آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی

آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی

برای همه ما پیش آمده است که وسایل برقی سفیدمان، پس از گذشت مدت زمانی از استفاده آنان زرد شوند.  گاهی اوقات اسباب بازی‌های سفید قدیمی نیز به همین مشکل دچار می‌شوند. راه‌های مختلفی برای از بین بردن زردی این محصولات وجود دارد. 🌀 ما در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی خواهیم پرداخت.

آموزش از بین بردن زردی پنل کولر و..

How to Whiten and Renew Yellowed Plastic

زرد شدن وسایل برقی یا وسایل پلاستیکی می‌تواند زیبایی اولیه این محصولات را از آنان بگیرد. اما جای نگرانی نیست. از مواد مختلفی می‌توان برای از بین بردن زردی وسایل برقی استفاده کرد. شما با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید دوباره وسایل برقی زرد شده خود را سفید کنید.

نحوه از بین بردن زردی پلاستیک با سفید کننده

یکی از بهترین راه‌ها برای سفید کردن پلاستیک‌های زرد شده، استفاده از سفید کننده است. در این روش شما نیاز به سفید کننده، ظرف و دستکش خواهید داشت. در ابتدا سفید کننده و آب را به نسبت ۱ به ۸ در ظرف مخلوط کنید. قسمت پلاستیکی وسایل برقی را جدا کنید. حالا دستکش‌ها را پوشیده و پلاستیک را داخل ظرف مخلوط آب و سفید کننده بگذارید. پلاستیک را تا زمانی که سفید شود داخل مخلوط نگه دارید. پس از آن پلاستیک را بیرون آورده و با صابون شسته و آبکشی کنید.

از بین بردن زردی پلاستیک سفید

نحوه از بین بردن زردی وسایل برقی با استفاده از هیدروژن پر اکسید

اگر طرفدار استفاده از سفید کننده نیستید، می‌توانید از پر اکسید هیدروژن استفاده کنید. از هیدروژن پر اکسید می‌توانید حتی برای سفید کردن قاب‌های گوشی شفاف نیز استفاده کنید. برای انجام این کار پر اکسید هیدروژن را در ظرفی بریزید، سپس پلاستیک زرد شده مورد نظرتان را درون ظرف قرار داده و بگذارید که در زیر نور خورشید خیس بخورد. پس از گذشت مدت زمانی زردی از بین خواهد رفت. حالا باید پلاستیک را شسته و خشک کنید.

محلول رفع زردی پلاستیک

نحوه از بین بردن زردی لوازم برقی با جوش شیرین

برای رفع زردی پلاستیک به خصوص اسباب بازی‌های کودکان می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای انجام این کار شما نیاز به جوش شیرین، مایع ظرف‌شویی، اسفنج، ظرف، حوله و مسواک دارید. در ابتدا جوش شیرین و مایع ظرف‌شویی را در ظرف ریخته و ماده‌ای خمیری درست کنید. سپس پلاستیک مورد نظرتان را با کمی آب مرطوب کنید. از خمیر ساخته شده کمی روی اسفنج ریخته و آن را به صورت دایره‌ای روی وسیله مورد نظر با مسواک بکشید. سپس پلاستیک را تمیز کرده و با کمک آب و مایع ظرف‌شویی بشویید. حالا باید به وسیله حوله آن را خشک کنید.

از بین بردن لکه زرد روی یخچال با جوش شیرین

رفع زردی پلاستیک سفید با استفاده از آبلیمو

از این روش می‌توانید برای سفید کردن عروسک‌های کوچک زرد شده هم استفاده کنید. در ابتدا آب‌لیمو را داخل ظرفی بریزید. حالا وسیله مورد نظر را داخل آب‌لیمو قرار دهید. اجازه دهید که این ظرف حداقل برای یک ساعت زیر نور آفتاب بماند. پس از گذشت یک ساعت، کمی مایع ظرف‌شویی را روی برس یا مسواک ریخته و وسیله مورد نظرتان را با آن شسته و خشک کنید.

از بین بردن زردی یخچال با کمک آبلیمو

از بین بردن زردی وسایل برقی با کمک سرکه

سرکه سفید یکی از موادی بوده که می‌تواند زردی وسایل برقی را به طرز معجزه آسایی از بین ببرد. برخلاف استفاده از مواد شیمیایی، این ماده مضر نیز نیست. برای انجام این کار آب و سرکه سفید را به نسبت یک به یک مخلوط کنید. سپس وسیله مورد نظرتان را درون این محلول رفع زردی پلاستیک قرار داده و اجازه دهید که وسیله مورد نظر چند ساعت در این محلول باقی بماند. حالا باید آن را با آب و مایع شوینده به خوبی بشویید.

از بین بردن زردی پنل کولر با سرکه سفید

از بین بردن زردی وسایل پلاستیکی با استفاده از اکسیدان

این روش یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن زردی وسایل برقی، پلاستیکی، عروسک‌ها و … است. برای انجام این کار شما نیاز به اکسیدان ۴۰%، سلفون یا زیپ کیپ، دستکش و نور خورشید دارید. در مرحله اول باید پلاستیک مورد نظرتان را از هر نوع گرد و خاک پاک کنید. به خصوص دریچه‌های کولر که گرد و خاک زیادی روی آن‌ها می‌نشیند. حالا باید دستکش‌ها را پوشیده و اکسیدان را روی تمام قسمت‌های وسیله مورد نظر پخش کنید. این کار را می‌توانید به وسیله قلم‌مو یا براش انجام دهید. توجه کنید که باید حتماً این کار را به وسیله دستکش انجام دهید. اگر مقدار کوچکی از اکسیدان به پوست شما برخورد کرد، خیلی سریع پوست خود را با آب زیاد بشویید که اسید در سریع‌ترین زمان ممکن خنثی شود.

ژل سفید کننده پلاستیک وسایل برقی

حالا باید دور پلاستیک مورد نظر به طور کامل سلفون بپیچید. می‌توانید پلاستیک مورد نظر را درون یک زیپ کیپ نیز قرار دهید. سپس آن را زیر نور خورشید قرار داده که تغییرات نمایان شوند. این فرآیند حداقل یک روز زمان خواهد برد.

از بین بردن زردی پلاستیک سفید

در مرحله آخر سلفون را جدا کرده و وسیله مورد نظر را با آب بشویید که اکسیدان به طور کامل از روی آن پاک شود. تغییرات به طور کامل قابل مشاهده خواهند بود. از این روش می‌توانید با خیال راحت برای از بین بردن زردی وسایل برقی استفاده کنید.

از بین بردن زردی وسایل برقی با اکسیدان 40%

رفع زردی پلاستیک با استفاده از اسفنج جادویی

گاهی اوقات نمی‌توانید وسیله مورد نظرتان را در آب یا محلول‌های گفته شده در بالا فرو ببرید. به عنوان مثال برای از بین بردن زردی میز سفید، کنسول‌های بازی یا کامپیوترهای قدیمی ممکن است نتوانید از روش‌های بالا استفاده کنید. در این مواقع باید از اسفنج جادویی استفاده کنید. اسفنج جادویی را با آب خیس کرده و آن را روی وسیله مورد نظر خود بکشید. این کار را آن قدر تکرار کنید که سفیدی و درخشندگی محصول پلاستیکی دوباره به آن باز گردد. تنها باید دقت کنید که در این روش از آب کمتری استفاده کرده و هر بار اسفنج را خوب فشار دهید که آب درون آن خالی شود.

از بین بردن زردی پلاستیک سفید

نظرات و پیشنهادات شما؟

همان‌طور که مشاهده شده روش‌های مختلفی برای رفع زردی وسایل پلاستیکی وجود دارد. در این مطلب نیز ۷ روش از بین بردن زردی وسایل برقی و سایر وسایل پلاستیکی مورد بررسی قرار گرفت. شما می‌توانید از این روش‌ها استفاده کرده و نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبان انزل وب در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه
آموزش 2 روش ساخت تیر کمان سنگی قوی در خانه
آموزش ۲ روش ساخت تیر کمان سنگی قوی در خانه

نظرات