راهنما کامل و آموزش رفع ارور های پکیج ایران رادیاتور

راهنما کامل و آموزش رفع ارور های پکیج ایران رادیاتور

پکیج های شرکت ایران رادیاتور به دو صورت آنالوگ و دیجیتال به بازار عرضه می شود. ♨️ در سری آنالوگ چراغ های سبز چشمک زن به صورت همزمان به شما کمک می کنند که معایب را شناسایی کنید در حالی که در سری دیجیتال این خطاها با کمک اعداد و حروف لاتینی که روی صفحه نمایش LCD نشان داده می شوند ظاهر می شوند. اگر معنی این ارورها را نمی دانید از شما دعوت می کنیم مطلب راهنما کامل و آموزش رفع ارور های پکیج ایران رادیاتور امروز انزل وب را دنبال کنید.

مرجع کامل رفع خطا پکیج ایران رادیاتور

How to Fix Iran Radiator Wall Package Errors

درست مانند بخاری بدون دودکش و بخاری گازی دودکش دار، عیب یابی پکیج ایران رادیاتور یکی از عملیاتی است که باید در طول استفاده خود انجام دهید. همیشه رادیاتورها بدون ایراد کار خود را انجام نمی دهند و با علائمی ایرادات خود را به کاربران نشان می دهند. این علائم با کمک چراغ های چشمک زنی که روی پنل دستگاه وجود دارد و اعداد ۳۰ تا ۸۰ را نشان می دهند به نمایش گذاشه می شود. حتی در پکیج های ایران رادیاتور دیجیتال می توانید حروف انگلیسی و اعداد را روی پنل مشاهده کنید.  به طور مثال ارور ۴۰۷۰ ایران رادیاتور به معنای کمبود فشار بار سیستم است در حالی که در حالت نرمال این عدد باید بین عدد ۱ و ۲ باشد. اگر عقربه به زیر خط ۱ و به سمت ۰ متمایل شود به این معناست که آب سیستم کم شده است و پرشر سوئیچ قطع عملکرد پکیچ به برد می رود و برد با روشن کردن چراغ های ۴۰ و ۷۰ کمبود آب را به شما هشدار می دهد و عملکرد پکیج به طور کامل قطع می شود.

حتی ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ به معنای درست کار نکردن فن پکیج است. بعد از تست روان بودن فن محور پروانه فهم و سالم بودن فن ممکن است متوجه شوید که مشکل از رله ای است که روی برد وظیفه قطع و وصل کردن فن پکیج است که در صورت لزوم باید عوض شود. در ادامه در مورد خطاهای ایران رادیاتور بیشتر بحث خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که:

هنگام کار دستگاه در حالت آب گرم مصرفی (زمانی که آب گرم یکی از شیرهای منزل باز است) این اعداد به صوت جفت ظاهر می شوند (به طور مثال ۳۰۴۰ –۵۰۶۰—۷۰۸۰)، در این حالت عملکرد دستگاه طبیعی است و نشانه سالم بود فلوسوییچ دستگاه است.

ارور E1 پکیج ایران رادیاتور

یکی از شایع ترین خطاهایی که در سری دیجیتال شاهد آن خواهید بود ارور E1 پکیج ایران رادیاتور است. این ارور همان معنای ارور ۴۰ ۷۰ پکیچ آنالوگ را می دهد که در بالا توضیح دادیم. در واقع زمانی که کمبود فشار بار رخ می دهد این خطا به شما نمایش داده می شود. سازنده برای جلوگیری از آسیب های ناشی از بدون آب کار کردن پکیج، فشار بار را به کمک سنسوری به نام پرشر سوئیچ آب کنترل می کند که وظیفه آن این است که هر موقع فشار بار کمتراز نیم بار شد عملکرد پکیج را به طور کامل قطع کند و تا زمانی که این فشار به حد نرمال ۱.۵ بار نرسد پکیج نمی توانید عملیات عادی خود را از سر بگیرد. برای حل این مشکل باید شیر پرکنی که در زیر پکیج قرر گرفته است را باز کنید (تصویر زیر).

ارور E1 پکیج ایران رادیاتور

ارور E2 پکیج ایران رادیاتور

ارور E2 پکیج ایران رادیاتور دیجیتال با ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ها آنالوگ یک معنا را دارند. علت این خطا نرسیدن گاز یا هوا داشتن گاز در محفظه احتراق پکیج است. برای حل این مشکل می توانید چند بار کلید Reset را فشار دهید تا هوای موجود در لوله گاز و پکیج تخلیه شود. برای اطمینان از کیفیت و فشار گاز ورودی، شلنگ زیر دستگاه را باز کنید و اقدام به هواگیری کنید تا گاز با فشار و کیفیت بهتری در اختیار دستگاه قرار داده شود.

خطای پکیج ایران رادیاتور E51

خطای پکیج ایران رادیاتور E51 دیجیتال و ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۶۰ ۸۰ آنالوگ هم یک معنا را دارند و علت آن هم عدم خروج مناسب محصولات احتراق است. در صورت مشاهده این پیغام ها مسیر تخلیه و دودکش را کاملا بررسی کنید و از باز بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید. معمولا این خطا هنگام تغییر ا ز فصل سرد به گرم رخ می کند که انقباض و انبساط چرده دیافراگمی سنسور کنترل فشار فن رخ می دهد. برای حل این مشکل تکنسین اقدام به دو شلنگ کردن پرشر سوئیچ هوا می کند تا منجر به افزایش تحریک سنسور شود. عوامل دیگری مانند خرابی برد، قطعی جریان الکتریسته فن، سوختگی سیم پیچ فن، خرابی پرشر سوئیچ هوا و بسته شدن با ذوب شدن ونتوری فن هم می توانند باعث ایجاد این ارور در پکیج های ایران رادیاتور شوند.

ارور E81 پکیج ایران رادیاتور

ارور پکیج ایران رادیاتور ۴۰ ۷۰ ۸۰ آنالوگ و ارور E81 پکیج ایران رادیاتور دیجیتال هم یک معنا را دارند. این خطا معمولا در پکیج هایی رخ می دهد که در مناطقی با سختی آب بالا استفاده می شوند. جرم گرفتگی و تشکیل رسوب در مدار هیدرولیکی و مبدل های دستگاه باعث ایجاد این مشکل می شود که برای حل آن باید پکیج را به صورت کامل رسوب زدایی و اسیدشویی کنید. علاوه بر این، سوختگی و خرابی پمپ دستگاه، سوختگی و خرابی شیر موتوری دستگاه، بسته بودن مسیر بای پس، بسته بودن شیرهای رادیاتور ، خرابی ترموستات حد (تصویر زیر)، خرابی ترمیستور شوفاژ هم می توانند این ارور را ایجاد کنند.

ارور E81 پکیج ایران رادیاتور

کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور L28FF

دو حرف FF در مدل های رادیاتوری مانند L28FF و L24FF به این معناست که دستگاه شما دارای فن و دودکش دو جداره است و مدل هایی دارای CF به این معناست که فنی وجود ندارد.

ارور ۷۰ ایران رادیاتور در مدل هایی مانند M24FF به خاطر تشکیل رسوب در مبدل ثانویه (تصویر زیر) و همچنین بلند بود ارتفاع شعله می شود.

کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور L28FF

خطای ۸۰ در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور به خاطر افزایش دمای بیش ازحد سیستم است که نشان دهنده عدم گردش صحیح آب در سیستم است که به نوبه خود به خاطر خرابی و یا گیرپاژ بودن پمپ رخ می دهد.

ارور ۳۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور به خاطر خرابی برد الکترونیک است.

ارور ۷۰ ۶۰ ۴۰ به خاطر مشکلات مربوط به فن یا پرشر فن است. احتمال های دیگر هم به خرابی برد و وجود مانبع بر سر راه ونتوری یا شلنگ پرشور یا مانع بر سر پره های فن است.

ارور ۴۰ ۶۰ ۷۰ به خاطر عدم خروج محصولات احتراق و یا عدم گردش فن رخ می دهد. احتمالا دیگر به خرابی برد، قطعی جران؛ سوختگی سیم پیچ فن، خرابی پرشر سوئیچ و بسته شدن یا ذوب شدن ونتوری فن مربوط می شود.

ارور ۴۰ ۷۰ به دلیل کمبود فشار بار سیستم است.

ارور ۷۰ ۸۰ به خاطر عدم تشکیل شعله رخ می دهد که به نوبه خود به خاطر نبودن گاز یا بسته بودن شیر ورودی گاز، خرابی شیر کنترل گاز، خرابی جرقه زن، بسته بودن دریچه های پلاستیکی بالای پکیج و اطراف دودکش، عدم اتصال به ارت و … رخ می دهد.

ارور ۶۰ ۸۰ به خاطر فعال بودن سیستم ضد یخ زدگی و روشن بودن پمپ رخ می دهد.

ارور ۵۰ ۸۰ به معنای هرابی سنسور NTC آب مصرفی است.

ارور ۵۰ ۷۰ به خاطر خرابی سنسور NTC آب مصرفی و اتصال کوتاه مدار است.

ارور ۵۰ ۷۰ ۸۰ به معنای خرابی سنسور NTC شوفاژ است.

ارور ۵۰ ۶۰ پکیج ایران رادیاتور به معنای خرابی سنسور NTC و ایجاد اتصال کوتاه مدار است.

ارور پکیج ایران رادیاتور توضیحات
۴۰ ۳۰ مشکل داخلی برد
۷۰ ۶۰ ۴۰ مشکل در فن یا پرشر سوئیچ دود
۸۰ ۶۰ ۴۰ مشکل در فن یا پرشر سوئیچ دود
۷۰ ۴۰ باز شدن پرشر سوئیچ آب
۸۰ ۷۰ ۴۰ قطع شدن ترموستات ایمنی
۸۰ ۷۰ ۵۰ قطع شدن سنسور شوفاژ
۶۰ ۵۰ اتصال کوتاه کردن سنسور شوفاژ
۷۰ ۵۰ اتصال کوتاه کردن سنسور آب گرم
۸۰ ۵۰ باز شدن سنسور آب گرم
۸۰ ۷۰ نبود گاز یا عدم تشخیص شعله

کد خطای پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF

ارور ۸۰ به معنای بالا بودن حرارت مبدل است (دمای بیشتر از ۱۵۰ درجه سانتیگراد). خرابی پمپ پکیج،  بالا بودن ارتفاع شعله پکیج، خرابی کلید حد از دلایل ایجاد این ارور می باشند. برای رفع ارور پکیج ایران رادیاتور خود انجام اسیدشویی و رسوب زدایی، تعمیر یا تعویض پمپ یا کلید حد را در نظر داشته باشید.

ارور ۷۰ به خاطر ایجاد دمای مدار گرمایشی بین ۸۹ تا ۱۰۵ درجه سانتیگراد ایجاد می شود که با سرد و گرم شدن آب مصرفی همراه است. انجام عملیات اسیدشویی به حل این ارور کمک خواهد کرد.

ارور ۷۰ ۸۰ به این معناست که شعله در پیکیج تشکیل نشده است. این امر به خاطر قطعی گاز پکیج، خراب بودن قسمت جرقه زن، خراب بودن قطعه تشخیص شعله و تشکیل فلنج در دودکش است. برای رفع ارور پکیج ایران رادیاتور خود اول از همه مطمئن شوید که در پکیج گاز وجود دارد و قسمت های یون تشخیص مشعل و جرقه زن را بررسی کنید. در دودکش هر گونه فلچی ایجاد شده را رفع کنید. در نهایت پکیج را ریست کنید.

ارور ۶۰ ۸۰ به معنای فعال شدن سیستم ضد یخ زدگی پکیج است.

ارور۶۰ ۷۰ ایران رادیاتورهم به معنای فعال شدن سیستم ضد یخ پکیج است.

ارور ۵۰ ۸۰ ایران رادیاتور به معنای باز بودن سنسور NTC آب گرم مصرفی است که پیشنهاد می کنیم آن را تعویض کنید.

ارور ۵۰ ۷۰ هم به معنای خراب بود NTC آب گرم مصرفی و کوتاه بودن مدار آن است که باید برای رفع آن سنسور NTC را عوض کنید.

ارور ۵۰ ۷۰ ۸۰ به معنای خراب بودن NTC مدار برگشت رادیاتور و باز بودن مدار است. برای رفع این مشکل باید سنسور NTC دستگاه را عوض کنید.

ارور ۵۰ ۶۰ ایران رادیاتور به این معناست که NTC مدار رادیاتور اتصال کوتاه دارد و معیوب است.

ارور ۴۰ ۷۰ به معنای کم بودن میزان آب در مدار پکیج است. برای حل این مشکل شیر پرکن پکیج مدار را باز کنید. اگر بعد از تنظیم فشار بار باز هم این کدها را مشاهده کردید پس پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور شما خراب است.

ارور ۵۰ ۶۰ ۸۰ به معنای خراب بودن NTC مدار رفت شوفاژ و باز بودن آن است. برای رفع این مشکل NTC را عوض کنید.

ارور ۵۰ ۶۰ ۷۰  به معنای خراب بودن NTC مدار رفت رادیاتور و کوتاه بودن مدار اتصال آن است که در این شرایط باید NTC را عوض کنید.

ارور ۴۰ ۸۰ به معنای فعال شدن کلید یا سنسور دود در دستگاه است. برای حل این مشکل مطمدن شوید که دود از طریق کلاهک به درستی خارج می شود. اگر باز شاهد این ارورها بودید ترموستات دود را چک کنید.

ارور ۴۰ ۷۰ ۸۰ به این معناست که کلید حرارتی دمای بالا را شناسایی کرده است ولی از نظر NTC دما طبیعی است. این مشکل می تواند به خاطر رسوب گرفتن مبدل اصلی پکیج (تصویر زیر) یا خرابی سنسور NTC رخ دهد که با رسوب زدایی و تعویض NTC قابل حل است.

کد خطای پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF

ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ نشان دهنده این است که با وجود روشن بودن فن در دستگاه پرشر سویچ دود قطع است. این مشکل می تواند به خاطر کثیف بودن فن، انسداد مسیر دودکش، خرابی پرشر و یا شلنگ متصل به آن رخ دهد.

ارور ۴۰ ۶۰ ۷۰ به این معناست که با وجود خاموش بودن فن پرشر سویچ دود دستگاه وصل است. این مسئله می تواند به خاطر خرابی پرشر سویچ یا خرابی رله برد رخ دهد که باید برای تعویض آنها برنامه ریزی کنید.

ارور ۳۰ و ۴۰ نشان دهنده این است که در ارتباط با برد اصلی مشکل وجود دارد که باید سیم های ارتباطی برد بررسی شوند.

کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور L24FF و L36FF

ارور E81 به این معنای شناسایی شدن دمای بالا توسط کلید حرارتی است این در حالی است که از نظر NTC دما طبیعی است. خرابی پمپ دستگاه، بالا بودن ارتفاع شعله و  خرابی کلید حد از دلایل ایجاد این ارور است. شما می توانید با رسوب زدایی و تعمیر و تعویض پمپ یا کلید حد این مشکل را حل کنید.

ارور E88 نشان می دهد که دما بین ۸۰ تا ۱۰۵ درجه سانتیگراد قرار دارد.

خطای پکیج ایران رادیاتور E2 به معنای این است که شعله در پکیج تشکیل نشده است.

ارور E42 به معنای باز بودن مدار NTC است.

ارور E41 به معنی خراب بودن NTC آب گرم مصرفی و کوتاه بودن مدار آن است.

ارور E32 به معنای خرابی NTC مدار برگشت رادیاتور است و باز بودن مدار است.

ارور E31 به معنای خراب بودن مدار شوفاژ و اتصال مدار کوتاه است.

ارور E1 به معنای کم بودن حجم آب در مدار پکیج است.

ارور E10 به معنای فعال شدن کلید یا سنسور دود در دستگاه است.

ارور E51 به این معناست که با وجود روشن بودن فن، پرشر سوئیچ دود قطع است.

ارور E50 به این معناست که با وجود خاموش بودن فن، پرشر سوئیچ دود دستگاه وصل است.

ارور E12 E30 E99 به معنای خراب بودن برد دستگاه است که باید آن را عوض کنید.

برای رفع ارور ۳۰ ۴۰ ۵۰ پکیج ایران رادیاتور یا سایر خطاهای لیست شده از راه حل های پیشنهادی در بالا استفاده کنید.

ارور پکیج ایران رادیاتور توضیحات
۴۰ ۳۰ مشکل داخلی برد
۷۰ ۶۰ ۴۰ مشکل در فن یا پرشر سوئیچ دود
۸۰ ۶۰ ۴۰ مشکل در فن یا پرشر سوئیچ دود
۷۰ ۴۰ باز شدن پرشر سوئیچ آب
۸۰ ۷۰ ۴۰ قطع شدن ترموستات ایمنی
۸۰ ۷۰ ۵۰ قطع شدن سنسور شوفاژ
۶۰ ۵۰ اتصال کوتاه کردن سنسور شوفاژ
۷۰ ۵۰ اتصال کوتاه کردن سنسور آب گرم
۸۰ ۵۰ باز شدن سنسور آب گرم
۸۰ ۷۰ نبود گاز یا عدم تشخیص شعله

ارورهای پکیج ایران رادیاتور سری M، سری B و سری E

ارور پکیج ایران رادیاتور توضیحات
۳۰ و ۴۰ خرابی برد الکترونیک
۸۰ ترموستات حدی ۱۰۵ عمل کرده است.
۷۰ پکیج بیش از حد گرم شده است. بیش از  ۸۹ و کمتر از ۱۰۵ درجه سانتی گراد
۷۰ و ۸۰ ایراد در شعله پکیج (یون) حین کار
۶۰ و ۸۰ یخ زدایی با پمپ روشن
۶۰ و ۷۰ یخ زدایی با مشعل روشن
۵۰ و ۸۰ مشکل در ترمیستور آب گرم مصرفی (مدار آن باز است)
۵۰ و ۷۰ مشکل در ترمیستور آب گرم مصرفی (اتصال کوتاه است)
۵۰ و ۷۰ و ۸۰ مشکل در ترمیستور مدار شوفاژ (مدار آن باز است)
۵۰ و ۶۰ مشکل در ترمیستور مدار شوفاژ (اتصال کوتاه است)
۴۰ و ۷۰ و ۸۰ ترمیستور حدی ۱۰۵ درجه سانتی گراد قطع کرده است ولی دمای اندازه گیری شده توسط ترمیستور طبیعی است.
۴۰ و ۷۰ پرشر سوئیچ آب در وضعیت قطع است (مدار آن باز است)
۴۰ و ۸۰ نشت دود در محیط (ترموستات دودکش قطع است)
۴۰ و ۶۰ و ۸۰ فن روشن است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع است.
۴۰ و ۶۰ و ۷۰ فن خاموش است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت وصل است.

ارور پکیج ایران رادیاتور سری L و سری K

ارور پکیج ایران رادیاتور  توضیحات
E1 پرشر سوئچ آب در وضعیت قطع است. (مدار آن باز است)
E2 ایراد در شعله پکیج (یون) حین کار
E8 ترموستات حدی ۱۰۵ عمل کرده است.
E10 نشت دود در محیط (ترموستات دودکش قطع است)
E12،E30،E99 برد الکترونیک معیوب است.
E31 مشکل در ترمیستور مدار شوفاژ (اتصال کوتاه است)
E32 مشکل در ترمیستور مدار شوفاژ (مدار آن باز است)
E41 مشکل در ترمیستور آب گرم مصرفی (اتصال کوتاه است)
E42 مشکل در ترمیستور آب گرم مصرفی (مدار آن باز است)
E50 فن خاموش است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت وصل است.
E51 فن روشن است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع است.
E81 ترمیستور حدی ۱۰۵ درجه سانتی گراد قطع کرده است ولی دمای اندازه گیری شده توسط ترمیستور طبیعی است.
E91 نوسان ولتاژ برق (بیش از ۲۶۰ و کمتر از ۱۸۰)
AF سیستم یخ زدایی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب راهنما کامل و آموزش رفع ارور های پکیج ایران رادیاتور امروز انزل وب ما در مورد خطاهایی مانند ارور ۴۰ ۵۰ ایران رادیاتور صحبت کردیم. در صورتی که از مهارت کافی برخوردار هستید می توانید برای حل این خطاها اقدام کنید در صورتی که مهارت کافی ندارید از یک تکنسین کمک بگیرید. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 14 روش تشخیص نشتی گاز و مونوکسید کربن
آموزش ۱۴ روش تشخیص نشتی گاز و مونوکسید کربن
۵ آموزش ساخت آبگرمکن خورشیدی ساده و حرفه ای در خانه

نظرات