آموزش قدم به قدم نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل Bard

آموزش قدم به قدم نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل Bard

آیا در مورد Google Bard کنجکاو هستید؟ 🤖 در حالی که بارد هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد، این چت بات هوش مصنوعی در حال حاضر برای همه کاربران در دسترس است. در مقاله امروز انزل وب در مورد آموزش قدم به قدم نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل Bard صحبت خواهیم کرد تا شما را با جدیدترین فناوری های روز آشنا کنیم.

آموزش استفاده از Google Bard

How to Use Google Bard: Getting Access, How it Works, & More

نحوه استفاده از Google Bard می تواند روزی به یک مهارت ضروری تبدیل شود. هوش مصنوعی گوگل Bard قصد دارد روش جستجوی ما در اینترنت را تغییر دهد. در حالی که ChatGPT مایکروسافت هم از جستجوی هوش مصنوعی استفاده می کند، Bard به شما امکان می دهد این کار را با محبوب ترین موتور جستجوی جهان انجام دهید.

Bard از یک مدل زبان LLM متفاوت برای chatGPT و New Bing استفاده می کند. در واقع Bard از مدل LaMDA خود گوگل استفاده می کند که در حال حاضر با مدل بزرگتر PaIM تقویت شده است و بیش از ۵۴۰ میلیارد پارامتر زبانی را ارائه می دهد.

Bard همیشه در حال یادگیری است و گوگل دائما آن را با ویژگی های جدید بروزرسانی می کند که می توان آن را در سربرگ Experiment Updates مشاهده کرد. لازم است توجه داشته باشید که بارد در مرحله آزمایش است بنابراین انتظار نداشته باشید که هر پاسخی که ارائه می دهد ۱۰۰% درست باشد. با این وجود در مقایسه با موتورهای جستجوی سنتی کارهای خاصی مانند نوشتن داستان، جمع آوری فهرست کارها و حتی پیشنهاد سفر را ارائه می دهد. می‌توانید از Bard برای تولید محتوا، انجام تحقیق، طرح کلی پروژه‌ها، برنامه‌ریزی، افزایش بهره‌وری، انجام بازی‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

با این وجود باید به لیست انتظار بارد در آدرس bard.google ملحق شوید. اکثر کاربران می توانند در عرض چند دقیقه بعد از ثبت نام، به Bard دسترسی پیدا کنند.

Bard هوش مصنوعی گوگل چیست؟

مانند ChatGPT، بارد جدیدترین فناوری هوش مصنوعی گوگل است که به عنوان چت بوتی که از زبان طبیعی برای پاسخ دادن به سوالات، تولید محتوای خلاقانه، انجام کارها، نوشتن ایمیل، کمک به شما در انجام تکالیف و انجام مکالمات مشابه به انسان استفاده می کند.

Bard هوش مصنوعی گوگل چیست؟

بارد محصول جدیدی است که هنوز در مرحله آزمایشی است. ربات چت هوش مصنوعی در حال حاضر جدا از جستجوی گوگل است، اما به احتمال زیاد Bard می تواند در آینده با آن ادغام شوید.

برخلاف ChatGPT که از مدل زبان GPT-3.5 (یا GPT-4 برای ChatGPT Plus ) استفاده می کند، بارد از مدل زبان LaMDA گوگل استفاده می کند.

در حالی که Bard فقط به زبان انگلیسی و در ایالات متحده و بریتانیا در دسترس است، Google در نظر دارد Bard را به مرور زمان در زبان‌ها و برای کشورهای دیگر در دسترس قرار دهد.

نحوه قرار گرفتن در لیست انتظار هوش مصنوعی Bard گوگل

اگر قصد دارید از گوگل Bard  استفاده کنید توضیحاتی که در ادامه ارائه خواهیم کرد را دنبال کنید.

مروگر وب خود را باز کنید و در آدرس بار آن https://bard.google.com را وارد و اینتر کنید.

نحوه قرار گرفتن در لیست انتظار هوش مصنوعی Bard گوگل

حالا باید به لیست انتظار ملحق شوید. این کار را می توانید با استفاده از کروم، سافاری، فایرفاکس، اپرا یا مایکروسافت اج در هر دستگاهی انجام دهید.

با وجود اینکه شما به لیست انتظار ملحق می شوید اما معمولا دسترسی خیلی زود به شما داده می شود. اکثر افراد بعد از چند دقیقه می تواند دسترسی لازم را در اختیار داشته باشند در حالی که برخی دیگر می توانند چند ساعت تا چند هفته انتظار را تجربه کنند.

دکمه Join Waitlist را کلیک کنید. اگر قبلا اطلاعات جیمیل خود را وارد نکرده اید به صفحه Joint the Bard waitlist هدایت می شوید. در غیر این صورت وارد سیستم می شوید.

نحوه قرار گرفتن در لیست انتظار هوش مصنوعی Bard گوگل

اگر می خواهید بروزرسانی های Bard به صورت ایمیل مطلع شوید، گزینه Opt in را انتخاب کنید. وقتی که روی Join Waitlist کلیک می کنید یک ایمیل تایید از بارد دریافت خواهید کرد که تایید می کند شما در لیست انتظار قرار گرفته اید.

نحوه قرار گرفتن در لیست انتظار هوش مصنوعی Bard گوگل

بعد از دریافت ایمیل تایید روی Take it for a spin کلیک کنید. این دکمه در متن ایمیلی که برای شما ارسال شده است قرار گرفته است. برای موافقت با شرایط و حریم خصوصی روی I agree کلیک کنید.

نحوه قرار گرفتن در لیست انتظار هوش مصنوعی Bard گوگل

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

حالا برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل Bard وارد آدرس https://bard.google.com شوید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

در پایین صفحه یک کادر برای تایپ مشاهده خواهید کرد. در اینجا می توانید سوالات و سایر درخواست های خود را تایپ کنید. همچنین یک آیکن میکروفون را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می دهد با استفاده از میکروفون سیستم، گوشی یا تبلت سوال خود را بپرسید و یا آنچه که می خواهید را بیان کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

هنگامی که هوش مصنوعی گوگل بارد به سوالات یا درخواست های شما پاسخ می دهید می توانید این پاسخ را در پنل اصلی مشاهده کنید.

برای کپی کردن پاسخ Bard در کلیپ بورد خود کافی است روی سه نقطه در گوشه سمت راست پایین پاسخ کلیک کنید و Copy را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

وقتی از بارد سوال می پرسید یکی از سه پاسخ ممکن را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید ۲ پاسخ پیش نویس دیگر را با کلیک کردن روی لینک View other drafts در گوشه سمت راست بالای پاسخ خود بررسی کنید.

برای تغییر پاسخ بارد به پاسخ انتخابی روی آن کلیک کنید.

بارد هنوز آزمایشی است، بنابراین پاسخ های آن ممکن است همیشه دقیق نباشد. شما می توانید به بهبود پاسخ های بارد کمک کنید.

حالا می توانید سوالات بعدی را بپرسید و یا جزئیات بیشتری را ارائه دهد. از آنجایی که بارد محاوره ای می تواند از اطلاعات پس زمینه برای اصلاح پاسخ های خود استفاده کند. حتی می توانید از Bard بخواهید چیزهایی را بازنویسی کند، گزینه های بیشتری به شما ارائه بدهد یا محتوای تولید شده را با دیدگاه دیگری بازنویسی کند.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

اگر هنوز پاسخی که دنبالش هستید را دریافت نکرده اید می توانید سوال را مجددا مطرح کنید یا روی Google کلیک کنید تا به صفحه جستجوی سنتی گوگل بروید.

برای دریافت پاسخ جدید، روی آیکن رفرش (Refresh) کلیک کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

با کلیک کردن روی Reset Chat می توانید مکالمه خود را بازنشانی کنید. با این کار مکالمه فعلی پاک می شود و می توانید چت جدیدی را شروع کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

با بارد گوگل چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر به دنبال هوش مصنوعی گوگل برای اندروید یا آیفون خود هستید باید بدانید که این فناوری چه کاری برای شما انجام می دهد.

پاسخ به سوالات

Google’s Bard می تواند به سوالات شما در زمینه های مختلف پاسخ دهد و مفاهیم را با عبارات قابل درک توضیح دهد. برخلاف پرسیدن سوال از موتور جستجوی سنتی گوگل که لیستی از وب سایت ها را ارائه می دهد که باید آنها را بررسی کنید، بارد به سوالات شما به صورت مکلمه ای و چتی پاسخ می دهد.

پاسخ به سوالات

محتوای خلاقانه تولید می کند

می توانید از Bard برای ایجاد پیش نویس مقالات، اشعار، فیلم نامه ها، پست های وبلاگ و موارد دیگر استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که گرچه بارد در کمک به شما در برنامه ریزی پروژه های خلاقانه عالی عمل می کند، بهتر است از چت هوش مصنوعی به عنوان نقطه شروعی برای خلاقیت خود استفاده کنید.

محتوای خلاقانه تولید می کند

به شما در کدنویسی کمک می کند

چه در زمینه برنامه نویسی تازه کار باشید و چه به دنبال روشی برای افزایش بهره وری خود باشید، Bard می تواند به شما در ساده سازی؛ عیب یابی و نوشتن کد به زبان پایتون، جاوا، C++، Go  و بیش از ده ها زبان برنامه نویسی کمک کند.

محتوای خلاقانه تولید می کند

به شما در زمینه برنامه ریزی کمک می کند

Bard می تواند به شما در برنامه ریزی وعده های غذایی و منوها، توسعه برنامه سفر، نوشتن برنامه کنفرانس و جلسات و ترسیم جدول زمانی پروژه کمک کند. فقط آنچه که نیاز دارید را به بارد اعلام کنید و جزئیات را دریافت کنید.

به شما در زمینه برنامه ریزی کمک می کند

ایده های طوفان فکری

اگر احساس می کنید که در زمینه ای گیر کرده اید، از بارد بخواهید برای پست وبلاگ بعدی، برند، موضوع، یا مقاله یا پروژه هنری شما ایده بدهد. شما می توانید ۱۰ ایده برای یک پروژه علمی دبیرستانی در مورد محیط زیست داشته باشید یا ۱۰ نام خلاقانه برای سگ ها را بدست آورید یا حتی می توانید نام گروه خود را انتخاب کنید.

ایده های طوفان فکری

بهره وری خود را افزایش دهد

بارد می تواند به شما کمک کند هوشمندانه تر عمل کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید. از Bard بخواهید گرامر و املای شما را بررسی کنید، ارائه های شما را برنامه ریزی کند، زمان بندی کارهایتان را انجام دهد، ایمیل ها را پیش نویس کنید؛ گزارش ها را خلاصه نویسی کند و داده ها را تجزیه و تحلیل کند.

بهره وری خود را افزایش دهد

بازی کنید و لذت ببرید

Bard می تواند انواع بازی های خلاقانه، از ۲۰ سوالی گرفته تا بازی هایی مانند  Dungeons و Dragons را انجام دهد. می توانید از بارد بخواهید سوال بپرسد، جوک بگوید یا حقایق سرگرم کننده و جذاب را به شما ارائه دهد.

تفاوت Bard با ChatGPT چیست؟

ChatGPT از GPT-3.5 OpenAI (یا GPT-4 برای ChatGPT Plus و برخی از کاربران API) استفاده می کند، در حالی که Bard به مدل LaMDA گوگل متکی است. مدل‌های زبان با استفاده از انواع مختلف داده‌های آموزشی ایجاد شده‌اند که هر چت ربات هوش مصنوعی را منحصر به فرد می‌کند. ChatGPT بر روی مجموعه داده یا دیتاست بزرگی از متن اینترنت آموزش داده شد، در حالی که Bard بر روی مجموعه داده Infiniset که عمدتاً از مکالمات انسانی تشکیل شده بود، آموزش دیده است. این باعث می‌شود که ChatGPT در مدیریت تعداد زیادی متن و Bard در تقلید از تعاملات انسانی بهتر باشد.

هر دوی GPT-3.5 و GPT-4 دانش محدودی از رویدادهای جاری دارند، زیرا داده های آموزشی آنها در سال ۲۰۲۱ قطع شده است.

تفاوت Bard با ChatGPT چیست؟

Bard به اینترنت متصل است و دسترسی نامحدود به گوگل دارد، و این بدان معناست که زمانی که به اطلاعات نیاز دارید می تواند مفیدتر عمل کنید.

وقتی نوبت به تولید یا ارزیابی محتوای طولانی می‌رسد، ChatGPT معمولاً بهتر از Bard عمل می‌کند. Bard در مکالمه کوتاه و دریافت اطلاعات فعلی بهتر است، در حالی که ChatGPT در نوشتن و کار با تکه های متن بهتر است.

برخلاف ChatGPT، جایی که می‌توانید فهرستی از مکالمات گذشته خود را ببینید ، Bard پاسخ‌های خود به سوالات شما را ذخیره نمی‌کند. با این حال، می‌توانید با کلیک روی Bard Activity در پنل سمت چپ، سوالات قبلی خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی Bard Activity در بالای صفحه Bard Activity فعالیت بارد خود را فعال یا غیرفعال کنید، یا آن را به طور کامل حذف کنید.

در حالی که هیچ یک از ربات‌های چت منابع خود را فهرست نمی‌کنند، بارد یک دکمه Google it را در زیر هر پاسخ نمایش می‌دهد. به این ترتیب خودتان می توانید منابع آن را بررسی کنید. در حالی که وقتی از ChatGPT برای منابع می پرسید، معمولاً پاسخ‌های دقیق یا حتی لینکی را ارائه نمی‌دهد.

تفاوت Bard با ChatGPT چیست؟

Bard  سه پاسخ را به طور همزمان تولید می کند و به شما امکان می دهد هر پاسخ را جداگانه مشاهده کنید. می‌توانید از ChatGPT بخواهید پاسخ خود را بازنویسی کند، اما هر بار فقط یک پاسخ دریافت خواهید کرد.

کاربران ChatGPT از مشکلات ورود ، مشکلات ظرفیت و سایر خطاها شکایت دارند، در حالی که Bard عموماً همیشه در دسترس و بدون خطا است.

تفاوت Bard با ChatGPT چیست؟

آیا امکان استفاده هوش مصنوعی گوگل فارسی امکان پذیر است؟

گوگل تنها به حساب های کاربری در ایالات متحده یا بریتانیا اجازه می دهد تا برای Google Bard ثبت نام کنند. با این وجود بیان کرده است که در آینده نزدیک کشورهای بیشتری می توانند از بارد استفاده کنند. استفاده از نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی به شما کمک خواهند کرد تا این محدودیت را دور بزنید. فقط باید مطمئن شوید که لوکیشن سرور را به ایالات متحده یا بریتانیا تنظیم کرده اید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش قدم به قدم نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل Bard امروز انزل وب ما سعی کردیم تمام مراحلی که به شما کمک خواهد کرد تا از بارد استفاده کنید را توضیح دهیم. شما می توانید تجارب، پیشنهادات و یا نظرات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

8 روش دسترسی به چت جی پی تی 4
۸ روش دسترسی به چت جی پی تی ۴ (GPT-4) رایگان
آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)
آموزش نحوه ترجمه در چت جی پی تی (ChatGPT)
17 ابزار و سایت تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی ، انگلیسی و..
۱۷ ابزار و سایت تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی ، انگلیسی و..
آموزش کامل 12 روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون
آموزش کامل ۱۲ روش استفاده از چت جی بی تی ChatGPT در اندروید و آیفون

نظرات