شرایط مهاجرت به کشور آلمان

شرایط مهاجرت به کشور آلمان با موسسه مهاجرتی میرداماد

آلمان به عنوان پنجمین کشوری برای مهاجرت مطلوب شناخته می‌شود. این مطلوب بودن به خاطر این است که کشور آلمان از نظر اقتصادی عملکرد خوبی داشته و فرصت‌های شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد. در کنار مسائل کاری و اقتصادی، بسیاری از مردم دنیا خواهان تحصیل در این کشور هستند زیرا سیستم آموزشی آلمان هم از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارد و هم مدرکی با اعتبار جهانی به دانشجویان ارائه می‌کند. در این مقاله شرایط مهاجرت به کشور آلمان را بررسی می‌کنیم.

راه‌های مهاجرت به کشورآلمان

در جریان باشید که برای مهاجرت به آلمان به دلایلی معتبر نیاز دارید. راه‌‌ها و دلایل معتبر مختلفی برای مهاجرت افرادی که خواهان زندگی در آلمان هستند وجود دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. مهاجرت برای کار
  2. مهاجرت تحصیلی به آلمان
  3. مهاجرت کارآفرینان به آلمان
  4. مهاجرت برای دیدارهای خانوادگی به آلمان
  5. گرفتن مجوز اقامت به آلمان برای مهاجرت

شرایط عمومی مهاجرت آلمان

راه‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. اما با وجود تمام این شباهت‌ها برای مهاجرت باید شرایط زیر را مدنظر داشته باشید:

ثابت کردن تمکن مالی

شما باید ثابت کنید که می‌توانید نیازهای خود را در آلمان برآورده کنید. حتی اگر قرار است در آلمان کار کنید باز هم باید ثابت کنید که بودجه اولیه برای تامین نیازهای خود را تا زمان دریافت حقوق دارید.

داشتن بیمه سلامت

بدون پوشش بیمه درمانی نمی‌توانید به آلمان مهاجرت کنید زیرا نمی‌توانید مطمئن باشید که مقامات آلمان بیمه درمانی خارجی و غیربومی را می‌پذیرند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری درباره بیمه درمانی برای مشاغل آزاد یا کارمندان هستید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی میرداماد ارتباط برقرار کنید.

داشتن تسلط حداقلی به زبان آلمانی

بدیهی است که برای زندگی در آلمان باید آلمانی بدانید. برای اخذ اقامت دائمی آلمان به مهارت زبانی در سطح B1  نیاز دارید و نیاز است که سطح زبان خود را تا C1  یا C2 بالا ببرید. دانستن زبان آلمانی از این نظر که بتوانید به بازار کار این کشور دسترسی داشته باشید، مهم است. زیرا برای مقامات آلمانی رفاه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند اهمیت زیادی دارد.

اخذ ویزای آلمان

اتباع کشورهایی که خارج از اتحادیه اروپا هستند ملزم به درخواست و دریافت ویزا هستند. در ادامه درباره انواع ویزای آلمان صحبت می‌کنیم.

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان به صورت مداوم به دنبال مهندسان و متخصصان فناوری اطلاعات (IT)، متخصصان علوم پزشکی و کارگران ماهر است. برای تشویق افراد متخصص به مهاجرت به این کشور مقامات آلمان شرایط دشوار ویزای کاری را کم کرده‌ان.. به همین دلیل است که مهاجرت کاری به آلمان مورد استقبال بسیاری واقع شده است.

شما تازمانی می‌توانید به عنوان یک کارمند در آلمان کار کنید که مدت زمان اقامتتان این اجازه را به شما بدهد. در صورتی می‌توانید برای تمدید یا گرفتن مجوز اقامت دائم در آلمان اقدام کنید که کارفرمای شما قصد ادامه همکاری با شما را داشته باشد. اگر در طول این فرآیند با مشکلات حقوقی رو به رو شوید بهتر است از کمک وکیل و متخصص حقوقی نهایت استفاده را ببرید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

بسیاری از مردم از آموزش و تحصیل رایگان در آلمان بی خبر هستند. برخلاف کشورهایی مانند آمریکا و کانادا که هزینه‌های بسیار زیادی برای تحصیل دارند، دانشگاه‌‌های آلمان یا هزینه تحصیلی کمی دارند یا حتی هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و رایگان تحصیلات خود را ارائه می‌کنند. شما می‌توانید پس از پایان دوران تحصیل خود در آلمان کار پیدا کنید و در آنجا مستقر شوید. گزارش‌ها نشان دهنده این هستند که ۵۴ درصد فارغ التحصیلان در آلمان کار پیدا کرده و در این کشور باقی مانده‌اند.

آلمان پنجمین کشور برای مهاجرت

مهاجرت کارآفرینان به آلمان

کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که خواهان اخذ اجازه اقامت در آلمان هستند می‌توانند در آلمان اشتغال زایی کنند. حداقل میزان مبلغی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد ۲۵۰۰۰۰ یورو است. علاوه بر این، توجه کنید که باید برای گرفتن ویزای خود اشتغالی اقدام کنید، که این ویزا در دسته ویزای کار آلمان قرار می‌گیرد. شما برای اخذ ویزای خود اشتغالی باید موارد زیر را اثبات کنید:

  • این که شما بودجه لازم برای سرمایه‌گذاری را داشته باشید.
  • سرمایه‌گذاری شما به سود اقتصاد آلمان باشد.
  • نوع سرمایه‌گذاری شما در آلمان قابل مطالبه باشد.

اگر بتوانید وضعیت خود را به عنوان یک کارآفرین در آلمان به مدت سه سال حفظ کنید، پس از سه سال می‌توانید اجازه اقامت خود را به صورت بلندمدت اخذ کنید. در صورتی که مجوز اقامت نامحدود به شما داده شود، می‌توانید در هر زمان که بخواهید به کشور وارد یا خارج شوید. در این زمینه توصیه می‌شود با یک وکلیل مهاجرت تجاری خبره صحبت کنید.

مهاجرت برای دیدارهای خانوادگی

مقامات آلمان با در نظر گرفتن این که بسیاری از افراد مجبور به ترک خانواده خود در کشور مبدا و مهاجرت به کشور آلمان هستند،  فضایی برای دیدار اعضای مختلف خانواده لحاظ می‌کنند. طبق قانون، همسران و فرزندان زیر ۱۶ سال می‌توانند برای زندگی در کنار همسر یا والدین خود به آلمان مهاجرت کنند. همسران باید ثابت کنند که متاهل هستند و فرزندان باید گواهی تولد ارائه دهند. فرزندان بالای ۱۶ سال باید مدرک کافی برای صحبت به زبان آلمانی را ارائه کنند.

مجوز اقامت آلمان

اجازه اقامت دائم یا موقت پس از دریافت یکی از ویزاهای مهاجرتی آلمان به شما داده خواهد شد. توجه کنید که اخذ اقامت دائم به این معنا نیست که شما یک شهروند آلمانی هستید. سه اه اخذ مجوز اقامت آلمان وجود دارد:

  1. مجوز اقامت استاندارد:

این نوع مجوز برای مدت موقتی معتبر است اما قابل تمدید است. کسانی که برای کار یا تحصیل یا اهداف بشردوستانه به آلمان می‌روند از این نوع مجوز استفاده می‌کنند.

  1. کارت آبی اتحادیه اروپا:

کسانی که مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند و می‌خواهند در آلمان کار کنند و قبل از مهاجرت در این کشور کار پیدا کرده‌اند و حداقل حقوق آن‌ها در سال ۵۶۸۰۰ یورو است مشمول دریافت این مجوز می‌شوند. زمانی که این افراد بیش از ۳۳ ماه در محل کار خود در آلمان کار کنند و به زبان آلمانی مسلط باشند می‌توانند برای دریافت کارت اقامت اقدام کنند.

  1. مجوز اقامت دائم

افرادی می‌توانند برای مجوز دائم اقامت اقدام کنند که کاملا به زبان آلمانی مسلط باشند و به مدت پنج سال با مجوز اقامت استاندارد یا کارت آبی اتحادیه اروپا در آلمان ساکن شده باشند.

جمع بندی

آلمان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا است. با در نظر گرفتن اینکه در آلمان فرصت‌های شغلی، سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی و تحصیلات مقرون به صرفه وجود دارد، مهاجرت به کشور پیشرفته آلمان رویای بسیاری از افراد دنیا هست. البته مهاجرت به این کشور برای بسیاری از افراد کار راحتی نیست ولی شما می‌توانید با کمک مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد این کار را برای خود راحت‌تر کنید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات