آموزش 13 روش حل مشکل شبکه و Ethernet در ویندوز 11

آموزش ۱۳ روش حل مشکل شبکه و Ethernet در ویندوز ۱۱

درست است که در حال حاضر همه از WiFi برای اتصال به اینترنت و.. استفاده میکنند. اما اترنت (کابل شبکه) در مقایسه با WiFi دارای سرعت بالاتری بوده و و هیچ اتصال دیگری نمیتواند قوی تر از آن ظاهر شود. 🖥️ اگر با مشکل اترنت در ویندوز ۱۱ روبرو شده اید، در ادمه با ما همراه باشید. ما در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۳ روش حل مشکل شبکه و Ethernet در ویندوز ۱۱ خواهیم پرداخت.

رفع مشکل شبکه در ویندوز ۱۱

How to Fix Ethernet Problems on Windows 11

مشکل Ethernet در ویندوز ۱۱ یکی از مشکلات رایج کاربران است. اما خوشبختانه راه‌های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. ما در ادامه بهترین راه‌های رفع عدم کارکرد اترنت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

راه اندازی مجدد ویندوز برای حل مشکل Ethernet در ویندوز ۱۱

اولین قدم برای حل این مشکل در زمانی که کابل اترنت به پورت متصل است، اما اتصالی در کامپیوتر شما نمایش داده نمی‌شود، راه اندازی مجدد سیستم خواهد بود. راه اندازی مجدد ویندوز ۱۱ مشکلات موقت سیستم را برطرف خواهد کرد. برای انجام این کار روی بخش Start ویندوز ۱۱ کلیک کرده و سپس گزینه Power Option را انتخاب کنید. حالا در منوی پاور، Restart را انتخاب کنید که سیستم مجدد راه اندازی شود.

رفع مشکل اتصال به شبکه در ویندوز 11

بررسی پورت و کابل Ethernet

اگر پس از راه اندازی مجدد سیستم، هنوز مشکل اترنت رفع نشده است، باید به بررسی پورت و کابل Ethernet بپردازید. در ابتدا باید بررسی کنید که کابل اترنت به درستی وصل شده است یا نه. سپس وضعیت کابل را بررسی کنید. کامپیوترهای جدید دارای نشانگرهای LED بوده که نشان می‌دهند اتصال اترنت فعال است یا نه. در صورتی که چراغ LED چشمک نمی‌زند، احتمالاً اتصال ضعیف است. مطمئن شوید که کابل به پورت اترنت وصل شده باشد نه به پورت اینترنت. اگر برایتان مقدور بود سعی کنید که از کابل اترنت دیگری برای اتصال استفاده کنید. با انجام این کار می‌توانید متوجه شوید که آیا مشکل از کابل شماست یا نه.

نحوه حل مشکل شبکه ویندوز 11

استفاده از یک پورت متفاوت روی مودم یا روتر

روترهای جدید دارای چندین پورت اترنت بوده که به شما اجاره می‌دهند اینترنت را در چندین دستگاه مختلف به اشتراک بگذارید. بنابراین اگر یک پورت دچار مشکل شده است و نشان می‌دهد که اترنت در دسترس نیست. می‌توانید کابل را به پورت دیگری روی روتر وصل کنید.

خاموش کردن مودم برای حل مشکل شبکه ویندوز ۱۱

در صورت وجود مشکل در روتر، به احتمال زیاد با مشکلات اتصال روبرو خواهید شد. فرقی نمی‌کند که بخواهید از طریق WiFi وصل شوید یا اینترنت، در صورت وجود مشکل در روتر، ابتدا باید آن را تعمیر کنید. بهترین راه برای حل این مشکل نیز، تنظیم مجدد روتر خواهد بود. برای انجام این کار، کافی است روتر را خاموش کرده و پس از چند دقیقه دوباره روشن کنید. برخی از روترها دارای دکمه تنظیم مجدد نیز هستند که می‌توانید از آن نیز کمک بگیرید.

به روز رسانی ویندوز ۱۱

استفاده از نسخه‌های قدیمی ویندوز می‌تواند سبب بروز مشکلاتی شود. یکی از این مشکلات کار نکردن اترنت خواهد بود. به همین سبب توصیه می‌شود که ویندوز را همیشه به روز نگه دارید که با این مشکل مواجه نشوید. علاوه بر این مایکروسافت با هر به روز رسانی، مجموعه‌ای از راه حل‌ها را برای باگ‌های قبلی منتشر می‌کند.

کلیدهای ترکیبی Windows + I را فشار داده و به Settings بروید. از تب‌های موجود در سمت چپ صفحه، روی گزینه Windows Update کلیک کنید.

مشکل اتصال به شبکه در ویندوز 11

روی Windows Update در سمت راست صفحه کلیک کنید.

مشکل نشناختن کابل شبکه در ویندوز 11

روی Check for updates کلیک کرده که آپدیت‌های موجود را اسکن کرده و دانلود کنید.

مشکل شبکه نشدن ویندوز 11

به روز رسانی سیستم عامل مودم

به روز رسانی سیستم عامل روتر معمولاً باعث بهبود عملکرد می‌شود. گاهی ممکن است این به روز رسانی سبب رفع مشکل Ethernet در ویندوز ۱۱ نیز شود. برخی روتر ها به صورت خودکار به روز رسانی‌های جدید را نصب می‌کنند، اما همه آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به روز رسانی سیستم عامل جدید را بررسی کرده و آنها را به صورت دستی نصب کنید.

بررسی فعال بودن آداپتور مودم

کلیدهای ترکیبی Windows + R را فشار داده که پنجره Run اجرا شود. عبارت ncpa.cpl در بخش موجود تایپ کرده و روی OK در پایین پنجره کلیک کنید که پنجره Network Connections باز شود.

مشکل ethernet در ویندوز 11

در پنجره باز شده آداپتور اینترنت را پیدا کرده و بررسی کنید که آیا خاکستری است یا نه. اگر خاکستری باشد، آداپتور غیر فعال بوده و باید به صورت دستی روشن شود.

تنظیمات اتصال به اینترنت با کابل lan در ویندوز 11

روی گزینه Ethernet کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Enable را انتخاب کنید.

تنظیمات ethernet در ویندوز 11

پس از فعال کردن آداپتور، بررسی کنید که آیا مشکل ethernet در ویندوز ۱۱ برطرف شده است یا نه.

بررسی تنظیمات مدیریت انرژی آداپتور اترنت

گاهی اوقات ممکن است سیستم شما، دستگاه‌های متصل، اما غیر فعال را برای صرفه جویی در مصرف برق خاموش کند. برای رفع این مشکل باید مراحل زیر را انجام دهید.

کلیدهای ترکیبی Windows + R را از روی صفحه کلید فشار داده که کادر محاوره‌ای RUN باز شود. در کادر موجود عبارت devmgmt.msc را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید که Device Manager باز شود. در بخش Device Manager، روی فلش Network adapters کلیک کرده که گزینه‌های بیشتر به نمایش درآیند.

تنظیمات کابل شبکه در ویندوز 11

حالا روی Ethernet adapter کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس باید تب Power Management را انتخاب کنید. در این قسمت تیک گزینه Allow the computer to turn off this device to save power option را بردارید. برای ذخیره تغییرات روی OK کلیک کنید. در نهایت Device Manager را بسته و کامپیوتر خود را مجدد راه اندازی کنید که تغییرات اعمال شود.

رفع مشکل کار نکردن کابل شبکه ویندوز 11

نصب مجدد درایورهای Ethernet برای رفع مشکل شبکه ویندوز ۱۱

پس از انجام مراحل بالا و عدم حل مشکل، بهترین راهی که می‌توانید برای رفع مشکل شبکه در ویندوز ۱۱ انجام دهید، نصب مجدد درایورهای اترنت است. ممکن است سیستم شما از درایور اترنت قدیمی استفاده کرده و به همین دلیل نتواند اتصال اترنت را شناسایی کند. بنابراین با نصب مجدد درایورهای اترنت می‌توانید مشکلات مربوط به درایور را حل کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

روی بخش Start ویندوز کلیک کرده و سپس Device Manager را جستجو کرده و انتخاب کنید.

رفع مشکل اتصال به شبکه در ویندوز 11

وقتی Device Manager باز شد، روی فلش Network Adapters کلیک کرده که منوی کشویی باز شود و گزینه‌های بیشتر به نمایش درآیند. حالا باید روی آداپتور شبکه‌ای که استفاده می‌کنید، کلیک راست کرده و گزینه Uninstall Device را انتخاب کنید.

حل مشکل نشناختن کابل شبکه در ویندوز 11

پس از انجام کامل حذف نصب، باید ویندوز ۱۱ خود را مجدد راه اندازی کنید. هنگام راه اندازی مجدد باید توجه کنید کابل اترنت شما متصل است.

بروز رسانی درایور اترنت برای حل مشکل Ethernet در ویندوز ۱۱

اگر از نسخه‌های قدیمی درایور استفاده می‌کنید، احتمالاً با مشکل اترنت روبرو خواهید شد. ۳ راه برای به روز رسانی درایور در ویندوز ۱۱ وجود دارد. در ادامه نحوه انجام هر ۳ روش توضیح داده خواهد شد.

روش اول از طریق Device Manager

از این روش تنها می‌توان برای به روز رسانی درایورهایی که از قبل در سیستم وجود دارد، استفاده کرد.

کلیدهای ترکیبی Windows + S را فشار داده که منوی جستجو باز شود. سپس در بخش جستجو، عبارت Device Manager را تایپ کرده و روی نتیجه جستجوی مربوطه کلیک کنید.

رفع مشکل شبکه ویندوز 11

Network adapters را پیدا کرده و روی آن دو بار کلیک کنید.

مشکل اتصال به شبکه در ویندوز 11

روی آداپتور اترنت از موارد ذکر شده در این قسمت کلیک راست کرده و از منوی باز شده، گزینه Update Driver را انتخاب کنید.

رفع مشکل شبکه در ویندوز 11

حالا روی Search automatically for drivers کلیک کرده که به شما امکان دهد بهترین درایور کامپیوتر را اسکن کرده و آن را نصب کند.

کار نکردن کابل شبکه ویندوز 11

پس از به روز رسانی درایور بررسی کنید که آیا مشکل ethernet در ویندوز ۱۱ رفع شده است یا نه. اگر مشکل رفع نشد، برای به روز رسانی درایور از روش زیر استفاده کنید.

روش دوم از طریق Windows Update

کلیدهای ترکیبی Windows + I را فشار داده که تنظیمات باز شود. روی Windows Update در منوی سمت چپ صفحه کلیک کنید.

تنظیمات کابل شبکه در ویندوز 11

حالا روی Windows Update در سمت راست کلیک کنید.

رفع مشکل شبکه در ویندوز 11

گزینه Advanced options را در بخش More options پیدا کنید.

مشکل ethernet در ویندوز 11

حالا گزینه Optional updates را انتخاب کنید. در انتهای گزینه‌ها می‌توانید تعداد به روز رسانی‌های موجود را پیدا کنید. اگر هیچ کدام یک از به روز رسانی‌ها در دسترس نیست، می‌توانید مراحل زیر را رد کرده و از روش بعدی استفاده کنید.

مشکل اتصال به شبکه در ویندوز 11

روی Driver Updates کلیک کنید.

مشکل نشناختن کابل شبکه در ویندوز 11

اگر به‌ روز رسانی برای درایور اترنت موجود است، کادر مربوط به آن را علامت بزنید و روی Download & install کلیک کنید.

مشکل شبکه نشدن ویندوز 11

روش سوم از طریق وب سایت سازنده

قبل از استفاده از وب سایت سازنده باید بدانید که نسخه فعلی چیست و نسخه جدیدتری در دسترس است یا نه. مانند روش اول Device Manager را اجرا کنید. حالا روی Network adapters دو بار کلیک کنید.

رفع مشکل شبکه ویندوز 11

روی Ethernet adapter کلیک راست کرده و روی سپس روی Properties کلیک کنید.

مشکل اتصال به شبکه در ویندوز 11

به تب Drivers بروید و نسخه Driver را یادداشت کنید.

رفع مشکل شبکه در ویندوز 11

حالا باید به Google رفته و نسخه به روز رسانی درایور سیستم خود را همانند تصویر زیر جستجو کنید. وب سایت رسمی سازنده را از نتایج جستجوی گوگل پیدا کرده و باز کنید.

کار نکردن کابل شبکه ویندوز 11

 

نسخه جدید را پیدا کنید. اگر به روز رسانی برای درایور اترنت موجود بود، آن را دانلود کنید. این فایل به احتمال زیاد با فرمت exe خواهد بود. حالا به پوشه‌ای که این فایل در آن قرار دارد رفته و روی آن دو بار کلیک کنید که فرآیند نصب آغاز شود.

تنظیمات کابل شبکه در ویندوز 11

حالا باید دستورالعمل‌های روی صفحه را برای تکمیل فرآیند نصب دنبال کنید.

اجرا کردن Network Troubleshooter

گاهی اوقات ممکن است اتصال اترنت شما خوب باشد، اما مشکل اینترنت داشته باشید. به همین دلیل هم ویندوز ۱۱ اتصال اترنت را شناسایی نکند. در این مواقع تنها با اجرای Network troubleshooter یا عیب یاب شبکه به راحتی می‌توانید مشکلات مربوط به شبکه را حل کنید.

روی بخش Start ویندوز ۱۱ کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

رفع تنظیمات ethernet در ویندوز 11

در قسمت تنظیمات روی تب System در سمت چپ صفحه کلیک کنید.

حل مشکل شبکه نشدن ویندوز 11

حالا در سمت راست، روی گزینه Troubleshoot کلیک کنید.

حل مشکل کار نکردن کابل شبکه ویندوز 11

سپس روی گزینه Other trouble-shooters کلیک کنید.

حل مشکل ethernet در ویندوز 11

در پنجره باز شده روی گزینه Run روبروی Network Adapter کلیک کنید.

حل مشکل اتصال به شبکه در ویندوز 11

حالا باید دستورالعمل‌های پیش رو را دنبال کرده که فرآیند عیب یابی تکمیل شود. پس از اتمام فرآیند عیب یابی کامپیوتر خود را مجدد راه اندازی کنید که مشکل ethernet در ویندوز ۱۱ برطرف شود.

غیر فعال کردن تنظیمات سرور پروکسی

ممکن است ویندوز ۱۱ شما به جای LAN، روی استفاده از سرویس پروکسی تنظیم شده باشد. بنابراین اتصال اترنت کار نخواهد کرد. شما باید مطمئن شوید که تنظیمات پروکسی غیر فعال هستند که اتصال اترنت دوباره فعال شود. مراحل زیر را برای این کار انجام دهید.

کلیدهای ترکیبی Windows + R را از روی صفحه کلید فشار داده که کادر محاوره‌ای RUN باز شود. در کادر موجود عبارت inetcpl.cpl را تایپ کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

حل مشکل نشناختن کابل شبکه در ویندوز 11

در پنجره Internet Properties به تب Connections رفته و روی گزینه LAN settings در پایین صفحه کلیک کنید.

حل مشکل شبکه نشدن ویندوز 11

بررسی کنید که گزینه Use a proxy server for your LAN تیک نخورده باشد. حالا روی دکمه Ok کلیک کرده و برنامه Internet Properties را ببندید.

رفع مشکل اتصال به شبکه در ویندوز 11

حالا باید سیستم خود را مجدد راه اندازی کرده و بررسی کنید که آیا مشکل ethernet در ویندوز ۱۱ برطرف شده است یا نه.

ریست کردن شبکه برای حل مشکل Ethernet در ویندوز ۱۱

اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کردید و نتیجه‌ای نگرفتید، می‌توانید شبکه را ریست کنید. با انجام این کار تنظیمات پیش فرض با تمام تنظیمات سفارشی شده توسط کاربر جایگزین می‌شود. همچنین همه آداپتورهای شبکه دوباره نصب شده و مشکل ethernet در ویندوز ۱۱ برطرف خواهد شد. این کار را می‌توانید به دو روش زیر انجام دهید.

روش اول

روی بخش Start ویندوز ۱۱ کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

رفع مشکل شبکه در ویندوز 11

در بخش تنظیمات روی گزینه Network & internet در سمت چپ صفحه کلیک کنید.

حل مشکل اتصال به شبکه در ویندوز 11

حالا روی Advanced Network Settings در سمت راست صفحه کلیک کنید.

حل مشکل نشناختن کابل شبکه در ویندوز 11

در بخش باز شده روی گزینه Network Reset کلیک کنید.

حل مشکل شبکه نشدن ویندوز 11

در صفحه بعدی، روی گزینه Reset Now کلیک کرده که همه آداپتورهای شبکه خود را ریست کنید. پس از انجام این کار حتما باید کامپیوتر خود را مجدد راه اندازی کنید که مشکل برطرف شود.

تنظیمات کابل شبکه در ویندوز 11

روش دوم

کلیدهای ترکیبی Windows + S را از روی صفحه کلید فشار داده که پنجره جستجو باز شود. حالا cmd را تایپ کنید، سپس روی Command Prompt کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید. در پنجره Command Prompt فرمان زیر را یکی پس از دیگری تایپ کرده و Enter را فشار دهید که اجرا شود.

netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

پس از اجرای این فرمان، Command Prompt را بسته و کامپیوتر را مجدد راه اندازی کنید که تغییرات اعمال شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

۱۳ روش برای حل مشکل Ethernet در ویندوز ۱۱ مورد بررسی قرار گرفت. شما با استفاده از روش‌های گفته شده در این مطلب خواهید توانست که مشکل شبکه‌تان را به طور قطع برطرف سازید. اگر از روش‌های موجود در این مطلب استفاده کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبان انزل وب در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تعریف شبکه اتنرنت به زبان ساده
Ethernet یا اترنت چیست؟ تعریف شبکه اترنت به زبان ساده

نظرات