک

ساخت قالب ایمیل با Drafts در اوت لوک

شما می توانید با بخش Draft نیز قالب بسازید. برای این کار به صورت عادی ایمیلی ایجاد کنید. بدنه اصلی ایمیل را پر کنید. سپس عکس وارد کنید. فرمت خاص خود را ثبت کنید و… . سپس آن را ارسال نکنید. روی دکمه SAVE بزنید تا ایمیل در پوشه درفت ذخیره شود. حتی می توانید برای قالب های این بخش پوشه جداگانه بسازید. هر زمان خواستید از آن استفاده کنید، به پوشه درفت بروید. قالب را پیدا کنید. موارد مدنظر را پر کنید. در آخر به جای Send روی Forward بزنید.

برای فوروارد وارد بخش درفت شوید. نشانگر را در قسمتی از ایمیل (به جز بدنه اصلی) قرار دهید. سپس Ctrl + F را بزنید.

ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

ساخت قالب امضا در Outlook

کاربران اوت لوک می توانند برای ایمیل‌های خود امضا بسازند. شما می‌توانید چند امضا ایجاد کنید و سپس یکی را انتخاب کنید. برای ایجاد امضا برای ایمیل های خود، به Message بروید. سپس روی Signature بزنید. حال امضای مدنظر خود را ایجاد کنید. نامی برای آن انتخاب کنید. می توانید چند مورد درست کنید. سپس هر زمان خواستید، از آن‌ها به صورت آماده استفاده کنید.

ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

AutoCorrect در اوت لوک

برای AutoCorrect باید کلماتی را به متنی اختصاص دهید. در زمان استفاده کافی است عبارت مودنظر خود را یادداشت کنید. سپس دکمه Enter یا Space را بزنید. متن وارد می‌شود. برای باز کردن AutoCorrect به سربرگ File بروید. سپس روی Options > Mail > Spelling and AutoCorrect…> Proofing > AutoCorrect Options… بزنید.

برای ایجاد مورد جدید در بخش Replace کیورد مدنظر را وارد کنید. در بخش With متن موردنظر را وارد کنید. در آخر روی ADD بزنید.

ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

نحوه ایجاد Outlook Stationery

با Outlook Stationery می توانید ایمیلی با فرمت HTML و با فونت، بک گراند و… خود بسازید. برای این کار پیام جدیدی بسازید. آن را طراحی کنید. برای ذخیره روی File > Save as بزنید.

این قالب در C:\Users\UserName\AppData\Roaming\Microsoft\Stationery\ ذخیره می شود.

ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

برای استفاده هم کافی است به Home tab > New Items > E-mail Message Using > More Stationery بروید. موارد اخیرا استفاده شده در منوی E-mail Message Using نمایش داده می‌شوند.

ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

به عنوان نمونه:

ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

Custom Form در Outlook

این مورد برای کاربلدها مناسب است. برای ساخت فرم دلخواه به Developer بروید. سپس روی Design a Form بزنید. فرم استانداردی را انتخاب کنید. حال موارد موردنظر خود را وارد کنید.

ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

این کار را در Outlook 365 – ۲۰۰۷ می‌توانید انجام دهید. انجام این کار ریزه‌کاری‌های زیادی دارد و دقت بالایی می‌طلبد.

Shared Email Template در اوت لوک

با این قابلیت دیگر نیازی نیست برای ایجاد، ویرایش و… قالب چندین مرحله را ایجاد کنید و نیازی نیست مدام بین سربرگ ها انتخاب و عوض کنید. برای ایجاد قالب جدید محتوای لازم را در پیام انتخاب کنید و سپس روی New Template بزنید. برای ورود قالب به متن، روی آیکون Paste بزنید یا روی نام قالب دو بار کلیک کنید.

ساخت قالب ایمیل در اوت لوک

در واقع تنها با یک کلیک پیامی را وارد می کنید. همچنین می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه ساخت قالب ایمیل در اوت لوک را آموزش دادیم و نکات آن را توضیح دادیم. آیا موفق به ساخت قالب ایمیل در اوت لوک شدید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش ساده و سریع برگرداندن و حذف ایمیل ارسال شده در اوت لوک (نسخه جدید)
آموزش سریع برگرداندن و حذف ایمیل ارسال شده در اوت لوک (نسخه جدید)
چگونه در اوت لوک امضا بسازیم؟ (ویندوز ، اندروید ، آیفون ، مک و وب)
چگونه در اوت لوک امضا بسازیم؟ (ویندوز ، اندروید ، آیفون ، مک و وب)
راهنما سریع ایجاد متن پیش فرض در اوت لوک
راهنما سریع ایجاد متن پیش فرض در اوت لوک
آموزش 9 روش حل مشکل عدم دریافت ایمیل در اوت لوک
آموزش ۹ روش حل مشکل عدم دریافت ایمیل در اوت لوک

نظرات