آموزش 9 روش کارساز حل مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون

آموزش ۹ روش کارساز حل مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون

ریموت کنترل شما 📺 در طول استفاده های مکرر کثیف و فرسوده می شود. حتی ممکن است برخی از کلیدهای آن از کار افتاده باشد یا با فشار دادن شدید، دکمه ها فرو رفته باشند. حتی در برخی مواقع وقتی که باتری جدیدی در آن قرار می دهید کار نمی کند. در آموزش ۹ روش کارساز حل مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون امروز انزل وب ما سعی داریم راهکارهایی را برای حل این مشکلات به شما ارائه دهیم.

رفع مشکل کنترل تلویزیون سامسونگ ، دوو ، ال جی ، اسنوا ، سونی و..

Best Ways to Repair a Remote Control

در ادامه این مطلب ما قصد داریم نحوه باز کردن ریموت کنترل و تعمیر آن را به شما یاد دهیم. توجه داشته باشید که در حین حل مشکل کنترل هوشمند تلویزیون ال جی ، سامسونگ، سونی و غیره به موارد زیر توجه داشته باشید:

یک کیت تعمیر صفحه  کلید تهیه کنید یا از وسایلی مانند مسواک قدیمی برای تمیز کردن داخل ریموت خود استفاده کنید.

از رنگ رسانای کیت تعمیر یا فویل آلومینیومی برای تقویت کنتاکت های ریموت خود استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده مجدد به کنترل تلویزیون خود زمان لازم برای خشک شدن را داده اید در غیر این صورت احتمال وارد شدن شوک به شما افزایش پیدا می کند.

باز کردن و رفع مشکل کنترل تلویزیون

قبل از باز کردن ریموت کنترل تلویزیون خود از آن عکس بگیرید تا چینش دکمه ها فراموشتان نشود. اگر دفترچه راهنمای تلویزیون خود را ندارید از گوشی خود برای عکس گرفتن استفاده کنید و یا آن را روی یک کاغذ نقاشی کنید. همچنین موقعیت هر پیچ روی ریموت را یادداشت کنید.

شاید این کار به نظرتان بی معنی بیاید اما شما به مدت زمانی نیاز دارید تا ریموت خشک شود و بتوانید دکمه ها را در جای خود قرار دهید. فراموش کردن موقعیت دکمه های صفحه کلید ریموت کنترل خیلی ساده است. با استفاده از عکس می توانید به این مشکل غلبه کنید.

باز کردن و رفع مشکل کنترل تلویزیون

باتری ها را از ریموت خارج کنید. برای انجام این کار پوشش پشت کنترل را که معمولا حالت کشویی دارد را باز کنید و باتری ها را بیرون بیاورید. با برداشتن باتری ها، کنترل غیرفعال می شود. همیشه ایده خوب این است که قبل از استفاده از هر نوع مایعی به قطعات داخلی، کنترل را غیرفعال کنید.

باز کردن و رفع مشکل کنترل تلویزیون

حالا پیچ های کنترل تلویزیون خود را باز کنید. هر ریموتی با دیگری متفاوت است بنابراین همیشه فرایند باز کردن پیچ ها کار ساده ای نیست. اگر ریموت کنترل ها در پشت خود دارای ۲ پیچ هستند. از یک پیچ گوشتی فلیپس برای چرخاندن آنها در خلاف جهت عقربه های ساعت استفاده کنید و این کار را تا زمانی انجام دهید که بتوانید پیچ ها را بردارید. محفظه باتری را بررسی کنید و همچنین زیر برچسب یا پوشش کشویی را نگاه کنید.

باز کردن و رفع مشکل کنترل تلویزیون

برخی ریموت کنترل ها ممکن است هیچ پیچ قابل مشاهده ای نداشته باشند و با استفاده از یک تیغه باز شوند. هنگام برداشتن پیچ ها احتیاط کنید. اگر پیچ گوشتی لیز بخورد ممکن است ریموت شما خراش بردارد.

برای جدا کردن پوشش جلو و پشت ریموت از یک ابزار مناسب استفاده کنید. به دنبال شکافی باشید که در کنار یا لبه کنترل وجود دارد. اکثر ریموت ها از ۲ بخش پلاستیکی تشکیل شده اند. با جدا کردن دو نیمه می توانید به بخش های داخلی دسترسی پیدا کنید.

باز کردن و رفع مشکل کنترل تلویزیون

دکمه های کثیف علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی ، سامسونگ، سونی و …

یک کیت تعمیر کلید کنترل از راه دور تلویزیون خریداری کنید. این کیت همراه با چند برس و یک بطری رنگ رسانا عرضه می شود برای تهیه یکی از مایعات پاک کننده مانند الکل یا استون برنامه ریزی کنید. شما می توانید این کیت ها را به صورت آنلاین و در برخی از فروشگاه های لوام الکترونیکی خریداری کنید. شما می توانید از کیت های تعمیر برای سایر دستگاه ها مانند درب بازکن، ماشین حساب و حتی صفحه کلید استفاده کنید.

دکمه های کثیف علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی ، سامسونگ، سونی و ...

اگر نمی خواهید برای خرید کیت برنامه ریزی کنید می توانید از چیزهایی که در خانه دارید استفاده کنید و سپس رنگ رسانا را جداگانه خریداری کنید.

دکمه های لاستیکی را با آب و صابون مایع بشویید. ریموت ها یا دارای دکمه های جداگانه هستند و یا یک ورقه پلاستیکی دارند که همه دکمه ها روی آن متصل هستند. تک تک دکمه ها یا کل ورقه را بردارید و در یک کاسه آب گرد قرار دهید. بعد ۱ قاشق غذاخوری معادل ۱۵ میلی لیتر از صابنون مایع یا مایع ظرفشویی را در آن مخلوط کنید. اجازه دهید دکمه ها خیس بخورند و بعد با یک برس نرم آنها را تمیز کنید.

دکمه های کثیف علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی ، سامسونگ، سونی و ...

می توانید از برس داخل کیت یا مسواک قدیمی خود استفاده کنید. هر گونه کثیفی را تمیز کنید.

دکمه ها و محفظه پلاستیکی را در زیر آب جاری بشویید. بخش هایی از قاب پلاستیکی که حاوی قطعات الکترونیکی نیستند برای شستن مشکلی ایجاد نمی کنند. مطمئن شوید که تمام کثیفی ها و باقی مانده صابون یا مایع ظرفشویی را تمیز کرده اید.

دکمه های کثیف علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی ، سامسونگ، سونی و ...

حالا دکمه ها را تست کنید. اگر احساس می کنید چسبنده هستند زمان بیشتری را صرف تمیز کردن آنها کنید. سپس دکمه ها و محفظه را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شوند. به طور مثال می توانید یک تکه پارچه در حیاط یا تراس خود پهن کنید و دکمه ها و قاب را روی آن قرار دهید. توجه داشته باشید مکانی را انتخاب کنید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی گیرند. اگر علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی ، سامسونگ، سونی و … شما دکمه های کثیف باشد با این کار مشکل را حل خواهید کرد.

دکمه های کثیف علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی ، سامسونگ، سونی و ...

مشکلات مربوط به برد علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن، ال جی و …

در این مرحله باید برد کنترل تلویزیون یا ماهواره خود را با الکل تمیز کنید. بهترین راه حل استفاده از الکل است زیرا به سرعت تبخیر می شود. هر چه درصد الکل بالاتر باشد بهتر است، بنابراین حداقل الکل ۷۰% را انتخاب کنید. کمی پنبه را به الکل آغشته کنید تا مرطوب شود و بعد هر گونه کثیفی که در داخل کنترل می بینید را تمیز کنید. مطمئن شوید که آنقدر الکل استفاده نمی کند که چکه کند. قطعات الکترونیکی ظریف هستند بنابراین از استفاده از پارچه زیر و خشن خودداری کنید.

مشکلات مربوط به برد علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن، ال جی و ...

رنگ رسانا را روی کنتاکت  های کنترل تلویزیون خود بمالید. کنتاکت  ها در زیر هر دکمه قرار دارند و روی برد مدار قرار می گیرند. اکثر کیت ها شامل یک کبریت کاغذی کوچک یا قلم مو هستند که می توانید از آن برای پخش رنگ استفاده کنید. کبریت یا قلم مو را به رنگ آغشته کنید و بعد یک لایه نازک از آن را در انتهای هر کنتاکت  قرار دهید.

مشکلات مربوط به برد علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن، ال جی و ...

اجازه دهید ریموت کنترل شما تا ۷۲ ساعت در معرض هوا باشد. ریموت را طوری قرار دهید که کنتاکت  های آن رو به بالا باشد تا رنگ به جایی سابیده نشود.

مشکلات مربوط به برد علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن، ال جی و ...

ریموت کنترل را دوباره به هم وصل کنید و تست کنید. اگر بعد از ۳ روز انتظار فراموش کرده اید که قطعات چگونه در کنار هم باید قرار بگیرند می توانید از عکسی که قبلا گرفته اید استفاده کنید. اگر ریموت کنترل تلویزیون هنوز کار نمی کند شاید زمان آن رسیده است که گزینه جدیدی را خریداری کنید.

مشکلات مربوط به برد علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن، ال جی و ...

دکمه های فرسوده علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ، ال جی و …

شاید از خودتان سوال کنید که علت کار نکردن دکمه پاور کنترل تلویزیون چیست؟ معمولا دکمه هایی که بیشترین استفاده را از آنها دارید جلوتر از بقیه فرسوده می شود. این دکمه ها شامل دکمه ها پاور، صدا و تغییر کانال است. مکان دکمه هایی که کار نمی کنند را یادداشت کنید. قبل از باز کردن ریموت، همه دکمه ها را تست کنید. به این ترتیب، به جای اینکه چندین بار ریموت را باز کنید، می توانید همه آنها را به یکباره تعمیر کنید.

دکمه های فرسوده علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ، ال جی و ...

در صورت کثیف بودن دکمه ها را با الکل تمیز کنید. همه دکمه ها را بررسی کنید اما به آنهایی که به درستی کار نمی کنند توجه بیشتری داشته باشید. هنگامی که دکمه ها تازه هستند، یک پوشش براق از رنگ رسانا روی آنها وجود دارد. این رنگ به مرور زمان از بین می رود و همچنین ممکن است گرد و غبار یا سایر زباله ها را به خود جمع کند. یک تکه پنبه را با کمی الکل مرطوب کنید، سپس کثیفی ها را پاک کنید.

دکمه های فرسوده علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ، ال جی و ...

اگر ریموت کنترل نیاز به تمیز کردن بیشتری دارد قطعات قابل جدا شدن را بیرون بیاورید و با آب و مایع ظرفشویی بشویید. قطعات الکترونیکی را با الکل تمیز کنید.

تکه هایی از فویل را برش دهید تا روی کانتکت ها قرار بگیرند. اندازه دقیق فویل خیلی مهم نیست، اما سعی کنید آن را طوری برش دهید تا بشیه به پدها باشد. می توانید با استفاده از قیچی تیز فویل ها را به مربع های کوچک برش دهید. اگر فویل بیش از حد بزرگ باشد ممکن است در مسیر کانتکت ها قرار بگیرد یا در داخل ریموت جا نشود. با این حال، نباید فویل را هم خیلی کوچک کنید.

دکمه های فرسوده علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ، ال جی و ...

فویل را به کنتاکت  هایی که کار نمی کنند بچسبانید. سعی کنید از چسب تماسی استفاده کنید. به جای اینکه چسب را مساقیما روی کانتکت ها اعمال کنید نوک چوب کبریت را در آن فرو کنید و یک لایه نازیک اما ثابت از چسب را در هر کنتاکت  استفاده کنید. اگر برای قرار دادن فویل روی کنتاکت ها مشکل دارید از موچین یا پنس استفاده کنید.

دکمه های فرسوده علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ، ال جی و ...

حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید تا چسب خشک شود. ریموت کنترل خود را روی یک پارچه در معرض هوا قرار دهید به طوری که کنتاکت ها رو به بالا باشند. ریموت کنترل را دوباره جمع کنید و تست کنید. مطمئن شوید که کنتاکت ها روی برد قرار گرفته اند.

دکمه های فرسوده علت کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ، ال جی و ...

ترمینال های باتری علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی ، اسنوا و …

اگر متوجه شدید که علت کار نکردن کنترل تلویزیون هایسنس ، اسنوا و غیره شما به ترمینال های باتری بر می گردد این روش را امتحان کنید.

اسید باتری می تواند به پوست شما آسیب وارد کند بنابراین از دستکش و سایر تجهیزات ایمنی استفاده کنید. اجازه ندهید اسید باتری با پوست شما برخورد داشته باشد پوشیدن پیراهن آستین بلند و شلوار بلند را در نظر بگیرید، از ماسک هم استفاده کنید.

  ترمینال های باتری علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی ، اسنوا و ...

یک تکه روزنامه روی سطح کارتان بندازید و در یک مکان با تهویه هوای مناسب کار کنید. فن های تهویه را روشن کنید یا درها و پنجره ها را باز کنید.

باتری ها را از ریموت کنترل بیرون بیاورید و کنار بگذارید. اگر باتری ها شروع به نشتی کرده باشند، پوسته های سفید رنگی را در داخل ریموت مشاهده خواهید کرد. از سرکه یا آب لیمو استفاده کنید و روی این بخش ها بمالید. اگر هیچ نشانه ای از خوردگی مشاهده نمی کنید می توانید روی تمیز کردن کنتاکت های الکتریکی داخل محفظه باتری تمرکز کنید. برای پاک کردن خوردگی های سخت تر می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

  ترمینال های باتری علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی ، اسنوا و ...

می توانید از پنبه یا مسواک قدیمی برای از بین بردن هر گونه خوردگی استفاده کنید. برای قسمت های غیر قابل دسترس می توانید از خلال دندان استفاده کنید. اگر کنتاکت های داخل محفظه باتری کنترل کثیف به نظر می رسند، آنها را تمیز کنید. سعی کنید آنها را با یک تکه کاغذ سنباده ۱۵۰ برای این کار استفاده کنید. مراقب باشید که نقاطی که تمیز به نظر می رسند را سنباده نزنید. وقتی کارتان تمام شد کاغذ سنباده را دور بیندازید.

  ترمینال های باتری علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی ، اسنوا و ...

از یک سوهان فلزی برای تمیز کردن مناطقی که دسترسی به آنها سخت است استفاده کنید. یکی دیگر از ابزارهای خوب برای این کار برس سیمی است که می توان از آن به جای کاغذ سنباده نیز استفاده کرد.

  ترمینال های باتری علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی ، اسنوا و ...

وقتی کارتان تمام شد، باتری های جدید را در داخل ریموت کنترل تلویزیون یا ماهوراه خود قرار دهید و آن را تست کنید.

علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی، سامسونگ، جی پلاس و … چیست؟ ۵ روش حل مشکل

قبل از انجام مراحل عیب یابی زیر توصیه می شود که تقریبا برای ۱ دقیقه باتری ها را از ریموت کنترل بیرون بیاورید و بعد دوباره آنها را در دستگاه قرار دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت راهکارهای زیر را دنبال کنید:

اگر به طور اتفاقی روی کنترل خود پا گذاشتید یا روی آن شده اید یا از دستتان افتاده است و نشانه های آسیب دیدگی را مشاهده می کنید و نمی توانید از آن استفاده کنید، توصیه می کنیم از روش های شرح داده شده در بالا استفاده کنید.

پاسخ دهی کند

اگر تلویزیون شما کند است یا پاسخ نمی دهد، سعی کنید که فاصله بین کنترل و تلویزیون را کاهش دهید. همچنین از یک جفت باتری تازه استفاده کنید. اگر مشکل حل نشد کابل برق تلویزیون را به مدت ۲ دقیقه جدا کنید و دوباره وصل کنید. همچنین بروزرسانی سیستم عامل تلویزیون را در نظر داشته باشید. در نهایت اگر هیچ کدام از این روش ها جواب نداد تلویزیون خود را ریست فکتوری کنید. توجه داشته باشید که با انجام این کار تمام اطلاعات شما (تنظیمات شبکه وای فایل و سایر اطلاعات ورود به سیستم؛ گوگل پلی و برنامه های نصب شده و غیره) پاک خواهد شد.

عملکرد صوتی نامناسب

اگر در استفاده از فرامین صوتی مشکل دارید، سعی کنید دکمه MIC کنترل را فشار دهید. آیا یک LED کهربایی را مشاهده می کنید؟ اگر پاسخ تان مثبت است سعی کنید دوباره از طریق بلوتوث کنترل را وصل کنید. اگر پاسخ تان منفی است باتری ها را بردارید و بعد از ۱ دقیقه مجدد آنها را وارد کنید. همچنین ممکن است به باتری جدید نیاز داشته باشید. اگر باز هم مشکل شما حل نشد کابل برق را به مدت ۲ دقیقه جدا کنید و وصل کنید. همچنین با نگه داشتن دکمه پاور به مدت ۵ ثانیه می توانید دستگاه خود را ریست کنید.

کار نکردن دکمه های کنترل

شما می توانید با استفاده از دوربین گوشی خود بررسی کنید که سنسور مادون قرمز یا IR کار می کند یا نه. دوربین گوشی خود را باز کنید و در حالی که بالای کنترل را به سمت دوربین گرفته اید دکمه ها را فشار دهید. اگر پرتوی قرمز را در دوربین خود مشاهده می کنید دکمه ها کار می کنند. اگر دکمه ها کار نمی کنند می توانید از راه حل های توضیح داده شده در بالا استفاده کنید.

علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی، سامسونگ، جی پلاس و ... چیست؟ 5 روش حل مشکل

عدم توجه موقعیت لامپ و دکمه ها

بسته به مدل، موقعیت دکمه های تلویزیون می تواند متفاوت باشد. پشت، کناره ها، جلو و بالای تلویزیون خود را بررسی کنید. روشن بودن لامپ برق یا استند بای را چک کنید. اگر لامپ روشن باشد یک نور قرمز را پخش می کند. اگر روشن نیست بررسی کنید که کابل برق، آداپتور برق قطع نشده یا شل نشده است. اگر مشکلی در اتصال وجود ندارد ممکن است مشکل ناشی از سرویس شبکه؛ دستگاه متصل یا پخش داده باشد. تمام دستگاه‌های متصل (هارد دیسک USB اکسترنال، دستگاه اتصال HDMI، و غیره) و کابل‌ها را از ترمینال تلویزیون جدا کنید تا مطمئن شوید مشکل از آنها نیست. همچنین چک کنید که دکمه های ریموت گیر نکرده باشند. بعد از بررسی همه جوانب می توانید برای ریست تلویزیون خود اقدام کنید.

علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی، سامسونگ، جی پلاس و ... چیست؟ 5 روش حل مشکل

قطع اتصال ریموت هوشمند

اگر از یک ریموت کنترل اسمارت یا هوشمند استفاده می کنید ممکن است نیاز داشته باشید آن را مجدد وصل کنید تا کار کند. دکمه های بازگشت، پلی / استپ را به طور همزمان برای ۳ ثانیه فشار دهید تا پنجره اتصال به شما نمایش داده شود.

علت کار نکردن کنترل تلویزیون سونی، سامسونگ، جی پلاس و ... چیست؟ 5 روش حل مشکل

در نهایت اگر مطمئن شدید که ریموت کنترل شما از کار افتاده است و چاره ای جز تعویض ندارید می توانید از بهترین برنامه کنترل تلویزیون اندروید استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش ۹ روش کارساز حل مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون امروز انزل وب به بررسی علت کار نکردن کنترل تلویزیون اسنوا، سونی، سامسونگ، ال جی و غیره پرداختیم و توضیحاتی را برای حل این مشکلات ارائه دادیم. علت کار نکردن کنترل ماهواره و تلویزیون می تواند به خاطر کثیفی یا فرسودگی باشد. اگر از یک ریموت کنترل گران قیمت استفاده می کنید می توانید راه حل های توضیح داده شده در بالا را امتحان کنید و تجربه خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
راهنما قدم به قدم آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ
6 اقدام اساسی برای حل مشکل مرورگر تلویزیون سامسونگ
۶ اقدام اساسی برای حل مشکل مرورگر تلویزیون سامسونگ
آموزش تصویری روش صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون
آموزش تصویری نحوه صحیح وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون (تمام روش ها)
گلس یا محافظ صفحه تلوزیون چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
گلس یا محافظ صفحه تلویزیون چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

نظرات